Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Die zag ik gisteren ook, dus lijkt me een geplande inzet.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Lijn 45 schreef: di 29 sep 2020, 17:55 Ik zag vanmiddag een lange Setra van Pouw op lijn 76. Is dat een gebruikelijke inzet?
Welke tijd/rit is dit?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Wat ik hoorde zijn dat de extra ritten, aangezien Syntus eigenlijk een vakantie dienstregeling rijdt (en 76 eigenlijk 1x/u zou rijden). De aanvullende ritten worden door Pouw en Van Kooten gereden, met dus soms 15m.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 76 rijdt in de vakantiedienstregeling ook gewoon 2x/uur anders, alleen de spits frequentie is dan lager (2x i.p.v. 4x/uur)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Oja klopt. Verkeerde cijfers geplaatst. Maar het zijn inderdaad die versterkingsritten die met 15m kunnen rijden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

om 16:11, 17:11 en 18:11 uit Amersfoort, om precies te zijn :mrgreen:
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Ik zag toevallig net een zevendelige CAF in zijn eentje langskomen op de uithof, filmde lijnnummer 22 en leek gewoon reizigers te vervoeren. Worden de langere trams nu standaard in de dienstregeling op de uithoflijn meegenomen om ze te testen oid nu de werkzaamheden aan de SUNIJ-lijn uitlopen?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Vrijdagavond, 22:09 vanaf Utrecht Centraal richting Zeist met de 73. Een massale sluiting van de Horeca om 22:00 zorgt natuurlijk voor een stormloop op de eerste bussen die daarna door het centrum rijden, en dat combineert niet echt met de inzet van een Ebusco. Tussen Utrecht Oosprongpark en De Bilt KNMI waren alle stoelen op, en stond een mannetje of tien. Coronaproof is anders. :roll:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Maar in de kroeg krijg je na 22u geen Corona meer! En das ook wat waard natuurlijk! :lol:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Gelukkig is er over dit soort gevolgen nagedacht. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Jazeker!

De Ap aldaar is bewust tot 24:00 open, zodat je daar nog drank kan halen en een bus later kan pakken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

En, zoals bedacht, zag ik meerdere kratten pils die winkel uitkomen vanuit de bus. Maar huisfeestjes zijn natuurlijk veiliger dan de kroeg. :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Jep, want thuis heeft men meestal condooms bij de hand :idea:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat maakt die Uithoflijn nu zo aantrekkelijk voor auto's, dit is de zoveelste al...

Beschonken bestuurder bestelbus boemelt kilometers over trambaan
UTRECHT - De bestuurder van een bestelbus heeftin Utrecht afgelopen nacht kilometers lang over een trambaan gereden. De rit begon bij Smakkelaarsveld, waarna de man richting het Sciencepark reed. Het avontuur kwam ten einde ter hoogte van de Rijndijk, toen een paal de tramrit van de bestuurder stopte.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Door werkzaamheden op het jaarbeursplein en bij de Nelson Mandelabrug rijdt lijn 7 richting CS vanaf de Overste den Oudenlaan via de Balijelaan en de Vondellaan-Dichtersbaan, leuk ommetje wel :|
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Daniel schreef: za 03 okt 2020, 15:32 Wat maakt die Uithoflijn nu zo aantrekkelijk voor auto's, dit is de zoveelste al...
Misschien toch maar een bordje 'doodlopende straat' met uitzonderingsbordje voor de tram, ophangen bij het begin van de trambaan...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

IJsselstein wil de reistijd met de tram verkorten.

( over een jaar of 15 dan..) :o
(..) Een grote wens is ook het verkorten van de reistijd met de tram. Maar IJsselstein realiseert zich dat dit een kwestie van de lange adem wordt, die ver voorbij 2030 strekt. "Dit soort grootschalige ingrepen kost veel tijd en geld. Het zal tot zeker 2035 duren voor er van een eventuele aanpassing in de lijnvoering in IJsselstein sprake zal zijn", schrijft de gemeente.

Niettemin hoopt IJsselstein dat het mobiliteitsplan handvatten bied om met de omliggende gemeenten en de provincie in gesprek te gaan, om zo te kijken welke wensen haalbaar zijn.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/209854 ... op-a2.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Z2N schreef: za 03 okt 2020, 17:32Misschien toch maar een bordje 'doodlopende straat' met uitzonderingsbordje voor de tram, ophangen bij het begin van de trambaan...
Of misschien moeten mensen van drank, neusbier of lachgas afblijven als ze moeten sturen... volgens mij was dat de gemeenschappelijke factor bij al deze clowns.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Als we allemaal perfecte mensen waren zouden we inderdaad een stuk minder problemen hebben.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door matje82 »

Z2N schreef: vr 02 okt 2020, 22:25 Vrijdagavond, 22:09 vanaf Utrecht Centraal richting Zeist met de 73. Een massale sluiting van de Horeca om 22:00 zorgt natuurlijk voor een stormloop op de eerste bussen die daarna door het centrum rijden, en dat combineert niet echt met de inzet van een Ebusco. Tussen Utrecht Oosprongpark en De Bilt KNMI waren alle stoelen op, en stond een mannetje of tien. Coronaproof is anders. :roll:
Afbeelding
Lijn 73 is juist in de avond het drukst dat is al jaren zo. Zelfs toen deze van 2 naar 4 x per uur ging (toen nog lijn 53) was het vaak nog proppen. Nu tijdens Corona wel minder, maar begrijp niet waarom je een drukke lijn dan juist met een standaard laat rijden, terwijl ze omkomen in gelede bussen. Erg rare keuze en in deze tijd inderdaad ook niet verantwoord.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Bemined »

Durashift schreef: za 03 okt 2020, 17:57 IJsselstein wil de reistijd met de tram verkorten.

( over een jaar of 15 dan..) :o
Ik kan niet zo snel terugvinden hoe men dit in gedachte heeft, men heeft het over een andere lijnvoering. Frequentie omhoog kan ik nog wel begrijpen, maar andere lijnvoering? Enige wat ik me kan bedenken is om er een ringlijn van te maken in IJsselstein door het eindpunt te verleggen en vanaf daar een nieuw tracé aan te leggen dat bij halte Doorslag weer aansluit op de huidige tram. Maar daar profiteren dan alleen de laatste twee haltes van, voor de overige haltes zal de huidige route het snelste blijven. Of je moet het nog extremer doen, tracé tussen Doorslag en Hooghe Waerd opdoeken en dan vanaf Hooghe Waerd een nieuw tracé aanleggen dat weer aansluit tussen haltes Wijkersloot en Stadscentrum:
Afbeelding
Zoiets dus. Maar dat is nogal een ingreep, zelfs voor na 2030. Dus ik ben benieuwd wat men bedoeld met een 'andere lijnvoering'.
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door KoenN »

Wanneer Kan je in de syntus bussen op lijn 295 voorin instappen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Zodra de kuchschermen geïnstalleerd zijn en de vervoeder aangeeft dat de voordeur weer gebruikt dient te worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Men is er mee bezig en het streven is dat het per 1 november is ingebouwd in Utrecht (en Twente). Echter nog niet in de Rosero (en Optare) daar loopt nog aanvullend TNO onderzoek naar voor zover ik begreep.
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Was dat niet hetzelfde onderzoek als de buurt/taxibussen? Want aangezien dat onderzoek nu gebeurd is, lijkt me dat ze deze bussen ook wel mee hebben genomen toch? Bij U-OV rijden ze overigens al maanden weer gewoon.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 128 gasten