Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Wat ik mij nou afvraag, waarom staat er in plaats van CS Jaarbeursplein, CS Jaarbeurzijde in de nieuwe 7-delige CAF, zoals te zien is in de video van de provincie Utrecht tijdens de Testrit in juni met de 6052

Afbeelding
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Luiheid? De Remise staat er ook tussen, daar stopt de tram ook niet. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Maar er zijn voorals nog geen plannen om CS Jaarbeursplein om te noemen naar Jaarbeurszijde of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Nee, of althans niet openbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

De info die je ziet is dummy-informatie en zit er puur in om iets te tonen.
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

Die nieuwe kleuren van de buslijnen zijn onhandiger dan de oude methode. Ik gebruik de OV-info app veel om de bustijden bij een bepaalde halte te checken. Doorgaans kon je de bussen in de verschillende richtingen makkelijk onderscheiden op basis van de kleur van de lijn. Zo zie je in één oogopslag welke vertrektijden voor jou relevant zijn. Nu de bussen op één lijn in beide richtingen dezelfde kleur zijn, is het niet meer zo makkelijk om te zien. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dit past goed bij de conclusie die Qbuzz zelf over de bestemmingskleuren trok: ze werden vooral als handig ervaren door de trouwe reizigers/forensen en juist niet begrepen door de incidentele reizigers waar ze meer voor bedoeld waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

En dat terwijl de vaste reizigers in de meerderheid zijn. Is er iets op tegen om met de drgl 2021 de lijnkleuren terug in te voeren op de niet U-link lijnen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Maar die zijn toch nu gewoon geel? Of hebben ze dat nu in plaats van 2013 weer in de oude vorm van CXX gedaan op de lijnfilm
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:En dat terwijl de vaste reizigers in de meerderheid zijn. Is er iets op tegen om met de drgl 2021 de lijnkleuren terug in te voeren op de niet U-link lijnen?
Ik vrees dat er niet genoeg lijnkleuren zijn voor alle lijnen.
Als je kleuren per bestemming bedoelt: ik vrees dat er dan nog steeds niet genoeg kleuren zijn (rood, groen, blauw, paars, turquoise en oranje zijn immers al in gebruik) en dat er dan verwarring ontstaat met de kleuren van U-link.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Of je voert gewoon de bestemmingskleuren voor het hele net in (ook de U-link lijnen), maar dan moeten die bussen wel lijnspecifieke U-linkkleuren hebben.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op vr 03 jan 2020, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Meltrain schreef:
Z2N schreef:En dat terwijl de vaste reizigers in de meerderheid zijn. Is er iets op tegen om met de drgl 2021 de lijnkleuren terug in te voeren op de niet U-link lijnen?
Ik vrees dat er niet genoeg lijnkleuren zijn voor alle lijnen.
Als je kleuren per bestemming bedoelt: ik vrees dat er dan nog steeds niet genoeg kleuren zijn (rood, groen, blauw, paars, turquoise en oranje zijn immers al in gebruik) en dat er dan verwarring ontstaat met de kleuren van U-link.
De bestemmingskleur van de overige bussen is geel, alleen naar mijn idee, komt deze kleur dus niet te voorschijn op de lijnfilms, tenminste als ik naar de recente foto’s kijk
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Nog even geduld. Op de Setra’s zie je ze al wel.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

De dienstregelingen van lijn 120 van vorig jaar hangen er nog steeds langs de oude route van de lijn in Utrecht, in ieder geval het stuk langs de Amsterdamsestraatweg. Veel haltepalen (maar niet alle; Daalsesingel westzijde niet) dragen ook nog een sticker met lijn 120. Ik heb Syntus Utrecht vandaag een tweet gestuurd, die is nog niet beantwoord.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Iets valt mij op in de OVinfo app, gisteren was lijn 2 uitgevallen door een defecte bus, dan denk je, dat is wel opgelost, nou niet dus want ik kijk net weer in de app, waar dus opnieuw een defect van het Materieel op lijn 2 staat waardoor ritten vervallen, alleen kom ik er dus niet achter welk voertuig het is, want er staat dus geen nummer bij meer
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Lijn 2 valt wel vaker uit helaas. De Optares zijn niet meer betrouwbaar, en dus moet er dan maar net een reservebus zijn. Vandaag wordt maar 1 van de drie omlopen met een Optare gereden, 1 omloop met een dieselbus, en de derde valt de rest van de dag uit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ICE105 »

Het is wat krap op een aantal plekken, maar een 12m diesel inzetten als de diesel midibussen op zijn lijkt me geen onmogelijkheid en is beter dan uitval.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nou is de optare een elektrische midibus, en geen diesel, maar het zou wel inderdaad handig zijn als je dat kan opvangen met een 12 meter bus
teun
Berichten: 1510
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

De Sprinter-midibusjes die er als alternatief voor de Optares rondrijden echt niet :wink:
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nee, maar ik kan daar U-OV wel in begrijpen als het wel doen.

Echter ben ik vanochtend op internet gaan zoeken naar een planning voor de ombouw van de SUNIJ lijn, heb uiteindelijk er een gevonden van 4 september 2019, en daar blijkt dat de ombouw op 30 mei start, en dus rijden de SIG trams op 29 mei voor het laatst, op 20 juli moet de ombouw klaar zijn, maar dan gaat de lijn nog niet in dienst, hij gaat dan eerst een paar weken in testbedrijf of alles goed werkt tot en met 13 augustus, en dan nog 1 week proefdienstregeling rijden, waarna op 21 augustus de 7-delige CAF Urbos in dienst komt en er weer passagiers vervoerd kunnen worden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dan vraag ik me toch af: wat is er allemaal te testen aan lagere perrons? De Urbos-trams zouden ze op zich nu ook al mee kunnen testrijden immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dat schijnt dus niet te kunnen. Je hebt te maken met het feit dat alleen het sinds stuk tussen Utrecht CS en de remise is aangepast voor de Urbos, het stuk naar Nieuwegein/IJsselstein is nog niet aangepast, hier moet dus nog de gehele infrastructuur aangepast worden, inclusief bovenleiding, spoor en beveiligingssystemen. Daarnaast heeft het trambedrijf al ontzettend geluk met het feit dat de Urbos 7 delig, al van het ILT een typevergunning heeft. Deze hebben ze op 4 december gekregen, dus zelfs voor aanvang van Lijn 22 konden ze ook hier mee rijden
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door waldo79 »

Pascal1998 schreef:Iets valt mij op in de OVinfo app, gisteren was lijn 2 uitgevallen door een defecte bus, dan denk je, dat is wel opgelost, nou niet dus want ik kijk net weer in de app, waar dus opnieuw een defect van het Materieel op lijn 2 staat waardoor ritten vervallen, alleen kom ik er dus niet achter welk voertuig het is, want er staat dus geen nummer bij meer
Sowieso is die lijn 2 een beetje vreemde eend in de bijten. De hele route is zowat in een uur te wandelen en de afzonderlijke haltes liggen allen op loopafstand van het Centraal Station (met een veel kortere route dan die de bus rijdt). Heb er als toerist wel eens gebruik van gemaakt.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Misschien kunnen ze die twee LLE99 van Gorinchem ophalen en daar tijdelijk vervangen door Ebusco's of diesels.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Pascal1998 schreef:Dat schijnt dus niet te kunnen. Je hebt te maken met het feit dat alleen het sinds stuk tussen Utrecht CS en de remise is aangepast voor de Urbos, het stuk naar Nieuwegein/IJsselstein is nog niet aangepast, hier moet dus nog de gehele infrastructuur aangepast worden, inclusief bovenleiding, spoor en beveiligingssystemen.
Is daar überhaupt iets aangepast dan? Ik weet wel dat ze een testrit hebben gereden om te checken dat een Urbos de perrons niet ramt, maar kan me alleen maar herinneren dat daar uit kwam dat het lukte zonder verdere aanpassingen.
De bovenleidingen (en ik meen ook de beveiliging) hebben ze trouwens tijdens de grote revisies in 2013 en 2014 al compleet vervangen, zijn die nu al weer aan volledige vervanging toe dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten