Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

En ook circa 7 ambassadors zijn nog te vinden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

En toen was het nieuwsbericht er:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/362198 ... in-utrecht
RTV Utrecht over de nachtlijnen

Syntus heeft nu ook een leuk schematisch kaartje op de website staan.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom523 »

Ik wens ze er veel succes mee. Voor corona was het al een crime om die diensten gevuld te krijgen. Zo'n chauffeur kan je zaterdag en zondag overdag dus niet meer gebruiken. Meestal liet je een chauffeur 2 nachten draaien maar daar waren maar sporadisch mensen voor te vinden.
John2871
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 11:13

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John2871 »

Pouw reed voor Corona toch het nachtnet van Syntus?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Volgens de wiki maar deels. Maar het is nu de bedoeling dat Pouw het volledige nachtnet voor Syntus gaat rijden. Verklaart wellicht ook wel waarom ze in het westen van de provincie starten: dat kan Pouw vanuit Woerden rijden waar hun aandeel in de doordeweekse dienst een stuk kleiner is. (Rond Amersfoort rijden ze veel meer school- en USP-lijnen, dus zijn de chauffeurs van Pouw doordeweeks al hard nodig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IIVQ »

Sta je op Veldzigt-Noord op de 24 te wachten, rijdt die vanuit Strijkviertel komend zo linksaf (voor mij rechtsaf) Veldzigt in, daarbij de eerste 2 haltes (en mij) overslaand...
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Cas »

Vanochtend moest ik de eerste bus hebben om de IC Berlijn te halen, en dat werd uiteindelijk toch een ervaring, met dank aan zowel U-OV als de NS.

De eerste 28 van de dag kwam 10 min te laat aanzetten waardoor ik bijna de trein naar Amersfoort zou missen. Ik zat al gelijk te vloeken, want hier net te veel vertraging betekent drie uur later in Kopenhagen. Gelukkig liepen we wat tijd in dankzij de uitgestorven binnenstad, zodat ik na een sprintje precies op tijd in de trein naar Amersfoort kon springen.

Ik blij dat m'n plan niet in de soep liep, totdat de vertrektijd kwam en ging en er maar niet gefloten werd. Ik zag praktisch niemand anders in de trein en er werd ook niks omgeroepen over vertraging, maar uiteindelijk zijn we met +12 vertrokken. Ook niet fijn als je overstap in Amersfoort 13 minuten is... Ik stond dus alweer klaar om een sprintje te trekken, maar gelukkig was het gewoon cross-platform overstappen, dus de overgebleven minuut was genoeg.

Ik reken altijd op vertraging bij DB, maar had niet verwacht dat het in Nederland al zo kantje boord zou zijn :') Zo raak je wel wakker op de vroege morgen.
請勿靠近車門
ovforens
Berichten: 322
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Chauffeur had er ondanks de late start zin in zie ik op ovinfo. Plus 10 vertrokken, -8 op het eindpunt. Kan wel wat tijd van af.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Geen idee op welke lijn het was, maar de chauffeur aanspreken op zijn/haar absurde rijgedrag lijkt me sowieso een beter idee.
🍉
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

Lijn 28, deze rit
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

De grootste vertragingen gaan er vanaf vlak voor centraal station en het eindpunt. Dat is geplande buffer voor bij vertraging. Rijtijden gewoon lekker laten zoals ze nu zijn.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Weer tram ontspoord in Nieuwegein, berging gaat hele avond duren

Nieuwegein - Op de Koekoekslaan in Nieuwegein zijn vanavond een sneltram en een auto met elkaar in botsing gekomen. Het voorste gedeelte van de tram is vervolgens ontspoord. Er lijkt geen sprake te zijn van letsel.
De auto en de tram zijn fors beschadigd. De berging gaat zeker de hele avond duren.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Vandaag rijden er 6 bussen achter elkaar niet op de 107.... ik dacht dat Syntus het personeelstekort voornamelijk onder controle had.

Wel eindigde de eerste van de 6 (richting Gouda) bij bushalte Reijerscop, dus het is mogelijk dat er iets is gebeurt.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Hebben ze ook, maar sommige lijnen hebben meerdere ritten achter elkaar in dezelfde dienst zitten. In dit geval op 107 lijkt het op twee ontbrekende chauffeurs in Montfoort te gaan die ongelukkigerwijs allebei een uur na elkaar lijn 107 moesten aflossen.
Vanaf Utrecht zie je twee ritten vanaf het Kasteelplein in Montfoort uitvallen en daarna precies alle kerende ritten van 107 vier uur lang.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Speedmaster »

En het kromme is dan weer wel dat er aan het begin van de middag wel een instructie rit reed. Rij dan gewoon op dienst, al rij je misschien een half uur achter je tijd. Je helpt er wel je passagiers mee
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Negen »

Daniel schreef: ma 28 aug 2023, 22:22 Weer tram ontspoord in Nieuwegein, berging gaat hele avond duren

Nieuwegein - Op de Koekoekslaan in Nieuwegein zijn vanavond een sneltram en een auto met elkaar in botsing gekomen. Het voorste gedeelte van de tram is vervolgens ontspoord. Er lijkt geen sprake te zijn van letsel.
De auto en de tram zijn fors beschadigd. De berging gaat zeker de hele avond duren.

Lees verder

Gaat lekker.. Zien die automobilisten de trams telkens niet ofzo? Dit is nu al de zoveelste tram die schade heeft door een aanrijding met een auto. Als het zo doorgaat mogen ze wel meer trams gaan bestellen. ;)
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ Zijn de extra waarschuwingssignalen intussen al geplaatst?
(..)De provincie gaat samen met de gemeenten Utrecht en Nieuwegein wel maatregelen nemen om de kans op ongelukken te verminderen. Het gaat daarbij onder meer om het bijplaatsen van waarschuwingsinstallaties bij de kruisingen. (..)
9-2021
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/316444 ... ljoen-euro

Die Koekoekslaan is bij het ziekenhuis, toch?
Ik denk inderdaad dat automobilisten de waarschuwing te laat opmerken.. voor de bocht (vanaf City Nieuwegein) staat niks, in mijn herinnering. Door alle bossages heb je ook weinig zicht op de trambaan, vind ik. Sowieso vind ik het maar een rare route naar het Ziekenhuis.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Ah, de studenten zijn weer terug in de stad: mijn bus stond net bij het Janskerkhof langer stil, omdat de chauffeur gevraagd werd of ie op een selfie wou voor een kennismakingsopdracht. :lol:

(De 20 seconden die het kostte waren natuurlijk 1 halte verder al ingehaald)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door StefanRijnhoutjes »

De vervoersplannen voor 2024, staan ook weer op de site van U-ov en Syntus.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De eerste (of eigenlijk vierde en verdere) ex GD Citaro LE's zijn de afgelopen dagen bij U-OV in dienst gekomen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Voor wie eens met een dubbelgelede bus over de snelweg wil is vandaag dé dag, door de singelloop worden alle lijnen die via Utrecht-Centrum rijden omgeleid via de A12. Voor de lijnen naar Zeist betekent dat bijvooebeeld dat er niet gestopt wordt tussen het Centraal Station en de Jordanlaan (de Berekuil is niet toegankelijk voor bussen), maar de 28 rijdt via de A12 en de Waterlinieweg naar Rijnsweerd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

Ik vermoed dat de bussen vanuit Bilthoven, Zeist en Science Park niet over de A12 gaan, maar via de Waterlinieweg en bij de Galgenwaard de Waterlinineweg af en dan via de Rubenslaan naar Utrecht CS. Voor de 74 en 77 zou dat betekenen dat ze heen-en-weer moeten over de Europalaan.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Cas »

De 28 rijdt toch echt over de A12, heb fotos langs zien komen van de A12 en het Europaplein.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Ik zat op het moment van mijn vorige bericht in een over de snelweg omgeleide 73, dus ik baseerde het wel ergens op. (A)

Overigens viel de route via de Rubenslaan weg, ook die werd door de organisatie van de Singelloop geclaimd. Lijn 41 reed dan ook om tussen Bunnik en Utrecht, via de A12.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Carrotmerc
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Carrotmerc »

Wist niet dat de 35xx serie Citaro G nog in dienst waren, zag vandaag nog de 3504 rijden op Lijn 30.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten