Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TreinenFreak »

De reiziger wil vervoerd worden. De reiziger wil liever een oude bus die rijdt dan een rit die uitvalt. Hoeveel kilometers hebben die Amba's op de teller?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

De reiziger vindt het ook niet leuk als de bus wel komt maar dan alsnog uitvalt omdat de deur niet open gaat. Dan dus toch maar een nieuwe bus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

En dat gebeurt niet bij nieuwe bussen? Alles valt en staat bij onderhoud. Of het nu een nieuwe of oude bus is...
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TreinenFreak »

Bussen zijn tegenwoordig minder degelijk dan vroeger en gaan daardoor minder lang mee, maar in onze buurlanden rijden toch significant oudere bussen rond dus ik denk dat onderhoud toch wel een wezenlijke factor is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

De bussen bij De Lijn zijn gemiddeld ouder en zijn echt een drama. Veel kleine defecten, bovengemiddeld veel afslepingen en ondermaats comfort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

U-OV heeft ook bussen te over door het personeelstekort, maar kiest ervoor om 15 jaar oude Amba's in te zetten waarvan de voordeuren niet meer goed openen in plaats van jongere gelede 3500-Citaro's met minder kilometers op de teller.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door matje82 »

de 3500-en rijden juist allemaal, op het tramvervangend vervoer.

Valt me op dat juist in het weekend alle aanwezige Ambassadors rijden, dus waarschijnlijk zijn er genoeg chauffeurs die er graag op rijden. Ik moet zeggen dat de overgebleven ambassadors nog best aardig rijden, althans de 4486 en 4494 waarin ik een paar weken terug zat.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De Amba's zouden sinds gisteren aan de kant gezet zijn.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Ik heb zowel gisteren als vandaag geen Amba's zien rijden op het moment dat ik in Utrecht was. Terwijl ik er voorheen altijd wel wat tegenkwam. Lijkt er dus op dat ze inderdaad uit dienst zijn.
jeroenn
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 11:38

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jeroenn »

Vandaag op lijn 50 een (gele) Amba gespot.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Op dienst? Kan ook E&R zijn die een paar van die wagens hebben rondrijden.
jeroenn
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 11:38

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jeroenn »

bartjemestrom schreef: wo 29 nov 2023, 07:51 Op dienst? Kan ook E&R zijn die een paar van die wagens hebben rondrijden.
op de display stond ‘50’ in een rood vlak.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik heb vandaag voor het eerst een OV-fiets gehuurd op station Utrecht Centraal en ik vond h er een hele belevenis.
Ten eerste werkt men daar nog met sleutels, zodat je in een lange rij mag aansluiten om je fiets te kunnen huren. Als er nou een locaties waar het slot openen met de OV-chipkaart echt een meerwaarde heeft, is het daar wel.
Daarnaast mag je, als je richting Smakkelaarsveld gaat, ook nog eens de hele fietsenstalling door, wat nog best een stuk is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Amersfoortse bussen staan stil na dood mishandelde chauffeur: 'Rustig, betrokken en fantastisch persoon'
Amersfoort - Buschauffeurs van vervoersbedrijf Pouw hebben vanmiddag een collega herdacht. De 64-jarige Edgar werd eerder deze maand op station Amersfoort mishandeld na zijn dienst. Gisteren overleed hij aan zijn verwondingen. Een 17-jarige jongen is aangehouden op verdenking van mishandeling met de dood als gevolg.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom523 »

Gatver wat een verschrikkelijk bericht. Hoorde het zojuist. In wat voor wereld zijn we terecht gekomen. Leerde de beste man in mijn tijd als planner kennen als Hilversumse chauffeur en gaandeweg heeft hij heel fijn zijn kunde uitgebreid naar het Amersfoortse lijnennet, wat een gemis :cry:
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Zie op Ovinfo bij lijn 106 dat deze ook nog 1 extra rit rijdt om 7.04 van Ijsselstein richting Gouda, klopt dit want zie dit niet op de wiki staan.
John2871
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 11:13

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John2871 »

Dat is volgens mij een versterkingsrit voor scholieren. Wordt ook met een rosero gereden. Standaard 12 meter bus mag niet door Vlist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

StefanRijnhoutjes schreef: vr 01 dec 2023, 13:01 Zie op Ovinfo bij lijn 106 dat deze ook nog 1 extra rit rijdt om 7.04 van Ijsselstein richting Gouda, klopt dit want zie dit niet op de wiki staan.
Die is kennelijk op een zeker moment weer gaan rijden maar nooit door Syntus gecommuniceerd in de nieuwsberichten over opschalingen. (Op busposities zie ik 'm staan voor vandaag bij de gereden ritten)
Op de wiki staat dat 'ie per 11 december 2022 verviel (klopt, want in de lijnfolder 2023 staat die met een voetnoot dat 'ie voorlopig nog niet rijdt).
Overigens komt deze rit in de dienstregeling 2024 helemaal niet meer voor.

Edit: het lijkt erop dat de lijnfolder voor wat betreft die rit nooit geklopt heeft, want zelfs op 12 december 2022 heeft die rit gewoon gereden volgens busposities.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Vreemd, want in de ovinfo-app zie ik op 13 december 2023 vertrekken vanaf IJsselstein om :29 (ieder uur) en om 7:04 uur…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Hier staat 'ie niet, maar hier staat 'ie wel :s

Die had ik dus gemist omdat ik het vergelijk bij Syntus altijd met de lijnfolder doe, gezien de dienstregelingpagina zelf volstrekt onleesbaar is sinds ze de zondagsdienst op feestdagen (en de zaterdagdienst op Koningsdag) met voetnoten in de tabel voor maandag t/m vrijdag zetten.

(Syntus is sowieso al een puinhoop dit jaar, voor de stadsdienst Woerden staat de dienstregeling 2024 dan weer wel in de lijnfolder maar geheel niet op de website of in OVinfo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
John2871
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 11:13

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John2871 »

Het is een lijn die uitsluitend door Pouw wordt gereden. Misschien verklaart dat iets.

Lijn 106 Nieuwegein - IJsselstein - Gouda
Tussen 6.00 uur en 21.00 uur rijdt lijn 106 ieder uur tussen IJsselstein en Gouda.
De ritten van lijn 195 ’s avonds tussen Benschop en IJsselstein rijden nog wel, maar dan als lijn 106. Dit geldt voor alle dagen. Lijn 106 rijdt dus ook in het weekend, tussen Benschop en IJsselstein.
De vertrektijden van buurtbus lijn 505 (tot 10 december 504) worden aangepast aan de vertrektijden van lijn 106. Hierdoor krijg je twee reismogelijkheden per uur tussen Benschop en IJsselstein.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

bartjemestrom schreef: wo 29 nov 2023, 07:51 Op dienst? Kan ook E&R zijn die een paar van die wagens hebben rondrijden.
Hatro heeft er ook één, zag ik een paar weken terug. Wordt voor de dagbesteding ingezet.
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TreinenFreak »

Ik zit nu in een Ebusco 2.2 op lijn 28. Dat is wel iets bijzonders, niet waar? Zal zo wel gezellig druk worden in deze 12 meter bus.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

jeroenn schreef: di 28 nov 2023, 19:13 Vandaag op lijn 50 een (gele) Amba gespot.
De Amba's worden nog gebruikt voor instructie, waarschijnlijk deze ook.
ovforens
Berichten: 322
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

TreinenFreak schreef: za 02 dec 2023, 20:34 Ik zit nu in een Ebusco 2.2 op lijn 28. Dat is wel iets bijzonders, niet waar? Zal zo wel gezellig druk worden in deze 12 meter bus.
Anders was ie ongetwijfeld yitgevallen, dus kiezen tussen iets of niets
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 155 gasten