Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Vanaf 31 maart gaat de Melkweg in Bilthoven weer open. Nu staat er in kv1 alleen nog Syntus met lijn 58 bij de haltes Poolster, Zonneplein en Groenekansweg. Gaat de 77 deze route weer rijden bij her her her opening van Melkweg? Iemand enig idee?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

TimoD schreef: za 13 mar 2021, 00:06 Een recent telefoontje naar de gemeente leerde me dat de aannemer nu wacht op materialen en Soon (TM) de boel repareert.
Waarschijnlijk dus volgende week gezien de werkzaamheden die ik hier eerder linkte.
Stoppen de bussen nu trouwens dan op de rijbaan nabij de halte? Want U-OV geeft verder ook niet aan dat 'ie vervallen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Ja. Dat leidt soms tot wat opstopping (de bus rijdt natuurlijk niet de haltekom in), maar tot veel ergernis leidt het niet, behalve dan voor een aantal slechtziende dagelijkse reizigers waarvan ik weet dat ze die halte gebruiken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovforens »

Vanaf morgen rijdt de 7 naar Westraven, betekent dat dan ook Heuliez?

Afbeelding (busposities.nl)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Dit onderwerp werd al aangehaald in het concessie regio Utrecht-topic, maar het antwoord was nog niet duidelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

ovforens schreef: za 13 mar 2021, 19:50 (..)

Afbeelding (busposities.nl)
Mijn hemel.. kon die spiegelstang op rechts nog langer?? :shock:

Dat scheelt wel iets voor de draaicirkel.. lijkt mij.
Wordt tijd voor een camerasysteem... al zit je dan wel met het scherm qua instappen, denk ik.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Zo'n lange spiegel hebben de nieuwe BYD's van IJssel-Vecht ook. De eerste weken werden er gigantisch veel kapotgereden maar nu hoor ik er eigenlijk niets meer over. Dus eenmaal eraan gewend is het prima te doen gok ik zo.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door omaylie »

Bij die Heuliez bussen in GD hebben die lange spiegels ook een extra spiegel gekregen. Vindt het OV-bureau daar de dode hoek nog belangrijker dan in Utrecht of is er nog een andere reden?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De werkzaamheden aan de bushaltes op De Dreef zijn inderdaad vandaag begonnen. Toch wel vreemd dat zoiets nodig is al zo snel na vernieuwing van de weg redelijk recent. Bij de rotonde zag ik ook borden staan, die is beschadigd geraakt door al die zware bussen die over de hoekjes heen gereden hebben.

Overigens kwam mijn bus 73 vandaag zes minuten te vroeg aan op Utrecht CS. Dat is waarom ik altijd mijn overstap van twee minuten haal, maar wel vreemd dat het lukt om zo vroeg te arriveren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Net voor stations of eindhaltes zit altijd wat extra marge in de rijtijd, zodat een eventuele vertraging dan ingelopen kan worden, zonder dat aansluitingen verloren gaan of de vertraging doorwerkt.
Zes minuten is echter wel erg veel; meestal is het een minuut of drie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Komt door Corona. Hebben wij met de 50 ook. Soms met -8 op Utrechts CS terwijl je de hele rit verder ongeveer op tijd hebt gereden en het laatste stuk in Zeist en Utrecht zelfs licht in de plus. Als het weer drukker wordt qua passagiers en we op elke halte moeten stoppen, dan is dat ook weer afgelopen. Dan rijd je het laatste stuk van de rit makkelijk met +6 om vervolgens rond de 0 op CS aan te komen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

omaylie schreef: zo 14 mar 2021, 11:52 Bij die Heuliez bussen in GD hebben die lange spiegels ook een extra spiegel gekregen. Vindt het OV-bureau daar de dode hoek nog belangrijker dan in Utrecht of is er nog een andere reden?
Die extra spiegel is een frontspiegel, die dus gericht is op wat er zich direct voor de bus bevindt. De ex-Groningse geledes in Utrecht (serie 3400) hebben die ook nog, daar zit hij tegen de rechter voorruitstijl gemonteerd. De hele spiegelarm is trouwens identiek aan die van de Iveco Crossway.
Ferdinand schreef: ma 15 mar 2021, 09:51 De werkzaamheden aan de bushaltes op De Dreef zijn inderdaad vandaag begonnen. Toch wel vreemd dat zoiets nodig is al zo snel na vernieuwing van de weg redelijk recent. Bij de rotonde zag ik ook borden staan, die is beschadigd geraakt door al die zware bussen die over de hoekjes heen gereden hebben.
Dat is niet vreemd als je er gewoon rekening mee houdt dat er zwaar en groot verkeer over je weg rijdt. Zo'n overrijdbaar gedeelte van een middeneiland op een rotonde is er niet voor niks: een trekker-opleggercombinatie zal die altijd gebruiken omdat-ie anders bij het afrijden van de rotonde de bocht niet haalt. Met een gelede bus is dat op zich niet nodig maar als het alsnog aan de krappe kant is (wat het geval is bij de rotonde bij winkelcentrum Vollenhove) pak je alsnog een randje van dat middeneiland mee. Liever dat dan de stoep, al kan die ook kapot natuurlijk.

Idem voor die goten tussen de haltes en de rijbaan: dan weet je dat er dus een keer of zes, zeven per uur een zware bus overheen dendert om bij de halte te stoppen. Houd je daar geen rekening mee, dan is het inderdaad binnen de kortste keren aan gort.

De stoepranden van de vernieuwde Kromme-Rijnlaan (afgelopen najaar opgeleverd!) zijn ook al lekker kapotgereden. De bocht naar de Griffensteijnselaan is al net zo'n feest. De gemeente zal de reparatiekosten niet leuk vinden, maar dan hadden ze die weg niet zo stom aan moeten leggen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Gaan de kosten dan niet naar de aannemer? Het was de aannemer die zulk baggerwerk heeft geleverd.

De Bergweg in Zeist was ook al zo'n drama een paar jaar geleden. De fietsstrook was al binnen een paar weken kapotgereden en ik meen dat toen de kosten naar de aannemer gingen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Als de aannemer de opdracht krijgt om baggerwerk te leveren valt die weinig te verwijten lijkt me?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Dennenboom »

Jumbo busje doet tram Utrecht ontsporen.
https://www.ad.nl/utrecht/tram-uithofli ... ~aba5c849/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Geen gewonden gelukkig, maar tram 22 rijdt de rest van de dag niet meer (U-OV).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Nou ben ik niet heel erg thuis in de trèms en wat die dingen qua klappen op kunnen vangen enzo, maar ik vind het nogal een ravage voor een aanrijding :shock:
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lange_Dre »

Wat een ravage! Drie dingen vallen mij op bij het zien van de foto:
1. Opvallend dat er geen gewonden zijn gevallen als je ziet hoe de tram ontspoort is.
2. Ik heb wel vaker in Nederland een tram gezien die ontspoort was, maar dit geval ziet er wel erg extreem uit.
3. Zo op de foto te zien lijkt de tram er redelijk ongeschonden uit te zijn gelopen/gekomen.

Ik ben wel erg benieuwd naar de oorzaak dat dit heeft kunnen gebeuren. En of dit eventueel iets te maken heeft met de tram zelf (denk aan defect, denk aan het gewicht of de snelheid van de tram).

Ik weet dat de uithoftram op de vrijebaan een redelijk snelheid kunnen hebben. Men heeft vandaag denk ik erg veel geluk gehad in Utrecht, weinig reizigers en verkeer op de wapen vanwege Corona. En ik wil er niet aan denken als er op het bewuste moment ook een tegenligger op het andere spoor kwam aanrijden, dan had het zomaar nog ernstiger kunnen aflopen, met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Je zou ook maar in dat zwarte autootje zitten... Die kan echt geen kant meer op nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Kan die niet rechts via de trambaan weg?
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door PHS »

Lange_Dre schreef: di 16 mar 2021, 12:23 Ik ben wel erg benieuwd naar de oorzaak dat dit heeft kunnen gebeuren. En of dit eventueel iets te maken heeft met de tram zelf (denk aan defect, denk aan het gewicht of de snelheid van de tram).
Gokje: Jumbo bestelbus is door rood gereden en zag de tram (die precies in de dooie hoek zit) niet aankomen. Bestelbus rijdt met flinke snelheid tegen de flank van tram die ontspoort.
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Bemined »

Als ik de streetviewfoto's erbij pak mist er een bovenleidingsmast, en als je goed kijkt op de foto's vna het ongeval zie je dat deze onder de tram ligt. Ik vermoed dat die er iets mee te maken heeft waarom de tram zo volledig ontspoort is. Deze mast stond vlak naast de kruising tussen de sporen in, dus als het bestelbusje vol in de flank aangereden is zal deze tegen de mast geduwd zijn en die mast heeft daarna zowel het busje als de tram opzij geduwd voordat deze is afgebroken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik zit in zo'n elektriek geval die mij naar mijn ghetto aan het vervoeren is *O*
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door The Greyhound »

Aking schreef: di 16 mar 2021, 11:59 Nou ben ik niet heel erg thuis in de trèms en wat die dingen qua klappen op kunnen vangen enzo, maar ik vind het nogal een ravage voor een aanrijding :shock:
De klap heeft de tram op het eerste gezicht goed opgevangen. De ravage is met name ontstaan door het ontsporen. Daarvan kennen we in Amsterdam ook een aantal gevallen die er met name spectaculair uitzagen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Aking schreef: di 16 mar 2021, 23:37 Ik zit in zo'n elektriek geval die mij naar mijn ghetto aan het vervoeren is *O*
En, bevalt het? *bus*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten