Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Nou, dat wordt nog wat op de zaterdag, die Vuelta. Maar eens zien wat nu de bedoeling precies is, hier in de omgeving.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik zag vanavond, iets na half tien, op de DRIS in AMerongen de tekst staan: de komende tijd geen reisinformatie.

Aannemelijk dat er dan uitval van bussen/diensten is?


Dat de chauffeurs nu hun eigen bus houden brengt wel meer mat. kilometers met zich mee, denk ik?
Kwam vanmiddag iets na 14 uur 2x een Setra tegen, op de A12 na Bunnik, richting Utrecht en ééntje op de A27 knooppunt Rijnsweerd. Zullen wel begin van hun diensten zijn geweest, denk ik. :?:

.. en beste chauffeurs.. gebruik nou gewoon de pinker op een rotonde 3/4.. Ja, het hoeft niet van de wetgever.. maar als ik een rode Setra op de N225 tegenkom.. dan verwacht ik dat die 1/2 rond gaat en niet 3/4 richting Veenendaal.. (hopelijk is de bus niet de tunnel doorgereden. (A) ) ;)
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Dat bericht op de dris "komendr tijd geen vertrekken" is foutief. Ook inUtrcht te zien . Misschien door oververhitting?

Tijdens VUelta-vrijdag rijden alle DMG -lijnen via Westraven
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Mooie samenwerking zo... Toen ik in de bus indutte vroeg de chauffeur waar ik eruit moest, zodat hij me daar kon waarschuwen. En verderop kon ik 'm dan weer waarschuwen dat hij in Leusden dreigde een straat te vroeg linksaf te slaan de parkeerplaats van het sportpark op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Op verzoek heb ik, voordat dit topic volloopt met posts over rituitval en chauffeurs die geen richting aangeven, een aantal berichten afgesplitst naar respectievelijk het topic over personeelstekorten en het asfalttopic.

Waar gehakt worden vallen spaanders: als ik een bericht verkeerd heb verplaatst, graag even een berichtje.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: za 16 jul 2022, 17:15
Lijn 45 schreef: za 16 jul 2022, 16:13 De Amersfoortse 1 1x/uur met buurtbussen laten rijden is een slecht plan. Ik heb vandaag 2 ritten gezien die beide meer dan 4 reizigers hadden, de tweede had zelfs staanplaatsen.. :neg:
Het alternatief was niet rijden. Dan heb je ook geen staanplaatsen, maar of dat nou beter is.
Het alternatief voor vandaag is een Citea. Kennelijk kunnen ze dus wel met een grote bus op die omloop rijden. :p
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Tot op de dag van vandaag is het Syntus nog steeds niet gelukt om lijn 74 van de site te halen.
Vraag een willekeurige halte langs de route op en je krijgt een mooi overzicht van "vertrokken" ritten en "actuele vertrektijden".
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik snap nog steeds niet waarom die lijn opgeheven is. :s Was een frequentie van 1x/uur echt geen optie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

En dan, de chauffeur tussendoor steeds een half uur uit de neus laten peuteren?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

De haltes langs de route zijn ook allemaal vervallen (oranje zak erover). Daarnaast is de 74 vervallen omdat je een complete omloop bespaart. Er zijn alternatieven voor die lijn, en een iets toegenomen loopafstand.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef: di 02 aug 2022, 11:49 En dan, de chauffeur tussendoor steeds een half uur uit de neus laten peuteren?
Syntus zou ervoor hebben kunnen kiezen om lijn 70 te splitsen en dan 1x/uur via de route van 74 te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Waarom zou je een goedlopende lijn 70 minder laten rijden om daarvoor in de plaats een LM-rit via de 74-route te rijden die vooral de directe omgevingen van de drie lokale NS-stations met elkaar verbindt?
Volgens eerdere adviesaanvragen van Syntus zaten er in de 74 buiten de spits nauwelijks reizigers (meen ik mij te herinneren).
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

ovVeluwe schreef: di 02 aug 2022, 12:03 De haltes langs de route zijn ook allemaal vervallen (oranje zak erover). Daarnaast is de 74 vervallen omdat je een complete omloop bespaart. Er zijn alternatieven voor die lijn, en een iets toegenomen loopafstand.
Klopt. Maar de website aanpassen schijnt verschrikkelijk ingewikkeld te zijn. Want "het staat er niet," ondanks screenshots.
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Roeland schreef: di 02 aug 2022, 14:28 Waarom zou je een goedlopende lijn 70 minder laten rijden om daarvoor in de plaats een LM-rit via de 74-route te rijden die vooral de directe omgevingen van de drie lokale NS-stations met elkaar verbindt?
Volgens eerdere adviesaanvragen van Syntus zaten er in de 74 buiten de spits nauwelijks reizigers (meen ik mij te herinneren).
Buiten de spits is lijn 74 zo goed als leeg. Zelfs in de spits is die Rosero niet zitvol.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Buzjevur schreef: di 02 aug 2022, 14:48 Klopt. Maar de website aanpassen schijnt verschrikkelijk ingewikkeld te zijn. Want "het staat er niet," ondanks screenshots.
Het staat vooral niet overal, deels is de 74 wel weg. Dus als je verkeerd kijkt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Roeland schreef: di 02 aug 2022, 14:28 Waarom zou je een goedlopende lijn 70 minder laten rijden om daarvoor in de plaats een LM-rit via de 74-route te rijden die vooral de directe omgevingen van de drie lokale NS-stations met elkaar verbindt?
Omdat het OV ook een sociale functie heeft? En is lijn 70 een goedlopende lijn door de route in Soest of vooral omdat hij een directe verbinding met en tussen Amersfoort en Hilversum biedt? Als het vooral het laatste is, kan de route via 74 nog best extra reizigers aantrekken.
De afstand tussen station Soest en de haltes van lijn 74 is overigens nog best groot.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Mwa, lijn 575 doet een aantal haltes van lijn 74 aan dacht ik en is feitelijk een prima alternatief samen met lijn 70 en de trein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Lijn 45 schreef: za 30 jul 2022, 11:08
Daniel schreef: za 16 jul 2022, 17:15
Lijn 45 schreef: za 16 jul 2022, 16:13 De Amersfoortse 1 1x/uur met buurtbussen laten rijden is een slecht plan. Ik heb vandaag 2 ritten gezien die beide meer dan 4 reizigers hadden, de tweede had zelfs staanplaatsen.. :neg:
Het alternatief was niet rijden. Dan heb je ook geen staanplaatsen, maar of dat nou beter is.
Het alternatief voor vandaag is een Citea. Kennelijk kunnen ze dus wel met een grote bus op die omloop rijden. :p
En vandaag reed er een Rosero op deze lijn. De chauffeur met bloemetjesketting aan de binnenspiegel zat achter het stuur.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ah, Pouw Vervoer dus ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

En vandaag reed er een Rosero op deze lijn. De chauffeur met bloemetjesketting aan de binnenspiegel zat achter het stuur.
Prima plek en houding voor een chauffeur 😂

Is een chauffeur van de Pouw/Besseling vestiging in Amersfoort. Rijden ze daar dit jaar ook de ritten Austerlitz en Henschotermeer?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zag net dat Syntus lijn 50 vergeten was in hun tweet over de aanpassingen met de Vuelta... tja, als je een van de hoofdlijnen in de concessie al vergeet :p Daarentegen melden ze dan wel dat je op lijn 19 op zaterdag rekening moet houden met uitval, dat wordt een negatief aantal ritten dan want die lijn rijdt helemaal niet op zaterdag :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Op de website van Syntus Utrecht staat hij de gezamenlijke lijnen van Syntus en U-OV dan weer lijn 38 tussen Maarssen en Utrecht vermeld. :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Dat zou best wel kunnen overigens, want lijn 38 rijdt uitzonderlijk in beide richtingen. En die route is überhaupt de enige manier voor Syntus om vanuit Utrecht uit te wisselen richting de stalling in Mijdrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Morgen avond na 21u geen treinen van/naar Amersfoort wegens herstelwerkzaamheden bij de verkeersleiding. Vervangend vervoer is er niet.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Het gaat lekker op lijn 50 vanmiddag: zeker drie opeenvolgende ritten uit Wageningen vervallen. :')
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

Ik check in bij de Utrechtse tram met mijn studenten-week-reisproduct (dat vandaag als laatste dag van de hoogzomerperiode 40% korting biedt ipv vrij reizen), en de paaltjes tonen doodleuk "Saldo Vol Tarief" en schrijven dan ook het volle tarief af. Op de terugweg per bus hetzelfde riedeltje.
Volgens U-OV op Twitter betreft het een "technische storing" met de studentenproducten, en ik mag het geld gaan terugvragen via een formuliertje. Ik vraag me af hoeveel mensen niet eens doorhebben dat ze onterecht te veel betalen, die hebben aan zo'n formuliertje natuurlijk niks want waarom zouden ze ooit bij dat formulier belanden?

Het lijkt wel erg vaak ergens mis te gaan met die hoogzomerperiode van het studentenweekproduct, twee zomers terug rekende Connexxion bij Hilversum ook al het volle tarief op de eerste dag(en?) dat het weekproduct weer recht op vrij reizen gaf.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten