Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ik merkte het niet echt nee, de laatste week dat chauffeurs hun bus hielden was er meer uitval dan ooit.
Nu ze weer op de originele omlopen zitten heb ik zelf wel minder vaak met uitval te maken gehad (** klopt af **). Maar als ik zie hoeveel er geregeld op de buffer van De Klomp staat dan gaat er duidelijk nog het nodige mis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Vanochtend heeft de 280 van 6:19 uur vanaf station Veenendaal naar Rhenen wel gereden, hij is echter nooit meer teruggekomen en schijnt volgens busposities direct vanaf Rhenen dierentuin naar Maarsbergen te hebben gereden waar ie om 7:15 uur al was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Waar zie jij dat dan op busposities? De omlopen zijn anders nu de chauffeurs niet meer de hele dienst hun bus houden.
De rit van 6.19 uit Veenendaal keert in Rhenen op de bus van 7.15 naar Amersfoort nu. De rit van 6.46 uit Rhenen waar jij het over hebt kom ik überhaupt nergens op busposities tegen voor vandaag. In OVinfo zie ik die rit zonder actuele info tot Woudenberg, daarna licht vertraagd door naar Amersfoort. Dat lijkt op een vertraagde MAT-rit die later de rit opgepakt heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Bus van 6:19 uur naar Rhenen keert volgens mij nog steeds op de bus van 6:46 uur naar Amersfoort,
Doet ie al sinds 2019 en dat is volgens mij nooit veranderd. ;-)
Zie: https://busposities.nl/omlopen/2022-10-31/keolis/50234
Deze bus reed met +3 vanaf t station maar had +23 op de Dennenlaan :shock: volgens busposities.
En mijn bus -die van 6:46 uit Rhenen, 7:05 uur vanaf station Veenendaal Centrum is nooit op komen dagen,
(Stond ruim voor de tijd bij de halte).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ow ik zie al waar ik door in de war raakte: het overzicht met gereden ritten in de omloop toont de werkelijke vertrektijden i.p.v. de geplande.
Maar de verklaring staat er ook in: er zat een andere bus op de rit van 6.19 uit Veenendaal dan op de rit van 6.46 uit Rhenen. Die chauffeur is dus gewoon zijn bus wezen ruilen op de stalling, leeg naar Maarsbergen gereden en heeft daar zijn dienst weer opgepakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Ha Ha ja op zoiets lijkt het inderdaad wel.
Nou ja zal wel een technisch mankement zijn dan.
(Overigens wel weer een nieuwe variant op het niet verschijnen van deze bus…maar goed dit is natuurlijk overmacht).
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Bus 1644 van Syntus mist een rij stoelen, links de eerste rij op de verhoging. Ik heb nu lekker veel beenruimte. *bus*
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Op het lage stuk daarvoor mist ook een rij. De 1640-1645 zijn zo geleverd omdat ze bedoeld waren voor spitslijn 272.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Gaat wel aangepast worden: ter verhoging van de capaciteit krijgen de Uithofbussen extra stoelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

-0-

Ik heb een van die wagens al een tijd geleden met de normale stoelopselljng gezien ja.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef: ma 31 okt 2022, 16:13 Ow ik zie al waar ik door in de war raakte: het overzicht met gereden ritten in de omloop toont de werkelijke vertrektijden i.p.v. de geplande.
Maar de verklaring staat er ook in: er zat een andere bus op de rit van 6.19 uit Veenendaal dan op de rit van 6.46 uit Rhenen. Die chauffeur is dus gewoon zijn bus wezen ruilen op de stalling, leeg naar Maarsbergen gereden en heeft daar zijn dienst weer opgepakt.
Even gekeken of ik wat terug kon vinden, maar inderdaad. Bus was/had een defect en is geruild op de stalling. Dat kost tijd, dus heeft de chauffeur ergens weer de route opgepakt waar ie weer redelijk op tijd was.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Ik vraag mij af of lijn 87 in Veenendaal ooit veel reizigers gaat trekken. Trein uit Utrecht rijdt om 18.28 uur de Klomp binnen en de chauffeur sluit zijn deuren en rijdt weg. Op zich op tijd maar zonder de evt overstappende reizigers.

Je zou toch zeggen dat dat anders zou kunnen.
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Speedmaster »

Zolang als vervoerskundige de dienstregeling maken zal dit probleem blijven. Je kan er als chauffeur wat van zeggen of vinden maar vaak ben je een roepende in de woestijn, dus deur dicht en rijden, tijd is tijd. Ze willen het zo, dan doe ik het zo
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Das wel iets te kort door de bocht...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef: ma 07 nov 2022, 18:32 Ik vraag mij af of lijn 87 in Veenendaal ooit veel reizigers gaat trekken. Trein uit Utrecht rijdt om 18.28 uur de Klomp binnen en de chauffeur sluit zijn deuren en rijdt weg. Op zich op tijd maar zonder de evt overstappende reizigers.

Je zou toch zeggen dat dat anders zou kunnen.
Realiseer je in dit geval dat de huidige dienstregeling nog is gebaseerd op aansluiten op de 3200 die om .22/.52 aankwam. Specifiek voor de aansluitingen van lijn 87 pakt het heel ongelukkig uit nu, maar later vertrekken is ook niet wenselijk omdat 'ie op de terugweg gelijk door moet als 80 naar Amersfoort. (En de 87 is al zo vertragingsgevoelig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Speedmaster »

Dat mag je vinden maar als je gewoon structureel de deur dicht doet en weg rijd komen er vanzelf klachten en misschien dat het dan wel opgepakt word.

De tijdsdruk die je soms als chauffeur hebt maakt dat je voor je zelf gaat kiezen.
Als het bedrijf het anders wil hebben dan moeten ze de tijden aanpassen. Er wordt van mij als chauffeur verwacht dat ik op tijd vertrek, op tijd rij en op tijd op mijn eindbestemming aan komt.

Het klinkt misschien negatief maar daar is het bedrijf en de opdrachtgever dan voor verantwoordelijk. Plat gezegd ben ik aangenomen om te rijden en niet om te denken, willen ze dat wel dan hangt er een ander prijskaartje aan.

Er wordt te vaak gekozen voor de chauffeur lost het wel op maar aan het eind van rit word ik er op aangekeken als ik te laat ben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Waarom heeft lijn 34 richting Zeist een aparte halte bij Kanaleneiland-Zuid?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Wellicht om alvast rechts te rijden om daarna af te slaan naar de Beneluxlaan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Nee dat is het niet. De halte ligt juist langs de rijbaan i.p.v. de busbaan. Blijkbaar laten bij Westraven de verkeerslichten niet toe om vanaf de Griffioenlaan direct linksaf de busbaan op af te slaan. (Fysiek is het immers wel mogelijk)

Lijn 34 heeft namelijk na zijn aparte halte bij Kanaleneiland Zuid een toegang tot de busbaan en bij het Europaplein hangen twee negenogen dus daar is een rechtsaf beweging gewoon mogelijk (dat deden 71 en 72 daar in het verleden immers ook).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Aha, bedankt.
Ik reisde namelijk net met lijn 34 vanaf Westraven naar Kanaleneiland-Zuid* en ik zag inderdaad geen (fysieke) belemmeringen om gewoon gelijk de busbaan te gebruiken. Lijn 85 gebruikt immers ook gewoon de busbaan en die komt er zelfs nog later bij.
(*Ik had namelijk nog nooit in een Ebusco van U-OV gezeten en de halte van lijn 34 ligt dichter bij het gebouw van Rijkswaterstaat. :p)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Lijn 85 kan echter gebruik maken van een busbaan met negenoog onderaan de afrit van de A12. Daar zit de linksaf beweging de busbaan op dus wel in de VRI opgenomen.

De halte het dichtst bij het kantoor van Rijkswaterstaat is overigens halte Rijkswaterstaat van lijn 7 ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TimoD »

Dat is niet de reden voor de aparte halte (al klopt het dat de verkeerslichten zoals ze nu staan afgesteld zouden conflicteren). De hoofdreden is de aansluiting die lijn 34 biedt op lijn 74 en 77, waarvoor dus gewacht moet worden zonder het overige busverkeer op te houden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Aha, dat klinkt ook wel logisch. Bedankt. :)
Daniel schreef: vr 11 nov 2022, 18:08 De halte het dichtst bij het kantoor van Rijkswaterstaat is overigens halte Rijkswaterstaat van lijn 7 ;)
Daar heb je uiteraard gelijk in, maar lijn 7 doet wel twintig minuten over de rit naar Utrecht Centraal, terwijl de tram er twaalf minuten over doet en de lijnen 65, 74 en 77 in minder dan tien minuten op Utrecht Centraal zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Meltrain schreef: vr 11 nov 2022, 17:46 Aha, bedankt.
Ik reisde namelijk net met lijn 34 vanaf Westraven naar Kanaleneiland-Zuid* (..)
(*Ik had namelijk nog nooit in een Ebusco van U-OV gezeten en de halte van lijn 34 ligt dichter bij het gebouw van Rijkswaterstaat. :p)
Maar.. Meltrain.. met die paar honderd meters kan je zo'n Ebusco toch nooit (eerlijk) beoordelen? Daar moet je toch minstens mee doorrijden naar centraal om dat elektrisch genot volledig met je zintuigen op te nemen, hoor. ;)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Speedmaster schreef: ma 07 nov 2022, 20:11 (..) Plat gezegd ben ik aangenomen om te rijden en niet om te denken, willen ze dat wel dan hangt er een ander prijskaartje aan.

(..)
Weet je dit zeker?

Ik heb recent (weer) eens een paar vacatureteksten voor chauffeur OV doorgelezen.. maar men wenst toch vooral een mensgerichte benadering, veilig en gastheer/vrouwschap is zeer gewenst. Dat rijden is eigenlijk maar bijzaak.. prima aan te leren en noodzakelijk kwaad, vind men (kort gezegd) maar het is toch vooral de beleving die jij, als chauffeur, aan de passagier geeft tijdens de rit. Die wel volgens dienstregeling plaats moet vinden, daar heb je gelijk in.

*bus*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten