Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Vandaag een rondje door de regio gemaakt. Wat mij allereerst opviel was dat naast het aantal streekgeledes uit Groningen er ook minimaal een stadsgelede met dubbelblads voordeur uit de GD- concessie aanwezig is (maar misschien was dat al bekend). Het nummer helaas niet kunnen zien.
Weet iemand toevallig nummers?

Ook een aantal Ambassadors op stadslijnen: de 4448 op lijn 1 (vermoedelijk in plaats van de 4611 die in de loop van de dag van de radar verdween), de 4453 op lijn 5 en de 4466 op lijn 8.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Op Wikipedia staan enkele nummers van Groningse stadsgeledes die in Utrecht rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Etienne »

Het was vandaag beroerd druk in het centrum. Ben een aantal rondjes met een chauffeur meegeweest op 'Stad' en één keer hebben we het rondje Galgenwaard moeten laten vervallen omdat we met +20 door de St. Jacobsstraat gingen vanwege de file voor de parkeergarage.
Laatst gewijzigd door Etienne op za 21 dec 2019, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Je bericht klinkt als een reactie, maar waarop?

Ik zag vanmiddag in elk geval een lijn 1 op de Catharijnesingel, dus kennelijk is men gaan omrijden vanwege die drukte die je benoemd. Verder reed weliswaar zo ongeveer alles vertraagd, maar ook weer niet zo heel enorm.
busvader schreef:Het omstickeren van de GD geledes die we nu hebben gaat, wat ik gehoord heb, morgen van start.
Toen ik dit las had ik me daar toch wat meer van voorgesteld dan een U op de deuren (en de linker zijkant) en een U-OV-logo achterop :P Viel ook wel op trouwens dat sommige bussen op alle uitstapdeuren een U hebben en sommige niet.
Mdk schreef:De 204 waar ik nu in zit wordt op de Amersfoortse drissen vertoont als 204 Utrecht Park
Op het Science Park zelf kwam ik deze middag een andere variant tegen: lijn 201 stond daar op de DRIPs met "Utrecht Nrd" als bestemming.
Lijn 45 schreef:Op Wikipedia staan enkele nummers van Groningse stadsgeledes die in Utrecht rijden.
Dat lijstje materieel is trouwens niet geheel actueel: de ex-Groningse LE's staan aan de kant op de Europalaan namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Raar dat ze die (gele?) Citaro LE's aan de kant zetten. Die zijn een jaar jonger dan de Ambassadors en comfortabeler, dus zou je eerder verwachten dat de Ambassadors aan de kant gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die LE's (geel gestickerd overigens) zijn ooit tijdelijk overgekomen voor wat spitsdiensten, weet niet meer precies wat nu de exacte reden was, en al veel langer blijven rijden dan oorspronkelijk de bedoeling was. Ze voldoen daarnaast niet aan de concessie-eisen.
Ambassadors gaan er trouwens ook aan de kant, behalve een deel van de vloot die nog nodig is tot het nieuwe materieel er is en een ander deel wat groot onderhoud krijgt en tot het einde van de concessie mag blijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

Daniel schreef: Toen ik dit las had ik me daar toch wat meer van voorgesteld dan een U op de deuren (en de linker zijkant) en een U-OV-logo achterop :P Viel ook wel op trouwens dat sommige bussen op alle uitstapdeuren een U hebben en sommige niet.
Op elke uitstapdeur komt een oranje U. Zeer waarschijnlijk worden deze bussen in 2020 helemaal geplakt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Deze bussen? Lijkt me voor de hand liggender dat ze de ex-Qlinkwagens die voor U-link komen gaan omstickeren.
Die zullen in 2020 toch wel een keer richting Utrecht komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

Voor zover bekend wel. De tweede lading gd-bussen wordt als u-link gestickerd.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ov'tje »

Daniel schreef:Deze bussen? Lijkt me voor de hand liggender dat ze de ex-Qlinkwagens die voor U-link komen gaan omstickeren.
Die zullen in 2020 toch wel een keer richting Utrecht komen.
Klopt. Het kan alleen nog wel even duren, omdat er in Groningen nog maar 3 Heuliez-gevallen op dienst zijn verschenen, waarvan er op een dag maximaal twee rondrijden. Het zal langzaam wel meer worden, waarna de Groningse geledes een voor een richting Utrecht gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

rm7 schreef:Voor zover bekend wel. De tweede lading gd-bussen wordt als u-link gestickerd.
Er komt alleen geen tweede lading bussen uit GD, de ex-Qlink wagens die nog moeten komen zijn namelijk de wagens uit het materieelvervangingsplan (qua bouwjaar en milieunorm). De GD-bussen die er nu rijden zijn tijdelijke wagens uit 2010 en dus ook amper jonger dan de U-OV streekgeledes.
Die worden dus weer vervangen zodra de voor U-link bestemde bussen er zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Ambassadors gaan er trouwens ook aan de kant, behalve een deel van de vloot die nog nodig is tot het nieuwe materieel er is en een ander deel wat groot onderhoud krijgt en tot het einde van de concessie mag blijven.
En in plaats van die laatste reeks Ambassadors had het mij beter geleken om LE's te bewaren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

De ex-q-linkwagens bedoelde ik met tweede lading :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ja, maar in dat geval lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de eerste lading (wat er nu rijdt) nog verder wordt omgestickerd dan het nu is.
Er kan natuurlijk best een omstickeractie volgen al begin 2020, immers rijden de dubbelgeledes en de bussen van Syntus Utrecht ook nog niet in U-link uitvoering :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Er rijden nog geen bssen in U-linkkleuren, dat komt hierdoor.
busvader schreef:Wat betreft stickering, richtingfilmen e.d.:
- Momenteel is het onaangepast of erg minimaal. U-OV is momenteel nog in conclaaf met de provincie over de huisstijl van het U-Link, beiden zijn daar nog niet over uit. Vermoedelijk word vanaf februari of maart 2020 een begin gemaakt met het definitief omstickeren van de wagens, want ook het uiterlijk van de Setra's is nog tijdelijk.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Spoiler: show
Afbeelding
Nadeel van de nieuwe dienstregeling. Geheel Veenendaal is 's avonds afhankelijk van 1 bus per uur. Gelukkig is mijn bestemming nog redelijk op loopafstand.

Verder is het busplein van Klp er wel een stuk opener overzichtelijker op geworden zonder de beplanting (hoewel dat misschien ook er toe leidt dat keer auto's via de bushaltes rijden met alle gevolgen van dien)
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 22 dec 2019, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: afbeelding gefixt
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Beplanting? Het busstation is alleen een grasveldje armer :P

Auto's via de bushaltes was voorheen gebruikelijk (route naar de P+R stond ook zo aangegeven met de pijlen) en gebeurt inderdaad nogsteeds. Al staat er nu ook wel groot "BUS" op het wegdek op de plek waar je de haltes op rijdt. En met een vertrekkende bus wil je ook nog wel eens een auto op weg naar de P+R tegenkomen met de nieuwe indeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Er stonden ook wat palen en borden, het was iig geen prettige looproute.

Vroeger stond er ook nog een verbodsbord aan het begin, maar die is nu al een tijd weggehaald. De BUS letters zijn erg makkelijk te missen. Misschien maar een keer roze wegdek aanleggen?
Ik heb geen onderschrift
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Al maak je het pimpelpaars, er zijn genoeg automobilisten die gewoon nergens naar kijken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Er staat nog altijd een verkeersbord hoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

Daniel schreef:Ja, maar in dat geval lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de eerste lading (wat er nu rijdt) nog verder wordt omgestickerd dan het nu is.
Er kan natuurlijk best een omstickeractie volgen al begin 2020, immers rijden de dubbelgeledes en de bussen van Syntus Utrecht ook nog niet in U-link uitvoering :wink:
Er is een grote kans dat deze wagens toch geel gaan worden.

Klopt, als officieel bekend wordt gemaakt welke kleur ze worden kan begonnen worden met het plakken van de dubbelgeledes en setras.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door gpvos »

Vrijdagavond in een 73 van Zeist Dreef/Panweg naar Utrecht gezeten waar de OV-chip het niet van deed. Gratis ritje dus. :)

En die overstap van de 50 op de 34 mag dan heel fijn zijn, maar als de 50 drie minuten vertraging heeft gaat het al mis en moet je wel ACHT HELE MINUTEN wachten op een 73. #firstworldproblems
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door gpvos »

En het is al eerder vermeld, maar die doodlopende stukken voorin en achterin de 22 vind ik wel heel onhandig hoor, daar hadden ze toch beter extra deuren in kunnen zetten.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

De overstap 50-34 is inderdaad fijn, maar een standaardduur is er niet, aangezien ze de bulk van de tijd verschillende frequenties hebben. Gelukkig wordt er frequent genoeg gereden dat het niet echt uitmaakt.
請勿靠近車門
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door gpvos »

Dit was in het begin van de avond, dan rijden de 34 en 73 op het voor mij relevante stukje netjes om en om, samen een ca. 7,5-minutendienst.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten