Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Lijn 45 schreef: ma 16 jan 2023, 13:18
Z2N schreef: ma 16 jan 2023, 12:58 Ik kon het nummer van de bus op de buffer niet lezen, maar de Pouw 355 (ook in Floriade-kleurstelling) reed net langs me onderweg naar mijn afspraak van 13:00.
Het lijkt me de 356, gebaseerd op het feit dat de derde geen Floriade bestickering lijkt te hebben gehad.
Ik las toch echt 355. :)
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Hebben die bussen geen Infoxx (meer)?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Het zijn voormalige GVB-bussen, zij gebruiken naar mijn weten geen Infoxx.
Z2N schreef: ma 16 jan 2023, 16:28
Lijn 45 schreef: ma 16 jan 2023, 13:18
Z2N schreef: ma 16 jan 2023, 12:58 Ik kon het nummer van de bus op de buffer niet lezen, maar de Pouw 355 (ook in Floriade-kleurstelling) reed net langs me onderweg naar mijn afspraak van 13:00.
Het lijkt me de 356, gebaseerd op het feit dat de derde geen Floriade bestickering lijkt te hebben gehad.
Ik las toch echt 355. :)
De bus van de foto's van je bericht waar ik op reageerde heeft geen Pouw logo's op de voordeur staan, dus het is niet de 355. :)
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Volgens het AD is de brand bij U-ov veroorzaakt door een technisch probleem. En dat terwijl vele chauffeurs in den lande al wisten te vertellen dat een ontslagen medewerker de dader was. Je verwacht het niet😅
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door matje82 »

de bussen van Pouw rijden toch extra diensten omdat er nauwelijks dubbelgeleed kan rijden? Welke bussen rijden er dan i.p.v. de 12 verloren bussen? Dus de normale diensten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Lijn 45 schreef: ma 16 jan 2023, 16:42 Het zijn voormalige GVB-bussen, zij gebruiken naar mijn weten geen Infoxx.
Z2N schreef: ma 16 jan 2023, 16:28
Lijn 45 schreef: ma 16 jan 2023, 13:18
Z2N schreef: ma 16 jan 2023, 12:58 Ik kon het nummer van de bus op de buffer niet lezen, maar de Pouw 355 (ook in Floriade-kleurstelling) reed net langs me onderweg naar mijn afspraak van 13:00.
Het lijkt me de 356, gebaseerd op het feit dat de derde geen Floriade bestickering lijkt te hebben gehad.
Ik las toch echt 355. :)
De bus van de foto's van je bericht waar ik op reageerde heeft geen Pouw logo's op de voordeur staan, dus het is niet de 355. :)
Volgens mij is hier inmiddels sprake van een Babylonische spraakverwarring. :X
Z2N zag onderweg de 355 en vraagt zich af welk nummer die andere bus op de foto heeft.
Op die foto staan de deuren van de bus open, dus je kunt helemaal niet zien of er een logo van Pouw op zit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Dat inderdaad. Maar goed zinnen formuleren en al typend naar je afspraak lopen gaat gewoon niet heel denderend samen. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik bedoelde dus dat de 356 op de eerste twee foto's van Z2N staat. Die is (i.t.t. de 354) wel groen en heeft geen Pouw logo's op de buitenkant. Op de derde foto staat inderdaad de 355. :) Overigens zie ik geen open deuren op de foto's.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

matje82 schreef: ma 16 jan 2023, 20:16 de bussen van Pouw rijden toch extra diensten omdat er nauwelijks dubbelgeleed kan rijden? Welke bussen rijden er dan i.p.v. de 12 verloren bussen? Dus de normale diensten.
De normale diensten worden uitgevoerd met 24m en Citaro’s van 18m.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door matje82 »

Dat begrijp ik maar die Citaro G’s reden natuurlijk eerst op andere lijnen. Wat rijdt daar dan voor in de plaats of hadden ze zoveel speling dat ze 12 bussen minder op kunnen vangen?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De enkelgeledes die vandaag reden zijn vooral grijze 41xx Citaro's, die zo te zien normaal op de 77 rijden.
Daar reden vooral gele 41xx geledes rond. Ik denk dat de diensten die deze bussen anders hadden gereden nu de ex Groningse 30xx en 35xx Citaro's rijden.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Buzjevur schreef: ma 16 jan 2023, 17:58 Volgens het AD is de brand bij U-ov veroorzaakt door een technisch probleem. En dat terwijl vele chauffeurs in den lande al wisten te vertellen dat een ontslagen medewerker de dader was. Je verwacht het niet😅
Wat is volgens jou de waarheid?
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Geen idee, ik was er niet bij. Maar de gemiddelde kantine van een ov bedrijf is nou niet bepaald een bron van feitelijk onderbouwde verhalen. Zou wel knap zijn geweest als men, een paar concessies verderop, voor de lunch de zaak al had opgelost.
Tot het tegendeel bewezen is hecht ik dan ook meer waarde aan het onderzoek waaruit is gebleken dat deze brand dezelfde oorzaak heeft als vrijwel alle busbranden: een technisch defect.
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Sinds wanneer hebben de DRIS panelen ook een "donkere modus"? Gisteren zag ik er bij Driebergen-Zeist al een paar.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ferdinand »

Op het allerdrukste moment valt er een rit uit op lijn 73 en is de rit erna tien minuten vertraagd. Nu dus een gat van een halfuur en twee bussen die achter elkaar aan kachelen. Wat ben ik blij dat ik niet meer zo vaak naar Zeist hoef. Het is echt een drama dat OV in Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

omaylie schreef: di 17 jan 2023, 16:19 Sinds wanneer hebben de DRIS panelen ook een "donkere modus"? Gisteren zag ik er bij Driebergen-Zeist al een paar.
Was er wel info? De enige "donkere modus" die ik ken is op zwart met alleen de haltenaam bovenaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom98 »

Ja wel info, op Jordanlaan Zeist gezien net.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Daniel schreef: di 17 jan 2023, 17:35
omaylie schreef: di 17 jan 2023, 16:19 Sinds wanneer hebben de DRIS panelen ook een "donkere modus"? Gisteren zag ik er bij Driebergen-Zeist al een paar.
Was er wel info? De enige "donkere modus" die ik ken is op zwart met alleen de haltenaam bovenaan.
Ja, op Leidsche Rijn hebben ze dat ook. De halte voor lijn 5/48 ri Utrecht CS/Houten met grote letters, de halte voor lijn 28/73 ri CS met de kleine bestaande letters.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Lijn 45 schreef: ma 16 jan 2023, 21:53 Ik bedoelde dus dat de 356 op de eerste twee foto's van Z2N staat. Die is (i.t.t. de 354) wel groen en heeft geen Pouw logo's op de buitenkant. Op de derde foto staat inderdaad de 355. :) Overigens zie ik geen open deuren op de foto's.
Het zou ook een van de Floriade Citaro's van Smit kunnen zijn. Daar zie ik ook een foto van voorbijkomen waarbij hij op de 28 rijdt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

omaylie schreef: di 17 jan 2023, 16:19 Sinds wanneer hebben de DRIS panelen ook een "donkere modus"? Gisteren zag ik er bij Driebergen-Zeist al een paar.
Die op de Jordanlaan staat al een paar maanden op donkere modus (ook overdag). Het bevalt me wel, het is zeker in het donker een stuk minder fel dan de schermen waar met name wit licht vanaf komt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Ferdinand schreef: di 17 jan 2023, 17:33 Op het allerdrukste moment valt er een rit uit op lijn 73 en is de rit erna tien minuten vertraagd. Nu dus een gat van een halfuur en twee bussen die achter elkaar aan kachelen. Wat ben ik blij dat ik niet meer zo vaak naar Zeist hoef. Het is echt een drama dat OV in Utrecht.
Overdrijven is ook een vak he? Om op basis van één ervaring te spreken van een drama ...?
En op zich klinkt het logisch: als bus 1 on de spits uitvalt door wat voor reden dan ook ( defect, aanrijding. Zieke chauffeur e.d ) dan krijgt de bus erna meer reizigers, meer reizigers kost meer tijd op de halte, dus nog meer vertraging waardoor bus 2 ook al reizigers gaat oppikken van bus 3, dus nog meer vertraging.
Kortom: klinkt in mijn ogen naar niet meer dan gewoon een keer pech hebben.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Als dagelijkse reiziger op de 73 herken ik mij ook niet helemaal in het beeld dat Ferdinand schetst. Af en toe valt er inderdaad een rit uit (al is het niets in vergelijking met Syntus Utrecht), en als dat in de spits gebeurt is de rit erna vaak vertraagd door extra drukte. Maar als je met lijn 73 reist naar Zeist kan je altijd nog een andere bus nemen naar Zeist, en eventueel op de Jordanlaan overstappen op lijn 34 voor haltes op De Dreef of op lijn 58 of 74 voor Zeist-Centrum. Veel langer dan 10 minuten wachten vanwege rituitval komt nauwelijks voor, en dat is mijns inziens geen enorm groot leed.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Valt er aan die kant van de provincie zoveel uit bij Syntus Utrecht dan? Ik zag vandaag voor het eerst in weken weer eens een uitgevallen rit in OVinfo.
Qbuzz heeft procentueel veel meer afgeschaald momenteel, dus niet verwonderlijk dat daar niet veel uitvalt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

De ongeplande uitval bij Qbuzz valt mij ook heel erg mee. De afschalingen heb ik het niet over, maar dat de 34 meerdere serieuze afschalingen gehad heeft is natuurlijk niet heel prettig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door matje82 »

Er rijden vandaag wat nieuwe bussen: Naast de al maanden rijdende 3504, 3509, 3512, 3513, 3515 en 3523 rijden nu ook de 3074 en 3507. Verder Integro 3664.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten