Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Bron tram die niet rijdt: http://www.regiotramutrecht.nl/homepage/home
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Op diezelfde site staat, onder vervangend vervoer, trouwens ook de bevestiging van de knip in lijn 74 en 77.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Dat doet de middagvariant van lijn 19 nu ook al. Hij rijdt immers een lus door De Wetering / Terwijde. Bij het in- en uitgaan van de wijk rij je nagenoeg langs het nieuwe station.rm7 schreef:Lijn 19 gaat waarschijnlijk eerst door Terwijde en daarna door De Wetering rijden. De precieze invulling is nog niet helemaal duidelijk.Stephan schreef: Wat houdt die wijziging van lijn 19 bijvoorbeeld in? Het station LR Centrum ligt aan het begin van de route.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Op het Connexxion terrein in Nieuwegein staan een hoop pro city's die men kan gebruiken voor de servicelijnen, toch veel beter dan die 8 persoons busjes. Denk dat er een stuk minder geklaagd wordt zodra er "normale bussen" rijden. Vind het tevens raar dat lijn 14 bijv een groot gedeelte van de route door oog in al rijdt zonder halte (richting lombok).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Als je ProCity´s gaat inzetten ben je het hele voordeel van die servicelijnen kwijt, namelijk dat een 8-persoonsbusje met chauffeur een stuk voordeliger is. Een ProCity heb je gewoon een normale buschauffeur voor nodig, die is duurder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Vandaag eens wezen kijken bij het centraal station.
Op het jaarbeursplein zijn de perrons al bijna helemaal af. De bovenleiding hangt nog niet, maar de bevestingsdraden al wel. Ik neem aan dat het houten perron voor de Weense trams is?
Nieuwe sneltram by Alfenaar, on Flickr
Hout ftw! by Alfenaar, on Flickr
Nog een keer de huidige halte. Hoogstwaarschijnlijk de laatste keer voor mij. -o-
Nog even snel de sneltram by Alfenaar, on Flickr
Op het jaarbeursplein zijn de perrons al bijna helemaal af. De bovenleiding hangt nog niet, maar de bevestingsdraden al wel. Ik neem aan dat het houten perron voor de Weense trams is?
Nieuwe sneltram by Alfenaar, on Flickr
Hout ftw! by Alfenaar, on Flickr
Nog een keer de huidige halte. Hoogstwaarschijnlijk de laatste keer voor mij. -o-
Nog even snel de sneltram by Alfenaar, on Flickr
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Behoorlijk stevig stootblok daar aan het eind van het spoor trouwens
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Leuke collega's daar zeg. Zelf houden ze pauze en één iemand zit nog te werken. Geen wonder dat het af en toe tergens traag gaat bij de infra.
Maar even ontopic. De stootblok zal het wel tegen kunnen houden in sommige gevallen. Echter niet alle stootblokken zijn echt goed bestemd tegen treinen en trams met een bepaalde snelheid (er zijn zat voorbeelden te noemen), dus of deze het ook "100%" goed zal doen weet ik ook nog net zo niet. Als ik zo kijk denk ik dat wanneer een tram tegen aan rijdt dat ding eerder om zal vallen dan de tram tegen goed tegenhoudt (echter zal dat niet gebeuren natuurlijk) ;)
Maar even ontopic. De stootblok zal het wel tegen kunnen houden in sommige gevallen. Echter niet alle stootblokken zijn echt goed bestemd tegen treinen en trams met een bepaalde snelheid (er zijn zat voorbeelden te noemen), dus of deze het ook "100%" goed zal doen weet ik ook nog net zo niet. Als ik zo kijk denk ik dat wanneer een tram tegen aan rijdt dat ding eerder om zal vallen dan de tram tegen goed tegenhoudt (echter zal dat niet gebeuren natuurlijk) ;)
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Gelukkig zie je dat ook op de foto en wat een conclusie.Michael 1988 schreef:Leuke collega's daar zeg. Zelf houden ze pauze en één iemand zit nog te werken. Geen wonder dat het af en toe tergens traag gaat bij de infra.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
@Michael1988: Omvallen doen die dingen niet zo snel hoor. Hier een voorbeeld wat zo'n stootblok met een trein doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Is dat kruispunt bij 't goylaan nou al aangepast met een nieuwe halte? Ik meen ergens gelezen te hebben dat het haast niet mogelijk was om een halte te creëren voor lijn 1.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Nee, er is nog niets aangepast bij die kruising.
Ik vraag me ook af waar die halte dan zou moeten komen, ruimte voor een haltehaven is er niet echt ('t Goylaan heeft grote bomen vlak langs de weg, Hooft Graaflandstraat is vrij smal.) Ik denk dat de bus dan op de rijbaan zou moeten stoppen, wat zo vlakbij een druk kruispunt niet echt handig is.
Ik vraag me ook af waar die halte dan zou moeten komen, ruimte voor een haltehaven is er niet echt ('t Goylaan heeft grote bomen vlak langs de weg, Hooft Graaflandstraat is vrij smal.) Ik denk dat de bus dan op de rijbaan zou moeten stoppen, wat zo vlakbij een druk kruispunt niet echt handig is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
De gemeente wil(de) daar geen halte maken. Maar er wordt in ieder geval wel over geklaagd door reizigers, dus wie weet. Verder is de bocht aangepast, omdat deze in de drukte lastig schadevrij te maken was.
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
ik zie de lijnen 206 en 213 langskomen, welke lijnen zijn dat? is de 206 een variant op lijn 6 (de ritten tot Nijenoord)?
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Versterking van lijn 6 zou in theorie nog niet moeten ingaan. Dat staat pas op 13-4 gepland, wanneer er meer lijnen op CS geknipt worden en lijn 9 gaat rijden. 213 is me al helemaal een raadsel. Gvu.nl en connexxion.nl zwijgen in alle talen over deze lijnen.
Waar zag je deze en in welke richting?
Waar zag je deze en in welke richting?
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Ik dacht dat de knippingen van de lijnen 6 en 7 (o.a.) later geknipt werden? Of heb ik iets gemist? Ik hoop eerlijk gezegt niet dat die lijnen 13-04 al geknipt worden want ik heb de verbinding van lijn 7 in zijn geheel nog wel nodig en het is handig als die in zijn geheel blijft.microshit schreef:Versterking van lijn 6 zou in theorie nog niet moeten ingaan. Dat staat pas op 13-4 gepland, wanneer er meer lijnen op CS geknipt worden en lijn 9 gaat rijden. 213 is me al helemaal een raadsel. Gvu.nl en connexxion.nl zwijgen in alle talen over deze lijnen.
Waar zag je deze en in welke richting?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
De knip vindt niet m.i.v. 13-4 plaats, maar m.i.v. 13-6 zoals al in de post met alle wijzigingen staat. Ook wel logisch zo tegelijk met de start van de zomerdienstregeling.
Wat 213 betreft, dat zal deze wel zijn:
Wat 213 betreft, dat zal deze wel zijn:
Bron is de OV Uitgangspuntennotitie 2013 van het BRU.Op het traject Utrecht Centraal-Venuslaan/Rubenslaan (Diaconessenziekenhuis) zal de frequentie van lijn 41 (of als lijnnummer 13) gedurende de daluren en in de weekeinden worden verhoogd naar een kwartierdienst, omwille van de benodigde capaciteit op deze corridor (koopzondag/zaterdag, vervallen lijn 12 in weekeinden, benutten groeipotentie).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Dat doet lijn 13 nu al. Als de 12 niet rijdt (late avonduren, weekend) rijdt lijn 13 2x/u CS - Stadion v.v. Zo ontstaat er een kwartierdienst samen met de 41.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Ik las net op http://www.cu2030.nl dat van 18 tot 22 april de halte Westplein komt te vervallen. Er stond ook dat d bussen worden omgeleid. Weet iemand toevallig ook hoe? GVU en Connexxion zeggen er namelijk helemaal niks over op hun website.
Laatst gewijzigd door wouter15 op wo 10 apr 2013, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Het helpt wellicht als je erbij verteld waar op die site je dat gelezen hebt, ik kan het er niet terugvinden. Er bestaat ook helemaal geen bushalte Archipel in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Ik bedoelde halte westplein. Waarschijnlijk door de automatische spelling op mijn mobiel is dat niet helemaal goed gegaan. Ik las het trouwens van dat omleiden op cu2030 in het artikel over de verplaatsing van de tram.Daniel schreef:Het helpt wellicht als je erbij verteld waar op die site je dat gelezen hebt, ik kan het er niet terugvinden. Er bestaat ook helemaal geen bushalte Archipel in Utrecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Lol die heeft er dan wel heel wat anders van gemaakt.
Vanaf het station ri. Graadt van Roggenweg is er nog verkeer mogelijk aldus cu2030, dat zal dus geen omleiding opleveren (Hoewel de route via de Leidsekade lijkt te lopen wat wel behoorlijk krap is met een bus).
Arriva en Veolia rijden aannemelijk via de A12 en Europalaan, voor de GVU en Connexxion-lijnen die vanaf busstation De Meern Oost af komen lijkt een route via Papendorp en dan over de route van 24/29 naar het station mij de enige logische route. Dat is voor 26 en 27 eigenlijk ook wel de meest logische route.
Vanaf het station ri. Graadt van Roggenweg is er nog verkeer mogelijk aldus cu2030, dat zal dus geen omleiding opleveren (Hoewel de route via de Leidsekade lijkt te lopen wat wel behoorlijk krap is met een bus).
Arriva en Veolia rijden aannemelijk via de A12 en Europalaan, voor de GVU en Connexxion-lijnen die vanaf busstation De Meern Oost af komen lijkt een route via Papendorp en dan over de route van 24/29 naar het station mij de enige logische route. Dat is voor 26 en 27 eigenlijk ook wel de meest logische route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Maar de route van lijn 7 dan? Ik denk zelf dat ze die route gewoon in stand houden en dat ze gewoon om Westplein heen rijden (hoe?)
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
De 7 kan natuurlijk via de Overste den Oudenlaan en Balijelaan naar het station rijden, of het GVU moet de lijn knippen zodat het gedeelte CS-Kanaleneiland vanaf Busstation West vertrekt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
dat was ook de bedoeling, dat lijn 8 uit Lunetten vervolgens grotendeels de route van lijn 7 naar Overvecht overneemt. Lijn 8 naar Overvecht wordt dan lijn 9 en lijn 7 wordt dan alleen het stuk naar Kanaleneiland. Weet niet of dit nog doorgaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 77 gasten