Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

Waar kun je die diensten zien dan?
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Aking schreef: di 23 mar 2021, 21:10 In de nieuwe elektrieke dingen op mijn lijn 7 kwam ik vanmiddag dit tegen:
Toen ik dit zag bedacht ik mij dat er iets soortgelijks in de dubbelgelede Van Hools zit, dus de volgende keer dat ik in de bus zat heb ik er een foto van gemaakt:

Afbeelding

Ook hier heb ik geen flauw idee wat dit voor moet stellen. Er zit er eentje in elk deel van de bus, min of meer tegenover de deuren, te hoog om als stopknop te dienen en met niks erop. Heel mysterieus allemaal.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

De illuminati!! :o
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Op de twitters kwam nog ”sensor voor de verwarming” voorbij, maar uitsluitsel is er nog niet -0-
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door omaylie »

Ik zou U-OV zelf even een bericht sturen (als je dat nog niet hebt geprobeerd).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Dat had ik dus op twitter gedaan, en daar kreeg ik niet echt een bevredigend antwoord...
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door omaylie »

Wat was het antwoord?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door umbusko »

Is het niet een miniluidsprekertje voor als de chauffeur iets om te roepen heeft?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Dan is de richting van de speaker op zijn minst opmerkelijk te noemen...
omaylie schreef: di 30 mar 2021, 19:23 Wat was het antwoord?
"Een kapje denken wij op een plek waar een stopknopje of incheckpaal kan komen ^ME"

"Goedemorgen, dit is een bevestiging voor een stopknop. Fijne dag verder. ^IL"

Tsja, wat is het nou :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De transitieplannen zelf zijn nog niet vastgesteld, maar in een statenbrief is al wat te lezen over de voorbereidingen ervan.
In het zwartste scenario, dus zonder beschikbaarheidsvergoeding in 2022, houdt de provincie er rekening mee dat 10 tot 30% afgeschaald moet worden bovenop de afschaling die per 3 januari al heeft plaatsgevonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Provincie Utrecht vreest inktzwart scenario voor ov-reiziger: bussen en trams gaan véél minder vaak rijden
De provincie Utrecht vreest een inktzwart scenario voor de ov-reiziger als het Rijk niet met extra geld over de brug komt. Het financiële tekort is door de coronacrisis zó groot dat er anders veel minder bussen en trams zullen gaan rijden, en dat sommige lijnen zelfs helemaal wegvallen. Gedeputeerde Arne Schaddelee spreekt zijn zorgen uit.

Met een palet aan maatregelen proberen we reizigers te verleiden om weer van de bus en tram gebruik te maken, maar tegelijk ook om de kosten te drukken. Maar we redden het niet zonder financiële hulp van het Rijk. Dit betekent dat we tot wel 30 procent moeten afschalen. Dit komt nog eens bovenop de 8 procent die al in 2021 is afgeschaald. Dat is natuurlijk een situatie die de provincie en de vervoerbedrijven niet willen, want dit zal voor veel reizigers grote gevolgen hebben. Bussen en trams zullen minder vaak rijden, en sommige lijnen zullen helemaal niet meer gereden worden.’’

Het is zoals gezegd wel duidelijk dat de gevolgen van dit zwarte scenario fors zullen zijn. Je probeert wel de structuur in de lucht te houden. Als een lijn nu twee of vier keer per uur rijdt, ga je dat halveren.’’

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Daniel schreef: vr 02 apr 2021, 17:40”Met een palet aan maatregelen proberen we reizigers te verleiden om weer van de bus en tram gebruik te maken”
Jamaar dat mag toch helemaal niet want dan gaan we toch allemaal dood enzo? :| :')

Ik snap het niet meer geloof ik -0-
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door reisthijs »

Die quote is zo lekker uit z'n context gerukt :')

Ze hebben het in het artikel over de situatie na 1 oktober, als de huidige compensatieregeling stopt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
pascallos
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:39

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door pascallos »

Aking schreef: di 30 mar 2021, 17:53 Op de twitters kwam nog ”sensor voor de verwarming” voorbij, maar uitsluitsel is er nog niet -0-
Het zijn sensoren voor de klimaat controle.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door waldo79 »

Waar reageer je op?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Het bericht dat hij citeert. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Rond het middaguur trof ik een bus met allemaal blanco bestemmingsdisplays op lijn 80 richting huis. Op de schermen in de bus zelf dan ook een bijpassende bestemming, vermoedelijk ergens in de buurt van "Geen dienst" of "Garage" gelegen ofzo :mrgreen:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Dat kunnen wij selecteren in de bestemmingenlijst, zodat de lijnfilm niets toont. Is dus handmatig geselecteerd door de chauffeur (of de vorige, en dat deze het niet weer goed kreeg). Sommige collega's schijnen moeite te hebben met terugzetten naar normaal nadat een speciale bestemming is geselecteerd (dan verandert hij niet meer automatisch).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Maar blijkbaar is blanco in Utrecht ook echt blanco. In Twente krijgen we dan een uit vier pixels bestaande punt midden op de displays buiten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef: ma 12 apr 2021, 21:36 Dat kunnen wij selecteren in de bestemmingenlijst, zodat de lijnfilm niets toont. Is dus handmatig geselecteerd door de chauffeur (of de vorige, en dat deze het niet weer goed kreeg). Sommige collega's schijnen moeite te hebben met terugzetten naar normaal nadat een speciale bestemming is geselecteerd (dan verandert hij niet meer automatisch).
Bus kwam inderdaad al helemaal blanco op De Klomp aan (dit was een van de dalritten die daar keert i.p.v. van 87 af te komen). Maar zelfs na contact met de verkeersleiding kreeg de chauffeur 'm niet meer op de normale bestemming, ving zelfs iets op over het omruilen van de bus.

Maar in de bus ziet 't er altijd wel komisch uit zo... heb ooit ook in een 80 naar Niet instappen gezeten bijvoorbeeld (een zwaar vertraagde bus die non-stop naar Amersfoort ging over de A12/N226), dan is het weer ideaal dat de meeste chauffeurs in zo'n geval de doorgaande passagiers wel gewoon meenemen.
dennistd schreef: ma 12 apr 2021, 22:02 Maar blijkbaar is blanco in Utrecht ook echt blanco. In Twente krijgen we dan een uit vier pixels bestaande punt midden op de displays buiten.
In Utrecht is dat ook het geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

En het is zo makkelijk om hem weer terug te zetten :X
Menu > bestemming > bestemmingen (staat standaard op speciale bestemming) > dan de bestemng selecteren waar je daadwerkelijk heen gaat (in casu dus ''Amersfoort via Leusden'') en vanaf dat moment werkt het weer automatisch _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Klinkt wel als iets wat je dan maar net moet weten.

Sowieso zit Syntus al een beetje te rommelen met de bestemmingen sinds dit jaar, zeker op lijn 80... ondertussen staat alleen op de Amersfoortse DRIPs nog de werkelijke bestemming (De Klomp via Leusden) en zegt de bus nog altijd naar Veenendaal te gaan (waar lijn 80 helemaal niet komt). Met tussentijds nog een periode waarin op de bus de ene bestemming stond en op de schermen in de bus de andere.

De via die in Woudenberg het onderscheid tussen 80 en 82/280 moet maken doet het ook nog altijd niet lekker: de DRIP toont wel "via Leusden-Zuid", maar op de bus valt "-Zuid" eraf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Lijn 50 komt ook regelmatig op De Klomp aan met ''Veenendaal via Zeist/Doorn'' op de lijnfilm, terwijl die na De Bilt dient te verspringen naar ''Veenendaal via Doorn'' en na Driebergen naar ''Veenendaal station De Klomp''. Loopt sinds kort ook niet meer lekker. Andere kant op en richting Wageningen gek genoeg geen last van.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

waldo79 schreef: ma 12 apr 2021, 19:42 Waar reageer je op?
Op deze vraag van Aking:
Aking schreef: di 23 mar 2021, 21:10 In de nieuwe elektrieke dingen op mijn lijn 7 kwam ik vanmiddag dit tegen:

Afbeelding

Wat moet dit voorstellen? :')
En voor de volledigheid dus het antwoord:
pascallos schreef: ma 12 apr 2021, 12:42 Het zijn sensoren voor de klimaat controle.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ zit er dan een draadje in die buis?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten