Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
baarle-hertog
Berichten: 2
Lid geworden op: di 20 nov 2012, 21:09

Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door baarle-hertog »

In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in de omgeving van Utrecht.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Regio Utrecht (Wiki)

-------------------------------------------


Wijzigingen per 9 december 2012
Stadslijnen

Frequentie op zondag
Op de lijnen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, en 28 wordt de frequentie verlaagd op zondag voor 10.30 uur. De bussen rijden dan om het half uur.

Lijn 1 Overvecht - Hoograven v.v.
Het eindpunt is verplaatst van Lunetten Station naar Hoograven IJsselsteinlaan. Het traject ’t Goylaan - Lunetten Station vervalt voor lijn 1. Lijn 10 blijft deze route in Lunetten rijden overdag op werkdagen. Lijn 1 rijdt overdag om de 10 minuten en ’s avonds en op zondag om de 15 minuten. Vervallen haltes: ’t Goylaan, Linschotensingel, Lunettenbaan, Stelviobaan, Brennerbaan, Texel en Station Lunetten.

Lijn 3 Burg. Fockema Andreaelaan - Zuilen Noord v.v.
Lijn 3 rijdt vanaf de Mecklenburglaan tijdelijk weer via de Adriaan van Ostadelaan en de Rubenslaan naar het oude eindpunt aan de Burg. Fockema Andreaelaan. Rijdt overdag iedere 10 minuten, ’s avonds en op zondag om de 15 minuten. Nieuwe haltes: Diakonessenhuis, Stadionlaan en Burg. Fockema Andreaelaan.

Lijn 5 Voordorp - Bedrijventerrein Cartesiusweg v.v.
Lijn 5 rijdt niet meer over de Vleutenseweg, maar gaat via de Graadt van Roggenweg, de Weg der Verenigde Naties en het 24 Oktoberplein naar Oog in Al en rijdt dan verder naar het Bedrijventerrein Cartesiusweg. De bus stopt weer bij de halte Den Hommel. Rijdt om de 15 minuten. Vervallen haltes: Kanonstraat, Hasebroekstraat, Van Koetsveldstraat en Majellapark.

Lijn 6 Utrecht Centraal - Overvecht Noord v.v.
Lijn 6 rijdt niet meer tussen Utrecht Centraal en Hoograven maar alleen tussen Utrecht Centraal en Overvecht Noord. Rijdt overdag iedere 10 minuten, ’s avonds en op zondag om de 15 minuten.

Lijn 11 Utrecht Centraal - De Uithof/WKZ v.v.
Rijdt in de spits om de 4 à 5 minuten. Na 21.30 uur en in het weekeinde rijdt lijn 11 om de 15 minuten.

Lijn 12 De Uithof/AZU - Utrecht Centraal v.v.
Rijdt overdag iedere 3 à 4 minuten. Na 18.00 uur om de 10 minuten en na 19.00 uur om de 15 minuten. Na 21.30 uur rijdt lijn 12 niet.

Lijn 13 Utrecht Centraal - Stadion Galgenwaard v.v.
Lijn 13 rijdt op maandag t/m vrijdag tussen 6.30 uur en 9.30 uur en tussen 14.30 uur en 16.30 uur om de 7 minuten en na 21.30 uur om de 30 minuten. Op zaterdag en zondag rijdt lijn 13 de hele dag om de 30 minuten. In de omgeving Rubenslaan/Stadion rijdt lijn 13 om en om met lijn 41, zodat er ieder kwartier een bus komt.

Nieuw: Lijn 14 Lombok – Oog in Al – Kanaleneiland - Transwijk Noord v.v.
Lijn 14 wordt gewijzigd en verbindt Lombok met Oog in Al, Kanaleneiland en Transwijk Noord. Deze lijn wordt gereden met een 8-persoons busje op maandag t/m vrijdag van 07.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. De busjes rijden om de 30 minuten. In Oog en Al, Kanaleneiland en Transwijk Noord rijden de busjes in 1 richting, in Lombok in 2 richtingen.

Nieuw: Lijn 15 Hoograven – Tolsteeg v.v. s avonds en op zondag Hoograven – Tolsteeg – Lunetten v.v.
Op maandag t/m vrijdag overdag rijdt lijn 15 tussen Hoograven en het Smaragdplein. ’s Avonds en in het weekeinde rijdt deze lijn door naar Lunetten. Deze lijn wordt gereden met een 8-persoons busje. Rijdt maandag t/m vrijdag overdag iedere 15 minuten, ’s avonds en in het weekeinde om de 30 minuten.

Nieuw: Lijn 18 Busstation Zuid - Busstation Jaarbeursplein v.v.
Deze nieuwe spitslijn rijdt van busstation Zuid via de Adama van Scheltemabaan, Bleekstraat, Vondellaan, Balijelaan en Croeselaan naar het busstation Jaarbeursplein v.v. Lijn 18 rijdt op werkdagen tijdens de spits om de 10 minuten en stopt bij de volgende haltes: Bleekstraat, Vondellaan, Balijelaan, Brederodelaan en Van der Goesstraat.

Lijn 28 Vleuten Station - Utrecht Centraal v.v.
De frequentie van deze lijn gaat omhoog. Lijn 28 rijdt van maandag t/m vrijdag in de spits om de 6 minuten, overdag en op zaterdag om de 10 minuten. ’s Avonds en op zondag om de 15 minuten.

Lijn 229 P+R Papendorp – Utrecht Centraal v.v.
Lijn 229 wordt opgeheven. Vervangende lijnen zijn 102, 103, 107 en 195, die vertrekken van het Jaarbeursplein.

Die nieuwe buslijnen vind ik toch wat discutabel. Als ik het goed begrijp rijdt vanaf 9 december dus geen normale bus meer over de Kanaalstraat, maar een taxibusje? Dacht dat dit toch wel een behoorlijk drukke straat was met veel reizigers. Ook die lijn 18 echt, een rondje om het station :?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

Die servicelijnen zijn te gek voor woorden. En dan vooral door het materieel, zou je nou een midi bus laten rijden oke, maar meteen een 8 persoons busje in een stad? Durf te wedden dat er capaciteitsproblemen ontstaan. Lijn 18 blijf ik ook raar vinden. Enigste verbetering is de frequentieverhoging op lijn 28 die wel echt nodig is, echter zit deze bus op zaterdag ook vaak overvol. En dan in april komen er weer wijzigingen die nog ingrijpender zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

Lijn 18 heeft nog waarde gezien ik begreep dat de lijnen 24 en 29 ook naar Busstation West gaan, daarmee is die lijn 18 de enige verbinding Station - Balijelaan. Ware het niet dat er nou niet bepaald veel reizigers tussen het station en de Balijelaan zijn (zover ze niet al met lijn 1 reizen), er gaan er meer van de Balijelaan richting Nieuwegein merk ik in de spits.

(En op de Balijelaan ligt straks dus een halte van nog geen jaar oud aan een speciale busbaan waar alleen nog eens per uur lijn 81 gebruik van maakt. Van de busbaan dan, want bij de halte stopt 'ie niet :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door rm7 »

Daniel schreef:Lijn 18 heeft nog waarde gezien ik begreep dat de lijnen 24 en 29 ook naar Busstation West gaan, daarmee is die lijn 18 de enige verbinding Station - Balijelaan. Ware het niet dat er nou niet bepaald veel reizigers tussen het station en de Balijelaan zijn (zover ze niet al met lijn 1 reizen), er gaan er meer van de Balijelaan richting Nieuwegein merk ik in de spits.
Daarnaast is lijn 18 ook bedoeld om vervangende capaciteit te bieden op het traject CS-Bleekstraat. Daar vallen de komende maanden de lijnen 6, 24 en 29 weg, evenals enkele cxx-lijnen. Ervan uitgaande dat de 74 en 77 ook via de Verlengde Van Zijstweg gaan rijden. Verder moeten scholieren, die van de cxx-lijnen gebruikmaken, op het Jaarbeursplein overstappen om alsnog bij de Vondellaan te komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

74 en 77 blijven op Busstation Zuid volgens de berichten die ik gezien heb (was ik even vergeten, die blijven dus vooralsnog ook langs de Balijelaan komen). Scholieren vanuit de lijnen uit Nieuwegein kunnen dus keurig bij Kanaleneiland Zuid overstappen op 74 of 77, da´s minder om dan eerst naar het station te gaan. Tenminste, voor zover er überhaupt nog scholieren in de 65 en 66 blijven zitten, vanuit Vreeswijk kan je al rechtstreeks met 77 i.p.v. 65 en vanaf het centrum rechtstreeks met 74 i.p.v. 66.
De 63, 65 en 66 gaan wel weg van het traject CS-Bleekstraat maar die mis je niet gezien ze toch al niet op de Bleekstraat stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Fles »

De Uithof gaat in de daluren terug van 6 naar 4 bussen per uur dus. Dan zal de rest ook wel op een verschraling van het aanbod neerkomen :X
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

Per ingang van de winterdienst 3 rijdt alleen lijn 3 nog tijdelijk door naar de Fockema Andrealaan. Voor lijn 4 wordt op het gedeelte tussen bushalte Biltstraat en Adriaan van Ostadelaan voorzien in een aanvullende servicebuslijn (klein materieel), wat ook geschikter is voor routevoering over alternatieve wegen in Utrecht-oost. Hierover vindt nog nader overleg plaats tussen de gemeente Utrecht, GVU en BRU.

Dit stond in een document van het BRU, lijkt mij erg zorgwekkend. lijn 4 is redelijk druk bezet. tevens ligt revalidatiecentrum de hoogstraat ook aan de route. vind die servicelijnen zwaar overdreven, meteen 8 persoonsbusjes, durf te wedden dat je na een jaar die lijnen er uit kan gooien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

Viel me trouwens vanmorgen op dat lijn 18 al op 't bord staat bij halte Bleekstraat, was die lijn niet pas ergens in april nodig als het nieuwe tijdelijke op de definitieve plek gelegen busstation West in gebruik genomen wordt en een hoop lijnen daarheen verhuizen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

Ach dan rijden er voorlopig nog meer bussen, kost toch niks. Blijkbaar zitten ze ook ruim met gelede bussen, maar die komen natuurlijk vrij door het gedeeltelijk opheffen van lijn 6
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

Hij staat er nog wel met "spitslijn" op, da's nog iets beperkter dan de plannen die ik eerder las waarbij deze lijn als ik me niet vergis gewoon de hele dag zou rijden (op werkdagen dan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door rm7 »

Daniel schreef:Hij staat er nog wel met "spitslijn" op, da's nog iets beperkter dan de plannen die ik eerder las waarbij deze lijn als ik me niet vergis gewoon de hele dag zou rijden (op werkdagen dan)
Dat was wel de wens van reizigersorganisaties, maar vooralsnog is het nu nog niet nodig. Wellicht dat ze met de verhuizing van de buslijnen, de frequentie ook uitbreiden. Men verwacht ook niet dat deze lijn nu al druk zal zijn, gezien de inzet van uitsluitend standaardwagens.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

rm7 schreef:
Daniel schreef:Hij staat er nog wel met "spitslijn" op, da's nog iets beperkter dan de plannen die ik eerder las waarbij deze lijn als ik me niet vergis gewoon de hele dag zou rijden (op werkdagen dan)
Dat was wel de wens van reizigersorganisaties, maar vooralsnog is het nu nog niet nodig. Wellicht dat ze met de verhuizing van de buslijnen, de frequentie ook uitbreiden. Men verwacht ook niet dat deze lijn nu al druk zal zijn, gezien de inzet van uitsluitend standaardwagens.
las overal dat er gelede bussen op deze lijn zouden rijden.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Jurre »

De oude lijn 14 opheffen en die enkel vervangen met een 8-persoonsbus door Lombok? Dat gaat problemen opleveren. Ik had in de spits wel eens lijn 14 van Centraal naar de Spinozaweg, altijd volle bak.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door reisthijs »

Maar zit dan bus dan ook vol met mensen die er in Lombok weer uitmoeten? Voor bestemming Spinozaweg en verder rijdt straks de gewijzigde lijn 5.

Ik kwam nog dit net iets uitgebreider overzicht (pdf) tegen, daar staan ook de verdere wijzigingen in de loop van 2013 al in.

Bij het stukje over lijn 18 wordt ook het gedeeltelijk opheffen van lijn 6 genoemd. Tussen CS en Vondellaan is lijn 18 een beetje de vervanger. De belangrijkste reden is natuurlijk de grote verschuiving naar Busstation West in april (lijn 18 kan daar eind januari al gaan stoppen).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
baarle-hertog
Berichten: 2
Lid geworden op: di 20 nov 2012, 21:09

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door baarle-hertog »

Als er gelede bussen vrijkomen hoop ik dat ze die gaan inzetten op lijn 4. Die lijn zit regelmatig stampend vol met studenten die naar University College moeten..
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

baarle-hertog schreef:Als er gelede bussen vrijkomen hoop ik dat ze die gaan inzetten op lijn 4. Die lijn zit regelmatig stampend vol met studenten die naar University College moeten..
Lijn 4 wordt waarschijnlijk tijdelijk afgewaardeerd naar een servicelijn met taxibusjes, dat snap je toch niet!.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Suus »

Ik begrijp het wel, want het concept is niet dat die studenten van het UUC in lijn 4 zitten, maar in lijn 12 of 13.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Geert »

Lijn 4 is voor sommige delen van de stad een meer rechtstreekse route (niet omreizen via het station, maar bijvoorbeeld overstappen op de Biltstraat)...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Ik begrijp het wel, want het concept is niet dat die studenten van het UUC in lijn 4 zitten, maar in lijn 12 of 13.
Volgens mij wachten reizigers op een bus, niet op een concept :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door rm7 »

010jongen schreef:
rm7 schreef:
Daniel schreef:Hij staat er nog wel met "spitslijn" op, da's nog iets beperkter dan de plannen die ik eerder las waarbij deze lijn als ik me niet vergis gewoon de hele dag zou rijden (op werkdagen dan)
Dat was wel de wens van reizigersorganisaties, maar vooralsnog is het nu nog niet nodig. Wellicht dat ze met de verhuizing van de buslijnen, de frequentie ook uitbreiden. Men verwacht ook niet dat deze lijn nu al druk zal zijn, gezien de inzet van uitsluitend standaardwagens.
las overal dat er gelede bussen op deze lijn zouden rijden.
Het zou kunnen dat er een gelede wagen op verschijnt, maar aangezien lijn 18 een aantal malen is gekoppeld aan lijn 34/36 en 127 zie ik het niet snel gebeuren :wink: .
baarle-hertog schreef:Als er gelede bussen vrijkomen hoop ik dat ze die gaan inzetten op lijn 4. Die lijn zit regelmatig stampend vol met studenten die naar University College moeten..
De vrijgekomen gelede wagens zullen nu voornamelijk op lijn 28 ingezet gaan worden.
Jurre schreef:De oude lijn 14 opheffen en die enkel vervangen met een 8-persoonsbus door Lombok? Dat gaat problemen opleveren. Ik had in de spits wel eens lijn 14 van Centraal naar de Spinozaweg, altijd volle bak.
Ze hopen de nieuwe lijn 14 rustig te houden door deze niet op het CS te laten komen. Wie van het CS naar Lombok wil met de bus, zal via Oog in Al moeten reizen :?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

Denk dat de mensen gewoon wat verder naar de vleutenseweg lopen. Bij lijn 4 wordt het een ander verhaal, daar loop je niet even 123 naar een bushalte van lijn 3 of 11.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door rm7 »

010jongen schreef:Denk dat de mensen gewoon wat verder naar de vleutenseweg lopen. Bij lijn 4 wordt het een ander verhaal, daar loop je niet even 123 naar een bushalte van lijn 3 of 11.
Dat is wel wat het BRU graag wel, maar voor sommigen zal dat stuk net iets te ver zijn, zoals vanaf de haltes Billitonkade en Laan van Nieuw Guinea. Met name de ouderen geven al regelmatig aan dat ze minder vaak naar de stad zullen reizen per december :?
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Stephan »

rm7 schreef:
010jongen schreef:
rm7 schreef:
Daniel schreef:Hij staat er nog wel met "spitslijn" op, da's nog iets beperkter dan de plannen die ik eerder las waarbij deze lijn als ik me niet vergis gewoon de hele dag zou rijden (op werkdagen dan)
Dat was wel de wens van reizigersorganisaties, maar vooralsnog is het nu nog niet nodig. Wellicht dat ze met de verhuizing van de buslijnen, de frequentie ook uitbreiden. Men verwacht ook niet dat deze lijn nu al druk zal zijn, gezien de inzet van uitsluitend standaardwagens.
las overal dat er gelede bussen op deze lijn zouden rijden.
Het zou kunnen dat er een gelede wagen op verschijnt, maar aangezien lijn 18 een aantal malen is gekoppeld aan lijn 34/36 en 127 zie ik het niet snel gebeuren :wink: .
Hoe is de koppeling tussen lijn 18 en 127 geregeld dan? De 127 komt niet in het stationsgebied. Die start op De Meern Oost.

Waarom zou lijn 4 trouwens een servicelijn worden? Er zijn plannen om de routes van lijn 3 en 4 te combineren tot één buslijn.
De huidige lijn 4 zou volgens de Uitgangspuntennotitie al zijn opgeheven, maar vanwege onderhoud aan de Stadhoudersbrug in de Stadhouderslaan wordt dit uitgesteld tot september 2013 (zie ook lijn 3, 9 december 2012). Vervoerders GVU en Connexxion, BRU en de gemeente Utrecht overleggen nog over de vervoervoorziening voor de omgeving van de Stadhouderslaan en de Jan van Scorelstraat tijdens de werkzaamheden aan de brug, die naar verwachting zullen duren tot medio 2014. Bron: BRU
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

Stephan schreef:
rm7 schreef:
010jongen schreef:
rm7 schreef:
Daniel schreef:Hij staat er nog wel met "spitslijn" op, da's nog iets beperkter dan de plannen die ik eerder las waarbij deze lijn als ik me niet vergis gewoon de hele dag zou rijden (op werkdagen dan)
Dat was wel de wens van reizigersorganisaties, maar vooralsnog is het nu nog niet nodig. Wellicht dat ze met de verhuizing van de buslijnen, de frequentie ook uitbreiden. Men verwacht ook niet dat deze lijn nu al druk zal zijn, gezien de inzet van uitsluitend standaardwagens.
las overal dat er gelede bussen op deze lijn zouden rijden.
Het zou kunnen dat er een gelede wagen op verschijnt, maar aangezien lijn 18 een aantal malen is gekoppeld aan lijn 34/36 en 127 zie ik het niet snel gebeuren :wink: .
Hoe is de koppeling tussen lijn 18 en 127 geregeld dan? De 127 komt niet in het stationsgebied. Die start op De Meern Oost.

Waarom zou lijn 4 trouwens een servicelijn worden? Er zijn plannen om de routes van lijn 3 en 4 te combineren tot één buslijn.
De huidige lijn 4 zou volgens de Uitgangspuntennotitie al zijn opgeheven, maar vanwege onderhoud aan de Stadhoudersbrug in de Stadhouderslaan wordt dit uitgesteld tot september 2013 (zie ook lijn 3, 9 december 2012). Vervoerders GVU en Connexxion, BRU en de gemeente Utrecht overleggen nog over de vervoervoorziening voor de omgeving van de Stadhouderslaan en de Jan van Scorelstraat tijdens de werkzaamheden aan de brug, die naar verwachting zullen duren tot medio 2014. Bron: BRU
Per ingang van de winterdienst 3 rijdt alleen lijn 3 nog tijdelijk door naar de Fockema Andrealaan. Voor lijn 4 wordt op het gedeelte tussen bushalte Biltstraat en Adriaan van Ostadelaan voorzien in een aanvullende servicebuslijn (klein materieel), wat ook geschikter is voor routevoering over alternatieve wegen in Utrecht-oost. Hierover vindt nog nader overleg plaats tussen de gemeente Utrecht, GVU en BRU. Bron:BRU.
Zij het tijdelijk.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Stephan »

Waar haal je die informatie dan vandaan bij BRU?
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten