Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Ik vind die lichtdoorlatende geleding een leuke toevoeging, zo wordt wat normaal gesproken een beetje een onguur stukje van de bus is toch overdag heel goed belicht. Met de geblindeerde ramen is het als de verlichting uitstaat zelfs een stuk lichter daar dan in de rest van de bus :mrgreen:

Afbeelding
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lange_Dre »

Het interieur en exterieur vin ik zelf beter geslaagd dan in Groningen. Geblindeerde ramen blijf ik toch wel altijd een minpuntje vinden. Maar het blijven (tekort gebakken) Franse stokbroden op wielen.. :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Niet om het een of ander, maar wat is er dan mis met de bussen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Ziet er mooi uit. :pos:
Ook in Groningen vind ik de Heuliez'en prima bussen (op basis van die ene keer dat ik ermee gereisd heb).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door omaylie »

Ziet er goed uit! Al vraag ik me ook af waarom de schermen in de Utrechtse bussen niet zo breed zijn. Ik zie trouwens ook geen schermen boven de deuren (die heeft de GD-bussen wel, al ben ik eerlijk gezegd vergeten wat de bedoeling ervan is).
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lange_Dre »

Z2N schreef: do 04 feb 2021, 17:12 Niet om het een of ander, maar wat is er dan mis met de bussen?
In Groningen rijden ze al vanaf het begin met veel storingen rond. Vallen vaak stil langs de weg, waardoor er geregeld een stad e-citea of een Mercedes moet komen invallen. :roll:
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

omaylie schreef: do 04 feb 2021, 17:41 Ziet er goed uit! Al vraag ik me ook af waarom de schermen in de Utrechtse bussen niet zo breed zijn. Ik zie trouwens ook geen schermen boven de deuren (die heeft de GD-bussen wel, al ben ik eerlijk gezegd vergeten wat de bedoeling ervan is).
Was een eis van de opdrachtgever, het OVbureau
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Lange_Dre schreef: do 04 feb 2021, 17:49 In Groningen rijden ze al vanaf het begin met veel storingen rond. Vallen vaak stil langs de weg, waardoor er geregeld een stad e-citea of een Mercedes moet komen invallen. :roll:
Zijn dat dan niet gewoon opstartproblemen, die wel meer busseries hebben? De Heuliez was voor Nederland nieuw in Groningen, dat is even wennen. Dat er nu veel is proefgereden in Utrecht zou daarbij moeten helpen, bovendien zal Qbuzz geleerd hebben van de eerdere fouten in het noorden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door omaylie »

bartjemestrom schreef: do 04 feb 2021, 17:50
omaylie schreef: do 04 feb 2021, 17:41 Ziet er goed uit! Al vraag ik me ook af waarom de schermen in de Utrechtse bussen niet zo breed zijn. Ik zie trouwens ook geen schermen boven de deuren (die heeft de GD-bussen wel, al ben ik eerlijk gezegd vergeten wat de bedoeling ervan is).
Was een eis van de opdrachtgever, het OVbureau
Oh ja, dat was het dus. Hoog tijd dus om, wanneer het weer verantwoord is, zelf een kijkje te nemen in de bussen.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Draaien alle deuren naar binnen of openen de achterste 2 naar buiten?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lange_Dre »

Z2N schreef: do 04 feb 2021, 17:55 Zijn dat dan niet gewoon opstartproblemen, die wel meer busseries hebben? De Heuliez was voor Nederland nieuw in Groningen, dat is even wennen. Dat er nu veel is proefgereden in Utrecht zou daarbij moeten helpen, bovendien zal Qbuzz geleerd hebben van de eerdere fouten in het noorden.
Die “opstart”problemen zijn nog steeds aanwezig bij die bussen in Groningen. En die rijden hier al ruim een jaar, je zou verwachten dat de “opstart” problemen dan wel verholpen zouden zijn :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik dacht eerst nog wat zijn er een hoop abri's vernield in Amersfoort... maar naar nu blijkt worden de ruiten in het dak van de oude abri's ruim van tevoren verwijderd voorafgaand aan het vervangen van de abri.
Bij halte Nijenstede stond bijvoorbeeld al ruim een week een abri zonder dak voordat die vandaag vervangen werd door een nieuwe, of dat nou zou reizigersvriendelijk is in dit seizoen.

Overigens is er ook nog een buitenbeentje... halte Ursulineweg in Leusden heeft ook een Amersfoortse abri gekregen. Die halte had altijd al eenzelfde type abri als in Amersfoort stond, maar nu met het gemeentelogo op de ruiten valt het wat meer op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Terwijl bijna alle vervoerders in Nederland het voor gezien houden vandaag, gaat U-OV rustig verder met de normale dienstregeling *O*

Nog extra drukte te merken misschien in bussen die parallel rijden aan belangrijke spoorwegen?
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Wij gingen met het huis lekker illegaal naar buiten en toen kwam een amba op lijn 73 langs, dat was voor een zondag best vol. Maar ondertussen kan ik me voorstellen dat iedereen die ergens naartoe moest gewoon thuis blijft, dus misschien valt het wel mee met de drukte op de 50 enzo.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Tram 60 wordt na een succesvolle testrit weer opgestart. https://twitter.com/UOV_info/status/1358412680097390594
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nou, even feest dan, want de rest van het land ligt plat
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Ze zijn wel lekker toegewijd ja, ik denk niet dat er veel mensen gebruik van gaan maken. Misschien een unieke kans voor hun om de spaanse trams in de sneeuw te testen? *O*
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Uhm, ja, iemand die er een mooie foto van kan maken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ferdinand schreef: zo 07 feb 2021, 14:40 Terwijl bijna alle vervoerders in Nederland het voor gezien houden vandaag, gaat U-OV rustig verder met de normale dienstregeling *O*
Qbuzz is daarmee best uniek: dat is de enige streekvervoerder die in al zijn concessie nog rijdt momenteel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Anne »

Er wordt opgegeven wegens storing wissels Jaarbeursplein. Kan er dan niet worden gekeerd aan de andere zijde van CS onder de bebouwing? Of liggen daar alleen overloopwissels aan de Uithofzijde van het station.
Laatst gewijzigd door Anne op zo 07 feb 2021, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Daar kan je juist niet komen als de wissels op het Jaarbeursplein in storing liggen ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Anne »

Maar die kan je toch in de doorrijd richting laten liggen; dus preventief denken.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nee, dat kan niet!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dan nog kan je er niet keren want er liggen geen wissels in de tram/busbaan langs spoor 1. En ten noorden van tramstation centrumzijde ligt het busstation tussen beide tramsporen in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FLJ, Majestic-12 [Bot] en 44 gasten