Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Zijn alle 3 binnen dus de tijdelijke gaan inderdaad uit dienst, concessieeis is dat lijn 2 elektrisch gereden wordt, wat dus betekent dat de tijdelijke bussen teruggaan naar hun eigenaar, deze zijn namelijk tijdelijk overgenomen van TEC
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

TEC? Volgens mij zijn alle drie de tijdelijke bussen ex-Frankrijk ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ik kan mij foto’s herrineren van vorig jaar waarin een van deze bussen in een TEC jas stond
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die was in Utrecht tijdelijk geleend voor de schouw van Rocov dacht ik. In ieder geval was die al weer weg voordat de andere drie kwamen. :)
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Ja klopt. Hier is het advies van Rocov te vinden met enkele foto's van de TEC bus: https://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/182 (download pdf).

De huidige drie diesel busjes zijn en komen uit:
4304, Heuliez GX127, bouwjaar 2010 en komt van MobiVie, Vichy, Frankrijk (BE-336-KP)
4305, Heuliez GX127, bouwjaar 2012 en komt van Cars Lacroix, Beauchamp, Frankrijk (899, CG-511-HD)
4306, Heuliez GX137, bouwjaar 2014 en komt van Cars Lacroix, Beauchamp, Frankrijk (960, DK-489-KS)
(volgens Phototrans)
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ah, ja, dat was hem inderdaad, maar dacht al die tijd dat een van die TEC bussen dus bij U-OV rond reed, maar niet dus

Om even terug te komen op de nieuwe Elektrobussen, kunnen deze nou al opgeladen worden op CS Centrumzijde?
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Nee, de nieuwe elektrische bussen kunnen als het goed is de hele dag rond rijden op een volle accu. Toch was vandaag rond 16:00 de elektrische 4307 vervangen door de diesel 4305...
Pascal1998 schreef: di 01 jun 2021, 19:06 Ah, ja, dat was hem inderdaad, maar dacht al die tijd dat een van die TEC bussen dus bij U-OV rond reed, maar niet dus
Voor zo ver ik weet heeft die TEC bus nooit met reizigers gereden bij U-OV, maar correct me if i am wrong :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Stadsbus schreef: di 01 jun 2021, 18:35

De huidige drie diesel busjes zijn en komen uit:
4304, Heuliez GX127, bouwjaar 2010 en komt van MobiVie, Vichy, Frankrijk (BE-336-KP)
4305, Heuliez GX127, bouwjaar 2012 en komt van Cars Lacroix, Beauchamp, Frankrijk (899, CG-511-HD)
4306, Heuliez GX137, bouwjaar 2014 en komt van Cars Lacroix, Beauchamp, Frankrijk (960, DK-489-KS)
(volgens Phototrans)
Wat is het verschil tussen GX127 en GX137?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

De GX 127 werd tot 2013 gebouwd. Daarna kreeg het model een nieuwe motor en werd het de GX 137, aangezien het de derde generatie G 1x7 is (de GX 117 ging in 2006 uit productie).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op lijn 203 kwam ik vanmiddag de 1728 (Setra S418) bestickerd in Besseling huisstijl tegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die zou toch RRReis worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Blijkbaar niet dus, Besseling logo's op alle wit geplakte delen en zelfs het nummertje op de bus is vervangen door donkerblauwe cijfers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

De 1728 net gespot op lijn 202, inderdaad in volledige Besseling uitvoering. Ik was net te laat om er een foto van te maken.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door busfanNL »

Ik ga ervanuit dat dit te maken heeft met corona. Er is waarschijnlijk vanaf gezien om zo'n grote bus om te stickeren. Wat ik wel weet is dat de 566 van Businext naar IJssel-vecht is gegaan en daar voor Pouw vervoer wordt ingezet/ingezet gaat worden (aldus busposities).
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Maar dan kunnen hem toch weer ontstickren en in zijn Utrechtse jas brengen?

De opmerking van de 566 is fake nieuws, kwam doordat Daniel een Setra met een Integro verwarde. :p Ik denk eerder dat de 1729 nu in IJssel-Vecht rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De 1729 heeft volgens busposities al sinds 1 mei geen ritten meer gereden.

Op zich ook logisch gezien die bus in IJssel-Vecht op scholierenlijnen zou rijden, maar aangezien er in die concessie nog tot eind augustus vakantiedienst wordt gereden rijden de scholierenlijnen daar ook niet.

Terug naar Utrecht: daar is juist weer wat opgeschaald op de schoolbussen. Zag vanmorgen de 680 voor het eerst sinds een hele tijd weer met Citaro G rijden, dat was lange tijd afgeschaald naar een S418 namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Lijn 45 schreef: do 03 jun 2021, 20:07 De opmerking van de 566 is fake nieuws, kwam doordat Daniel een Setra met een Integro verwarde. :p Ik denk eerder dat de 1729 nu in IJssel-Vecht rijdt.
Kun je dit even toelichten?
Want voordat busfanNL het over de 566 had, is in dit topic nooit eerder iets over die bus gezegd en ik kan ook niet vinden waar Daniel een Setra met een Integro verwarde. :s
Ik weet trouwens ook niet wat voor type die 566 is, maar ik zie wel dat op de Wiki staat dat de 1728 niet in deze concessie rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Er reed een keer een witte bus met grote roosters op de achterklep in Amersfoort op een scholierenlijn. Mogelijk was dit een Setra, en dan wel de 566 die TCR heeft rijden op Schiphol. Ik was vervolgens naar Amersfoort gegaan, bleek om een Integro te gaan, de
2105
(ex Qbuzz 3650) met roosters op de achterklep.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op do 03 jun 2021, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: do 03 jun 2021, 20:55Want voordat busfanNL het over de 566 had, is in dit topic nooit eerder iets over die bus gezegd en ik kan ook niet vinden waar Daniel een Setra met een Integro verwarde. :s
De verwarring kwam langs in het IJssel-Vecht topic, want ik zag die Integro (die ik onterecht als Setra meldde) op een Gelderse scholierenlijn.
Ik weet trouwens ook niet wat voor type die 566 is, maar ik zie wel dat op de Wiki staat dat de 1728 niet in deze concessie rijdt.
De 566 is een Setra van het voormalige TCR die in het verleden onder meer op Schiphol een hotelpendel reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de verheldering. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Etienne »

Daniel schreef: do 03 jun 2021, 21:08 De 566 is een Setra van het voormalige TCR die in het verleden onder meer op Schiphol een hotelpendel reed.
Nog steeds rijdt zelfs. ;)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: do 03 jun 2021, 20:49 Terug naar Utrecht: daar is juist weer wat opgeschaald op de schoolbussen. Zag vanmorgen de 680 voor het eerst sinds een hele tijd weer met Citaro G rijden, dat was lange tijd afgeschaald naar een S418 namelijk.
Citaro 1204 (de Citaro van de 680) heeft tussen 22 april en 31 mei niet gereden. En hij is vandaag rond het middaguur vervangen door een S418, dus er is een kans dat er morgen weer een Setra op die lijn zit. :p
Meltrain schreef: do 03 jun 2021, 20:55Want voordat busfanNL het over de 566 had, is in dit topic nooit eerder iets over die bus gezegd en ik kan ook niet vinden waar Daniel een Setra met een Integro verwarde. :s
De verwarring kwam langs in het IJssel-Vecht topic, want ik zag die Integro (die ik onterecht als Setra meldde) op een Gelderse scholierenlijn.
Om precies te zijn ging het om dit bericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De Citaro van 680 wordt al een hele tijd ergens op de dag vervangen. Ruim voor Corona was het een dagdekkende omloop en ging er 's ochtends een Citaro van Rhenen naar Amersfoort en 's middags weer terug, maar er rijden nu al weer een hele tijd 's middags altijd twee S418's op de 680. 's Ochtends rijdt nu overigens ook alleen de doorgaande rit uit Rhenen en wordt er niet versterkt vanaf De Klomp en Renswoude (wat ook nergens voor nodig is)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Lijn 45 schreef: di 01 jun 2021, 13:45 (..)

Gaan de drie tijdelijke wagens uit dienst als de nieuwe alle drie zijn ingestroomd, of blijft er een als reserve?
Gezien het (miserabele, naar mijn mening) EV rijden op deze lijn.. lijkt mij één dieselbus als reserve wel achter de hand te houden..
Wellicht gaat e.e.a nu beter en als blijkt dat het over een jaar of 2 een vlekkeloze lijn blijkt te zijn.. kan je die dieselbus altijd nog verkopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De 1728 zat vandaag op de 680. Merkte 'm laat op, maar door een passagier die ruzie stond te maken met de chauffeur omdat hij van de "verkeerde" halte vertrok waardoor hij z'n bus bijna miste kon ik nog een plaatje mooi in de zon schieten :)

Afbeelding
Syntus (Besseling) 1728 - De Klomp, Stationsplein by Daniël Bleumink, on Flickr

Ondertussen zat de 1633 op lijn 87 ook nog bijna vast in het tunneltje bij De Klomp, genoeg te zien daar deze vrijdagmiddag dus :p
Dat was kennelijk een chauffeur die de alternatieve route niet kende, want toen ik eenmaal in de 80 zat stond hij op de bufferhalte bij De Klomp met de verkeersleiding te bellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 105 gasten