Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

Overloopwissel(s) bij de Padualaan is het handigste, mocht een tram (of bus) de Heidelberglaan blokkeren, dan kan de dienst worden ingekort tot de Padualaan. Als de overloopmogelijkheid bij het UMC zou liggen kan dat niet en moet de gehele dienst worden gestaakt en het overlopen bij het UMC zorgt er wel voor dat de busbaan moet gekruist worden om bij het spoor richting Utrecht CS te komen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: wo 08 jun 2022, 13:19 In de spits, tussen verschillende online bronnen en tussen online bron en halte. Het betreft halte de Zonnehuis in Doorn.
Daar ga ik eens goed naar kijken dan en dan doorzetten. Onverwachte plek want de 10-minutendienst komt niet tot deze halte dus je zou bv. geen verschil door de uitgedunde dienstregeling verwachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Lijn 45 schreef: wo 08 jun 2022, 14:26
Buzjevur schreef: wo 08 jun 2022, 14:03 Is tramvervangend vervoer nog steeds werk van Pouw?
Nee, Qbuzz rijdt hem met Van Hools en Citaro's.
Tramvervangend vervoer in geval van storingen wordt 'gewoon' verwezen naar reguliere buslijnen 28, 29 en 41 voor het deel Utrecht CS-Sciencepark.
Mocht het gaat over het geplande tramvervangendvervoer Utrecht CS-IJsselstein/Nieuwegein rijdt Pouw deze inderdaad met de ex Groninger gelede citaro's.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ze versterken de 28 ook, want ik zag vanmiddag een Van Hool met '28 Extra bus' op de display rijden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Het versterken van de 28 kan alleen als U-OV er voldoende personeel voor heeft (en dat is momenteel nogal een uitdaging, die de discussie over de nachtbussen), of als men weet dat de verstoring zodanig lang gaat duren dat de trambestuurders met een busrijbewijs een bus mee kunnen pakken.

Oh: en we hebben wéér een tramstoring sinds 16:45, de vierde op 48 uur. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: wo 08 jun 2022, 15:46
waldo79 schreef: wo 08 jun 2022, 13:19 In de spits, tussen verschillende online bronnen en tussen online bron en halte. Het betreft halte de Zonnehuis in Doorn.
Daar ga ik eens goed naar kijken dan en dan doorzetten. Onverwachte plek want de 10-minutendienst komt niet tot deze halte dus je zou bv. geen verschil door de uitgedunde dienstregeling verwachten.
Bedankt alvast. Ik heb hem ook gezegd anders naar de halte Centrum uit te wijken omdat daar meer buslijnen komen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wubbo »

TreinenFreak schreef: wo 08 jun 2022, 13:36Dat zou een goede optie zijn. Ze hadden bij de aanleg al meer wissels moeten toevoegen, met tweerichtingstrams heb je immers vrij eenvoudig een keermogelijkheid gecreëerd. Bij halte Padualaan of Vaartsche Rijn zou zo'n keermogelijkheid ook aangelegd kunnen worden in de vrije baan van de tram, dat zou het aantal wisselstoringen hoogstwaarschijnlijk al een stuk verminderen. Ik zie het alleen niet gebeuren dat in de provinciale politiek hiervoor gekozen gaat worden.
Hoe zorgt het toevoegen van wissels ervoor dat er minder wisselstoringen komen? De gevolgen worden wel kleiner, maar als het nieuwe wissel bij de Padualaan dan stoort heb je alsnog een probleem (want dan kom je alsnog niet van Utrecht Centraal op het Science Park).
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Als een wissel niet automatisch omgezet wordt, kan hij ook niet verstoord raken. ;)

En de verstoringen bij de P+R komen vooral door de bussen die over de wissels heen rijden. Bij de Padualaan is dat geen probleem.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 08 jun 2022, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Dat is het probleem op beide eindpunten toch? Op CS heb je ook nogal wat busbewegingen die over de wissels heen gaan, niet bevorderlijk als ze net bezig zijn om te lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Wordt tijd voor een sirene: als het wissel aan het omlopen is, sirene laten loeien zodat de buschauffeurs weten dat ze even niet de tramrails moeten kruisen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: wo 08 jun 2022, 19:00
Daniel schreef: wo 08 jun 2022, 15:46
waldo79 schreef: wo 08 jun 2022, 13:19 In de spits, tussen verschillende online bronnen en tussen online bron en halte. Het betreft halte de Zonnehuis in Doorn.
Daar ga ik eens goed naar kijken dan en dan doorzetten. Onverwachte plek want de 10-minutendienst komt niet tot deze halte dus je zou bv. geen verschil door de uitgedunde dienstregeling verwachten.
Bedankt alvast. Ik heb hem ook gezegd anders naar de halte Centrum uit te wijken omdat daar meer buslijnen komen.
Als ik kijk in de dienstregeling bij Syntus, Google Maps en 9292 dan kom ik bij alledrie exact dezelfde dienstregeling van lijn 50 tegen van Het Zonnehuis naar Driebergen-Zeist. Let bij Syntus wel op de voetnoten (alleen die met een a rijden nu, die met een b rijden alleen 6 juni, dus zijn de zondagsdienst met pinksteren)
Bij de halte moet je opletten dat je in de vakantiedienst-kolom kijkt, want die rijdt Syntus momenteel. Al zou dat op lijn 50 daar geen verschil moeten maken.

Op Google Maps ook opletten, want daar zitten extra adviezen tussen met een wandeling naar halte Centrum gevolgd door lijn 56!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Daniel schreef: wo 08 jun 2022, 22:14 Dat is het probleem op beide eindpunten toch? Op CS heb je ook nogal wat busbewegingen die over de wissels heen gaan, niet bevorderlijk als ze net bezig zijn om te lopen.
De bussen rijden op CS over de puntstukken heen.
Daar liggen de wisseltongen net buiten het bereik van de bussen.
Bij twijfel: gebruik beton.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: wo 08 jun 2022, 22:26
waldo79 schreef: wo 08 jun 2022, 19:00
Daniel schreef: wo 08 jun 2022, 15:46
waldo79 schreef: wo 08 jun 2022, 13:19 In de spits, tussen verschillende online bronnen en tussen online bron en halte. Het betreft halte de Zonnehuis in Doorn.
Daar ga ik eens goed naar kijken dan en dan doorzetten. Onverwachte plek want de 10-minutendienst komt niet tot deze halte dus je zou bv. geen verschil door de uitgedunde dienstregeling verwachten.
Bedankt alvast. Ik heb hem ook gezegd anders naar de halte Centrum uit te wijken omdat daar meer buslijnen komen.
Als ik kijk in de dienstregeling bij Syntus, Google Maps en 9292 dan kom ik bij alledrie exact dezelfde dienstregeling van lijn 50 tegen van Het Zonnehuis naar Driebergen-Zeist. Let bij Syntus wel op de voetnoten (alleen die met een a rijden nu, die met een b rijden alleen 6 juni, dus zijn de zondagsdienst met pinksteren)
Bij de halte moet je opletten dat je in de vakantiedienst-kolom kijkt, want die rijdt Syntus momenteel. Al zou dat op lijn 50 daar geen verschil moeten maken.

Op Google Maps ook opletten, want daar zitten extra adviezen tussen met een wandeling naar halte Centrum gevolgd door lijn 56!
Dank
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Ik krijg net een appje: "Ik ben later want de tram rijdt niet". Dat is verstoring vijf voor de Uithoftram deze week, en maandag reed dat ding niet. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

:') :') :')

Ik sta ook maar weer op halte A2
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Als de tramdienst dadelijk doorgekoppeld wordt naar Ijsselstein en Nieuwegein... gaat dat deel er dan ook uit bij een verstoring op het USP/ de Uithof?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Ik verwacht het niet: als de storing zit op de Uithof kan je keren bij CS/Centrumzijde (dat gaat ook in het weekend gebeuren, en de keerfaciliteit die daarvoor nodig is ligt er al), bij een storing op CS/Centrumzijde kan je keren op Jaarbeurszijde zoals nu ook al gebeurt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Op de website van U-OV is vanaf 4 juli de dienstregeling op te vragen van de tramlijnen 20 en 21 die dan het hele traject gaan afleggen tussen de wisselstoringen dopr :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

*O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Blijkbaar lopen de werkzaamheden in Nieuwegein uit dan. Ik zat eerder al te kijken vanaf de geplande einddatum 15 juni daarvan, maar dan zijn er nog geen tijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Vanaf 1 Juli gaan de lijnen 400 en 401 weer de normale route rijden over de Graadt van Roggenweg ri Utrecht CS en niet meer via de Overste den Oudenlaan en Van Zijstweg. Ik weet niet hoe dat met de rest van de lijnen zit die normaal gesproken via de Graadt van Roggenweg reden maar ik ga er vanuit dat die ook weer via de Graadt van Roggenweg gaan rijden. En voordat de opmerking komt dat dat niet mogelijk is vanwege aanpassingen bij het Jaarbeursplein: De bussen rijden via de trambaan het station in.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Ja. Met ingang van zaterdag 2 juli (‘hoogzomerdienst’) gaan de 4, 5 en 7 ook weer via de Graadt van Roggenweg richting CS. Tram staat vanaf dan ook in de planner.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Het is nu gewoon de derde ochtend op rij dat ik naar de Uithof ga dat de tram niet rijdt. :')

De rit van lijn 28 van 11:51 lijkt er overigens ook niet te gaan komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het loopt wel een beetje uit de hand met dat personeelstekort bij Syntus Utrecht. Vandaag, en ja ik heb geteld omdat er wel significant iets meer aan de hand leek dan voorheen, zijn er liefst 273 ritten vervallen (en dan heb ik uitval op semi-ringlijnen nog maar één keer geteld).
Daaronder op meerdere streeklijnen trouwens ook nog eens de laatste rit(ten) van de dag, er zijn lijnen bij waar de laatste bus nu 2 uur eerder gaat.

Ligt het nou aan mij of is de situatie in deze concessie echt veel ernstiger dan in de rest van het land? Ik heb tot nu toe nog nergens zoveel uit zien vallen bovenop de al aangepaste dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Buzjevur »

En toch schijnt de opdrachtgever ontzettend tevreden te zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten