Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Gideon »

Meltrain schreef:
dennistd schreef:Om nog maar niet te spreken over hoeveel het kost om flink aantal machinisten op te leiden voor oud materieel en ze daar met ongetwijfeld weinig diensten toch de ervaring mee te laten houden.
De meeste machinisten zijn toch nog wel bekend met Mat '64? Dan zou je namelijk de 876 kunnen inzetten. :)
Misschien zijn er vrijwilligers die de geest van de trein tot leven willen houden *bus* *bus* *bus*
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Zo te zien één van de oudere gelede Citaro's die de grote materieelvernieuwing niet heeft gehaald...

Lijnbus volledig uitgebrand op N229 bij Odijk
ODIJK - Een lijnbus van Qbuzz is vannacht volledig in vlammen opgegaan. De zeven mensen die in de bus zaten bleven ongedeerd.

De bus kreeg op de N229 bij Odijk een klapband. Waarschijnlijk ontstonden daardoor vonken die de brand veroorzaakten. Het voertuig bleek niet meer te redden en brandde volledig uit. De passagiers en buschauffeur raakten niet gewond en zijn door Qbuzz verder vervoerd.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Etienne »

4558
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wolfje98 »

Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Roeland »

SuperGhost schreef:Waar zou ik hier aan moeten denken: waar zou de afgelopen jaren het OV te veel achteruit gegaan zijn volgens de provincie?
De zuidrand van Leusden soms :roll: ?
Of het verbelbuste platteland ten zuiden van Houten?
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

Daniel schreef:Zo te zien één van de oudere gelede Citaro's die de grote materieelvernieuwing niet heeft gehaald...

Lijnbus volledig uitgebrand op N229 bij Odijk
ODIJK - Een lijnbus van Qbuzz is vannacht volledig in vlammen opgegaan. De zeven mensen die in de bus zaten bleven ongedeerd.

De bus kreeg op de N229 bij Odijk een klapband. Waarschijnlijk ontstonden daardoor vonken die de brand veroorzaakten. Het voertuig bleek niet meer te redden en brandde volledig uit. De passagiers en buschauffeur raakten niet gewond en zijn door Qbuzz verder vervoerd.

Lees verder
In de categorie "Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht" :P
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Roeland schreef:
SuperGhost schreef:Waar zou ik hier aan moeten denken: waar zou de afgelopen jaren het OV te veel achteruit gegaan zijn volgens de provincie?
De zuidrand van Leusden soms :roll: ?
Of het verbelbuste platteland ten zuiden van Houten?
Houten is er qua bereikbaarheid juist op vooruit gegaan.
Tull en 't Waal en Honswijk hebben eindelijk een OV verbinding!
Leusden is nog steeds volledig bereikbaar met de buurtbus.
Ik heb geen onderschrift
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Is de Amersfoortse stadsdienst niet van 6x/uur naar 4x/uur gegaan? Zal vast niet zijn wat ze bedoelen, maar toch.

In het algemeen is het al best redelijk gesteld met het OV hier naar mijn mening, het belangrijkste wat ze kunnen doen is DRU iets meer mee laten stijgen ipv nullijn en verder aanmoedigen van innovaties en zo.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Klopt dat de Amersfoortse lijnen 2 en 4 naar 4x/uur zijn gegaan, maar dat was vooral bij gebrek aan voldoende reizigers om 6x/uur te rijden. Niet direct als bezuiniging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Met als gevolg dat er nu staanplaatsen zijn terwijl de bus met 80 km/h over de drukke Bunschoterstraat rijdt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:Klopt dat de Amersfoortse lijnen 2 en 4 naar 4x/uur zijn gegaan, maar dat was vooral bij gebrek aan voldoende reizigers om 6x/uur te rijden. Niet direct als bezuiniging.
Lijn 6 is ook omlaag gegaan van 6 naar 4x per uur om diezelfde reden :wink:
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

En als ik me niet vergis zijn de recent geïntroduceerde korte rondjes lijn 5 en 7 tot Schothorst (die daarna weer omkeert naar CS) als vervanging van ritten tot Vathorst.
Dus wordt er de helft minder naar Vathorst gereden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Roeland »

Littlebusdriver schreef:Met als gevolg dat er nu staanplaatsen zijn terwijl de bus met 80 km/h over de drukke Bunschoterstraat rijdt.
Op welke lijn(en)? Alleen incidenteel, bij bepaalde piekritten in de drukste spits, of zijn die staanplaatsen structureel?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Vandaag uitval van bussen bij U-OV wegens afwezige chauffeurs vanwege een feestdag, ziekte en het algemene gebrek aan (nieuwe) chauffeurs..
RTV Utrecht schreef:(..) Vervoersbedrijf U-OV kampt vandaag met een tekort aan chauffeurs en daarom vallen er busritten uit. (..)
Gevraagd naar de oorzaak van het chauffeurstekort wijst de woordvoerder van het vervoersbedrijf op een algemeen gebrek aan chauffeurs in de branche. Ook is er sprake van een relatief hoog aantal ziektemeldingen en 'er speelt mee dat het Suikerfeest nu wordt gevierd'. Het Suikerfeest is vandaag. Op deze feestdag vieren moslims het einde van de vastenmaand ramadan.(..)

BRon: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1926350/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

Die feestneuzen rijden morgen dus wel weer?
Hopelijk is de kater uitgewerkt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Geen alcohol he, dat scheelt ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

Ja......... :wink: :wink:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Nou, goede timing voor dit bericht dan: U-OV werft inmiddels onder studenten (maar als je 21 bent en niet studeert ben je vast ook welkom). KLIK (en of dat rijbewijsaanbod gunstig is mag ieder voor zich bepalen)

Voordeel voor deze gek: kan-ie ook weer een keer op de Uteregse stáádsdienst rijje ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Niet alleen U-OV is aan het werven trouwens, Syntus Utrecht heeft ook weer grote wervingsposters in enkele bussen hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ze bellen bij ons op de stalling zelfs weer gepensioneerden op of ze het leuk vinden om mee te helpen met wat ritjes. Net als vorige zomer is het nu kennelijk weer erg lastig om alle diensten opgevuld te krijgen...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

In hoeverre mag je als gepensioneerde trouwens zomaar weer gaan rijden, Waar hangt dat vanaf? Code95 lijkt me?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Rijbewijs, code 95, medische keuring - hetzelfde als voor iedere chauffeur.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

nvdw schreef:Nou, goede timing voor dit bericht dan: U-OV werft inmiddels onder studenten (maar als je 21 bent en niet studeert ben je vast ook welkom). KLIK (en of dat rijbewijsaanbod gunstig is mag ieder voor zich bepalen)
(..)
Prima doelgroep om de gaten in de roosters mee op te vullen. :wink:

Ik heb een tijdje terug nog een paar rondjes met een gelede Citaro om de garage aan het Europaplein gereden tijdens een wervingsmiddag.
Ik had nu, misschien, al een eind op weg kunnen zijn voor D-rijbewijs.. maar je bent als instromende (uitzend) chauffeur gewoon dé flexibele schil voor de planning in die 2500 uur. Als dat aansluit bij je persoonlijke leven, je in de buurt van een stalling woont (kan je op en neer naar huis tijdens een gebroken dienst) is het een mooie kans met baangarantie.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Ik kan erover meepraten. Als student woonachtig in Zeist (zelfs daar is een studentencomplex ja) woon ik op 7 minuten fietsen van de stalling. Als student ben ik (vrij) flexibel inzetbaar, en ik kan me voorstellen dat andere studenten die dit mooi lijkt dat ook wel zijn. Een paar nadelen als je niet 100% gemotiveerd bent lijken me:

- 2500 uur?! Dat is >100 weken werken met 20 uur per week! Dan ben je dus drie jaar bezig. En dat in een tijd waarin juist niet per se vastligt of je niet naar 't buitenland gaat of zo.
- Bij het uitzendbureau heb je (officieel) 24 uur per week te werken. Ik weet niet of dat hier ook zo is, maar dat is echt best wel veel in mijn ervaring.

Vraag ik me wel af of die chauffeurs meteen 'in dienst' komen met een 0-urencontract of dat er stiekem toch een uitzendbureau tussen zit. Kan iemand mij vertellen of daar nog een verschil tussen zit in de praktijk?
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Voorwaarden zijn er ondanks het veel mindere aanbod aan chauffeurs niet beter op geworden: in 2012 begon ik via Randstad ook als student bijbaan. Toen moest ik al met al 500 euro zelf betalen, met de voorwaarde om minimaal twee jaar via Randstad te werken. Dat was op basis van geschat 15 uur per week.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten