Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Is blijkbaar vertraagd. Op de U-OV website staan nu ook alleen ritten op het trajectdeel CS - Westraven en zijn in de week van 4 juli ook weer ritten van lijn 22 in de dienstregeling verschenen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

Weer een vertraging zonder communicatie... De einddatum was ooit 15 juni, maar is toen stilletjes opgeschoven naar 2 juli en nu dus nog een week :neg:
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Is er al een nieuwsbericht op de website van U-OV verschenen dan over het rijden van de vernieuwde lijnen 20 en 21, of moet dat stukje communicatie nog komen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Nee daar is geen nieuwsbericht over gekomen. Maar er is ook nooit een nieuwsbericht gekomen dat het weer gaan rijden van de trams uitgesteld is, want die hadden eigenlijk al een week weer moeten rijden ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Het lijkt er op dat de tram voor degene die ik wilde hebben defect is gegaan bij de halte UMC, ik heb maar eieren voor m’n geld gekozen en zit nu in een bus 28 die volgens de chauffeur vanaf de Uithof rechtstreeks naar Centraal gaat. :Y
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Doen alle 28 dat niet?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Via het centrum is minder rechtstreeks dan de route van de 12 vroeger IMO.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

is war, maar zover ik weet hoef je niet over te stappen op de 28 uit Uithof om bij CS te komen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Als het ding toch al vol zit, en de meeste mensen moeten naar het station, is het qua capaciteit handiger om via de Weg tot de Wetenschap en de Rubenslaan non-stop te rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

We zijn wel gewoon via de binnenstad gegaan, pas vanaf de botanische tuinen werd duidelijk dat we non stop verder zouden gaan, en de bus moet natuurlijk uiteindelijk toch aan de centrumzijde komen voor z’n rit verder naar Vleuten. Bussen via de oude route van lijn 12 zouden zeker non-stop een stuk sneller zijn maar ik heb het nog niet gezien.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

In theorie had de bus nog via de Catharijnesingel kunnen rijden, ware het niet dat die sinds een paar dagen afgesloten is voor werkzaamheden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

U-OV heeft nu officieel bekend gemaakt dat de tram per 2 juli doorgaat rijden naar Utrecht Science Park en per 9 juli zal de tram ook weer rijden naar Nieuwegein & IJsselstein. Dit is hoe het er de komende weken uitziet

Per 2 juli, Tram 60 wordt omgenummerd naar Tram 20 en gaat rijden tussen P+R Westraven en CS Centrumzijde

Per 4 juli, Tram 20 rijdt overdag 4x per uur samen met tram 22 (die vanaf dan ook een 4x uurs dienst gaat rijden) over het traject CS Centrumzijde - Science Park (tot 21:30, daarna tot CS Centrumzijde)

Per 9 juli, trambaan naar Nieuwegein en Ijsselstein vrij, tram 21 gaat in dienst en rijdt over het traject IJsselstein Zd - CS Centrumzijde, Tram 20 wordt verlengd naar Nieuwegein Zd

Per 11 juli, Trams 20 & 21 rijden 8x naar Science Park (tot 21:30, daarna tot CS Centrumzijde) Tram 22 is tijdelijk uit dienst

Per 22 augustus, Tram 20, 21 & 22 rijden 12x per uur naar Science Park, waarna er om 21:30 en in het weekend gereden gaat worden tot CS Centrumzijde

Bron:https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... eer-rijden
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Hoe gaat de dienstregeling er dan per 22 augustus uitzien? Krijgt het traject Nieuwegein - Utrecht een 10/5 interval of de Uithoflijn een 4/4/7 interval? Is het sowieso in september niet eens een keertje tijd voor de volle 16 trams per uur?
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Moet nog uitwijzen wat voor dienstregeling dat wordt, maar wat ik wel weet is dat de 20 en 21 op sommige momenten moeten wachten op CS Centrumzijde, voordat zij verder kunnen in de dienstregeling, althans, dat heeft in het vervoerplan van 2021 gestaan en in het huidige vervoerplan van 2022 wordt daarnaar gerefereerd, dus het zou goed kunnen dat trams op de Uithoflijn een 5/5/5 dienstregeling hebben en op de SUNIJ-lijn een 7/7 dienstregeling, naar 16x per uur oprekken gaat echter nog niet, netals het oprekken naar het weekend, dat eerste heeft met DRUs te maken en DRUs kosten geld, dat geld hebben ze door de (nog tegenvallende bezetting van het OV door Corona) niet, dat tweede is gerelateerd aan een te lage bezetting van de tram omdat er op die momenten nog hoogfrequente U-Link lijnen rijden en U-OV ziet er geen noodzaak in om de tram te laten, die opdat moment veel minder reizigers vervoert
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door reisthijs »

De SUNIJ heeft een 8/7 dienstregeling, als één van de twee lijnen twee minuten extra wacht op CS Centrumzijde krijg je een overgang naar 10/5. Met de 22 erbij wordt het dan 5/5/5 op de Uithoflijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Logisch natuurlijk, bedankt. :pos:
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

reisthijs schreef: do 23 jun 2022, 15:38 De SUNIJ heeft een 8/7 dienstregeling, als één van de twee lijnen twee minuten extra wacht op CS Centrumzijde krijg je een overgang naar 10/5. Met de 22 erbij wordt het dan 5/5/5 op de Uithoflijn.
Dus dan zat ik redelijk goed… ja ok, 7 om 8, in ieder geval, ik dacht al dit hem zou worden, maar blijkbaar zit mijn gevoel dus in de juiste richting
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

teun schreef: do 23 jun 2022, 08:18 We zijn wel gewoon via de binnenstad gegaan, pas vanaf de botanische tuinen werd duidelijk dat we non stop verder zouden gaan, en de bus moet natuurlijk uiteindelijk toch aan de centrumzijde komen voor z’n rit verder naar Vleuten. Bussen via de oude route van lijn 12 zouden zeker non-stop een stuk sneller zijn maar ik heb het nog niet gezien.
Je kan en mag niet zomaar afwijken van de route. Dus dat zal je ook niet gaan zien, behalve bij calamiteiten.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Tien minuutjes later met bus 28 op de Uithof vandaag, valt voor mij nog mee met die staking. :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zelfs maar 0 minuten later, vooralsnog dus weinig gemerkt van de staking.
Wel een chauffeuse die het ommetje via de Europaweg in Woudenberg vergat, da's ook voor het eerst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jonkervoort »

Volgens OV-info waren vrijwel alle ritten van lijn 28 uitgevallen tussen 8 en 9 (een enkele reed wel), reden er in de praktijk meer bussen, of heb je gewoon geluk gehad?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

De reisinfo was in ieder geval een ratjetoe, ik ben namelijk naar huis gegaan in een tram die als “rijdt niet” te boek stond. Dat ik geluk heb gehad kan natuurlijk als nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zit ik vanmiddag in de 280 als alternatief voor een uitgevallen rit op de 80, strandt de rit bijna aan de rand van Veenendaal omdat de voordeur van de bus niet meer dicht wilde :p
Toen was ook wel snel duidelijk waardoor die bus met +15 reed, maar uiteindelijk kreeg de chauffeur 'm toch in de vergrendeling en is de rit gewoon afgemaakt door de reizigers achter in te laten stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Had ik van de week ook en toen was het de airco. Door de overdruk valt de deur niet in de vergrendeling. Met het achterste luik open is de bus nog lekker koel en het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Op de nieuwe lijnennetkaart van U-OV zijn de tramlijnen (eindelijk) oranje, maar zijn ze volgens de legenda nog steeds geel.
Verder loopt de tramlijn niet door “over” Utrecht Centraal, waardoor het lijkt alsof je nog steeds moet overstappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten