Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

U-OV twittert dat ook vandaag geen trams zullen rijden op lijn 22. In de daluren worden reizigers verwezen naar het reguliere busvervoer, in de spits rijdt men tramvervangend vervoer
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Meltrain schreef:
Aking schreef: di 16 mar 2021, 23:37 Ik zit in zo'n elektriek geval die mij naar mijn ghetto aan het vervoeren is *O*
En, bevalt het? *bus*
Mij bevalt het inderdaad, voor Aking kan ik niet praten, maar mij bevallen de Heuliez bussen ten zeerste
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

T trekt lekker snel op, alleen waren er wel drie drempels die flink herrie maakte die voorheen nooit opvielen. En ik had nou niet echt het idee dat de chauffeur als een malle rond aan het scheuren was.

Dus geen idee of die dingen verlaagde sportspoilers en weet ik het wat hebben, maar dat viel me op.

En ik heb het idee dat de stoelen hoger staan, waardoor het gangpad krapper oogt.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Die stoelen zijn wel lekker zacht vind ik, aardig comfortabel vond ik ze wel
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Ik heb vandaag gestemd in de Galgenwaard. Op de trambaan stonden een paar montagewagens, maar er gebeurde verder niets. Tramvervangend vervoer heb ik niet gezien (ik was er in de spits), tenzij ze daarmee extra inzetten op lijn 28 bedoelden. Daar zag ik een ex-Groningse gelede naar Extra Bus en nog eentje naar Busstation CS.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

De tramvervangende bussen voor lijn 22 rijden in eerste instantie volgens de route van lijn 28, en alleen als dat niet kan volgens de route van de oude 12. Volgens mij is het de bedoeling dat ze dan ook alleen stoppen bij de haltes die als tramvervanging aangewezen zijn (Rijnsweerd-Zuid voor De Kromme Rijn bijvoorbeeld), maar het enige wat ik tijdens het stemmen langs heb zien komen waren extra ritten met nummer 28.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Sowieso is er iets vreemds aan de hand, op de U-OV site staat nu namelijk het volgende bij de stremming van lijn 22 vermeld...
Door een verstoring is er geen tramverkeer mogelijk tussen Utrecht Centraal en Utrecht Science Park. De bussen rijden op Utrecht Science Park een omleidingsroute via de haltes Rijnsweerd Zuid, Genèvelaan, UMC/Universiteitsweg, Cambridgelaan en Sorbonnelaan.
Maar waarom rijden de bussen op het USP dan om? Staat de bus/trambaan vol met gestrande trams ofzo? Want volgens de storingsmelding gaat dit om de reguliere buslijnen en niet om extra vervangende bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Ik zit eens naar de dienstregeling van lijn 65 te kijken en het verbaast mij dat de 'korte ritten' tussen Utrecht en Nieuwegein eindigen bij halte Marconi Laag, maar één halte terug richting Utrecht weer beginnen bij het Oosterlichtcollege.

Ik begrijp wel dat er in die omgeving lastig gekeerd kan worden (wellicht een rondje via de Structuurbaan en de Pascalbaan), maar dan nog: hoe komen de kerende ritten dan weer bij het Oosterlichtcollege waardoor op de terugweg niet bij Marconi Laag wordt gestart? En kortom: waarom zijn eind- en beginhalte hier überhaupt verschillend?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Vanuit Utrecht gezien is Marconi-laag een logische eindhalte omdat je dan alle scholen/onderwijsinstellingen hebt meegepakt, en je vanaf die halte alle kanten op kunt: als MAT-rit naar bijvoorbeeld Nieuwegein Stadscentrum of Houten bijvoorbeeld, of naar de stalling Morsebaan.

Andersom is Oosterlichtcollege het startpunt omdat daar een haltekom is en bij Marconi-laag niet.

Ten oosten van de halte Marconi-laag is een ventweg waar je kunt draaien.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Kijk eens aan, zo simpel kan het zijn! Thanks, weer wat geleerd! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Overigens is de situatie niet altijd zo geweest als hij nu is: in de eerste jaren met die verdichtingsritten was Marconi Laag zowel het eind- als beginpunt, dat zal vanwege het ontbreken van de haltekom later wel aangepast zijn.
Marconi-Laag heeft immers geen kerende ritten, dus alles wat daar begint komt uit de stalling of als MAT-rit aan en kan dus heel goed wat vroeger dan gepland arriveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Die kerende ritten zijn er wel degelijk. Kijk maar eens naar de aankomst- en vertrektijden van de korttrajectritten van de 65 in de daluren. Daarom ook Milco’s vraag ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zat nog te veel met de oude dienstregeling van voor de grote wijziging in december 2019 in m'n hoofd, toen waren er immers nog geen korte ritten in de daluren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

De bestuurder van het Jumbo-busje betrokken bij de tram-botsing heeft een proces-verbaal gekregen. Hij bleek onder invloed van alcohol en heeft een rood verkeerslicht genegeerd.

https://www.politie.nl/nieuws/2021/maar ... -tram.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Echt onbegrijpelijk dat zo’n iemand onder invloed achter het stuur gaat zitten, schade aan de trams valt gelukkig mee heb ik al begrepen vanuit de Regiotram Utrecht Facebookgroep, waar zowel spotters, medewerkers van U-OV en de provincie in zitten
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Suus schreef: vr 19 mar 2021, 15:31 De bestuurder van het Jumbo-busje betrokken bij de tram-botsing heeft een proces-verbaal gekregen. Hij bleek onder invloed van alcohol en heeft een rood verkeerslicht genegeerd.

https://www.politie.nl/nieuws/2021/maar ... -tram.html
De melding dat de bestuurder onder invloed was is inmiddels weggehaald, onderzoek moet dat nog uitwijzen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Heeft Syntus Utrecht tegenwoordig eigenlijk de U-link omlopen helemaal losgelaten, of zijn er gewoon toevallig veel defecten waardoor uitgewisseld wordt...
De laatste dagen zie ik op Veenendaal-De Klomp steeds vaker rood-witte Citea's op lijn 50 rijden namelijk. En afgelopen donderdagmorgen had ik zelfs een U-link Citea op een Amersfoortse omloop op lijn 80, dat was toch wel een vrij grote uitzondering op de regel.

U-link wagens op lijn 80 komt immers weliswaar vaker voor, maargoed, dan waren het doorgaans nog Edese omlopen waar zo'n wisseling toch net wat makkelijker plaatsvindt als het om wat voor reden dan ook nodig is. Hoewel, ik heb ook weleens dagenlang een U-link Citea op de Amersfoortse lijn 8 zien rijden en die wordt op één rit na volledig vanuit vestiging Amersfoort gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De U-links worden bij Buspartners Amersfoort onderhouden. (Mede) daardoor komen ze op Amersfoortse omlopen terecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat werden ze, bij gebrek aan andere werkplaatsen, aannemelijk een jaar geleden ook al. Toch zie ik ze de laatste tijd steeds vaker op Amersfoortse omlopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

In principe mogen U-Link bussen nog steeds alleen op lijn 50 rijden. Het klopt inderdaad dat ze, net als alle andere bussen, bij Buspartners Amersfoort in onderhoud zijn. Echter moeten wij MPO'ers een U-Link bus leeg naar de TD brengen omdat die van de gemeente Amersfoort eigenlijk niet op lijndienst mogen rijden.
Dat je ze op de stadsdienst tegenkomt is inderdaad uitzondering. Mogelijke verklaring is dat deze bussen wachten op onderhoud (storingen waar nog wel mee doorgereden kan worden) en dat Buspartners nog geen plek voor ze heeft omdat er te veel andere (rood-witte) bussen in de TD staan. Om toch alle ritten te rijden kan dan bij uitzondering de U-Link worden ingezet. Soms is de MPO ook gewoon niet in de gelegenheid om leeg naar Amersfoort te karren óf hebben ze nog geen bus klaar die dan weer meegenomen kan worden. In die gevallen willen we nog wel eens toch die bus inplannen op een omloop die uitloopt in Amersfoort.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Wat is een MPO'er?
En wat maakt het de Gemeente Amersfoort nu weer uit of er een U-link bus op de stadsdienst rijdt? :s Dat de Provincie Utrecht het niet wil, kan ik me voorstellen, maar wat zou het bezwaar van de gemeente zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

MPO = Medewerker Productie Ondersteuning. Vrij vertaald de gele hesjes die onder andere komen helpen als chauffeurs met pech langs de kant staan en die dus voertuigen uitruilen met de TD.

Mij is verteld dat Amersfoort moeilijk deed maar het kan best (ook) de provincie zijn die het niet wil hebben. In ieder geval is het niet de bedoeling ;)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik weet sowieso dat er vanuit het ROCOV Utrecht bezwaren zijn tegen de bestickering op de ramen bij de U-link bussen, dan wil je die natuurlijk niet op allerlei andere lijnen hebben rondrijden. De gemeente Amersfoort heeft daar ook input in, want die maken deel uit van de werkgroep Amersfoort van het ROCOV (waarin Syntus, gemeente Amersfoort, Rover Amersfoort, SGLA en waar relevant ook Soest, Leusden en U-OV deelnemen).

En er zou zomaar ook een concessie-eis mee kunnen spelen ja. Zou het na moeten zoeken, maar als ik het goed herinner moet er verplicht een telefoonnummer van de Syntus klantenservice op de bus staan. En op de U-link bussen staat het telefoonnummer van de U-OV klantenservice, omdat zij voor alle U-link lijnen de eerste afhandeling doen (en waar nodig de reactie naar Syntus doorsturen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Tom98 schreef: Mij is verteld dat Amersfoort moeilijk deed maar het kan best (ook) de provincie zijn die het niet wil hebben. In ieder geval is het niet de bedoeling ;)
Ik begreep dat de provincie ook tegen de inzet van de Twentse bussen vanuit Amersfoort was afgelopen zomer (en dat ze daarom al na een paar weken naar Gelderland vertrokken). Het zal me niet verbazen als deze beperking ook vanuit de provincie komt.
Daniel schreef: En er zou zomaar ook een concessie-eis mee kunnen spelen ja. Zou het na moeten zoeken, maar als ik het goed herinner moet er verplicht een telefoonnummer van de Syntus klantenservice op de bus staan.
Als dat het probleem is zouden de 1001-1005 ook niet meer mogen rijden. Daar staat überhaupt geen telefoonnummer op. :p
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

1001 heeft inmiddels het Syntus Utrecht jasje weer volledig aan, zoals hij aan het begin ook is afgeleverd!
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten