Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Durashift schreef: vr 11 nov 2022, 23:30 Maar.. Meltrain.. met die paar honderd meters kan je zo'n Ebusco toch nooit (eerlijk) beoordelen? Daar moet je toch minstens mee doorrijden naar centraal om dat elektrisch genot volledig met je zintuigen op te nemen, hoor. ;)
Met lijn 34 wordt naar centraal doorrijden echter wat lastig ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ ik was er al bang voor. :| Amersfoort Centraal..ook mooi. :@
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Durashift schreef: vr 11 nov 2022, 23:34 Weet je dit zeker? ....

Ik heb recent (weer) eens een paar vacatureteksten voor chauffeur OV doorgelezen.. maar men wenst toch vooral een mensgerichte benadering, veilig en gastheer/vrouwschap is zeer gewenst. Dat rijden is eigenlijk maar bijzaak.. prima aan te leren en noodzakelijk kwaad, vind men (kort gezegd) maar het is toch vooral de beleving die jij, als chauffeur, aan de passagier geeft tijdens de rit. Die wel volgens dienstregeling plaats moet vinden, daar heb je gelijk in.

*bus*
Uiteindelijk moet je als buschauffeur ook aan bepaalde "targets" voldoen. Targets die meetbaar zijn. Dat is onder andere op tijd vertrekken vanaf beginhaltes en knooppunten. Het is fijn voor de reiziger als er op hun gewacht word, maar juist de meetbare targets zal een buschauffeur op worden "afgerekend" (ja, tussen aanhalingstekens want meestal kan het bedrijf niet veel, maar de chauffeur krijgt het wel te horen). En dat zul je niet in de vacature zien.
ChrisGBNL
Berichten: 21
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 09:05

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ChrisGBNL »

Vanochtend Citaro G 3523 gezien op lijn 7, om 8.45 te Admiraal Helfrichlaan onderweg richting Westraven.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Moest vandaag vanuit Oudewater richting Gouda de rit van de 107 hebben die op 8:26 uit Utrecht vertrok. Hij is met +12 uit Utrecht vertrokken, wat irritant was, maar dan haal ik mijn overstap richting Den Haag nog, dus niet heel erg.

Tot aan Willeskop ging het relatief goed met de rit, ondanks dat hij weinig van de vertraging inhaalde. Bij bushalte Nieuw Kooilust bleef hij echter lang staan volgens OVinfo. Dat vond ik opmerkelijk want het is een heel weinig gebruikte halte.

Na wat tijd viel het signaal weg volgens OVinfo en heb ik dus de volgende bus maar genomen, dan ben ik te laat, maar dan moet dat maar. Ik heb net op busposities gekeken en hij leek met +50 Nieuw Kooilust verlaten, maar na De Schans viel het signaal weer weg.
zij/haar/hen/hun
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Volgens mij was er een defect bij die bus of zoiets als die daar heel lang heeft gestaan. En die bus is zo te zien of MAT naar de garage of MAT naar Utrecht CS gegaan en de terugrit is daarvoor vervallen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

In de categorie niet-allerdaagse omleidingen dankzij de gemeente Zeist: vanavond wordt lijn 73 omgeleid via de Dalweg omdat de Steynlaan afgesloten is. Comfortabel is anders, de drempels zijn op deze route duidelijk geen gelede bussen gewend. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Het is met name de drempel aan de kant van de Boulevard, voor een zone 30 is de gemeente Zeist nog beschaafd geweest qua drempels.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

De nieuwe dienstregeling van Syntus Utrecht staat online op hun website en in de ovinfo-app.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

De nieuwe zondagse lijn 821 in Mijdrecht en Wilnis gaat blijkbaar als ringlijn rijden en rijdt in beide richtingen elk half uur. :o
Wel is het jammer dat de Burgemeester Padmosweg voortaan na 20:00 uur van busvervoer verstoken blijft.

Verder gaat lijn 123 ook weer op zaterdag rijden. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

De bewoners hebben zelf jaren lopen jammeren over de bussen in de straat; dan moeten ze ook niet zeuren als er niets rijdt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Eens. Het is het een of het ander!

Lijn 126 gaat/blijft trouwens 2x/uur rijden in de spits. Het traject Uithoorn - Mijdrecht gaat in de spits naar 6x/uur en daarbuiten naar 4x/uur door een combinatie van 123 en 130. Netjes!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Milco schreef: di 22 nov 2022, 11:03 Lijn 126 gaat/blijft trouwens 2x/uur rijden in de spits
Gaat, is volgens de huidige dienstregeling 4x/uur.
Is overigens tijdelijk vanwege personeelstekort: Syntus heeft wel nieuw personeel in de pijplijn maar dat moet eerst de opleiding nog afronden.

Zijn bij Syntus wel kleinere aanpassingen dan bij U-OV.
Op 5 en 7 vervallen de korte ritten, 70, 76 en 195 blijven de huidige aangepaste dienstregeling rijden, 102 en 107 hebben wat spitsritten die niet rijden en nog een paar kleine dingetjes die ik even niet uit het hoofd weet.

Edit: en op Veenendaal-De Klomp tijden aangepast op de last minute door NS afgeschaalde dienstregeling :pos: Was nog wel bang dat dat door de last minute actie van NS mis zou gaan.
Met ten minste 6 minuten overstap van/naar Arnhem voor 50 en 80, die hebben jullie aan mij te danken trouwens. (Is n.a.v. mijn input in het ROCOV-advies gekomen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Fijn dat ze ook geluisterd hebben dan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Goeie adviezen worden, als ze ook uitvoerbaar zijn, doorgaans wel overgenomen hoor.
Dit jaar had ook een reguliere vervoerplan-procedure, dat helpt omdat dit soort tips dan nog makkelijker te verwerken zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Wel jammer dat lijn 5 en 83 absoluut niet aansluiten.
Dat rondje 85-83-5 schijnt heilig te zijn op de één of andere manier maar ik zie zelden dat een reiziger uit de 83 blijft zitten ri Ede of vv.
Het beste kan mi de 83 aansluiten van naar de trein ri Ah en de 5 ri Ut, als dat dat rondje verbreekt dan is dat jammer maar helaas.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Klopt, maar daar zit ik absoluut bovenop wanneer het kan. En ik herken inderdaad dat er nagenoeg geen doorgaande reizigers tussen 5 en 83 zijn, wat ook logisch is want dit was altijd de langste stop op het rondje.

In 2021, toen de huidige dienstregeling werd opgesteld, is er vanuit de werkgroep dienstregeling van het ROCOV zelfs een voorstel voor een andere dienstregeling gedaan. Dat was toen alleen niet op de korte termijn uitvoerbaar door de complicaties die de afspraken over inzet van elektrisch materieel opleverden.
Dit jaar was er dan weer de complicatie dat wel heel laat bekend werd wie er in Veluwe Zuid ging rijden, waardoor geen tijd voor aanpassingen meer was. Maar het schijnt dat er dit voorjaar opnieuw naar het rondje gekeken gaat worden.

Sowieso is er één ding gunstig: in dienstregeling 2023 stoppen de treinen op Veenendaal-De Klomp weer in beide richtingen vrijwel tegelijk. Daardoor valt in elk geval vanuit 50 en 80 weer beter richting Utrecht aan te sluiten (wat een ook niet onbelangrijke secundaire reizigersstroom is).

En voor het rondje is het handig dat Veenendaal-De Klomp qua tijden weer op hetzelfde basispatroon als Ede-Wageningen zit. Immers doet lijn 5 26 minuten over De Klomp - Ede en de combi 83-85 54 minuten. Dus dan past de aansluiting weer aan beide kanten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
xGood7
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 nov 2022, 23:44

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door xGood7 »

Daniel schreef: di 22 nov 2022, 12:11 Edit: en op Veenendaal-De Klomp tijden aangepast op de last minute door NS afgeschaalde dienstregeling :pos: Was nog wel bang dat dat door de last minute actie van NS mis zou gaan.
Met ten minste 6 minuten overstap van/naar Arnhem voor 50 en 80, die hebben jullie aan mij te danken trouwens. (Is n.a.v. mijn input in het ROCOV-advies gekomen)
Bedankt! Die 6 minuten gaan wel krap zijn als ze weer met zo'n Setra aankomen op de 50, en dan weer via dat industrieterrein om moet rijden. De ene chauffeur pakt hem bij het kruispunt voor het station op, maar heb hem ook wel eens gehad dat ie via de Grote Beer en de Rondweg-West omreed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Nu Syntus weer de normale omlopen rijdt lijken die Setra's op Veenendaalse ritten van lijn 50 een stuk schaarser voor te komen. Dat gebeurde inderdaad nogal regelmatig in de periode dat chauffeurs de hele dienst dezelfde bus houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom98 »

Nou, ik moest eergisteren nog met een Setra naar Veenendaal -0- :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ nog ff een paar dagen volhouden Tom, dán ben je er (voorgoed?) vanaf. ;)
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom98 »

Nog 2 diensten! En dan voorlopig even niet maar ik vermoed dat ik het op termijn toch wel ga missen. Dus mogelijk op termijn af en toe een weekendje ofzo, ik sluit het niet uit *bus*
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Een chauffeur die vergeet af te slaan naar de busbaan Tabaksteeg in Leusden is best zeldzaam. Een chauffeur die vervolgens alsnog de wijk in rijdt vanaf de andere kant en keert op het parkeerterrein bij halte Maximaplein nog zeldzamer *bus*

Best krap, maar alle auto's en struiken zijn heel gebleven en er stonden genoeg mensen op de halte te wachten dus het was niet voor niks :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Hmm bijzonder... halte Burgemeester Padmosweg in Wilnis bestaat volgens de dienstregelingen van 121, 123 en 821 voor volgend jaar niet meer. Ter plaatse bleek echter het haltebord keurig voorzien van alle lijnen die er in 2023 langs komen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten