Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Het valt me al een tijdje op dat er tegenwoordig best wel veel enkeltjes rondrijden op de sneltram, is daar een bepaalde reden voor of wil men gewoon wat energie uitsparen en wordt dit als voldoende capaciteit geacht?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Het lijkt me dat het gemis van de 7 stellen die al (heel) lang aan de kant staan hier een rol in speelt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Het is in tijden niet zo treurig geweest met de uitval bij U-OV, vandaag vallen op veel lijnen serieuze gaten in de dienstregeling. Op lijn 2 rijdt bijvoorbeeld de helft van de ritten niet, op de 28 vallen gaten van 40 minuten tussen twee bussen vanmiddag, en op de 77 vallen ook veel ritten uit. Het valt me al de hele week op dat de uitval weer stijgt, maar met de dunnere dienstregeling zou je dit niet verwachten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het is weer voorjaar he, dus gaan mensen weer wat vaker vrij nemen en dat soort dingen. Bij Syntus was er maanden niks aan de hand, maar heel incidenteel zie ik daar nu ook weer een enkele vervallen rit. Al is het bij U-OV erger en dus ook maar goed dat ze de opschaling daar uitgesteld hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

De vakantieperiode gaat weer langzaam aan beginnen, dan krijg je dit. Triest maar waar
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Goeie communicatie bij Syntus... Van m'n gebruikelijke bus huiswaarts komt normaal de chauffeur van lijn 50 en de bus van lijn 80. De chauffeur van 80 neemt dan vervolgens de bus van lijn 50 weer mee voor de rest van de dienst.
Vandaag reed de aankomende 80 niet, maar er was dus wel een bus (die nergens heen kon zonder chauffeur) én een chauffeur die nergens heen kon zonder bus. Lijkt me simpel op te lossen, en dat gebeurde eerdere keren ook gewoon toen de uitval andersom was.

Maar nee, nu ging de chauffeur rustig in het verblijf zitten en vervielen onnodig twee ritten.

Met de volgende bus strandden we vervolgens achter een afsluiting op de Heiligenbergerweg door een ernstig ongeval. De berger was daar al de auto's aan het opladen, dus dat de bus had moeten omrijden was aannemelijk al lang bekend. Gelukkig mocht 'ie er bij hoge uitzondering langs, maar dat werd toch weer een +20.
(En over de brug kwam er ook een 17 tegemoet die dus zou gaan stranden kort daarna, dus was niet mijn chauffeur die een bericht gemist had ofzo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Om het halfuur kregen we een EBS bericht over het ongeval en de omleiding. Telkens stond er bij dat het zeker tot 17u zou duren. Om half 6 heb ik alsnog een bericht ontvangen, dus hij had het moeten/kunnen weten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Tja, zeker tot 17.00 uur zal het probleem geweest zijn... mijn bus strandde daar om 17.15 uur ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

ovVeluwe schreef: ma 17 apr 2023, 18:32 Om het halfuur kregen we een EBS bericht over het ongeval en de omleiding. Telkens stond er bij dat het zeker tot 17u zou duren. Om half 6 heb ik alsnog een bericht ontvangen, dus hij had het moeten/kunnen weten.
Maar het gaat toch om bussen van Syntus, niet van EBS?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door OV-Hobbyist »

EBS is in dit geval de boordcomputer.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Het gaat om een bericht uit de boordcomputer inderdaad.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Het is nog een uitdaging om Oudewater uit te komen vandaag. College begon laat dus ik moest de bus van 13:07 hebben, maar die bleek uit te vallen. Dan maar die daarvoor, 12:37. Toen ik voor het weggaan van huis keek bleek die ook niet te rijden (stond niks over dat die niet reed, maar hij had geen realtime info op OVinfo, dan riskeer ik het liever niet). Gelukkig rijdt de 123 op dat halve uur naar Woerden, maar nu niet wat die bus valt ook uit.

Ik ben nog nooit zo blij geweest met het bestaan van de 505 die een minuut na de 123 komt en ook naar Woerden gaat.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Ik moet straks gelukkig op de Uithof zijn voor een bezoekje aan de bloedzuigers van Sanquin, want gezellig met bus 73 naar het centrum is knap lastig: er vallen vijf omlopen achter elkaar uit. Nu valt er dus een gat van 1,5 uur tussen twee ritten. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Het valt mij elke ochtend als ik door Utrecht Centraal ook op hoeveel uitval er op de borden staat, in Breda is het een heel stuk minder.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Deels zal dat komen doordat Qbuzz de reisinformatie altijd piekfijn in orde heeft, maar het is de laatste paar weken specifiek bij U-OV echt veel dramatischer geworden met de uitval. En de uitval lijkt ook niet gebonden te zijn aan één specifieke garage, zo zie ik nu op de Uithof dat ook lijn 28 richting centrum vier van de zes keer is uitgevallen in één uur tijd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Rituitval word ook bij Arriva gewoon in de reisinformatie verwerkt waardoor rituitval in de reisinformatie te zien is.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Vandaag rijdt er een Rošero First op de 102.

De omloop is hier te vinden: https://busposities.nl/omlopen/2023-04-25/keolis/50445
zij/haar/hen/hun
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst Syntus Flex geprobeerd in Woerden. Na de absolute deceptie van de DMG DeurHalteTaxi was dit een betere ervaring.

In de avondspits had ik om 17.15-17.30 gereserveerd vanaf het station. De bus wachtte keurig tot 17.15 uur en reed toen met vier passagiers weg. Twee passagiers werden eerst naar Linschoten gebracht en toen reden we naar mijn bestemming in Molenvliet. Daar kwam ik om 17.36 uur aan, net buiten het aangegeven tijdvak 17.20-17.35 uur. De vierde passagier zal wel te laat zijn gearriveerd. De chauffeur was een grote spraakwaterval en hij zei meermaals dat hij het druk had. Er werd in ieder geval flink gebruik gemaakt van het Flex-systeem.

Terug om 20.30 uur zag ik de bus al wachten bij de parkeerplaats. Ik werd klokslag 20.30 uur afgehaald en ik kon de trein van 20.34 nog halen op het staion. Mijn doel was echter de trein van 20.55. Als de chauffeur de volgende keer weer staat te wachten, ga ik voortaan krapper plannen.

Al met al een prima ervaring en naar mij lijkt ook financieel niet veel kostbaarder voor de vervoerder dan een grote bus 1x/uur een stadsdienst laten rijden.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Ik vind het wel opvallend dat de bus naar Molenvliet ook naar Linschoten ging. In de reisplanners staan die namelijk aangegeven als twee aparte lijnen. Alhoewel het ook wel begrijpelijk is dat ze niet twee busjes op hetzelfde tijdstip laten rijden als het allemaal in een busje past.
zij/haar/hen/hun
John2871
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 11:13

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John2871 »

Philip schreef: wo 26 apr 2023, 09:42
Al met al een prima ervaring en naar mij lijkt ook financieel niet veel kostbaarder voor de vervoerder dan een grote bus 1x/uur een stadsdienst laten rijden.
Syntus rijdt in Woerden in de spits met een Rosero. Ieder half uur van ongeveer 6-10 uur en 15-19 uur.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Dat je ergens strandt, okee, kan gebeuren... maar ik zit nu op de kaart te kijken... Hoe is lijn 74 in hemelsnaam vanaf de omleiding over de Singels in Utrecht hier beland _O-
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Syntus wil blijkbaar voor de zomer wat cabriobussen ter beschikking hebben... m'n chauffeur zat zich net bij de verkeersleiding te beklagen dat z'n MAT-tijd te kort was van Wageningen naar De Klomp, omdat 'ie door het tunneltje De Klomp werd gestuurd en dat gaat niet met een Setra :p
Vast geen lokaal bekende chauffeur anders had 'ie in vrijwel dezelfde tijd ook via de A30 kunnen rijden om het spoor te kruisen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sirvinniei »

Of een afrit verder kunnen nemen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Volgens de stories van OVveluwe op Instagram worden vandaag de nieuwe buurtbussen voor Syntus afgeleverd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Door een verstoring rijden er geen trams op de lijnen 20, 21 en 22.
Gelukkig kwam bij Westraven wel een lege lijn 77 aanrijden, zodat alle reizigers mee konden. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten