Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die is er ook niet. Halte Biga-groep staat in de lijst met vervallen haltes in het U-OV vervoerplan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ah handig... nu de nieuwe dienstregeling van Syntus eindelijk in OV-info staat is een briljante keuze in de bestemmingen te zien: lijn 80 en 82 hebben richting Amersfoort beide "via Leusden-Zuid" als via-bestemming. Technisch gezien klopt dat ook wel, maar ze rijden toch wel een aardig verschillende route allebei ondanks dat ze beide via Leusden-Zuid rijden :p

Edit: ze zijn wel consistent zie ik, de 280 heeft die via ook en toont daardoor in Amersfoort niet meer dat het de sneldienst via de A12 is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Is het met de nieuwe dienstregeling die morgen ingaat nu ook de bedoeling dat de Heuliez-bussen in dienst gaan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Lijn 2 wordt ineens gereden met 12 meter citaro's i.p.v midibussen, zijn die bussen weer kapot of zijn die terug en komen er nieuwe?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Er zijn sinds oktober geen kentekens afgegeven voor elektrische Heuliezen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Ze zijn dan allemaal al afgeleverd. Helaas is er op de huidige stalling geen mogelijkheid om ze allemaal (tegelijk) op te laden, dat kan straks in de nieuwe vestiging bij P+R Westraven.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Wanneer wordt die nieuwe vestiging eigenlijk in gebruik genomen? Ik kom op het internet vanalles tegen vanaf najaar 2020 via december 2020 tot maart 2021.

Sowieso is een deel van de inzet van die Heuliez'en pas mogelijk als de stalling er is, lijn 7 heeft immers geen laadvoorzieningen op enig eindpunt en zou daarom worden doorgetrokken naar Westraven, waar hij dan ook kan gaan laden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Waar zou voor lijn 3 een laadvoorziening komen, gewoon op centrumzijde?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Ja, lijn 3 gaat opladen bij CS Centrumzijde, lijn 7 bij Westraven en lijn 8 bij Lunetten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Veel andere opties zijn er niet natuurlijk, die lijn heeft maar één eindpunt immers. Al zou bussen uitwisselen ook nog kunnen natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmiddag viel me op dat langs de Utrechtseweg in Amersfoort / Amersfoortseweg in Soesterberg de nieuwe abri's van de provincie goudkleurig zijn i.p.v. grijs zoals in de rest van de provincie. Heeft dat nog een achterliggende reden eigenlijk?
Dacht eerst aan HOV-haltes, maar de haltes waar alleen lijn 56 stopt hebben ze ook...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik had al zo'n vermoeden dat het daar iets mee te maken had...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De voorzitter van de betreffende vereniging, een bekende van mij, is afgelopen week na een lang ziekbed helaas overleden. Hij was al langere tijd samen met het bestuur bezig met een streefplan voor hoe de Wegh der Weegen eruit moet gaan zien. Bij belangrijke entrees van de Wegh staan nu ook welkombordjes. Onder andere de Sortie-tegels, het Wegh der Weegen hek bij de Chinees, de beschildering in de tunnel van Soesterberg komen van deze vereniging vandaan waar ik ook een tijdje actief ben geweest. Treurig alleen dat hij de nieuwste toevoegingen niet heeft kunnen meemaken.

Een idee dat hij ook graag zou willen zien is meer eenheid in de straatnamen. De Wegh der Weegen loopt van Amersfoort tot aan Vollenhove en heeft verschillende straatnamen gekregen als Amersfoortsestraat, Rademakerstraat en Amersfoortseweg. Die namen aanpassen kan niet, maar onder elk bordje 'onderdeel van de Wegh der Weegen' zou heel mooi zijn.


Nou we het toch over de Wegh der Weegen hebben; ik verbaas mij er eigenlijk over hoe de nieuwe buslijnen langs de weg zijn gaan lopen. Achteraf gezien had er helemaal niet zo veel veranderd moeten worden 2 jaar geleden want veel is weer terug bij het oude. Er was een reden dat het zo lang zo gebleven is.

Ik zie namelijk niet voor me dat er nou zo veel mensen in Huis ter Heide of Soesterberg op De Uithof moeten zijn met lijn 34. De meesten pakken de bus voor werk/winkelen in Utrecht-centrum of trein op Utrecht CS. Een overstap van bus op bus op dit stukje om in Utrecht te komen slaat natuurlijk nergens op want dat is nooit nodig geweest (Al heeft Huis ter Heide afgelopen jaar daar al aan kunnen wennen). De mensen willen rechtstreeks naar Utrecht kunnen en niet via Amersfoort of overstap te Jordanlaan.

Als deze hele klerezooi eindelijk eens voorbij is zouden ze bij U-OV eens af moeten stappen van dat 'sneller reizen door rechtere routes met meer overstappen' want daar komt in de praktijk toch niks van terecht. Die snelwegbus 202 (of 201?) van de Uithof naar Amersfoort CS moet als eerst afgeschaft worden zodat er meer budget overblijft voor bus 34. De A28 staat toch 9 vd 10 keer vast in de spits, bus 34 is echt niet zo veel langzamer via Vollenhove. Daarnaast rijden die snelwegbussen in de praktijk net zo hard (80km/u) als de bussen op de provinciale weg.
Bus 34 moet weer een echte sneldienst na Vollenhove vormen richting Amersfoort zodat je ook reizigers meepakt die vanuit de Uithof reizen naar Amersfoort CS. Via Dijnselburg rijden en dan slechts in Soesterberg bij de tunnel een halte.

Zowel Huis ter Heide als Soesterberg heeft recht op een rechtstreekse busverbinding naar Utrecht CS. En dan niet via een omslachtige route door Zeist-Oost. Lijn 73's aftakking naar handelscentrum zou verlengd moeten worden naar Soesterberg via Huis ter Heide. Die bus hoeft niet door te rijden naar Amersfoort omdat zowel bus 56 als 34 die verbinding al aanbiedt. Buiten de spits dan 4x/u Utrecht-Zeist en 2x/u Utrecht-Soesterberg (via Vollenhove) en in de spits dan 4x/u naar Soesterberg zodat je vanaf Vollenhove 8x/u naar Utrecht kan (Zeist-Noord 6x/u slaat natuurlijk helemaal nergens op nu zelf nog steeds).
Stadsbus
Berichten: 1136
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stadsbus »

ovforens schreef: vr 27 nov 2020, 21:15 Volgens de interne weekbrief zijn de dubbelgelede HESS en de Citaro's (ex XX) opgelegd.
We hebben geluk, HESS bus 4218 heeft afgelopen maandag 4 januari nog wat rondjes gereden op lijn 28. Wie weet volgen er meer...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Zowel de 4218 en 4220 zijn nu actief op de 28. :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Rijden ze daadwerkelijk weer of hebben ze de apparatuur van deze wagens overgezet en het nummer nog niet gewijzigd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Suus schreef: za 26 dec 2020, 18:40 Helaas is Qbuzz een van die bedrijven die halteborden niet meer met stickers beplakt maar volledig vervangt. Jammer, want een goed haltebord gaat toch minstens twintig jaar mee.
Zul je net zien: stond ik bij de halte Jordanlaan te wachten op de bus naar de Fysio, zie ik iets opvallends: de sticker voor de nu nieuw door Syntus gereden bus 58 is weldegelijk een losse sticker. Wat opvallend is, want het is weldegelijk een nieuw bord (lijn 35 stopte hier voorheen niet).
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Volgens mij plakt Syntus wel. Lijn 575 is ook door heel Zeist-Noord met stickertjes toegevoegd,
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Syntus plakt geel, de de Syntus lijnen worden in U-OV gebied wel degelijk door U-OV op de borden geplaatst.

Kan best dat deze lijn vergeten was, de 202 ontbreekt bij Zon en Schild bijvoorbeeld ook nog op de halteborden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

De 202 ontbreekt in de richting Amersfoort zelfs in de route. Zag dat Syntus de halte Willem Arntszhoeve van de 59 ook al ‘eenzijdig opgeheven’ had 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die rare situatie had ik inderdaad ook al aan laten geven via de rechtstreeksere kanalen. Dacht eerst nog dat het erin zat dat de halte P+R Soesterberg richting Amersfoort niet verplaatst was (die zat eerst alleen op de afrit naar de A28, dus dan kan je niet via Zon en Schild meer rijden), maar dat blijkt (volgens het kaartje in OVinfo althans) wel het geval te zijn.

De Willem Arntzhoeve komt inderdaad richting Zeist niet voor in de KV1-data voor lijn 59, waar Syntus voor deze dienstregeling trouwens sowieso erg laat mee was: pas halverwege vorige week was de dienstregeling überhaupt beschikbaar voor de reisplanners en OVinfo.
Op de website van Syntus kan je die lijnen überhaupt nog niet bekijken: als je klikt op "dienstregeling weergeven" krijg je "pagina niet gevonden" :s

Overigens gaat de info op de haltes sowieso niet heel lekker bij Syntus dit jaar. Waar ze met de KV1-data heel laat waren, waren de haltes begin december allemaal al aangepast. Echter zijn daarbij alle wijzigingen in aangrenzende concessies "vergeten" en staat dus in Scherpenzeel de 110 niet op de borden en de opgeheven 611 nog wel, ontbreekt lijn 34 bij halte "Warande" en is in Amersfoort Schothorst lijn 101 nog op de borden te vinden (bij enkele vers vervangen abri's hadden ze zelfs de vertrekstaat van 101 weer keurig teruggehangen daar).
Al met al werd het een lange lijst om door te spelen eerder deze week...

Leukste grap vindt ik nog wel dat op Veenendaal-De Klomp alle oude Gelderse haltepalen verwijderd zijn behalve het exemplaar op het derde halteperron (waar alleen Utrechtse lijnen komen).
Minder handig dan weer dat daar nog een niet meer bestaande X80 op staat en dat de vertrekstaat van lijn 80 vervangen is, die van 87 niet en die van X80 niet is afgeplakt... Da's dus een haltepaal met een mix van oude en actuele informatie geworden.

(en ze waren blijkbaar zuinig met vertrekstaten printen, want bij De Kei in Amersfoort zijn alle vertrekstaten in de kastjes aan de haltepaal gehangen totdat die vol was waardoor in de abri alleen een vertrekstaat van lijn 8 en 80 hangt)

En owja... alle overstapmogelijkheden op de schermen in de bus zijn nog altijd op lijn "P...", die bug hebben ze na een maand nog niet weten te verhelpen. Waardoor ook de overstappen op lijnen uit andere concessies niet vermeld worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

De situatie op De Klomp kan ik verklaren:
Sinds enige tijd doe ik ook MPO werkzaamheden en eind december ontvingen wij in Ede de haltevertrekstaten voor lijn 80. Van andere lijnen nog niet.
De oude Gelderse palen kunnen wij niet openen met onze sleutel. De oude vertrekstaten kon ik daarom niet doorstrepen.
In de nieuwe paal van IJssel-Vecht, die ik wel kon openen, heb ik de vertrekstaat van lijn 80 opgehangen.
Op dat moment waren de staten van de 87 nog niet binnen. Daarom heb ik die toen nog niet opgehangen. Toen die wel binnen waren zijn die door andere MPO'ers opgehangen, waarbij De Klomp wellicht is vergeten.

Wat ook kan is dat de tijden niet veranderd zijn en daarom gemakshalve de oude vertrekstaten zijn laten hangen.
Ikzelf heb de vertrekstaten van N8 en N50 bewust laten hangen, omdat hierin niets is gewijzigd vergeleken met vorig jaar.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Alleen hangt die vertrekstaat van de 80 dus in dezelfde Gelderse paal als waar de verouderde van 87 nog in hangt.
87 rijdt in het dal nog maar eens per uur, die van 80 is overduidelijk nieuw want daar staan ritten doordeweeks overdag op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Dan heeft iemand hem verplaatst _O- Ik heb namelijk alleen de nieuwe paal open gehad en die was toen nog leeg.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten