Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Niemand kent het merk Keolis in Utrecht. Als je contact wil hebben met de vervoerder ga je daar op zoek naar de bus van Syntus. Dus die naam erop is wel logisch.

Wat echter weinig reizigers weten is dat U-OV niet gelijk staat aan Qbuzz Utrecht. Maar gelukkig zijn er goede afspraken gemaakt over klachtafhandeling etc 8-)
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Waarom staat het dan wel op jullie enveloppen? En dan met al jullie merknamen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Maxim schreef:Niemand kent het merk Keolis in Utrecht.
Mwoh, jullie hebben het de afgelopen tijd behoorlijk gepromoot onbewust.
Wat echter weinig reizigers weten is dat U-OV niet gelijk staat aan Qbuzz Utrecht.
Da's een merk van de provincie inderdaad, Qbuzz heeft U-OV.info alleen in bruikleen (domeinnaam staat op naam van Provincie Utrecht)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Post »

Pascal1998 schreef:
Post schreef: Ook al was dat waar, waarom mogen ze er dan geen merknaam op zetten?
Syntus is geen merknaam, dat was een bedrijfsnaam en dat bedrijf heet nu Keolis Nederland, dus is er geen reden om hier Syntus neer te zetten
Pascal1998 schreef:Waarom staat het dan wel op jullie enveloppen? En dan met al jullie merknamen...
Oké, het is dus wel een merknaam?

En dit is dan ook helemaal fout?
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/?_ga ... 1592409035

Maar wat ik mij vooral afvraag is waarom het je zo veel doet.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Nogmaals Syntus was de bedrijfsnaam. Alle concessies hebben merknamen, zoals Syntus Gelderland, Twents, allGo en Syntus Utrecht. Daarna werd de bedrijfsnaam Keolis en kregen de merknamen de toevoeging "service van Keolis". Kortom voor Utrecht geldt nog gewoon Syntus. Is onzin om voor een kleine wijziging nu overal Keolis op te zetten aangezien dit al in het logo staat.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Als toevoeging wil ik zeggen, de merknamen AllGo en Blauwnet dragen de naam Syntus helemaal niet meer, hier staat op de zij- of achterkant Keolis Nederland, dit is sinds eind 2017 toen AllGo en Blauwnet begonnen met rijden, in Oktober 2017 is de naam van Syntus namelijk gewijzigd in Keolis Nederland en hebben alle bussen zoals OvVeluwe inderdaad de tekst onderdeel van Keolis gekregen. Waarom ik me dan nu irriteer aan het feit dat er nu alleen Syntus staat en geen Keolis Nederland, is omdat het bedrijf Syntus voor de KVK niet meer bestaat en daarnaast vind ik dat materieel wat of nieuw is of omgestickerd wordt gewoon de naam Keolis Nederland moet dragen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Het zou "correcter" zijn geweest als er Syntus Utrecht had gestaan, maar met alleen Syntus weet iedereen ook wat bedoeld wordt.
De naam Keolis is in die regio nog nauwelijks bekend. (Persoonlijk vind ik Syntus ook mooier dan Keolis.)
Is Keolis eigenlijk bekend in Almere, of heeft iedereen het daar over allGo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Post »

Pascal1998 schreef:Waarom ik me dan nu irriteer aan het feit dat er nu alleen Syntus staat en geen Keolis Nederland, is omdat het bedrijf Syntus voor de KVK niet meer bestaat
Maar de vervoerder is nog actief onder de merknaam Syntus Utrecht, dus die irritatie is een persoonlijk dingetje. Maar als dit je grootste irritaties zijn dan kun je tenminste zeggen dat het goed met je gaat.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door microshit »

Meltrain schreef:Het zou "correcter" zijn geweest als er Syntus Utrecht had gestaan, maar met alleen Syntus weet iedereen ook wat bedoeld wordt.
De naam Keolis is in die regio nog nauwelijks bekend. (Persoonlijk vind ik Syntus ook mooier dan Keolis.)
Is Keolis eigenlijk bekend in Almere, of heeft iedereen het daar over allGo?
Woon er pas net, maar tot dusver is t eigenlijk overal allGo behalve de omroep in de bus, dan wordt er nog wel eens naar kee-oo-lie punt nl verwezen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Da's nu met de corona-omroepberichten wel zo inderdaad, in de provincie Utrecht overigens ook niet anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Het is zo dat zodra er nieuws is over AllGo in de media, dat men dan wel Keolis schrijft ipv AllGo, als voorbeeld Omroep Flevoland, die heeft altijd in hun kop staan Keolis
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Ik zal ook zeker niet zeggen dat de naamswijzigingen perfect zijn uitgevoerd, en het omroep bericht had eigenlijk voor Utrecht niet over Keolis moeten spreken.

Almere is net een ander verhaal, net als Blauwnet. Die concessies zijn ook als Keolis ingeschreven en/of gestart. Syntus Utrecht was de aangeboden naam in de offerte aan de provincie Utrecht. Gezamenlijk is daar besloten die herkenbare merknaam te behouden.

Ach, als er maar een op wat voor manier dan ook herkenbare bus rijdt en je met opmerkingen en klachten geholpen wordt, toch? *O*
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Maxim schreef:Almere is net een ander verhaal, net als Blauwnet. Die concessies zijn ook als Keolis ingeschreven en/of gestart. Syntus Utrecht was de aangeboden naam in de offerte aan de provincie Utrecht. Gezamenlijk is daar besloten die herkenbare merknaam te behouden.
Almere was ingeschreven als Syntus, maar toen bekend werd dat zij gewonnen hadden, kwam de melding dat Syntus hun naam ging veranderen in Keolis Nederland.

Wat ik wel raar vind is het volgende, in de OV-chipkaart reisgegevens reis ik binnen Almere met Keolis, maar er staat dan Syntus en ditzelfde geldt voor als ik een abonnement koop op de AllGo site, nadat ik betaald heb wordt ik doorgestuurd naar de Keolis site, als ik dan mijn mail open zie ik een orderbevestiging van Syntus, Reisinformatie komt van Syntus. Nergens komt het woord Keolis voor, zou je hier eens naar kunnen kijken?
JeroenN75
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 21:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door JeroenN75 »

Lijn 45 schreef:Syntus' eerste grijze bussen zijn in dienst. (Insta story, niet voor iedereen zichtbaar)
Nu nog wachten op de eerste dubbel gelede QBuzz bus in U-Link kleuren.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

En de Syntus Setra's, die zijn ook nog wit.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Alle Syntus U-Link bussen gaan deze week in de nieuwe kleurstelling, dus na deze week geen rood-witte bussen meer op lijn 59
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Zeg nooit nooit, en voor deze week reden er op de 59 ook al geen rode bussen. :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Mogen ze wel opschieten trouwens... Volgens het lijstje van Lijn 45 op de wiki wordt de 1883 een U-link en die was vanmorgen nog rood/wit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Kan zijn dat ze dit weekend de meeste gaan doen, maar inderdaad is bekend welke naar U-Link kleurstelling gaan:
Setra 1602 t/m 1609 & VDL Citea 1882 t/m 1890

Overigens is de 1890 gisteren weggehaald uit Amersfoort om naar zijn nieuwe stalling en kleuren te gaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De Citea's hebben nooit vaste stallingen gehad, die rouleren net zo hard als alle andere bussen hoor. Wat dat betreft een kwestie van tijd voor er een U-link Citea op (X)80/87 zit.

Je bent al bijna 2 uur verder voor een bus de (X)80 heen en weer gereden heeft dus op momenten met kwartiersdienst heb je er dan al 7 nodig. Plus nog twee voor de ritten op X80 terwijl 87 onderweg is, dus houdt je nog maar twee rood/witte als reserve over.
En dan heb je nog bussen die ergens op de dag tussen X80 en 280 wisselen en in Amersfoort rondzwervende Citea's op andere lijnen terwijl veel tunnel-omlopen uit Ede rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ondanks dat ze geen vaste stallingen hebben, zijn de Setra's en (in mindere mate) de Citea's die grijs worden sinds december vooral op 50 ingezet. Ze hebben dus al een roulatie tussen stallingen die de 50 rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja, da's nogal logisch dat die relatie er is: alle stallingen hebben ritten op lijn 50 namelijk :P Amersfoort weliswaar niet doordeweeks, maar kom net wel een zaterdagse dienst van Amersfoort tegen waar de 50 in zit.
Zodoende rijden Bunnik, Ede en Amersfoort dus op zowel 50 als (X)80/87, alleen Mijdrecht en Montfoort komen uitsluitend op de 50 met Citea's.

Tegenwoordig valt het niet zo meer op, maar toen de (X)80 nog naar Rhenen reed zijn er ook meermaals Citea's tussen 50 en (X)80 uitgewisseld op De Klomp om ze richting de werkplaats in Amersfoort te dirigeren. Dat blijft ook met de twee verschillende kleurtjes natuurlijk de meest efficiënte manier om een bus bv. tussen de spitsen te laten onderhouden.

En notabene zat ik van de week nog in een toekomstig U-link Setra op de 298 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Zoals beloofd nog een openbaar zichtbaar plaatje van een Syntus Citea in U-link uitvoering. En puur toevallig nog een nieuwtje ook want deze stond niet op het lijstje op de wiki als bus die grijs zou worden...

Afbeelding
Syntus 1881 - De Klomp, Stationsplein by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
Syntus 1881 - De Klomp, Stationsplein by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Hey, die stond niet op het lijstje.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef:En puur toevallig nog een nieuwtje ook want deze stond niet op het lijstje op de wiki als bus die grijs zou worden...
Ons intern is verteld dat de 1881 t/m 1890 en de 1602 t/m 1609 grijs worden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 139 gasten