Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door UtrechtOV »

Ik zag ook zo'n elektrische midi op lijn 1.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

De laatste werkdag van de oude dienstregeling nog maar eens met de ondertussen gebruikelijke vertraging van +8 ofzo onderweg vanaf De Klomp... Vanaf maandag heeft de 87 gelukkig iets van 10 minuten stilstand voordat hij als 80 verder gaat, dat zal aardig schelen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het zat m'n eerste rit op lijn 80 in de nieuwe dienstregeling niet mee: eerst een verkeerslicht in Woudenberg (Europaweg) wat het vertikte op groen te gaan minutenlang. Daar is de chauffeur uiteindelijk maar door rood gereden toen er geen kruisend verkeer aankwam.
Na aankomst op De Klomp had de aansluiting op de trein waarschijnlijk nog net gelukt, ware het niet dat de deuren weigerden te openen. Na gebruik van de noodknop door de chauffeur kon iedereen er voor uit, want vooraan de rij voor de uitstapdeur stonden alleen korte medereizigers die niet bij de knop konden :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het lijkt wel alsof de provincie alleen maar kleine DRIPs besteld heeft... Bij De Kei en Hendrik van Viandenstraat in Amersfoort hangen er nu ook met twee regels, wat heb je daar nou weer aan bij haltes met zoveel lijnen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Helemaal niets.....
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Richting CS heel veel, de andere kant op heel weinig. (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ik heb maar even iets doorgezet ja...

Volgens de planning van de provincie zou er bij De Kei ri. CS zelfs een zesregelige DRIS in plaats van de drieregelige moeten komen. Dan kan je op zondag de bussen van de komende anderhalf uur zien ofzo :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Bij de Klomp hangt dus een 2-delige...
Om 6.59 uur toont ie:
50 Utrecht 5 min
83 Centrum 11 min.

En de 89 die om 7.01 uur vertrekt dan ? Daar staat toch echt bus 2098 voor klaar.

Lijn 5 uit Ede komt 1 minuut te vroeg aan zo kunnen de reizigers nog precies de IC van 7.07 uur naar Ut halen.
Reizigers ? O nee, die zijn er niet (meer).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Die DRIS op De Klomp heeft mijn aandacht, post vooral zoveel mogelijk wat er op dat ding staat zodat ik het goed omschreven door kan zetten. Ik heb een foto gezien waarop hij lijn 5 aankondigt en heb zelf de 87 erop zien staan, dus het is niet zo dat hij alleen het eerste perron aankondigt. Maar toch missen er ritten.
Lijkt vooralsnog mis te gaan met RRReis bussen, maar ritten die op De Klomp starten missen soms niet (50 gaat goed) en soms wel (80 mist doorgaans).
Waarschijnlijk gebruikt RRReis een ander haltenummer, want op het Holevoetplein in Scherpenzeel staat 110 wel gewoon op de nieuwe DRIS.

Lijn 5 die te vroeg komt en net wel aansluit zie ik vaker trouwens.

En ondertussen houdt Syntus de reizigers die er zijn graag in de bus... Maandag had ik zelf de 1880 met deuren die niet meer open wilden op De Klomp. Vanochtend was diezelfde 1880 bij Scherpenzeel Holevoetplein gestrand met hetzelfde euvel, gelukkig voor mij zat hij nu op de rit voor mijn rit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marvinkok »

Dat noemen we klantenbinding :Y
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

@ Daniel: lijn 680 en 683 stonden vanmorgen wel op het bord. 80, 87 en 89 misten.
En zat die 1880 op de rit die rond 7.20 uur op Klp moet aankomen? Hij was in ieder geval te laat voor de trein ....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Nope, 1880 zat op de rit die 6.54 moest aankomen (vandaag tenminste).
Die met aankomst 7.24 zat ik zelf in. Was inderdaad iets vertraagd: we stonden vast in Scherpenzeel achter de defecte 1880 aangezien daarnaast de tegemoetkomende bus halteerde dus kon 'ie niet inhalen. Maar de twee overstappers naar Arnhem hebben de trein nog gehaald zag ik, de rest ging naar Utrecht (doordat die rit nog op het afwijkende ochtendpatroon is afgestemd sluit 'ie wel aan die kant op).

Onder normale omstandigheden gaat die aansluiting trouwens prima: doorgaans werken verkeerslichten gewoon, staan er geen defecte bussen in de weg en gaan de deuren open ;) (Alle drie al gehad deze week). En het is een heerlijke rit als reiziger want hij heeft niet zo'n idiote rijtijd als later in de spits en kan dus gewoon doorrijden i.p.v. constant tijd afwachten.

680 en 683 drukken trouwens 87 van het bord op dat tijdstip, als die al weg zijn staat 87 er wel op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Dat verklaart waarom de 87 van 6.59 uur niet reed. De 80 kwam idd gelijk met de trein naar Arnhem binnen. Omdat ik in de 89 stapte heb ik niet gekeken of de overstap op de trein gehaald is, ik nam aan van niet. Foute aanname dus .....
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bumzle »

Wat vaag gedoe met die nieuwe DRIS’en, als ik de plattegrond van de provincie moet geloven zouden er hier wat palen verdwijnen en zouden sommige palen meer regels krijgen. De boel is nu vervangen en alle panelen zijn vervangen door twee regel panelen, verder hebben de haltes waar de palen weggehaald zouden worden ook een nieuw paneel gekregen.

Overigens stond ook op de site dat alleen het bord zelf vervangen zou worden en niet de paal maar ik heb het idee dat de palen ook zijn vervangen. Plots zijn alle verkleuringen, beschadigingen en stickers verdwenen. De knop is ook vervangen gelukkig, die was op sommige locaties zo beschadigd dat hij niet meer werkte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Welke halte, dan kijk ik even mee.

Hier zijn de palen niet vervangen trouwens: tweeregelige hangen gewoon aan de paal van de vroegere zesregelige. Dat wordt andersom nog lastig vermoed ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De nieuwe Urbossen 6073 en 6074 zijn in dienst.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bumzle »

Daniel schreef: vr 17 dec 2021, 05:29 Welke halte, dan kijk ik even mee.

Hier zijn de palen niet vervangen trouwens: tweeregelige hangen gewoon aan de paal van de vroegere zesregelige. Dat wordt andersom nog lastig vermoed ik.
Na een betere inspectie zag ik dat de palen inderdaad niet zijn vervangen maar zijn schoongemaakt. Alle stickers zijn verdwenen (op de nieuwe witte sticker na) en de knop is vervangen.

Het gaat om de haltes in de wijk Nieuwegein, Galecop. Bij Herman Heijermanshove zou er een paneel verdwijnen maar bij beide haltes staan nieuwe panelen.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Er zijn ook palen waar de bestaande 3 regelige DRIS vervangen zou worden door een mini-exemplaar. Maar daar hangen nu ook "volwaardige" nieuwe 2 of 3-regelige DRIS
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Wat moet ik me bij een mini-exemplaar voorstellen? De lijst van de provincie kent dat onderscheid niet.

Overigens zijn er ook drieregelige opgehangen op plekken waar oorspronkelijk zesregelige zouden komen, wellicht zijn de grote nog niet geleverd ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Casper »

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je een drieregelig ding neer zou zetten als je weet dat hij binnen de kortste keren weer vervangen moet worden door een zesregelige. Kon de planning niet meer aangepast worden?
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ik denk dat men zich her en der ook wel een beetje heeft laten verrassen... een drieregelige past aan een paal voor een zesregelig display, maar bij de wisseling andersom moet je ook de paal vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Daniel schreef: wo 29 dec 2021, 15:49 Wat moet ik me bij een mini-exemplaar voorstellen? De lijst van de provincie kent dat onderscheid niet.

Overigens zijn er ook drieregelige opgehangen op plekken waar oorspronkelijk zesregelige zouden komen, wellicht zijn de grote nog niet geleverd ofzo.
Dit lijstje
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 45301&z=14

geeft bij bijv Nieuwegein Gerbrandypark westzijde aan dat er een minidisplay zou komen maar er hangt nu een 3regelig scherm
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

De optie mini-display bestaat echter niet in de oorspronkelijke lijst van de provincie. (Dat kaartje is alleen een voor reizigers leesbare versie).
Stel je bij die lijst niet te veel voor trouwens, daar staan ook lijnen op die al 3 jaar niet meer rijden. Dus kan zomaar achteraf weer wat gewijzigd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Waarom gaat eigenlijk de provincie Utrecht over het busdisplay van Veenendaal-de Klomp. Dat ligt in Gelderland :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Omdat dat een knooppunt voor de concessie provincie Utrecht is, die komt er met 5 lijnen en vanuit Gelderland komt er maar eentje.
Idem voor Scherpenzeel Holevoetplein trouwens, da's ook Gelderland maar werd voor de komst van lijn 110 uitsluitend door Utrechtse lijnen bediend (en heeft itt De Klomp zelfs vrijwel alleen Utrechtse haltepalen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten