Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Daniel schreef: za 30 okt 2021, 11:22 En dan ook CS Centrumzijde maar overslaan? Daar keren de bussen ook over de wissels heen namelijk.
Het probleem is dus eigenlijk de beperkte ruimte die je hebt om die wissels kwijt te kunnen, waardoor je dit amper kunt voorkomen.
De bussen rijden op CS Centrumzijde over de puntstukken van het kruiswisselcomplex. De wisseltongen en de wisselstellers liggen (net buiten) de bereden baan van de keerlus.
Bij twijfel: gebruik beton.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Milco schreef: za 30 okt 2021, 21:57 Waarom rijdt U-link 28 op de momenten dat deze met 18m rijdt met gele bussen en niet met U-linkbussen?
Omdat lijn 28 de einige U-Link lijn is die wordt gereden van de stalling Utrecht. De Ulink geledes rijden allemaal vanaf Zeist/Nieuwegein.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rm7 »

Juist, per december hebben ze die bussen wel, dus ik verwacht ze dan wel op de 28.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Hoezo per december??
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ik gok dat dan de nieuwe dienstregeling ingaat inclusief nieuwe roosters voor personeel en materieel. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

En waarom zijn de Hess dubbelgeledes nog steeds geel? :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Voor lijn 35 als die ooit weer dubbelgeleed gaat rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Die konden dan worden ingezet op lijn 35, die voor de pandemie net dubbelgelede bussen in het programma had gekregen. Het wordt wel boeiend wat de NS-dienstregeling 2022 met die lijn gaat doen, het omklappen van de stoptijden op Driebergen-Zeist zorgt er in theorie voor dat lijn 35 nog maar heel krap de collegetijden van de UU en HU haalt op de Uithof.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rm7 »

Lijn 45 schreef: zo 31 okt 2021, 08:35 En waarom zijn de Hess dubbelgeledes nog steeds geel? :p
Het beplakken van een bus is een kostbaar proces, zeker als de toekomst van de bussen onzeker is. Lijn 35 was geen reden om ze geel te houden toen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Kan altijd dat een bus wat te vroeg komt natuurlijk, zeker verder op de route... Maar een bus 80 die op vertrektijd van het beginpunt al bij de derde halte arriveert, dat was toch wel het andere uiterste vanmorgen :p
Extra uitdaging voor de reservechauffeur wel zo, die de bus met een aflosauto te snel af moest zijn om zo de bus weer over te kunnen nemen van de collega in gele jas die het eerste stuk voor zijn rekening nam wegens een ziekmelding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Milco schreef: za 30 okt 2021, 11:31 Klopt het dat P+R Soesterberg enkel op verzoek wordt bediend? Gistermiddag met lijn 203 naar Utrecht bleven we immers gewoon de snelweg volgen. Staan er soms drukknoppen bij de halte om de bus te laten stoppen (en krijgt de chauffeur dan rechtstreeks een seintje of gaat dit via de centrale)?
is die optionele stop voor lijn 203 en 299 nog wel nodig / wenselijk, nu de 202 en 272 toch standaard langs die halte rijden?
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jonkervoort »

Z2N schreef: zo 31 okt 2021, 08:44 Die konden dan worden ingezet op lijn 35, die voor de pandemie net dubbelgelede bussen in het programma had gekregen. Het wordt wel boeiend wat de NS-dienstregeling 2022 met die lijn gaat doen, het omklappen van de stoptijden op Driebergen-Zeist zorgt er in theorie voor dat lijn 35 nog maar heel krap de collegetijden van de UU en HU haalt op de Uithof.
Hoe krap is heel krap? Laat ik maar even het studentenperspectief vertegenwoordigen: afhankelijk van hoe krap het is zou het ook zomaar tot veel meer drukte kunnen leiden :) .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

De 3100 komt voortaan om :29 en :59 aan in Driebergen-Zeist vanuit Arnhem, logischerwijs gaat lijn 35 dan om :04 en :34. Bij de bestaande rijtijden komen de bussen dan om :21/:51 op de Heidelberglaan aan, of om :23/:53 bij de Botanische Tuinen. Dat geeft dan 7-9 minuten om je lokaal te zoeken en koffie te halen, en aangezien Utrecht niet meedoet aan het concept van het Leids kwartiertje moet je dus stug doorlopen als je bijvoorbeeld op de Bolognalaan of Yalelaan moet zijn. Bij vertragingen vanuit Arnhem (lijn 35 wacht nu de aansluiting af vanaf de 3100, tot 10 minuten) of file in Zeist ben je echter gegarandeerd te laat.

Overigens ben ik vooral benieuwd naar de drukte vanuit Lunetten, bij aansluitingen op de 3100 zijn de collegetijden namelijk precies niet te halen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Roeland schreef: ma 01 nov 2021, 09:48 is die optionele stop voor lijn 203 en 299 nog wel nodig / wenselijk, nu de 202 en 272 toch standaard langs die halte rijden?
272 rijdt maar een beperkt aantal ritten en over de 202 hoorde ik dat die geregeld al met staanplaatsen uit Amersfoort vertrekt. Dus voor enige zekerheid dat de reizigers uit Soesterberg ook echt in kunnen stappen lijkt die stop me wel handig.
Z2N schreef: ma 01 nov 2021, 12:32 Overigens ben ik vooral benieuwd naar de drukte vanuit Lunetten, bij aansluitingen op de 3100 zijn de collegetijden namelijk precies niet te halen.
Wat heeft Lunetten met de 3100 te maken dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Lijn 35 sluit nu voor zowel Driebergen-Zeist als Lunetten aan op de college- en kantoortijden rond de Uithof, met rittijden die gebaseerd zijn op de vertrektijden van de 3100 in Driebergen. Die schuiven, waardoor vanuit Lunetten de passende aankomsttijden op de Uithof komen te vervallen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Op zich zou je dat nog in de keertijden kunnen oplossen, de spitsrichting vanuit Driebergen-Zeist en Lunetten is immers tegengesteld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Het zal ook wel van het soort college afhangen. Ik weet niet hoe dat in Utrecht is, maar in mijn ervaring zit er een verschil tussen hoorcolleges (die je vanaf het begin wilt volgen, maar ook dat is van het vak afhankelijk en bij grote zalen is het anoniemer), werkcolleges met strenge docent (die te laat niet tolereert, of zelfs moeilijk doet met aanwezigheidsplicht), werkcolleges met een vriendelijke docent (die niet moeilijk doet) en werkcolleges met alleen een student-assistent waar je zelf aan het werk gaat (dan maakt een kwartier ook niet uit).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Mijn faculteit hanteert een aanwezigheidsplicht bij alle werkgroepen en bij kleinere vakken ook bij de hoorcolleges, waarbij 15 minuten te laat zijn al als 'afwezig' telt en dat twee keer doen gevolgen heeft voor de inspanningsnorm. Een vriendelijke docent zal het argument 'bus deed moeilijk' wel accepteren (dat tram 22 om de haverklap storingen heeft helpt een hoop), maar tref de verkeerde en je mag niet herkansen.
Daniel schreef: ma 01 nov 2021, 13:13 Op zich zou je dat nog in de keertijden kunnen oplossen, de spitsrichting vanuit Driebergen-Zeist en Lunetten is immers tegengesteld.
Als je inderdaad om :04/:34 vertrekt in Driebergen ben je om :38/:08 in Lunetten, als je geluk hebt kan je dan om :40/:10 weg en ben je om :55 op de Heidelberglaan. In Lunetten is er dan aansluiting van 8 minuten op de 6000 vanuit Tiel, maar die reizigers zijn via Vaartsche Rijn sneller op de Uithof. Vandaar ook mijn bedenkingen over de drukte op lijn 35 vanuit Lunetten, ik weet niet zeker of die wijk alleen voldoende drukte creëert om dubbelgelede bussen in te zetten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Het zou me niet verbazen, wanneer beide 35-takken (Driebergen en Lunetten) puur om exploitatieve redenen tot één lijn gecombineerd zijn. En dat daardoor de vervoersvraag tussen Lunetten en USP daarbij niet echt een grote rol speelt.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: ma 01 nov 2021, 12:44 over de 202 hoorde ik dat die geregeld al met staanplaatsen uit Amersfoort vertrekt. Dus voor enige zekerheid dat de reizigers uit Soesterberg ook echt in kunnen stappen lijkt die stop me wel handig.
Volgens mij gebeurt dat vooral in de (ochtend)spits, ik reis alleen 's middags, dus precies weet ik het ook niet. Als er in de middag staanplaatsen zijn, zijn het maar een paar reizigers. Daar past de enkele instapper bij de P+R ook wel bij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Tja, maar de meeste instappers op P+R Soesterberg zijn er ook in de ochtendspits. Dat botst dus met de capaciteit op de 202.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gamma »

Roeland schreef: ma 01 nov 2021, 13:45 Het zou me niet verbazen, wanneer beide 35-takken (Driebergen en Lunetten) puur om exploitatieve redenen tot één lijn gecombineerd zijn. En dat daardoor de vervoersvraag tussen Lunetten en USP daarbij niet echt een grote rol speelt.
Je bedoelt:
Roeland schreef: ma 01 nov 2021, 13:45 Het zou me niet verbazen, wanneer beide 35-takken (Driebergen en Lunetten) puur om exploitatieve redenen tot één lijn gecombineerd zijn. En dat daardoor de vervoersvraag buiten het traject Lunetten en USP daarbij niet echt een grote rol speelt.
Anders volg ik je redenering niet.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Nee, volgens mij is Driebergen - USP leidend voor de capaciteit op de 35. En de vraag op het traject Lunetten - USP zou dan volgend zijn.
Aanvullende vraag: hoe rijdt de 35 nu op woensdagen, wanneer de treinen op Driebergen ETMET rijden, op andere tijden? Rijdt de 35 gewoon op z'n reguliere tijd, of 15 minuten eerder/later?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Bustijden zijn niet aangepast op de aangepaste dienstregeling op de testdagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Met als gevolg dat ie dan die dan erg leeg rondrijdt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten