Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stadsbus
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Milco schreef: ma 06 mei 2024, 10:13 Het betreft maar één bus; de 4050 is oud nieuws...
Inderdaad, zie dat nu pas. Sorry. Slordig van mij
zone2000
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door zone2000 »

Qbuzz haalt buschauffeurs uit andere delen van Europa om tekorten op te lossen

Qbuzz start een pilot om buschauffeurs uit andere delen van Europa aan te trekken voor de Utrechtse concessie U-OV. De vervoerder hoopt zo het personeelstekort op te lossen. Ook moet de inzet van internationale chauffeurs de dienstregeling voor reizigers verbeteren en de werkdruk voor werknemers verlichten.

https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/05/06 ... te-lossen/
Negen
Berichten: 83
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Negen »

Ik wilde vanmorgen met de tram gaan, maar toen bleek dat er al sinds kwart voor zeven een verstoring tussen Utrecht Centraal en Utrecht Science Park was.. _O- Dit zou tot ongeveer 12:00 duren en als ik de informatie mag geloven, hebben ze zels tramvervangende bussen ingezet. (Gebeurt niet vaak bij verstoringen) Echter heb ik het niet af staan te wachten omdat de bushalte inmiddels vol stond met gestrande tramreizigers, maar heb ik omgereisd via Utrecht Overvecht en ben daar op de bus gestapt dat gelukkig een gelede bus bleek te zijn want op een gegeven moment was deze best vol, maar gelukkig minder druk dan ik had gedacht. :O
Carrotmerc
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Carrotmerc »

Alle bussen die sinds een paar weken van Pouw zijn, dit betreft de 4001-4016 en 4150-4155. Rijden sinds kort met Pouw Vervoer opschriften op de achterkant en onder het bestuurdersraam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39238
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

In Amersfoort kan je deze week tijdreizen als je geluk hebt... Zo had ik vanavond de redelijk op tijd rijdende bus van 20.01 op lijn 6 die om 20.11 bij m'n bestemming op de Stadsring was. Na een snelle boodschap aldaar had ik vervolgens de bus van 20.06 terug kunnen hebben, al reed die met "Niet instappen" op de koersdisplays want de volgende zat er al weer achter :p

Afhankelijk wat de rit ervoor was en hoeveel keertijd die had zijn de vertragingen door de werkzaamheden aan de Stationsstraat soms echt gigantisch, maar wat wil je ook als de lijnen vanaf CS richting Eemplein via Wijersstraat - Smallepad - Kersenbaan - Leusderweg - Arnhemseweg - Stadsring moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13231
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Niet alleen in Amersfoort lukt dit, lijn 34 heeft er ook last van: in Utrecht wordt sinds maandag de 't Goylaan verbouwd, en dus wordt tot 21 juni omgereden via de Rubenslaan. Dat past echter volledig niet in de rijtijd, vanmiddag reden er ritten met meer dan een half uur vertraging vanuit Utrecht naar Zeist. Als dit nog een maand doorgaat is dat alles behalve prettig. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Philip
Berichten: 351
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Daniel schreef: wo 15 mei 2024, 21:05 In Amersfoort kan je deze week tijdreizen als je geluk hebt... Zo had ik vanavond de redelijk op tijd rijdende bus van 20.01 op lijn 6 die om 20.11 bij m'n bestemming op de Stadsring was. Na een snelle boodschap aldaar had ik vervolgens de bus van 20.06 terug kunnen hebben, al reed die met "Niet instappen" op de koersdisplays want de volgende zat er al weer achter :p

Afhankelijk wat de rit ervoor was en hoeveel keertijd die had zijn de vertragingen door de werkzaamheden aan de Stationsstraat soms echt gigantisch, maar wat wil je ook als de lijnen vanaf CS richting Eemplein via Wijersstraat - Smallepad - Kersenbaan - Leusderweg - Arnhemseweg - Stadsring moeten rijden.
Ik heb een tijdje regulier getijdreisd (tijdgerezen is leuker). Lijn 1 in Harderwijk met een aankomst van 15.39 op het station bood een overstap op lijn 205 richting Barneveld van 15.34.

Lukte dat niet, dan werd het lijn 101 richting Amersfoort Vathorst. Zo, dan hebben we ook een linkje met Utrecht.
MdJ
Berichten: 4541
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Z2N schreef: wo 15 mei 2024, 21:20 Niet alleen in Amersfoort lukt dit, lijn 34 heeft er ook last van: in Utrecht wordt sinds maandag de 't Goylaan verbouwd, en dus wordt tot 21 juni omgereden via de Rubenslaan. Dat past echter volledig niet in de rijtijd, vanmiddag reden er ritten met meer dan een half uur vertraging vanuit Utrecht naar Zeist. Als dit nog een maand doorgaat is dat alles behalve prettig. :X
Ook lijn 47 in de vertraging, die rijdt richting Houten via de Socrateslaan-Europalaan-A12. Alhoewel de route via lijn 8 en Lunettenbaan wel een stukje sneller was, gezien een aantal bussen die route redelijk hebben gereden en relatief weinig vertraging hadden.
Bij twijfel: gebruik beton.
April064
Berichten: 719
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

De 15-meter bus waar ik inzat stond gistermiddag gestrand in een woonwijk in Kamerik.

De chauffeur (een onbekende chauffeur van Pouw Vervoer) op de 123 naar Oudewater ging na station Woerden weer terug richting Mijdrecht. Ik wees hem erop, en zei dat er niet echt veel kansen waren om om te keren en dat hij beter door kon rijden om langs Kamerik te gaan en via de N212 en Utrechtsestraatweg terug richting Oudewater te kunnen. Echter, op de randweg van Kamerik ging hij linksaf de eerste zijweg in. Het loopt daar op papier niet dood, maar een 15-meter bus is zo'n joekel dat hij daar eigenlijk geen kant op kan. Ondanks dat gingen wij de Molentocht in, het vrachtwagenverbod negeerde hij. Op de kruising met de Mijzijde besefte wij dat dit met een 15 meter bus niet ging lukken, dus wij moesten het hele stuk terug tot de Nijverheidsweg achteruit rijden om zo toch om te keren.

Met wat hulp van de lokale bevolking, maar voornamelijk de goede stuurvaardigheden van de chauffeur bleef de enige schade een paar houten paaltjes en de zijbumper van de bus, maar het was wel heel spannend. De uiteindelijk schade was +22 bij Woerden Ziekenhuis en een behoorlijk getraumatiseerde chauffeur die niet meer de retourrit wilde rijden.
zij/haar/hen/hun
TLP
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TLP »

Ik mis een stukje context. Waarom moest er gekeerd worden en kon de chauffeur niet via de normale route van Woerden naar Oudewater of van Woerden naar Mijdrecht rijden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39238
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ik lees de post van April064 als dat hij abuis richting Mijdrecht reed terwijl hij naar Oudewater moest. Op lijn 123 wordt vaker van Mijdrecht naar Woerden gereden dan van Woerden naar Oudewater, dus je keert niet altijd op de rit terug naar Mijdrecht na het rondje busstation in Woerden.

Sowieso rijdt Pouw soms maar één omloop op een bepaalde lijn en als je die als nieuwe chauffeur niet eerder gereden hebt kan het even opletten zijn.
Overkomt meer nieuw personeel: van de week had ik er nog eentje van Syntus zelf die tot verbazing van alle passagiers de rotonde Stationsweg/Dreef in Scherpenzeel 1,75x rond ging alvorens de juiste afslag te nemen :mrgreen:
(En heel vroeger toen stalling Mijdrecht één rit op de 298, vanaf De Klomp toen nog, had heb ik een chauffeuse te hulp moeten schieten die bijna vanuit Ederveen richting Lunteren reed i.p.v. de omleiding naar Renswoude)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 719
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Precies wat Daniel zei ja, de chauffeur ging terug richting Mijdrecht terwijl het de bus richting Oudewater was.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

MdJ schreef: wo 15 mei 2024, 22:34
Z2N schreef: wo 15 mei 2024, 21:20 Niet alleen in Amersfoort lukt dit, lijn 34 heeft er ook last van: in Utrecht wordt sinds maandag de 't Goylaan verbouwd, en dus wordt tot 21 juni omgereden via de Rubenslaan. Dat past echter volledig niet in de rijtijd, vanmiddag reden er ritten met meer dan een half uur vertraging vanuit Utrecht naar Zeist. Als dit nog een maand doorgaat is dat alles behalve prettig. :X
Ook lijn 47 in de vertraging, die rijdt richting Houten via de Socrateslaan-Europalaan-A12. Alhoewel de route via lijn 8 en Lunettenbaan wel een stukje sneller was, gezien een aantal bussen die route redelijk hebben gereden en relatief weinig vertraging hadden.
Uw gebeden zijn verhoord: de omleidingen zijn sinds vandaag aangepast.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Philip
Berichten: 351
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Zou het mogelijk zijn om de overstap van lijn 83 op lijn 280 in Veenendaal-Noord in de reisplanner te tonen? Vanaf de halte Plesmanstraat loop je in een minuut of vijf naar de halte De Schutterij en v.v. Dit is sneller dan sommige overstappen op grotere stations.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39238
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Google Maps geeft 'm al, echter met lopen naar halte Landjuweel. En een reistijd die 7 minuten langzamer is dan via station Centrum dus vandaar dat de meeste reisplanners 'm niet geven.

Je zit op 280 waarschijnlijk met de buffer in de rijtijden om files op te vangen waardoor de overstap vaak in de praktijk wel lukt maar volgens dienstregeling niet haalbaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 351
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Ik bedoelde Landjuweel inderdaad, maar ik kan 'm met geen mogelijkheid uit 9292 krijgen. Zelfs bij Plesmanstraat - Landjuweel krijg ik het advies om eerst 25 minuten te lopen naar De Klomp en dan lijn 83 te nemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39238
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Is niet heel gek want de aansluiting is dan ook eigenlijk nooit mogelijk. Als ik de dienstregelingen naast elkaar leg heb je meestal 5-6 minuten en Google Maps rekent 8 minuten lopen dus dat haal je nooit. Met uitzondering van die ene die ik linkte want dat is het enige moment op de dag dat er minstens 8 minuten tussen de geplande tijd van 280 op de Plesmanstraat en 83 op halte Landjuweel zit.

9292 kent duidelijk geen looproutes ergens halverwege de route, want die geeft 'm ook in de middag niet als je een kwartier hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten