Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Tom98 schreef: ma 12 apr 2021, 22:41 Lijn 50 komt ook regelmatig op De Klomp aan met ''Veenendaal via Zeist/Doorn'' op de lijnfilm, terwijl die na De Bilt dient te verspringen naar ''Veenendaal via Doorn'' en na Driebergen naar ''Veenendaal station De Klomp''. Loopt sinds kort ook niet meer lekker. Andere kant op en richting Wageningen gek genoeg geen last van.
Mijn ervaring is dat het vaak komt door een omleiding waarbij de halte waar ie hoort te verspringen uit EBS is.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ja, dat is ook mij bekend, maar in dit geval niet aan de orde ;)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Durashift schreef: ma 12 apr 2021, 23:03 ^^^ zit er dan een draadje in die buis?
Dat lijkt me een logische conclusie ja, al is het maar omdat er net boven een stopknopje zit (A)
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ Méén je niet.. :shock: :shock:

Ik bedoel natuurlijk een draadje vanuit dat onderdeel de buis in.. Immers, een (meet)sensor dient wel voeding te hebben om iéts te kunnen meten of te doen. ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

^^^ Méén je niet.. :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nummertje 1903 brengt blijkbaar ongeluk bij Syntus... eind december kwam ik 'm al eens dwars over de straat gestrand in Amersfoort tegen, vanmiddag was dezelfde bus als lijn 82 op Woudenberg De Poort gestrand (gelukkig dit keer gewoon op de halte).

Waar zijn de nieuwere Utrechtse BYD's gebleven trouwens, die heb ik ondertussen al een aardig tijdje niet meer op de weg gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De nieuwe BYD's hebben sinds het ingaan van dienstregeling 2021 niet gereden...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: vr 16 apr 2021, 20:48 eind december kwam ik 'm al eens dwars over de straat gestrand in Amersfoort tegen
Zolang het maar niet in het Suezkanaal is, komt het allemaal wel weer goed. :D
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

Lijn 45 schreef: vr 16 apr 2021, 20:54 De nieuwe BYD's hebben sinds het ingaan van dienstregeling 2021 niet gereden...
Waarom niet eigenlijk?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Mij is verteld dat die niet rijden omdat daar geen kuchscherm is ingebouwd en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren omdat door de afgeschaalde dienstregeling niet zoveel bussen nodig zijn.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Alweer een botsing met de Utrechtse sneltram, in Nieuwegein is tram 61 tegen een auto gebotst. De automobilist zit klem, de tram is ontspoord en het tramverkeer zal voorlopig wel stil liggen (AD, met foto).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Zo te zien aan de twee bungelende bevestigingen in de bovenleiding is daar weer een mast gesneuveld :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Je kunt onder de auto ook nog het betonblok waar de mast op stond zien liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lange_Dre »

Z2N schreef: za 17 apr 2021, 09:17 Alweer een botsing met de Utrechtse sneltram, in Nieuwegein is tram 61 tegen een auto gebotst. De automobilist zit klem, de tram is ontspoord en het tramverkeer zal voorlopig wel stil liggen (AD, met foto).
O Wauw, ik heb vaak een botsing tussen auto en tram gezien, maar dit ziet er wel heftig uit. Op de foto is te zien dat de voorste bak omhoog is gekomen, zich in de auto heeft geboord en het 1ste draaistel daardoor los van het spoor hangt. Bij de vorige botsing auto vs tram in Utrecht ontspoorde er ook een tram, waarbij er een ravage werd aangericht. Toch wel opvallend dat het in Utrecht al twee keer achter elkaar mis ging. Natuurlijk weten we de oorzaak van dit ongelijk nog niet, maar het valt wel op dat de nieuwe CAF trams al twee keer achter elkaar zo wisten te ontsporen. Dat heb ik in de andere drie Nederlandse tramsteden de afgelopen jaren niet zo heftig zien gebeuren.
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Speedmaster »

Verkeersdeelnemers moeten weer even wennen aan het feit dat er trams rijden schat ik in
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ZO6176 »

Ik heb net wat gegoogled op ongevallen met urbos trams en in Freiburg ontspoort de tram ook na een aanrijding en blokkeert de gehele weg. Denk dat dit toch een eigenschap van deze tram is.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Bemined »

Verderop in IJsselstein zijn vrijwel alle overwegen voorzien van slagbomen, maar juist één halte voor dit ongeluk gaat men over op simpele verkeerslichten. Wat is de gedachte hierachter?
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Deze kruising ligt net achter een halte, dus ik neem aan dat de tram hier niet op maximumsnelheid aan komt rijden. Bij de uithoflijn zijn er alleen slagbomen op de kruising met de Koningsweg aangelegd omdat de baanvaksnelheid bij de andere kruisingen lager is. Ik weet niet zeker of dat hier ook het geval is, maar het zou best logisch zijn.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Bemined »

In IJsselstein zijn overwegen die dichter op een halte liggen wel beveiligd met slagbomen voor auto's (maar dan weer niet voor voetgangers, maar dat lijkt daar bijna nergens te zijn).
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Het heeft niks te maken met veiligheid, de gemeente IJsselstein heeft destijds gewoon afgedwongen dat er in hun gemeente slagbomen zouden komen, Utrecht en Nieuwegein hebben die principe niet (met uitzonderingen zoals de Koningsweg vanwege de snelheid).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op die derde haltepaal op Veenendaal-De Klomp rust een vloek lijkt het wel. Ding is vandaag weer scheef getikt, de uitzwaai van een Setra S418 die langs een buurtbus probeert te draaien was net te groot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ze kunnen hem beter nog 2 meter verder naar achteren zetten, dan heeft niemand meer last met uitzwaai en kan je wel gewoon over de stoep zweven met de neus bij het aanrijden van de halte.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nog beter: hang het bord gewoon aan de lantaarnpaal. Het staat vooraan dat perron al zo vol met palen immers (als reiziger pas ik er maar net tussen en deed dus ook maar even een stapje achteruit toen die 15 meter vertrok).

Sowieso is de draai vanaf dat derde perron nog best krap nu de buurtbussen weer rijden, genoeg collega's van je die dan al met moeite de draai gemaakt krijgen zonder elke keer een buurtbus in de prak te rijden.
En lijn 680 loopt er qua dienstregeling al jaren vast, die komt gepland precies aan als alle perrons vol staan (waarbij het toch knap is met vaak een vaste chauffeur op die rit dat ze steeds achter de bus gaan staan die als laatste weg zou gaan) ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Tom98 schreef: vr 16 apr 2021, 23:57 Mij is verteld dat die niet rijden omdat daar geen kuchscherm is ingebouwd en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren omdat door de afgeschaalde dienstregeling niet zoveel bussen nodig zijn.
Kennelijk is dat wel gebeurd want de 1906 en 1907 hebben de afgelopen dagen weer gereden.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik kwam de 1907 inderdaad tegen op Amersfoort buffer. Hopelijk krijg ik de komende tijd vaker een elektrische mee *bus*
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten