Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Pascal1998 schreef: zo 07 feb 2021, 17:47 Nee, dat kan niet!
Want?
Daniel schreef: zo 07 feb 2021, 17:51 Dan nog kan je er niet keren want er liggen geen wissels in de tram/busbaan langs spoor 1. En ten noorden van tramstation centrumzijde ligt het busstation tussen beide tramsporen in.
Bij Vaartsche Rijn liggen wel overloopwissels, toch?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ja, dr ligt een overloopwissel maar dat heeft geen nut als de wissel bij Jaarbeursplein in storing ligt, die zou in de praktijk dan precies zo moeten liggen zoals bij een koppeling naar de Uithoflijn en ik denk niet dat ie zo lag
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Anne »

Ik heb met wat gegoogle in dit document het sporenplan gevonden en zie nu dat er geen overloopwissel ligt onder de bebouwing. Dan maakt het niet uit waar je keert omdat alle overloopwissels kunnen dicht sneeuwen.
Wordt morgen dan 60 aan 22 gekoppeld zodat er dan minder wissels vrij gehouden moeten worden?
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door umbusko »

Kunnen die wissels niet met de hand omgelegd worden?
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Als ze vastgevroren zijn wordt dat nog een hele workout, vrees ik.

Ik zag net op Twitter dat de hele dienstregeling trouwens stopgezet wordt voor vanavond. Of het morgen wel allemaal weer kan is nog niet duidelijk. Ze hebben het in ieder geval langer volgehouden dan alle andere vervoerders in het land.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Inderdaad, de dienstregeling is wegens het weer stopgezet:

https://twitter.com/uov_info/status/135 ... 64232?s=21
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Anne »

Casper schreef: zo 07 feb 2021, 18:31 Ze hebben het in ieder geval langer volgehouden dan alle andere vervoerders in het land.
Zo te zien rijdt HTM nog steeds; wel aangepaste diensten en routes.
Lange_Dre
Berichten: 529
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lange_Dre »

De HTM heeft daaroom 4 speciale Pekeltrams (omgebouwde GTL8-1), waarmee ze het tramnet in grote lijnen berijdbaar kunnen houden. Gisteravond rond de klok van 22.00u zijn ze al op pad gegaan en zijn de hele nacht blijven rijden. Verschil met Utrecht is dat ze in Utrecht maar twee tramlijnen in dienst hebben die ook nog eens ieder geen andere tramlijn kruist waardoor er minder wissels (die tijdens de dienst actief bereden worden) op de route liggen.
Putdeksel
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 10:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Putdeksel »

Utrecht stad: Op enkele haltes stonden eenzaam en alleen een passagier hoop vol naar het vertrektijdenbord te staren. Baten mocht het niet want ik heb geen enkele bus gezien en toch een aardig deel van de stad per fiets doorkruist.
Dat er geen bus reed is niet heel verwonderlijk als je de Van Lessepsstraat als voorbeeld neemt. Het zag er aldaar uit als was de laatste strooi/schuifwagen daar gisterochtend voor het laatst geweest.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Klopt, de bussen en trams rijden op het moment niet, de vertrektijdenborden zijn daarnaast in storing, dus daarnaar staren heeft niet veel nut. (De borden denken namelijk dat het OV wel rijdt)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stefan »

Die zijn niet in storing, maar als een rit niet ingevoerd is als 'rijdt niet', zal er gewoon statische informatie gegeven worden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Als ik bijvoorbeeld halte Kanaleneiland pak zie ik geen "Rijdt niet". Dus wat Stefan aangeeft klopt en geven de borden statisch de dienstregeling aan.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dit is precies wat ik bedoel. Er kan geen ‘rijdt niet’ op de borden komen want dat is precies de storing
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Ik denk dat het geen storing is, maar dat het technisch onmogelijk is om “rijdt niet” aan te geven...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Bij U-OV gaat het om een storing, Keolis kan het inderdaad niet zelf
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

U-OV is meestal heel goed in het doorgeven van uitvallende ritten, als ergens een bus met panne staat is vaak binnen tien minuten al duidelijk op de rest van de haltes dat de rit niet meer gaat komen ("rit 12:27 vervalt"). Zodra dan duidelijk is of en wanneer een vervangende bus inhaakt in de omloop wordt dat ook snel geregeld. Dat soort maatwerk is wel erg arbeidsintensief, en het integraal schrappen van de dienstregeling is waarschijnlijk te veel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stefan »

Pascal1998 schreef: ma 08 feb 2021, 10:44 Dit is precies wat ik bedoel. Er kan geen ‘rijdt niet’ op de borden komen want dat is precies de storing
Dat kan wel, maar ik denk dat er momenteel andere belangrijkere dingen zijn, dan een complete dienstregeling op 'rijdt niet' te zetten..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Ook het weer ont-schrappen van de dienstregeling bij het heropstarten zou bijzonder arbeidsintensief zijn voor wat je ervoor terugkrijgt. Het is in dat geval veel makkelijker om een bericht eruit te sturen dat de reisinformatie niet klopt en er geen bus verwacht hoeft te worden, totdat dat weer wel het geval is.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op deze eerste dag dat Syntus weer normaal reed stond het materieel logischerwijs nog lang niet allemaal op de juiste plek.
En zo kon het dus gebeuren dat ik een Setra op lijn 80 naar De Klomp had, die aldaar afgelost werd door een U-link Citea om de rit op 87 te gaan rijden. Afwijking verving afwijking dus ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Bijna alle wegen op De Uithof liggen er weer goed bij. Bijna, want de oprit voor snelbussen vanaf WKZ/Máxima naar de A28 was nog wit en glad. Syntus/Pouw 1711 kon daar net niet zo goed tegen, en eindigde zonet dus niet in Leusden maar in de berm.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Altijd lastig, die grensgevallen in wie de sneeuw moet schuiven.
Instappen was soms ook een uitdaging trouwens: bij De Kei in Amersfoort was de stoep bij de halte schoongemaakt en de haltekom schoon geschoven, met als resultaat een berg sneeuw van 40 cm tussen halte en de voordeur van de bus :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Voor wie de 'gezellige' oude U-OV omroepstem mist: neem eens lijn 56 van Amersfoort naar Zeist en Wijk bij Duurstede! De haltes Sterrenberg en Dolderseweg worden nog met de oude vrouwelijke stem omgeroepen. De andere kant op heb ik de lijn nog niet gehad sindsdat deze door U-OV gereden wordt, maar deze haltes werden in 2019 ook door U-OV bediend. De rest is wel opnieuw ingesproken, maar deze twee niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Zelfde probleem was er met halte Struykenlaan met tramvervangend vervoer lijn 162. Daarvan was de reden al wel bekend, die halte was met de invoering van Dienstregeling 2020 eigenlijk opgeheven en kwam tijdelijk terug voor het tramvervangend vervoer. Nu zijn lijnen 160 en 162 uit dienst, dus zul je die omroep nu niet meer horen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen vroeg ik me al af waarom de lijn 80 die ik wilde nemen maar niet op de DRIP bij halte Centrum in Amersfoort verscheen, maar na een blik in OV-info bleek hij daarin met +56 aangekondigd te worden en was de voorafgaande rit nog terug te vinden met +80 op beginhalte Veenendaal-De Klomp.

Drie minuten voor vertrek kwam hij alsnog op de DRIP tevoorschijn en de bus die uiteindelijk aan kwam rijden had ook hetzelfde nummer als de bus die in OV-info nog met +80 vanaf De Klomp vermeld werd. Daar was dus duidelijk de GPS-positie van de bus even flink blijven hangen, want de voorafgaande rit werd dus op een of andere manier niet met grijze tijden met een vraagteken weergegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten