Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: vr 25 nov 2022, 17:27 Een chauffeur die vergeet af te slaan naar de busbaan Tabaksteeg in Leusden is best zeldzaam. Een chauffeur die vervolgens alsnog de wijk in rijdt vanaf de andere kant en keert op het parkeerterrein bij halte Maximaplein nog zeldzamer *bus*

Best krap, maar alle auto's en struiken zijn heel gebleven en er stonden genoeg mensen op de halte te wachten dus het was niet voor niks :)
:pos:

Tja, men kan maar zo in gedachte zijn.
Tipje: doorrijden op de Ben Ponlaan en de wijk achterin inrijden (vlak voor de bocht) en dan terugrijden.. kom je ook bij de halte uit en hoeft men niet te keren. Wel wat drempels te nemen, uiteraard.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

De rit van de 123 van 9:38 uit Oudewater rijdt tussen Oudewater en Woerden via Montfoort ipv via Waarder, waarom heb ik niet helemaal meegekregen (noise cancelling is niet altijd ideaal :P, heb alleen iets gehoord over een snelweg en er is wel file op de A12, maar deze gaat over de parallelweg), maar niet echt ideaal dat deze rit opeens een andere route neemt voor de haltes tussen Oudewater en Woerden.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Wellicht slaat de file terug op de aansluitende wegen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Daniel schreef: ma 28 nov 2022, 12:20 Wellicht slaat de file terug op de aansluitende wegen?
Was idd wel wat file op de N420, niet heel veel meer dan normaal in de spits staat, maar dit was wel al buiten de spits.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Onverwachte stremmingen in Scherpenzeel, altijd leuk... vanmiddag liep m'n 80 richting huis vast net na het Holevoetplein in Scherpenzeel. Door een verdachte brand was de Stationsweg afgesloten wegens sporenonderzoek.
En dan zo moeten keren, dat paste echt maar net. Bijkomende hindernis: bij de eerste bocht naar rechts stond ook nog een auto deels op de kruising die i.v.m. het sporenonderzoek niet verplaatst mocht worden...
Afbeelding

Volgende week is daar voor het eerst na corona de kerstmarkt weer in het dorp. Ben benieuwd, de jaarlijkse traditie was toch wel ergens voor de wegafzetting stranden met de bus :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Eerste dag van de 123 die ook buiten de spitsen 1x/uur naar Oudewater gaat. Ik wilde de rit van 11:30 uit Oudewater hebben, maar die kwam niet opdagen. De 505 rijdt nog door naar Woerden in de daluren, maar die reed volgens OVinfo nu na Polsbroekerdam via Montfoort en Linschoten, dus ik heb maar de 107 genomen.

Na het typen van dit bericht zag ik dat die 123 met +7 bij J. J. Vierbergenweg op kwam dagen, maar toen zat ik al in de 107.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

De 505 heeft een flinke omleiding zag ik op de Syntus site. En wat je 123 betreft: even bij de voorafgaande rit kijken in OVinfo werkt doorgaans wel goed, zeker in Oudewater waar een vertrekkende 123 toch vrij gegarandeerd als 123 aankomt bij gebrek aan andere daar kerende lijnen.

In Amersfoort zag ik toch net wat meer uitval dan voorheen nu er enigszins opgeschaald is. Al viel het op zich nog mee en was het tijdig aangekondigd op de DRIPs. De overstappen op De Klomp gingen in elk geval een stuk minder gehaast met de vervroegde aankomst, al was het niet helemaal een eerlijke test want het in- en uitstappen ging veel sneller dan normaal aangezien alle cico's in de bus die ik had het niet deden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Ah, er waren wel werkzaamheden bij Polsbroekerdam de vorige keer dat ik daar was, maar dat was al 2 weken geleden. Ik kon ook niks vinden op de website daarover.

De ritten van de 123 die in Oudewater beginnen komen trouwens van de depot. De voorgaande rit kwam op tijd aan en hij had 26 minuten keertijd. Bij de vorige dienstregeling keerde hij wel in Oudewater, dus ik had dat nu ook verwacht, maar blijkbaar is dat niet zo.

Hoewel ik bijna geen uitval heb gezien deze dienstregeling (aan mijn kant van de provincie is er ook minder opgeschaald), zijn ze de laatste tijd inderdaad wel netter met uitval in de reisplanners zetten. Desondanks wilde ik geen risico nemen met deze rit.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ah, zo had ik de dienstregeling van 123 nog niet bekeken, maar dat is natuurlijk ook wel een mooie lijn om voor de reizigers nuttige MAT-ritten mee te rijden. Zinvoller dan een chauffeur met een lege bus naar Montfoort te laten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Oei...lijn 280 vertrekt om 16:20 uur uit Rhenen, komt om 17:30 uur aan in Amersfoort en heeft dan slechts 2 minuten (!) om weer terug te rijden naar Rhenen.
Lijkt me niet handig gezien de enorme files soms in Rhenen.
Gisteren had 'mijn' bus van 17:32 uit Amersfoort 'slechts' +4 maar dat zal wel een keer veel meer + zijn.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Hangt er ook van af, hoeveel marge die rit onderweg heeft om een in Rhenen opgelopen vertraging in te lopen.
Op de 280-route zijn meerdere filegevoelige trajecten, bijv. ook Maarsbergen - Woudenberg. Wanneer rond Rhenen een beetje krap is ingepland, maar rond Woudenberg wat ruimte zit, kan een Rhenense vertraging nog wel worden ingelopen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

De busbaan tussen De Bilt en de Uithof is al een paar maanden alleen bruikbaar van de Uithof richting De Bilt/Zeist. En vanmorgen was dat extra pijnlijk, want door werkzaamheden op de Universiteitsweg op het terrein van de UU was het verkeer op de Universiteitsweg helemaal vastgelopen, met stapvoets-tempo dat al bij de Amersfoortseweg begon. Mijn 34 haalde dan ook een eindscore van +27 bij aankomst op de Heidelberglaan, niet slecht voor een rit van 11 minuten. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Roeland schreef: di 13 dec 2022, 09:55 Hangt er ook van af, hoeveel marge die rit onderweg heeft om een in Rhenen opgelopen vertraging in te lopen
De 280 heeft wel redelijk wat marge naar mijn idee. Het viel me op dat in de ochtend nu ook vroeger uit Amersfoort vertrokken wordt terwijl de aansluitingen onderweg volgens mij niet heel anders qua tijd zijn. Dat moet haast wel extra buffertijd zijn dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jonkervoort »

Z2N schreef: di 13 dec 2022, 11:16 De busbaan tussen De Bilt en de Uithof is al een paar maanden alleen bruikbaar van de Uithof richting De Bilt/Zeist. En vanmorgen was dat extra pijnlijk, want door werkzaamheden op de Universiteitsweg op het terrein van de UU was het verkeer op de Universiteitsweg helemaal vastgelopen, met stapvoets-tempo dat al bij de Amersfoortseweg begon. Mijn 34 haalde dan ook een eindscore van +27 bij aankomst op de Heidelberglaan, niet slecht voor een rit van 11 minuten. :X
Aha daar kwam die file dus vandaan. Mocht vanochtend een 31 overnemen op WKZ met +26, dan win jij toch net😂. Al had het ook niet alle verschil gemaakt: volgens OVinfo zat ie bij De Holle Bilt al op +14; de file leek al vanaf Bilthoven station te lopen🙃
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

In Vianen kwam ik gisteren twee Citea's tegen met GVB-kleurstelling en wagenparknummer, die reden voor rijschool E&R. Moderne lesbussen. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Die zullen aannemelijk uit de serie bussen die in 2011 aan GVB geleverd zijn komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ik zag vanmorgen dat Syntus Utrecht weer chauffeurs van Pouw Vervoer op hun eigen bussen inzet om gaten te vullen. Lijkt goed te helpen want de uitval lijkt nu minimaal ondanks dat weer wat meer gereden wordt dan voor 11 december.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Suus schreef: do 15 dec 2022, 06:50 Die zullen aannemelijk uit de serie bussen die in 2011 aan GVB geleverd zijn komen.
Klopt. De 1101, 1123 en 1151 rijden tegenwoordig bij E&R.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Van alle dingen die ik op vrijdagmiddag om 17:00 met +1°C kon doen was wachten op de halte Heidelberglaan niet mijn voorkeursstem, maar doordat daar een tram defect stond liep gedurende 20 minuten het verkeer op de Uithof volledig vast.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Inmiddels rijden er daardoor geen trams meer tot in Nieuwegein en IJsselstein aan toe, de file is dus behoorlijk gegroeid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
xGood7
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 nov 2022, 23:44

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door xGood7 »

Sinds dit weekend geven de DRIPs ook de rode U-link kleur aan voor de ritten van lijn 50 naar Wageningen en Veenendaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zeker weten? Ik heb op Veenendaal-De Klomp nog geen lijnkleur bij lijn 50 gezien (en in OVinfo zijn ook alleen de ritten naar Driebergen-Zeist rood).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Jep, is sinds dit weekend in Almere hetzelfde met alle lijnen, alle M-lijnen hebben nu hun eigen kleur, de 22 en 24 hun grijze kleur en de R-net lijnen zijn rood gekleurd, lijkt er dus op dat OVinfo dus niet is bijgewerkt. Ik heb er ook foto’s van, die plaats ik even in het andere topic
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Hoeft niet hoor die foto’s, we geloven je wel ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

En het is dus breder niet veranderd dan alleen in OVinfo, want op nog lang niet elke DRIP zijn die kleuren dus zichtbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 100 gasten