Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Extra vertraging in Rhenen viel afgelopen week reuze mee, het was niet erger dan het normaal al is. ;) Alleen komende vanaf Kesteren richting Rhenen was geen pretje.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ ja, dat was aan de verkeersinfo op de radio wel te horen, vooral dinsdag en woensdag kwam die mee in de bulletins.

Vanmiddag (13:45 uur) was het druk bij de pont tussen Elst en Lienden, hele veerweg vol met personenauto's, dus een (kleine) terugslag op de N225 vanaf rotonde Elst. :(

Gelukkig hebben de bussen nu een exclusief stukje oversteek op de brug, dit weekend. ;) (samen met de hulpdiensten en fietsverkeer).
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Selivio »

Die Ebusco 2.1's voor lijn 1, worden die nog steeds (als ze rijden) in Overvecht geladen, of worden die tegenwoordig geladen op de stalling?
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Die laden nog steeds bij halte Vechtsebanen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Selivio »

Ah ja, dank je, dat vermoeden had ik al. Best apart dan wel dat Qbuzz van plan is om de 3026 en de 3027 over te hevelen naar Utrecht aangezien die (voor zover ik weet) geen opportunity charging aan boord hebben (nog).
Grt. Stefan
AnderzamNL
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Eergisteren op Driebergen-Zeist, een DRIS in donkere modus:

Afbeelding

Ik vind het er mooier en duidelijker uitzien dan de lichte modus.
Dit was trouwens de enige DRIS die er zo uitzag, die op de andere perrons waren gewoon zwarte letters op een witte achtergrond.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

In en rond Zeist wordt er op wel meer DRIS'sen al een tijdje geëxperimenteerd met de indeling: zo is bij de Jordanlaan richting Zeist een grote DRIS in donkere modus te zien, en bij de Griftlaan richting Utrecht is het lettertype groter.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Ik zeg het niet graag, maar U-OV moet echt een dunnere dienstregeling gaan rijden. De rituitval is vandaag echt matig, op vrijwel alle lijnen vallen ritten uit. Lijn 34 is momenteel de slechtst presterende lijn, met vijf ritten achter elkaar die uitvallen, en daarna alsnog +- 1 bus op 2 die geschrapt is tot einde dienst. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Is de rituitval matig of de uitvoering van de dienstregeling?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

@Z2N: Nog even doorbijten, 4 juli gaan ze over op de vakantiedienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Ik heb dus sterke twijfels of dat genoeg gaat zijn: lijn 34 heeft vandaag dus een slordige 30% rituitval, maar dat is geen uitzondering. En dinsdag vielen de ritten van Qbuzz op lijn 50 de gehele ochtendspits uit. De zomerdienst heeft minder ritten, maar tegelijkertijd willen ook alle chauffeurs met kinderen op vakantie in die periode.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Met de relatief hoge leeftijd van chauffeurs kan het echter zomaar zijn dat Qbuzz nu hetzelfde probleem als Syntus vorig jaar had heeft: veel oudere chauffeurs die in voor- en nazomer op vakantie zijn, wanneer er juist geen vakantiedienst is en dus een relatief groter personeelsgebrek.
Vorig jaar had Syntus namelijk precies hetzelfde: enorme uitval in mei/juni en vervolgens een relatief probleemloze zomerdienstperiode.

Hoewel het inderdaad wel zorgelijk is dat het personeelsgebrek bij Qbuzz relatief lang voortduurt inmiddels. In de rest van de provincie zie je inmiddels juist al een stuk minder uitval ondanks de al weer wat opgeschaalde dienstregeling, terwijl Qbuzz geplande opschaling heeft moeten uitstellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Nu het toch over de zomerdienst gaat: zijn de aanpassingen van Syntus al bekend?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Zijn die niet al per 4 juni ingegaan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

4 juni is de voorzomerdienst van Syntus, maar daar zat verder niks exotisch in behalve de buurtbusjes. Alleen wat zomerfrequenties die al wat eerder gereden worden.
Maar verder zijn er nog genoeg lijnen waar nog ritten rijden die in de zomerperiode niet rijden (de korte ritten van 70 in de spits bijvoorbeeld). Vanuit het ROCOV ook niks over een extra afgeschaalde zomerdienst bij Syntus gehoord ook. Ze hebben daar immers al de nodige nieuwe chauffeurs rijden en er blijkt zelfs een behoorlijk fors aantal chauffeurs momenteel in de opleiding te zitten.
Zelfs genoeg om voor na de zomer al een opschaling aan te kondigen: de Syntus-nachtlijnen rond Utrecht en Amsterdam gaan zoals het er nu uit ziet eind augustus weer rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Hoewel het wel steeds beter gaat bij Syntus, was vandaag op de 107 wel een dieptepunt. Vandaag reden er 5 bussen achter elkaar op de 107 vanuit Utrecht niet (waarvan wel enkele ritten in Montfoort begonnen).
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ja je ziet bij Syntus soms duidelijk welke lijnen personeel naar stallingen krijgen. 107 is typisch zo'n lijn om personeel bij stalling Montfoort te krijgen.

Overigens, zeker dat ze allemaal daadwerkelijk uitgevallen zijn? Dat zeg ik omdat ik net eens zit te kijken naar de uitval die er vandaag geweest is op willekeurige lijnen, waarbij opvalt dat een rit op 280 nu als vervallen in OVinfo staat terwijl ik die rit notabene zelf langs heb zien rijden.
Er is ook op geen enkele lijn zoveel uitval geweest als op 107 vandaag zo lijkt het, waarbij het bij Syntus soms irritant is dat lijnen niet volledig als vervallen gezet worden maar in de app komen als niet stoppend op een willekeurige halte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Ja precies, ik heb die ritten met uitval van bepaalde haltes geïnterpreteerd als uitval. Al hebben die bussen waarschijnlijk wel tussen Montfoort en Gouda gereden. Naar mijn ervaring is het meestal (maar niet altijd) zo dat ritten met uitval op een bepaalde halte een deel van de rit wel rijdt (en als dat is gebeurd staat er ook wel "vertrokken" op OVinfo, zelfs al is hij niet vertrokken), maar goed, mijn lokale lijnen zijn ook allebei lijnen met tussentijdse chauffeurswissels, dus misschien ligt dat op andere plekken anders.
zij/haar/hen/hun
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: vr 23 jun 2023, 21:09 waarbij het bij Syntus soms irritant is dat lijnen niet volledig als vervallen gezet worden maar in de app komen als niet stoppend op een willekeurige halte.
Meestal de laatste drie haltes netjes als vervallen aangegeven worden. Waar de rit daadwerkelijk eindigt moet je maar raden :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Niet in de provincie Utrecht. Op de 107 waar April064 het over heeft waren bijvoorbeeld ritten waarbij een willekeurige halte in Montfoort als vervallen stond. Hoewel, dat zou de laatste halte voor het aflospunt kunnen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Is vaak de laatste halte voor de afloshalte ja. Vandaag stond er vgm 2 keer dat Heeswijkerpoort overgeslagen werd, (afloshalte is de volgende halte: Kasteelplein).

Als het einde van de rit uitvalt (bijvoorbeeld hij rijdt slechts Gouda-Montfoort) staat het wel anders. Soms zegt hij bijvoorbeeld dat hij Koningin Wilhelminalaan (laatste halte voor Utrecht CS) overslaat, andere keren dat hij bijvoorbeeld bij Papendorp Noord eindigt (4 haltes voor Utrecht CS).
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Vandaag is mijn laatste dag op de Uithof voor de zomer, en on dat te vieren heeft de tram storing. Een perfecte symmetrie naar het begin van het collegejaar, toen de tram een storing had. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ovut23
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 20:12

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovut23 »

Vanmiddag reed Qbuzz Mercedes CapaCity 4221 rond 15u op het traject van lijn 28 t.h.v. Leidsche Rijn Centrum richting binnenstad. Start de inzet op lijn 28 binnenkort?
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Volgens ingewijde bronnen zouden die pas vanaf het nieuwe schooljaar gaan beginnen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Ik heb dat ding afgelopen maand al heel vaak Utrecht CS in en uit zien rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten