Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Philip
Berichten: 321
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Daniel schreef: vr 26 nov 2021, 12:15
Roeland schreef: vr 26 nov 2021, 08:43 Dus effectief betekent dat het einde van lijn 5 tussen Ede-Kernhem en De Klomp (want dat lijndeel wordt vooral gebruikt door Kernhemmers die op De Klomp overstappen op de IC van/naar Utrecht).
Die zal daar wel onder te lijden gaan hebben ja, al komt er ergens in het voorjaar wel een review van de effecten.
Het probleem was vooral dat de tijd te kort was voor een heel nieuwe opzet en dat het rondje de situatie nu lastig maakt door tijdgebrek.
Al zou er met een verschuiving van het hele rondje met 5 minuten (ene richting vooruit, andere achteruit) al veel oplossen, maar dat paste volgens Syntus niet in de omlopen.
Ik mis vooral de aansluiting vanuit Veenendaal op lijn 80. De 50, 83 en 505 slagen er alle drie in niet goed aan te sluiten. Alleen de 87 sluit goed aan, maar die bestrijkt maar een klein deel van Veenendaal
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Tja, dat is denk ik vooral een bijwerking van de treintijden i.c.m. alles wat op de trein naar Arnhem en uit Arnhem aansluit. Nu de treinen langer uit elkaar komen te liggen gaat die overstap ook van de huidige ca. 15 naar 20 minuten. Maar die overstap is nooit echt goed geweest ook.

Overigens zie ik in de huidige situatie al dat, zeker in de spits, vooral lijn 87 populairder aan het worden is vanuit Veenendaal door de Vallei in. Overstappers vanuit de 50 en 83 zijn relatief schaars.

Wat lijn 5 betreft trouwens: de schade kan op zich ook nog meevallen want wat me laatst opviel is dat mede door corona er nog amper overstappers vanuit de trein uit Utrecht op de 5 richting Ede zijn (daar zat een flink aandeel forensen tussen). Overstappers vanuit de aankomende 50 en 80 op 5 zijn er tegenwoordig juist meer dan voorheen, en dat blijft nog mogelijk met weliswaar wat doorlopen.
Ik ben trouwens vooral ook wel benieuwd hoe Keolis het voor elkaar denkt te krijgen om twee bussen ter hoogte van halte Ede, Hogewoud te laten kruisen op die lijn. Daar is die busbaan wel erg smal voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: vr 26 nov 2021, 22:23 Ik ben trouwens vooral ook wel benieuwd hoe Keolis het voor elkaar denkt te krijgen om twee bussen ter hoogte van halte Ede, Hogewoud te laten kruisen op die lijn. Daar is die busbaan wel erg smal voor.
Even met de rechterwielen de stoep op en je collega laten passeren. Als ik op Streetview kijk is dat er in overvloed.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Waar geen weg is, is een wil. *O*
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Klein vraagje, heeft iemand misschien foto's van tijdens de revisie van de SIG-tramstellen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Misschien heeft de NVBS wel foto's in haar beeldbank?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Helaas niks hierover kunnen vinden, maar wel veel andere mooie dingen gevonden. Wel bedankt voor de tip! :D
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Stadsbus rijdt in Utrecht van de busbaan het talud op, zeker vier gewonden :shock:

https://www.tubantia.nl/binnenland/stad ... ~a9a4b66c/
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

aiaiai... :shock:
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Oops... :N
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

De chauffeur zou onwel zijn geworden, en moest worden gereanimeerd. Klinkt als een gevalletje 'verkeerde moment, verkeerde plaats'.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ik reed hier denk ik twee minuten geleden aan voorbij met de trein en wilde net gaan posten waarom er bij de DE-fabriek een bus zo raar naast de spoorlijn staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Z2N schreef: zo 28 nov 2021, 14:33 De chauffeur zou onwel zijn geworden, en moest worden gereanimeerd. Klinkt als een gevalletje 'verkeerde moment, verkeerde plaats'.
Nou ja, misschien is dit voor het overig wegverkeer wel de beste plaats geweest. Stel je voor dat dit bij een druk kruispunt met fietsers en voetgangers gebeurd was...
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Ze zijn inmiddels met een grote kraan aan het bergen: https://twitter.com/OvDRail_Joey/status ... 64/photo/1
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Bij de halt Korte Dreef in Veenendaal mist momenteel de haltepaal incl bord in de richting van De Klomp. Heb er een melding van gemaakt bij Syntus klantenservice, benieuwd wanneer ie er weer staat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

De dienstregeling rond Amersfoort zal wel een zooitje zijn momenteel. Aanrijding op de Stadsring meldt Google, de boel staat zo vast dat uitstappen bij de Hendrik van Viandenstraat en lopen naar De Kei sneller was dan in de bus blijven zitten voor mij.
Bij De Kei kwam ik lijn 2 tegen, die was goed de weg kwijt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

henrivanderweijden schreef: di 30 nov 2021, 09:44 Bij de halt Korte Dreef in Veenendaal mist momenteel de haltepaal incl bord in de richting van De Klomp. Heb er een melding van gemaakt bij Syntus klantenservice, benieuwd wanneer ie er weer staat.
Oh, dat gebeurt regelmatig hoor. Blijkbaar nogal geliefd als souvenir die dingen. Gisteren ook nog eentje in Twente gemeld waar alleen de paal en de houder er nog stonden, het gele bord was helemaal verdwenen.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door T-hijs »

Voor die laatste zou ik eens op de campus gaan kijken. Denk dat je in diverse flats daar het nodige kunt terugvinden. Dan was mijn flat op de Calslaan nog heilig... (A)
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Bij veel haltes wordt de reisinformatie binnenkort verbeterd met nieuwe schermen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Bij sommige haltes verdwijnen de DRIPs ook, dat zijn deze. In sommige gevallen betreft het slechts één richting waarbij de DRIS vervalt.

Code: Selecteer alles

Loevenhoutsedijk	Utrecht
Brederoplein	Utrecht
Hoge Steeg	Driebergen
Boswijklaan	Doorn
Maximaplein	Leusden
Rotonde Ikea	Amersfoort
Rotonde Podium	Amersfoort
Buitenveldseweg	Amersfoort
Bergenboulevard	Amersfoort
Cothen	Cothen
Jazzsingel/Antonius Zkh	Utrecht
Koppeldijk	Houten
Martinbaan	Nieuwegein
Oosterlichtcollege	Nieuwegein
Herman Heijermanshove	Nieuwegein
Koppeldijk	Houten
Oude Dorp	Houten
De Veste/De Slagen	Houten
De Borchen/Doornkade	Houten
Elzenkade	Houten
Prinses Julianastraat	Vianen
Brugstraat	Vianen
Station zuidzijde	Woerden
Berezinadreef	Utrecht
Maarsseveensevaart	Maarssen
Driesprong	Maarssen
Winkelc. Soest-Zuid	Soest
Rietkamp	Vianen
(De lijst waar wel nieuwe komen zal ik maar niet zo posten, dat zijn er 1.498 :p )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Casper »

Dat ziet er een stuk beter uit dan wat er nu hangt. Worden de (kleur)schermen op de bus- en tramhaltes van het science park ook vervangen of geüpdatet?
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Bij mij op de Dreef zijn de palen afgelopen maandag vervangen. Het zag er wel wat vreemd uit: maandagmorgen is je halte als normaal, maandagavond kom je terug en is de paal zonder vooraankondiging vernieuwd. _O-

Qua leesgemak zijn de palen eigenlijk geen verbetering, er staat meer informatie op waardoor de tekst kleiner is. Persoonlijk hadden de teksten 'lijn', 'bestemming' en de haltenaam er niet op gehoeven, dat had ruimte gegeven voor een derde vertrekkende bus op het scherm. Zeker op De Dreef is dat wel handig, omdat je dan zonder moeite kunt zien hoeveel de bus te laat is (de bus rijdt elke 10 minuten, dus als er minder dan 10 minuten tussen twee ritten zit kan je zien dat de bus te laat is). Ook het symbooltje wat volgens mij "live informatie" moet voorstellen is mijner inziens overbodig, ik zou dan zelf bijvoorbeeld de lijnkleur weg hebben laten vallen als de informatie niet live is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Casper schreef: do 02 dec 2021, 20:33Worden de (kleur)schermen op de bus- en tramhaltes van het science park ook vervangen of geüpdatet?
Botanische Tuinen is de enige halte op het Science Park die ik er zogauw tussen zie staan in de vervangingslijst. Maar da's ook de enige halte met alleen bussen die dus nog niet vernieuwd is bij de aanleg van de tramhaltes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

De Sorbonnelaan is er toch ook nog… (A)

Of is die met lijn 18 definitief verdwenen?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag vanmiddag alleen stickers voor het nachtnet op die palen zitten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 76 gasten