Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Wanneer je de belangrijkste Zeister wijken goede rechtstreekse busverbindingen geeft met:
- Utrecht CS
- Utrecht USP
- Station Driebergen
- Amersfoort
heb je volgens mij helemaal geen "overstappunt" in Zeist nodig.
En volgens mij hebben de meeste Zeister wijken al 2 à 3 van de bovenstaande rechtstreekse busverbindingen. Dus dat "overstappunt" lijkt mij eigenlijk niet zo nodig.
- Utrecht CS
- Utrecht USP
- Station Driebergen
- Amersfoort
heb je volgens mij helemaal geen "overstappunt" in Zeist nodig.
En volgens mij hebben de meeste Zeister wijken al 2 à 3 van de bovenstaande rechtstreekse busverbindingen. Dus dat "overstappunt" lijkt mij eigenlijk niet zo nodig.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Had net voor het eerst een Setra met kuchscherm (de 1623), bij Syntus beginnen die nu dus ook langzaam te verschijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik zag laatst ook een oude BYD met een scherm erin rijden, al weet ik niet zeker of die dat al hadden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Wat ik opving van een discussie tussen twee chauffeurs erover worden de schermen 's nachts in Amersfoort ingebouwd, dus goeie kans dat die BYD ook bij de eerste exemplaren die een scherm kregen hoorde. Om die Amersfoort te krijgen is immers relatief weinig extra uitwisselen nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik woonde een tijdje terug in Huis Ter Heide. Kort nadat ik verhuisde lieten ze lijn 52 opgaan in de 34 en was je bij mij daar voor de deur aangewezen op de 56 zonder directe verbinding met Utrecht, of moest je een flink stuk lopen/fietsen voor de 34. Nu zijn we een jaar verder en is het ineens logisch om lijn 34 dit hele stuk weer te laten ontsluiten...
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Net een bijzonder avontuur gehad met lijn 12: de bus kwam was al 3 minuten te laat en vertrok van halte C10. Vervolgens rijdt de chauffeuse richting de Graadt van Roggenweg en wil ze bij het 24 Oktoberplein links (richting Kanaleneiland) voor sorteren en ik liep daardoor naar de chauffeuse. Zij had toen door dat ze de verkeerde route reed en reed via de Admiraal Helfrichlaan terug naar het Westplein en de normale route richting Maarssen. Was me h't avontuurtje wel
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Volgens de interne weekbrief zijn de dubbelgelede HESS en de Citaro's (ex XX) opgelegd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik heb begrepen dat het volgende materieel terzijde staat: 3 Optare's (4301-4303, al geruime tijd), 3 Hess hybride's (4218-4220), 10 ex-CXX Citaro G (4551-4561, de 4558 was al weg), 17 VDL's en 8 Citaro G ex-Groningen (3000- en 3500-serie). Ik denk wel dat bij de VDL's en de ex-Groningers de definitieve keuze nog zal worden gemaakt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Benieuwd of de Ambas uberhaupt nog nodig zijn als de tram weer eens gaat rijden én de Heuliez ingestroomd zijn.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Vanmddag zag ik een BYD (uit de serie 1904-1908) van Syntus Utrecht rond vier uur het centraal station van Utrecht oprijden. Weet iemand of (en zo ja op welke omloop) er planmatig op zondag een BYD op lijn 50 zit?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Volgens Busposities reed de 1908 vandaag op de lijnen 102, 107 en 120.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Helemaal gepland
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Gemeente Utrecht wil geld voor een nieuwe tramlijn en uitbreiding van station Lunetten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Dat wordt hier al besproken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Op veel haltes langs de X80 zijn nu een maand van tevoren de halteborden al omgestickerd, kan me niet herinneren dat ze daar ooit zo vroeg mee geweest zijn.
De al jaren bestaande fout in Renswoude is daarbij overigens gewoon blijven bestaan. Valt met die nieuwe abri (met groot "Kerkstraat" er op) toch ineens erg op dat er "Kerklaan" op het bordje staat
De al jaren bestaande fout in Renswoude is daarbij overigens gewoon blijven bestaan. Valt met die nieuwe abri (met groot "Kerkstraat" er op) toch ineens erg op dat er "Kerklaan" op het bordje staat
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Opeens was al het OV van U-OV stuk volgens hun twitter waardoor ik nu in de 74 zit en straks een halfuur mag lopen naar de dreef panweg
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Een technische storing, waardoor 'de bussen die nog gepland zijn uitvallen'. Erg duidelijke communicatie vanuit Qbuzz.
Gelukkig heeft RTV Utrecht het duidelijker gemaakt: de noodcommunicatiemiddelen waren uitgevallen. Je zou toch zeggen dat daar een alternatief voor te bedenken is, zeker omdat U-OV nog geen instappers bij de voordeur heeft.
Gelukkig heeft RTV Utrecht het duidelijker gemaakt: de noodcommunicatiemiddelen waren uitgevallen. Je zou toch zeggen dat daar een alternatief voor te bedenken is, zeker omdat U-OV nog geen instappers bij de voordeur heeft.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Dit is ook voor het eerst dat men daarvoor het OV stillegt. Ik twijfel nu even of het bij Qbuzz Utrecht was of nog bij Connexxion, maar er is al eens eerder een algehele uitval van communicatie in die concessie geweest (door een storing bij Vodafone toen) waarbij alles gewoon bleef rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij Qbuzz gaat maar bij Connexxion/Hermes/Transdev is de regel dat als de noodcommunicatie het niet doet in een bus de bus niet met reizigers mag rijden. Als de overige communicatie middelen gestoord zijn kan de noodcommunicatie nog steeds werken doordat hier een tweede verbinding voor aanwezig is, ik vermoed ook dat deze via een ander netwerk (andere provider) gaat al weet ik dat niet zeker. Een algehele uitval van de communicatie betekent over het algemeen dat de cico's niet werken, de GPS locatie niet vastgesteld kan worden en er geen regulier contact met de centrale mogelijk is. Zelfs als de boordcomputer (viribus) vastgelopen is doet de noodcommunicatie het vaak wel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Er is jaren geleden bij Connexxion een storing geweest, toen was er geen communicatie mogelijk met de trams, welke toen niet gereden hebben.Daniel schreef: ↑wo 02 dec 2020, 07:57 Dit is ook voor het eerst dat men daarvoor het OV stillegt. Ik twijfel nu even of het bij Qbuzz Utrecht was of nog bij Connexxion, maar er is al eens eerder een algehele uitval van communicatie in die concessie geweest (door een storing bij Vodafone toen) waarbij alles gewoon bleef rijden.
De chipkaartapparaten van Qbuzz maken gebruik van GPS die niet gekoppeld is aan de telefoniecommunicatie, dus die blijft normaliter gewoon werken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
De provincie Utrecht heeft één van de oude trams gedoneerd aan het Nederlands Transportmuseum.
https://haarlemmermeer.nieuws.nl/nieuws ... ew-vennep/
https://haarlemmermeer.nieuws.nl/nieuws ... ew-vennep/
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik ben na het lezen van dat artikel vooral benieuwd welke bus en trein ze aan hun collectie willen toevoegen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Om de een of andere reden moest ik meteen aan de TEE denken, die de laatste keer dat ik hem zag nog steeds op de Dijksgracht stond te verloederen.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Die rijtuigen zijn volgens die stichting al voor een ander (te ontwikkelen) transportmuseum in Lelystad. Het Spoorwegmuseum heeft vorig jaar aan die stichting aangeboden om twee rijtuigen over te nemen en te restaureren, maar daarbij is de communicatie vastgelopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten