Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
April064
Berichten: 668
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Daniel schreef: wo 18 jan 2023, 12:02 Valt er aan die kant van de provincie zoveel uit bij Syntus Utrecht dan?
Valt behoorlijk mee. Ik zie wel elke paar dagen een uitgevallen rit in OVinfo, maar uitval komt weer erg weinig voor aan deze kant van de provincie.
zij/haar/hen/hun
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

De staking in het openbaar vervoer zorgt ervoor dat er na 21.00 uur onderbezetting is op belangrijke routes van U-OV, laat het vervoerdersbedrijf weten. ,,Hierdoor kunnen we voor de reizigers en onze medewerkers niet voldoende veilig en verantwoord openbaar vervoer bieden.” Vanaf 21.30 uur rijden er helemaal geen bussen meer in Utrecht.


Eh... Okee???
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Denk te veel stakers op verkeersleiding in de late en nachtdienst
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

De 4824 mocht een ritje Utrecht CS-Vleuten station rijden op lijn 28. Wel eens leuk zo´n Heuliez aan de andere kant van Utrecht.
Spoiler: show
https://lh3.googleusercontent.com/YFE4N ... authuser=0
Bij twijfel: gebruik beton.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Google zegt:
Spoiler: show
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Volgende poging... (bij mijzelf was de foto wel te zien, ook na 3x controleren (A) )
Afbeelding
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Bij mij deed de foto het ook toen ik 'm net nadat je 'm gepost had op mobiel bekeek, maar nu niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Ik heb de foto van de Heuliez gezien. Die bus was nog niet aan de andere kant van Utrecht. ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

De laatste lijn 58 van Zeist naar Hilversum heeft vanavond 30 minuten vertraging opgelopen door een wel heel lullige reden: de de chauffeur kende de omleiding door Bilthoven niet, en de boordcomputer stoorde. De chauffeur had kans gezien om voor het gemeentehuis van De Bilt in de richting van Utrecht terecht te komen, waar even later de bus richting Zeist even verhaal kwam halen. Vervolgens hebben de bussen achter elkaar aan gereden, om de bus naar Hilversum weer de juiste kant op te krijgen. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ laatste bus van de dag.. dus die vertragingstijd werkt niet door. Wel weer minpunten t.o.v. de punctualiteit. :6
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Mwoh, die bus moet in Hilversum waarschijnlijk wel weer op een andere lijn verder vaak. Dus dan werkt het wel degelijk door.

Op Veenendaal-De Klomp trof ik vanmiddag dan weer een duo chauffeurs wat enige chaos bij de instappers veroorzaakte door te halteren bij op de perronletters zoals ze op de halteborden staan (dus 80 op het 1e perron en 50 op het derde), alleen staan die perronletters nou net op de halteborden zelf verkeerd om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Z2N schreef: vr 27 jan 2023, 19:57 De laatste lijn 58 van Zeist naar Hilversum heeft vanavond 30 minuten vertraging opgelopen door een wel heel lullige reden: de de chauffeur kende de omleiding door Bilthoven niet, en de boordcomputer stoorde. De chauffeur had kans gezien om voor het gemeentehuis van De Bilt in de richting van Utrecht terecht te komen, waar even later de bus richting Zeist even verhaal kwam halen. Vervolgens hebben de bussen achter elkaar aan gereden, om de bus naar Hilversum weer de juiste kant op te krijgen. :')
Zo heel ingewikkeld ziet ie er toch niet uit als ik hem even snel bekijk :X
Enige waar je misschien wat door in de war zou kunnen raken is dat er een slagboom zit waardoor je denkt er niet langs te kunnen?
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Daniel schreef: vr 27 jan 2023, 21:23 Op Veenendaal-De Klomp trof ik vanmiddag dan weer een duo chauffeurs wat enige chaos bij de instappers veroorzaakte door te halteren bij op de perronletters zoals ze op de halteborden staan (dus 80 op het 1e perron en 50 op het derde), alleen staan die perronletters nou net op de halteborden zelf verkeerd om.
Gelukkig wordt dat al twee jaar volgende week opgelost.
April064
Berichten: 668
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

De rit van de 107 die vandaag om 13:27 in Gouda Station moest eindigen reed met zo'n 15 minuten vertraging. Volgens OVinfo eindigde hij bij Gouda, Stolwijkersluis.
De rit waar hij op keerde rijdt nu wel op tijd, maar ik betwijfel of dat het waard was.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zo'n rit die zogenaamd een paar haltes eerder eindigt is vaak uitgevallen. Er is bij Keolis een hardnekkig probleem dat opgeheven ritten niet volledig opgeheven worden, waardoor ze in OVinfo eerder lijken te eindigen (of soms een omleiding lijken te hebben).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 668
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Dat klopt, maar er is realtime info voor beide ritten (behalve het deel tussen Gouda, Station en Gouda, Stolwijkersluis). Dus ik denk dat er dan geen uitval was. Stolwijkersluis is geen halte waar normaal van chauffeur wordt gewisseld oid, dus dat kan het ook niet zijn.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Je kunt daar wel makkelijk keren en eventueel reizigers naar Gouda op de 497 laten overstappen, dus op zich is het alleen onhandig voor wie in Gouda op die bus stond te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 668
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

True, zelf vind ik dat stukje naar het station even afmaken een kleine moeite, maar ik weet de volledige situatie ook niet.
zij/haar/hen/hun
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

Met drukke dagen kan juist dat laatste stukje een boel tijd kosten.
Als je met +15 rijdt zul je toch ergens je tijd op moeten zoeken. Heb je dus alleen maar meer vertraging. Op de 107 heb je weinig andere opties, behalve dan de hele rit laten vervallen. Nu vervalt maar een klein deel, waarop ook nog eens een alternatief geboden wordt. Dus goed gedaan.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

April064 schreef: za 28 jan 2023, 14:10 True, zelf vind ik dat stukje naar het station even afmaken een kleine moeite, maar ik weet de volledige situatie ook niet.
Dit is hetzelfde als dat er ergens een stremming is geweest en er twee bussen stil hebben gestaan. De eerste (met de grootste vertraging) rijdt uiteraard leeg door en de tweede zal (afhankelijk of er wel of geen bus vrij snel erna komt) wel de mensen meenemen op het stuk waar er niks heeft gereden. Maar dit wordt ook nooit begrepen want het is "een kleine moeite". Vervolgens rijdt die bus 3 uur later nog steeds met vertraging.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Op lijn 10 (Utrecht) Rijdt een busje met nummer 4333, iemand enig idee welke dit is?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Een nieuwe Cityline misschien? De afmetingen en zitplaatsen van deze zijn hetzelfde als die van de busjes die al bij Pouw reden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Nou ja, nieuw. Het kenteken waar je naar linkt hoort bij een geïmporteerd geval met bouwjaar 2015.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

StefanRijnhoutjes schreef: di 31 jan 2023, 14:44 Op lijn 10 (Utrecht) Rijdt een busje met nummer 4333, iemand enig idee welke dit is?
Maar via de digitale weg rijdt alleen de 4321 op die lijn (uitgezonderd de grote-busrit).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik heb dit nummer via OvZoeker gezien, dus ook wel digitaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 32 gasten