Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Bij de Twentse Citea's gaat ook regelmatig een lamp kapot, maar door die tweede serie die automatisch actief wordt zie je het buiten de bus vrijwel niet. Enige waar je het daar aan ziet is dat de binnenste ipv middelste van de drie lampen brandt (of was het nou andersom?). Op het dashboard zie je een knipperend dimlicht-symbool met daarnaast een symbool van de tweede serie. Kwestie van melden in EBS en het is meestal de volgende dag opgelost.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door yordietje »

Hopelijk verbetert het snel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik weet niet hoeveel updates die gemist heeft, maar zit nu in de 1008 op X80 die regionieuws en het weerbericht van half mei 2019 toont :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

en hier de inmiddels dagelijkse lijn 280 melding: rit Rhenen 16.49 uur naar Amersfoort reed weer eens niet. Ook de inkomende rit was er vandaag niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Gaat weer lekker bij Pouw dan. Ik zie de rit in OVinfo staan als "rijdt niet" in beide richtingen, dus hij is ook over het hele traject uitgevallen en niet eerder gekeerd ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Dat klopt. Syntus gaat t uitzoeken. Ik ben benieuwd.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

87 doet het overigens ook beroerd: aansluiting op de intercity wordt vaak niet gehaald en regelmatig valt er zelfs helemaal een rit uit. De omleiding in Veenendaal scheelt een paar minuten, maar het grootste probleem is het direct doorrijden op/van de lijn X80.
Ik heb geen onderschrift
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

henrivanderweijden schreef:en hier de inmiddels dagelijkse lijn 280 melding: rit Rhenen 16.49 uur naar Amersfoort reed weer eens niet. Ook de inkomende rit was er vandaag niet.
Goedenavond,

Hier zijn we van op de hoogte. De fout ligt hier intern en zijn wij aan het onderzoeken. Onze excuses voor het ongemak.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Jij hebt zeker eerder bij de klantenservice gezeten :X
Ik heb geen onderschrift
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Issie niet gewoon het social mediateam? *O*
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

sirvinniei schreef:Jij hebt zeker eerder bij de klantenservice gezeten :X
Zou je bijna denken hé!

Maar nee, ik behandel intern ook al onze OV-gerelateerde klachten en vragen :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:87 doet het overigens ook beroerd: aansluiting op de intercity wordt vaak niet gehaald en regelmatig valt er zelfs helemaal een rit uit. De omleiding in Veenendaal scheelt een paar minuten, maar het grootste probleem is het direct doorrijden op/van de lijn X80.
Terugkijkend in OVinfo is de grootste vertraging vandaag en gisteren +4 geweest richting Veenendaal, terwijl de bussen vanaf station Centrum met tot +13 terug naar De Klomp vertrekken. Gisteren en vandaag is er één rit uitgevallen, namelijk de laatste rit van gisteren. De rit X80 waar die vanaf had moeten komen is echter exact op tijd op De Klomp gearriveerd.
Volgens mij laat dat toch echt zien dat de problemen op de 87 zelf ontstaan en niet aan het direct doorrijden vanaf de X80 komen. Sterker nog: als ik de data van X80 terugkijk dan is er gisteren één rit die op 87 doorrijdt met +5 op De Klomp aangekomen (de rest was op tijd), maar die is met slechts +2 vertrokken en heeft vervolgens zijn grote vertraging op de bussluis in Petenbos opgelopen (daar gaat die rit opeens van +2 naar +7)

Vertragingen doorgegeven vanaf de X80 zijn dus juist heel schaars: als ik voor vandaag terugkijk zie ik zelfs meer ritten die te vroeg op De Klomp arriveerden (tot -5 aan toe) dan ritten die te laat aankomen. En in de middag is de kering van X80 op 87 maarliefst een kwartier, dus de kans dat dat vertragingen doorgeeft is nihil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Vanmiddag omstreeks half vier toch wel wat nieuwe Setra's richting Wijk bij Duurstede gezien. Eéntje op het busstation.. en dat ik richting Bunnik reed, kwamen er achtereenvolgens een 41, 241 en weer een 41 mij tegemoet, allen 15 meters.

Ik denk dat zij die paarse kleur maar ff moeten houden.. dan zie je overdag tenminste wat voor type bus er aankomt.. want van de tekst op de bestemmingsdisplay voorop moet men het niet hebben.. Da's niet leesbaar.. zo dicht staan de letters op elkaar :shock: . Echt, de typografie die Syntus hanteert op de display vind ik een stuk duidelijker.

Verder witte cijfers voor de lijnummering.. :|
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Volgensmij zijn ze nu druk bezig met de lijnfims. De setra waar ik nu in zit filmt nu ook Utrecht CS Jaarbeurszijde, waar het eerst volgensmij alleen Utrecht CS filmde. Jammer is wel dat het op één regel weergeven wordt :')
Bij twijfel altijd klagen
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Lijn 8 in Amersfoort rijdt zo te zien tegenwoordig met Roseros. Hebben die genoeg capaciteit? Er zitten toch vrij weinig zitplaatsen in?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door busvader »

Mdk schreef:Volgensmij zijn ze nu druk bezig met de lijnfims. De setra waar ik nu in zit filmt nu ook Utrecht CS Jaarbeurszijde, waar het eerst volgensmij alleen Utrecht CS filmde. Jammer is wel dat het op één regel weergeven wordt :')
Vooralsnog zijn er problemen met de aansturing van de computers in alle voertuigen. Er word gewerkt aan het probleem en de bijbehorende oplossing. Probleem is dat de computers op tilt slaan als ze te veel pulsen in één keer binnen krijgen. Een oplossing is meer voor het technisch team, ik ben daar niet zo in thuis als chauffeur.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

sirvinniei schreef:Lijn 8 in Amersfoort rijdt zo te zien tegenwoordig met Rošeros. Hebben die genoeg capaciteit? Er zitten toch vrij weinig zitplaatsen in?
Reizigers mogen in de Rošero's ook staan. Dat heb ik deze week al meerdere malen zien gebeuren in zowel de 8, 9 als 19. Er worden op alle drie de lijnen ook ritten met Setra's gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 9 rijdt vooral doordeweeks met Setra, zondags is het volledig Rosero.
Op lijn 8 zie ik 's ochtends vaak een Rosero langsrijden, maar die dingen komen tegenwoordig ook in de spits op lijn 5 voor (gisteren trof ik er eentje rond 16.00 uur ri. CS in het centrum).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Gerben3 »

Vanmiddag zag op Utrecht CS een Ambassador op lijn 8 rijden. Heb lijn 8 nog nooit met een standaard bus zien rijden, altijd geleed en helemaal niet met streekbusmaterieel. Lijn 8 is ook gewoon te druk voor een standaardbus dus hij zat dan ook goed vol...

En nog iets over U-link: Ik zag een Setra van lijn (2)41 een rit van lijn 50 richting Driebergen-Zeist rijden op Utrecht CS dus die reed op de 'verkeerde' lijn. Kortom U-link is naar mijn idee nog gewoon een rommeltje... Voor mijn gevoel hebben ze Q-link in Groningen-Drenthe vanaf het begin al beter opgezet dan U-link in Utrecht. U-link is nu nog nauwelijks herkenbaar, lijkt me bij zo'n nieuw concept juist van belang dat dit vanaf het begin duidelijk is, in Groningen zijn ze daar vooralsnog veel beter in geslaagd!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De Setra's rijden planmatig enkele ritten op de 50, geen afwijking dus.

Op de 34 rijden sommige ritten met geledes. Is dit planmatig en zal dit blijven gebeuren als de nieuwe bussen zijn ingestroomd?
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Gerben3 »

Feit blijft wel dat ik Q-link beter vind uitgedacht en uitgewerkt. Ook het verschuiven van bussen pakt dus niet altijd lekker uit want door dat geschuif kan er dus zomaar op een typische stadslijn (als lijn 8) Ambassador worden ingezet die te weinig capaciteit biedt en onpraktisch is voor een stadslijn. In principe dus niets mis met het concept U-link (als het net zo goed is uitgewerkt als Q-link in Groningen). Ze hadden dan naar mijn mening beter meer tijd kunnen nemen om alles eerst goed geregeld te hebben...

Nog iets positiefs, ik vind die dubbelgeledes op lijn 35 nu al een succes. Afgelopen donderdag kon bijna iedereen gewoon zitten en dat op de drukste tijd van de dag (vertrek 8:17 vanaf Driebergen-Zeist). Normaal gesproken met een gelede bus moest je rennen om er überhaupt nog in te passen, nu heb je zelfs nog een goede kans op een zitplaats *O*
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tjekken »

Gerben3 schreef:Vanmiddag zag op Utrecht CS een Ambassador op lijn 8 rijden. Heb lijn 8 nog nooit met een standaard bus zien rijden, altijd geleed en helemaal niet met streekbusmaterieel. Lijn 8 is ook gewoon te druk voor een standaardbus dus hij zat dan ook goed vol
Lijn 8 rijdt vanaf de avonduren (+- 20h) eigenlijk altijd met een standaardbus. ;)
Overdag komt een enkele keer voor, maar niet vaak idd.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik zag donderdagmorgen ook de dubbel geledes in Zeist. Ik vroeg mij af of ze wel bij alle haltes kunnen komen.. zijn die in een kom liggen niet wat te krap om met alle deuren langs de stoep te komen?

Tevens.. hebben ze toestemming om overal te rijden? Door het centrum van Zeist lijkt mij nou niet een LZV goedgekeurde route.. Of rijden ze, op basis van het speciale kenteken, juridisch gelijk als een groot kraanvoertuig?
(het is al eens hier op het forum beantwoord, d8 ik.. ben het ff kwijt alleen).

Er wordt ook met instructie gereden.. toen ik op de kruising bij station Driebergen-Zeist stond te wachten voor het verkeerslicht (op de hoek van het pannenkoekenhuis) stond een Van Hool lijn 35 aan de overkant te wachten .. en de begeleider gaf aanwijzingen hoe de bocht naar links aan te snijden, zo kwam dat op mij over. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Ik zag donderdagmorgen ook de dubbel geledes in Zeist. Ik vroeg mij af of ze wel bij alle haltes kunnen komen.. zijn die in een kom liggen niet wat te krap om met alle deuren langs de stoep te komen?
Ze hoeven niet bij de haltes in Zeist te kunnen komen, want daar stoppen ze niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ kijk aan, dat scheelt al. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 171 gasten