Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alex99 »

En niet iedere bus die uitvalt is opgenomen in de reisinfo... Nu dus bijvoorbeeld 1,5 uur geen bus op de 80, eentje staat er netjes als uitgevallen, de ander niet... :s (die van 13:27 vanaf A'foort staat bijvoorbeeld niet als uitgevallen, maar komt toch echt niet opdagen, die van 13:57 staat wel als uitgevallen)..
--
Trouwens iets heel anders, het lijkt me ook niet zo goed te gaan met de nieuwe schermen op Amersfoort CS, een flink aantal schermen wat teruggeplaatst is, is alweer weg of uitgeschakeld...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marvinkok »

In de nacht worden alle uitvallende ritten die dan bekend zijn uit het interne systeem gehaald. Er is echter een doorlooptijd voordat alle informatiebronnen die informatie krijgen en verwerkt hebben. Zeker met ziekmeldingen etc op het laatste moment komt een uitvallende rit dus helaas wel eens (te) laat in de alle reisinfo terecht.

En ja, het helaas dramatisch qua uitvallende diensten, en echte verbetering zit er ook nog niet zo 1-2-3 aan te komen, er is domweg niemand -0-
Zoals al aangegeven wordt er wel naar een nieuwe (uitgeklede) dienstregeling gewerkt, ik meende per 10 juli.
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Alex99 schreef: di 14 jun 2022, 13:39 En niet iedere bus die uitvalt is opgenomen in de reisinfo... Nu dus bijvoorbeeld 1,5 uur geen bus op de 80, eentje staat er netjes als uitgevallen, de ander niet... :s (die van 13:27 vanaf A'foort staat bijvoorbeeld niet als uitgevallen, maar komt toch echt niet opdagen, die van 13:57 staat wel als uitgevallen)..
Ik sta regelmatig op de buffer te wachten op een omloop die al uren ergens anders stilstaat. Tegen de tijd dat je dan een bus hebt is er inderdaad weer een rit uitgevallen. Maar volgens de reisinformatie rijdt die rit gewoon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Daniel schreef: ma 13 jun 2022, 22:15Ligt het nou aan mij of is de situatie in deze concessie echt veel ernstiger dan in de rest van het land? Ik heb tot nu toe nog nergens zoveel uit zien vallen bovenop de al aangepaste dienstregeling.
Andere concessies hebben nog de eerste afschaling door gebrek aan personeel kunnen opvoeren met een "voorjaarsdienstregeling" of "fietsdienstregeling", aangezien in Utrecht al een "aangepaste vakantiedienstregeling" van toepassing is, is daar de afschaling nu inderdaad al een ronde verder. Overigens ben ik niet geheel verbaasd dat dit in Utrecht speelt, daar was het voor corona ook al tussen de klippen doorzeilen met de personeelsbezetting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Waarbij het wel verrassend is dat het verschil zo groot lijkt tussen U-OV en Syntus, die vissen toch in dezelfde vijver.

En vandaag is het inderdaad matig verwerkt in de reisinformatie-apps, dat ging gisteren veel beter. Op zich opmerkelijk want qua aantallen kan het bijna niet uitval puur op basis van last minute ziekmeldingen zijn.
Ik zag sowieso ook een rit op 87 als "rijdt niet" staan, terwijl de rit 80 die daaraan gekoppeld zat alleen maar "geen realtime info" had. Dat is het typische Keolis-probleem dat vertragingsinfo van de ene rit niet doorgegeven wordt aan de vervolgrit. Zelf kijk ik ondertussen maar bij voorafgaande ritten in de omloop, dat geeft een betere indicatie of er uitval op mijn rit is of niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Ik heb het idee dat er niemand meer wordt gevraagd om extra te werken. En dan valt er dus veel meer uit.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Buzjevur schreef: di 14 jun 2022, 02:33 En toch schijnt de opdrachtgever ontzettend tevreden te zijn.
Die was in gesprek met meneer Spithorst, op de radio 1 vanavond. ;)

Pleidooi van Spithorst is dat de concessieinschrijvers zich houden aan de minimum dienstverlening waarop de aanbesteding gewonnen is.

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/dit ... erden-boos

marvinkok schreef: di 14 jun 2022, 14:12 (..)
En ja, het helaas dramatisch qua uitvallende diensten, en echte verbetering zit er ook nog niet zo 1-2-3 aan te komen, er is domweg niemand -0-
Jawel.. Keolis is een Frans bedrijf. Gewoon een paar bussen met chauffeurs uit de Parijse voorsteden plukken en vullen met werkwillige jongeren aldaar. Die jongeren droppen in het westland en jullie de chauffeurs: past helemaal bij het plan van de minister van Gennip. ;)

Maar, ff serieus: ik heb sinds vorig najaar weer een verse code95 bij C&E op de kaart staan. Is die code nu direct op de D bij te schrijven als ik daarvoor examen doe en slaag? Wat ik erover kan lezen wordt het niet duidelijk omschreven, slechts dát je een code95 moet hebben (logisch).
Ik meen mij van (dik) vijf jaar geleden echter te herinneren dat code 95 voor D en C&E op onderdelen verschillen.

Skippen van het theorie gedeelte scheelt al weer een stukje opleidingstijd, in mijn ogen.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Durashift schreef: wo 15 jun 2022, 02:19 Maar, ff serieus: ik heb sinds vorig najaar weer een verse code95 bij C&E op de kaart staan. Is die code nu direct op de D bij te schrijven als ik daarvoor examen doe en slaag? Wat ik erover kan lezen wordt het niet duidelijk omschreven, slechts dát je een code95 moet hebben (logisch).
Ik meen mij van (dik) vijf jaar geleden echter te herinneren dat code 95 voor D en C&E op onderdelen verschillen.

Skippen van het theorie gedeelte scheelt al weer een stukje opleidingstijd, in mijn ogen.
Volgens mij moet je wel de examens allemaal doen, alleen hoef je qua nascholing maar 1x 35 uur per 5 jaar te doen ipv 2x.
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Doe je de standaard rijopleiding voor beroepschauffeurs dan zit code 95 al verpakt in je opleiding. Er zijn ook uitgeklede versies, maar dan wordt er duidelijk bijgezegd dat het zonder is. Je krijgt dan andere examens en dus een ander rijbewijs, ongeacht je kennis, want die is niet getoetst.

Als je C en D al hebt geldt de nascholing wél voor beide rijbewijzen, ongeacht wat je precies doet en is één keer 35 uur dus voldoende.
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Thijsjuh »

Daniel schreef: di 14 jun 2022, 16:11 Waarbij het wel verrassend is dat het verschil zo groot lijkt tussen U-OV en Syntus, die vissen toch in dezelfde vijver.
Voor zover ik weet heeft U-OV en Syntus dezelfde problemen. Alleen heeft U-OV nog een flink aantal wijzigingen doorgevoerd in de dienstregeling en Syntus op dit moment niet. Ben op het moment de tel kwijt van het aantal dienstregeling wijzigingen bij U-OV.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

De wijzigingen bij U-OV vallen wel mee hoor, ze hebben daar vooral vaker bijgestuurd dan Syntus. Na de vakantiedienst in januari zijn er eerst wat gerichte opschalingen geweest op bepaalde lijnen, daarna een algehele opschaling, gevolgd door het weer rijden van enkele spitslijnen die eerder nog helemaal niet reden.
De voorzomerdienst die ze nu rijden zat al sinds 2021 in de dienstregeling, op U-link is alleen de in 2023 in te voeren voorzomerdienst een jaar naar voren geschoven.

Bij Syntus is het gebleven bij een relatief beperkte opschaling in de spits in februari, daarna groeide de bezetting wel maar de dienstregeling groeide niet meer mee. Sterker nog, rond Amersfoort begon toen al de eerste uitval op met name (logisch) de opschalingsritten.

U-OV heeft daarbij ook wel wat uitval, maar meestal door andere redenen als ik de toelichting erbij zo zie.
Syntus licht niet toe, sterker nog, ze informeren geregeld niet eens dat een rit uitvalt. En het betreft overduidelijk aanzienlijk meer ritten. Gelukkig lijkt nu wel opgelost dat uitgevallen ritten op de DRISsen compleet verdwenen terwijl in de apps dan wel een "rijdt niet" melding stond.
Opmerkelijk zijn ook de verschillen van dag tot dag. Afgelopen maandag was de slechtste dag tot op heden voor Syntus Utrecht, maar vandaag viel er opeens weer veel minder uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Thijsjuh »

Daniel schreef: wo 15 jun 2022, 17:56 De wijzigingen bij U-OV vallen wel mee hoor, ze hebben daar vooral vaker bijgestuurd dan Syntus. Na de vakantiedienst in januari zijn er eerst wat gerichte opschalingen geweest op bepaalde lijnen, daarna een algehele opschaling, gevolgd door het weer rijden van enkele spitslijnen die eerder nog helemaal niet reden.
De voorzomerdienst die ze nu rijden zat al sinds 2021 in de dienstregeling, op U-link is alleen de in 2023 in te voeren voorzomerdienst een jaar naar voren geschoven.

Bij Syntus is het gebleven bij een relatief beperkte opschaling in de spits in februari, daarna groeide de bezetting wel maar de dienstregeling groeide niet meer mee. Sterker nog, rond Amersfoort begon toen al de eerste uitval op met name (logisch) de opschalingsritten.
Volgens mij hebben we een ander beeld bij "valt wel mee." En klopt dat U-OV minder uitval nu heeft, maar die hebben, zoals je zelf al zegt, ook behoorlijk veel bijgestuurd. Denk dat daarin ook meespeelt dat je niet moet onderschatten hoeveel diensten zo'n voorzomer voor kan schelen.

Het is in mijn ogen gewoon niet te vergelijken. Als we het nu zouden hebben over hoeveel % er minder rijdt (inclusief uitval) t.o.v. voor corona zou het nog logisch zijn, alleen is dat bij deze concessies een ongelukkige vergelijking door de ruil op lijn 56, 202, 58 en 59. Wat gewoon blijft is dat het allemaal rot is en dat er ook nog niet echt een licht aan het einde van de tunnel is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zo'n voorzomerdienst scheelt alleen omlopen als je daarvoor vaker reed natuurlijk, dat deed Syntus niet. Vrijwel al die wijzigingen bij U-OV waren trouwens positief voor de reizigers, op de eerste afschaling tegelijkertijd met Syntus na.

Maar je reactie is eigenlijk tekenend voor het probleem: Syntus lijkt gewoon niet door te hebben hoe slecht het nou echt bij ze loopt...
Even als vergelijk: in heel de concessie regio Utrecht zijn vandaag 59 ritten uitgevallen (gevallen met een reden als "Defecte bus" niet meegeteld).
Bij Syntus ben ik maar opgehouden met tellen toen ik de lijnen uit de lijnfolder Stadsdienst Amersfoort gehad had, want toen zat ik al op 154 :!: uitgevallen ritten.

Aan de U-OV kant liggen de frequenties doorgaans hoger, maar valt ook nog wat anders op: de uitval is verdeeld waardoor losse ritten uitvallen of de frequentie 's avonds laat als het rustiger is gehalveerd wordt. Bij Syntus daarentegen komen regelmatig clusters van uitval voor, waardoor gaten van wel twee uur kunnen vallen op een lijn middenin de spits.
Daar zie ik toch wel een behoorlijk verschil van aanpak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Thijsjuh »

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat de problemen bij Syntus niet groot zijn. Sowieso ben ik ook niet van alles op de hoogte en praat ik sowieso niet vanuit het bedrijf. Vanuit mijn standpunt leek het er echter op dat U-OV net zo'n grote problemen had maar dat ze sneller konden bijsturen dan Syntus dat kon. :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

De reactie was ook niet persoonlijk bedoeld hoor. Ik hoor gewoon van meerdere kanten vanuit Syntus Utrecht het verhaal dat de situatie bij hen hetzelfde is als in de rest van het land.
Waarbij de verbazing eigenlijk elke keer groter wordt, want behalve als dagelijks reiziger met Syntus kom ik ook behoorlijk regelmatig elders in het land. En ja, daar zie ik zeker ook uitval plaatsvinden, maar de gaten die ik bij Syntus opmerk ben ik nog in geen enkele andere regio tegengekomen.
Dan tref je dus ook wel eens vloekende reizigers aan die al anderhalf uur op een halte op hun bus met halfuursdienst zitten te wachten, terwijl het enige wat in de app te zien is een melding "geen realtime informatie" is. Tegenwoordig een synoniem voor rituitval bij Syntus.

Het is natuurlijk ook niet alleen bijsturen, maar ook gewoon informeren. Noem ik U-OV maar weer, die hebben voor vanavond keurig een tekstbericht uitgestuurd naar de apps en DRISsen met daarin alle ritten op lijn 5 die vanavond uitvallen. Idem voor Hermes afgelopen weekend in Arnhem-Nijmegen, netjes een berichtje met de lijnen waarop uitval kan plaatsvinden.
Momenteel heb ik het gevoel dat de complexe dienstroosters Syntus opbreken: als er ergens een chauffeur ontbreekt merk je dat gelijk door de halve concessie. En sturen op gestructureerde uitval wordt haast onmogelijk, met de grote gaten als gevolg en soms zelfs laatste ritten die uitvallen.

Ja het is als ervaren reiziger soms ook wel leuk om het record straatje keren met een bus aan te scherpen met een chauffeur uit Mijdrecht die voor het eerst in z'n leven door Ederveen moet rijden op een omleiding, maar ook weer niet heel handig in de bijsturing (paar jaar geleden nog meegemaakt, op een gegeven moment ben ik maar standaard voorin gaan zitten om de weg te wijzen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Casper »

Ik moest gisteren in Maarssen zijn en besloot, vooral vanwege een niet geweldige aansluiting op de 120 op CS, om de 7300 te pakken en vanaf Breukelen terug te steken. Fijne bijkomstigheid is dat de 120 waarop je dan overstapt al een tijdje in de reisinformatie moet staan (of niet) en je dan dus zeker weet dat hij rijdt, terwijl je op CS in de omlopen moet duiken om daar een inschatting van te kunnen maken.

Op de terugweg dan weer een half uur later vertrokken vanwege een uitgevallen rit. -0-
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Probleem is Keolis breed, en ja, ik ga heel ff off-topic, maar gisteren is bij Almere Haven Centrum een fietser aangereden door een bus, dat is een plek waar bussen er over een 1 baans busbaan rijden, dus beide richtingen rijden over wat is het 100 meter over hetzelfde baanvak. Gisteren zet de Politie het gebied af, wegens die aanrijding, waardoor er geen bus doorheen kan, je verwacht dus de melding dat er geen bussen naar Almere Haven rijden, echter gebeurde dat dus niet en kom ik er toevallig vanochtend achter via de plaatselijke HV-site op Twitter dat er incident is geweest op de busbaan. Om het maar zo te zeggen, Keolis informeert hun reizigers gewoon minder goed dan de andere bedrijven, dit had naar mijn mening echt op de DRIS panelen gemogen, dan informeer je tenminste de reiziger dat er ritten uitvallen, om welke reden dan ook en kan men daarop inspelen
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Komende zaterdag gaat er gestaakt worden bij U-OV, zie: https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... ndsstaking
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sneltram »

Vandaag maakt Syntus het wel heel bond. Van alle ritten die tussen 7:45 en 8:45 moesten rijden op de bundel 102/107 tussen De Meern en Utrecht Centraal, heeft 1 rit gereden. De andere 4 vielen uit. En dan te bedenken dat hier voor Corona in dat tijdsvak 12 ritten waren. Waar zijn die andere 11 chauffeurs gebleven? :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het grootste probleem bij Syntus is structuur in de uitval. Lijn 17 had van de week ook een gat van 50 minuten in de 10-minutendienst, gevolgd door een periode waarin juist vrijwel alles reed. 280 was het extreemste voorbeeld met vorige maand gaten van 3 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Yep, al lijken op lijn 280 wel stelselmatig steeds dezelfde ritten uit te vallen.
(Goed voorbeeld, de rit van 17:26 uur vanuit Amersfoort CS) rijdt hooguit 1, soms 2 dagen per week de laatste tijd.

Het vreemde is ook dat op de 280 alleen de middagspits ritten grotendeels uitvallen terwijl de ochtendspits ritten vrijwel allemaal rijden (meestal).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zie je op 80 ook: vroege diensten zit zelden uitval op, late kunnen er 's ochtends nog als rijdend in staan en in de loop van de dag opeens niet meer.
Consistentie zit er echter niet in: ritten die vaker vervallen doen dat niet elke dag in dezelfde volgorde bijvoorbeeld. En soms heb je geluk, stond op het punt de trein i.p.v. een uitgevallen rit te pakken toen net de chauffeur van de vorige rit (die wel een chauffeur maar geen bus had) telefonisch opdracht van de verkeersleiding kreeg een andere van de buffer te pakken. Dus zelfs een kwartiertje eerder thuis.

280 heeft trouwens 's ochtends een aantal ritten door een onderaannemer, dat scheelt waarschijnlijk ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Uitval door personeelstekort gebeurt natuurlijk op dienstniveau en niet op ritniveau. Dan heb je altijd van die ‘offerdienstjes’ die makkelijker te schrappen zijn omdat ze relatief kort zijn of geen bus- of chauffeurswissels bevatten. Grote kans dat die ritten 280 in zo’n dienst zitten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Mja, maar er wordt dus niet in een consequente volgorde geofferd waardoor er geregeld geen pijl op te trekken is. De ene keer wordt het ook vooruit gepland en zie je 's ochtends al waar je 's middags rekening moet houden. Maar vanmiddag zag ik bijvoorbeeld opeens zes diensten eruit liggen terwijl er vanmorgen nog geen enkel teken van mogelijke uitval was.

Had de chauffeur die ik uiteindelijk had niet gebeld met de verkeersleiding waarna hij een andere bus kon pakken dan had zelfs een gat van 2 uur op de 80 geweest, op 87 was dat er vanmiddag al.

Sowieso lijkt U-OV de boel veel beter onder controle te hebben: de uitval die er daar is wordt of zo bijgestuurd dat die op een rustig moment is, of op z'n minst op het voorkomen van veel uitval kort achter elkaar. Syntus rijdt geregeld in de daluren volstrekt normaal en heeft dan rond de vroege spits grote clusters van uitval.
Waarbij ze het soms voor elkaar krijgen op Woudenberg - Amersfoort, waar drie lijnen vrijwel gelijktijdig rijden, ze alledrie tegelijkertijd uit te laten vallen :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

In OVinfo zijn vanaf 2 juli (vertrek)tijden van tram 20 zichtbaar, alleen niet over het gehele traject. De tram rijdt alleen tussen P+R Westraven en Utrecht CS Jaarbeursplein. Pas vanaf 9 juli rijdt de tram door naar Nieuwegein en De Uithof Science Park. Het idee was toch dat SUNIJ-lijnen vanaf 2 juli weer over het gehele traject zouden rijden?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten