Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

M'n 29 maakt het vandaag wel erg bont... 4 minuten vertraging oplopen op een compleet vrije busbaan is tot daar aan toe, maar we sloegen ineens de Europalaan in en de stalling op, waar een de chauffeur snel wisselde. Zo'n wisseling gebeurt wel vaker, maar bij de halte Balijebrug en niet in de spits met een bus vol studenten die te laat gaan komen voor hun college om 9 uur :')
請勿靠近車門
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Van deur tot deur maar liefst twee minuten sneller dan de fiets vandaag van Vollenhove naar The Wall gegaan.

Ideaal natuurlijk dat je er rechtstreeks naartoe kunt gaan, maar heel snel is de verbinding niet ondanks dat er tegenwoordig wel wat haltes worden overgeslagen op de Utrechtseweg. Overigens is het echt ontzettend warm in die oude Citaro's. Nog meer mensen last van?

Bij The Wall even wat ikfiets-punten ingewisseld voor Decathlon-cadeaukaarten *O* . Ik dacht trouwens dat the wall groter was, maar dat valt dus best wel mee.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Man, The Wall. Ben er ooit een keer geweest omdat ik vanuit Amsterdam terug langs Utrecht naar huis reed en bedacht dat het wel makkelijk was om daar even bij de Media Markt wat te halen dat ik nodig had - kabeltje voor de telefoon of zo, ik weet het niet meer.

Het was geen zaterdag maar ook zeker geen dinsdagochtend half elf, en je kon een kanon afschieten in die winkel. Op het parkeerdek kon je gewoon een vliegtuig landen, ook met die paar auto's die er stonden.

Het enige dat daar een beetje loop heeft is de gele M volgens mij. Een bezoekje aan The Wall lijkt mij eerder een excuus om de 73 te nemen dan andersom ;)

Kwam deze nog tegen op RTV Utrecht. Daarom altijd DEFCON5 als je zo'n brommobiel tegenkomt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Dan is de Decathlon van Utrecht Centrum dichterbij
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Maar dan kan ie niet miepen over The Wall natuurlijk :')
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Utrecht Centrum heeft een heel klein assortiment. Uiteindelijk konden we wat we nodig hadden ook niet vinden bij de Decathlon in The Wall, maar het was wel interessant om te zien hoe troosteloos dat winkelcentrum is (en uiteraard om nou eindelijk die 73 te testen).

Die punten zou je alleen mogen besteden in Utrecht en 1 per aankoop. Die man accepteert het dat ik 2 cadeaukaarten wil krijgen voor mijn punten (die je krijgt voor "fietsen", de busrit is echter ook weer punten waard). Nu kan ik er dus 2 gebruiken bij 1 aankoop en ik kan ze ook nog eens overal gebruiken (dus ook online).

Hoe het uit kan? Geen idee.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Wat het grote probleem aan The Wall is, is dat ze vergeten zijn dat je graag van de ene naar de andere winkel wil kunnen komen zonder door de berm of over de parkeerplaats te lopen. Als het even kan (en dat is gelukkig heel vaak :-)) vermijd ik dat hele winkelcentrum dus.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik ben er, als rasechte Utrechter, twee keer geweest geloof ik. En heb er nog nooit iets gekocht :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Ik ben er een keer langsgelopen van het station naar het crematorium en ik concludeerde dat voetgangers niet welkom waren. Wat er nog aan voetpad was hadden ze vanwege een of andere superautoshow volgezet met de meest lelijke auto’s die men kon vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Zugführer »

Dan ligt het niet aan mij, ik kom daar wel eens langs gefietst, maar heb nog nooit een ingang ontdekt anders dan de inrit van de parkeergarage :')
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik weet niet of Bart op het forum zit. Hij gooide deze foto's van het nieuwe jasje van de 4708 op gezichtboek.

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Bedoel je niet Porumboek
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Moet dit een soort definitieve kleurstelling zijn? Want dan vind ik hem erg verwarrend...
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

Dit is de definitieve kleurstelling.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Wat is het idee erachter?
Gaan alle U-Link bussen zo zilverkleurig ipv geel met het gebruikelijke grijsbruin worden?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik heb bij ons geruchten gehoord dat Syntus in zijn geheel geen bussen meer laat omstickeren voor U-link (dus dat ze gewoon wit met rood blijven).
Zeker weten doe ik het niet, maar aannemelijk is het wel.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Wubbo schreef:Wat het grote probleem aan The Wall is, is dat ze vergeten zijn dat je graag van de ene naar de andere winkel wil kunnen komen zonder door de berm of over de parkeerplaats te lopen. (..)
Maar dat kan toch ook gewoon? Men neme de roltrappen vanaf de parkeerplaats bij de Mediamarkt.. daalt af naar het voorplein.. en dan kan dus besluiten om de Mediamarkt in te gaan.. of langs de speelgoedzaak en de BCC een kopje koffie bij de Doppio te gaan drinken.. en dan kan je weer omhoog naar de Declaton (vermoed ik, oude pand van die sport/leisure zaak uit Leerdam die er eerst in zat). Naar de Karwei of de Mcd is het wel over een smaller pad inderdaad.

Ach, dat hele Leidsche Rijn in die hoek is een gedrocht geworden, vind ik. Zeker in de spits.. afvoer van voertuigen is toch totaal ontoereikend :twisted: Ik snap ook niet dat een bouwbedrijf als DuraVermeer dan besluit om daar (tegenover de Wall) nog een hoofdkantoor te bouwen.. Alsof die bouwers met de trein zullen komen.. :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Aannemers, zoals DuraVermeer, hebben ook genoeg "binnenmensen", zoals calculators en omgevingsmanagers, in dienst, die best met de trein kunnen komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ Ongetwijfeld. Al hebben die dan niet vaak een arbeidsvoorwaardelijke auto van de zaak mét een NS Businesscardje.. :wink: :?:
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

teun schreef:Wat is het idee erachter?
Gaan alle U-Link bussen zo zilverkleurig ipv geel met het gebruikelijke grijsbruin worden?
Alle U-Link bussen worden zilver in plaats van de verschillende kleuren die men had voorgesteld. De bussen zijn zo op meerdere lijnen in te zetten. Het zilver zorgt voor een onderscheid met de normale U-bussen.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Lijn 44 wordt eindelijk na lange tijd klagen van mensen, met groter materiaal gereden. Toch loopt dat lijntje schijnbaar beter dan men had verwacht met 8 persoonbussen
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door 010jongen »

rm7 schreef:
teun schreef:Wat is het idee erachter?
Gaan alle U-Link bussen zo zilverkleurig ipv geel met het gebruikelijke grijsbruin worden?
Alle U-Link bussen worden zilver in plaats van de verschillende kleuren die men had voorgesteld. De bussen zijn zo op meerdere lijnen in te zetten. Het zilver zorgt voor een onderscheid met de normale U-bussen.
En dan in de avond wel de standaard u-ov bussen? :')
Naar mijn mening had u-link überhaupt niet ingevoerd hoeven te worden. Was eerst nog wel enthousiast over het plan.
Iemand zicht op of lijn 34 inmiddels een beetje loopt?
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

In de spits wordt de 34 goed gebruikt (soms te goed..) maar ik weet niet hoe de 34 in het weekend en ‘s avond gebruikt wort.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door omaylie »

010jongen schreef:
rm7 schreef:
teun schreef:Wat is het idee erachter?
Gaan alle U-Link bussen zo zilverkleurig ipv geel met het gebruikelijke grijsbruin worden?
Alle U-Link bussen worden zilver in plaats van de verschillende kleuren die men had voorgesteld. De bussen zijn zo op meerdere lijnen in te zetten. Het zilver zorgt voor een onderscheid met de normale U-bussen.
En dan in de avond wel de standaard u-ov bussen? :')
Naar mijn mening had u-link überhaupt niet ingevoerd hoeven te worden. Was eerst nog wel enthousiast over het plan.
Iemand zicht op of lijn 34 inmiddels een beetje loopt?
Ze hadden op z'n minst alle zes de lijnkleuren er op mogen zetten, al is het maar een paar strepen met lijnnummers+bestemmingen.

Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe elektrische bussen?
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Tom98 schreef:Ik heb bij ons geruchten gehoord dat Syntus in zijn geheel geen bussen meer laat omstickeren voor U-link (dus dat ze gewoon wit met rood blijven).
Zeker weten doe ik het niet, maar aannemelijk is het wel.
Aannames zijn dodelijk :P

Voor lijn 50 komen ze gewoon in U-Link kleuren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gertjan en 41 gasten