Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TimoD »

Tot 2011 was dat dan ook de reguliere route van lijn 53. Misschien had je te maken met een chauffeur die zijn kans schoon zag voor een mooie trip down memory lane.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Kan ik me nog wel herinneren, die route van lijn 53.
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 78
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Vandaag reed lijn 280 welke om 6:46 uur uit Rhenen moet vertrekken weer eens niet.
Is toch alweer de 3e keer deze week, hoewel er maandag en gisteren nog van tevoren in OVinfo werd vermeld dat ie niet zou rijden hadden we deze luxe vandaag niet. :|
De daaropvolgende rit reed ook niet, het is dus weer een kans staaltje werk om je dienst zo in de markt te zetten. (Mag ook weleens gezegd worden :N ).
Berichtje naar de klantenservice levert uiteraard alleen de standaardreactie op....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Syntus heeft er momenteel een handje van om ritten onvolledig op te heffen. Zie regelmatig ritten met bv. "Rijdt niet verder dan Hendrik van Viandenstraat" in OVinfo, dat zijn gewoon opgeheven ritten.

Maar op 280 is de uitval op sommige momenten inderdaad zo consequent dat reizigers echt weggejaagd worden. Ik zie ritten die in mei nog redelijk goed gebruikt werden, maar nu al zo vaak niet reden dat je blij moet zijn als er nog 1 reiziger in zit vanuit Veenendaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 78
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Ja ben met die uitval op 280 ook wel een beetje klaar. ;)
En inderdaad....er zijn behoorlijk wat mensen al weggejaagd, sommige bekende gezichten heb ik ook al een tijdje niet meer in de bus gezien.

Enfin, heb nu een serieuze klacht ingediend bij Syntus, het zal mij benieuwen hoe dit verder gaat....
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Misschien kan een klacht bij de provincie over structurele uitval op de 280 ook helpen ?
April064
Berichten: 694
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

De 280 is niet de enige hoor, de 107 valt ook nog regelmatig uit. Het naarste is wel is dat het niet altijd van tevoren op OVinfo of de reisplanner staat. Ik kijk voor vertrek, als de bus net vertrokken is vanaf het beginstation, altijd op OVinfo of die rit wel echt is vertrokken. Ik heb die luxe gelukkig omdat ik zo'n 40 minuten vanaf het beginstation moet instappen.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het oosten van de provincie heeft wel beduidend meer uitval dan het westen, al is de uitval op 107 inderdaad niet nul.
De last minute uitval is vooral onhandig als je, zoals ik, in beide richtingen een bus hebt die net uit de stalling komt. 's Ochtends heeft die bij mij bv. vaak pas 3 minuten voor vertrek realtime info, want stap op de 3e halte in en hij begint weleens net een minuutje te laat.
erwinraasveld schreef: vr 14 okt 2022, 10:24 Enfin, heb nu een serieuze klacht ingediend bij Syntus, het zal mij benieuwen hoe dit verder gaat....
Waarschijnlijk krijg je dezelfde reactie als altijd.
Roeland schreef: vr 14 okt 2022, 10:52 Misschien kan een klacht bij de provincie over structurele uitval op de 280 ook helpen ?
OV ombudsman kan ook helpen, dan komt 'ie in de rapportages.
En chronische/onlogische uitval mag je ook best bij mij melden, met praktische voorbeelden kan ik mogelijk nog wel wat binnen het ROCOV of Rover. Incidenten niet, want er is nou eenmaal personeelsgebrek dus er kan altijd wel wat uitvallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 78
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Sinds 1 september is lijn 280 welke om 6:46 uur uit Rhenen richting Amersfoort moet vertrekken tot nu toe 14x uitgevallen, dat is dus in mijn ogen geen incident meer.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Die chauffeur rijdt ook de 280 van Veenendaal (6.19u) naar Rhenen (6.39u) zie ik. Je zou dus in de gaten kunnen houden of die rit wel actuele reisinfo uitzendt. Zo niet kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat jouw rit ook uit gaat vallen.

Overigens kom ik sinds 1 september maar op 6 uitgevallen ritten. Nog steeds veel te veel natuurlijk (16,7%) maar wel een stuk minder dan 14. Bron: busposities.

Uitgevallen dagen:
vr 9-9
ma 26-9
vr 7-7
ma 10-10
do 13-10
vr 14-10
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Weer wat nieuws bij Syntus Utrecht om de reiziger te irriteren: de spookbus. De bus die ik vanmiddag wilde nemen had gewoon realtime info, alleen kwam 'ie nooit. Op een gegeven moment kwam 'ie met -23 langs haltes waar hij ook halteerde volgens OVinfo.
Het wordt ook met de dag gekker...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Bij het GVB noemen ze zoiets een slipwagen. Dan gaat een voertuig ver voor zijn dienstregeling rijden om de frequentie te stabiliseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

dennistd schreef: vr 14 okt 2022, 16:04 Die chauffeur rijdt ook de 280 van Veenendaal (6.19u) naar Rhenen (6.39u) zie ik. Je zou dus in de gaten kunnen houden of die rit wel actuele reisinfo uitzendt. Zo niet kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat jouw rit ook uit gaat vallen.

Overigens kom ik sinds 1 september maar op 6 uitgevallen ritten. Nog steeds veel te veel natuurlijk (16,7%) maar wel een stuk minder dan 14. Bron: busposities.

Uitgevallen dagen:
vr 9-9
ma 26-9
vr 7-7
ma 10-10
do 13-10
vr 14-10
Dan mag je vandaag er bij zetten als ik de realtime info mag geloven: de rit van 6.19 uur Veenendaal- Rhenen geeft geen realtime info en slaat vanaf de Ribislaan alle haltes over....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Suus schreef: ma 17 okt 2022, 20:47 Bij het GVB noemen ze zoiets een slipwagen. Dan gaat een voertuig ver voor zijn dienstregeling rijden om de frequentie te stabiliseren.
Daar was hier geen sprake van. Er viel niets aan de frequentie te stabiliseren.
henrivanderweijden schreef: di 18 okt 2022, 06:43Dan mag je vandaag er bij zetten als ik de realtime info mag geloven: de rit van 6.19 uur Veenendaal- Rhenen geeft geen realtime info en slaat vanaf de Ribislaan alle haltes over....
Is een bekende bug. Als er geen omleiding op je lijn is maar je ziet meldingen als "rijdt via een andere route", "stopt niet bij ..." of "rijdt niet verder dan ..." dan gaat het om een uitgevallen rit.
Om onduidelijke redenen komen die in de diverse apps niet volledig als uitgevallen te staan. (9292 ziet dat dan weer wel als uitval, DRIS soms maar niet altijd).

In elk geval: heb het vorige week naar de concessiemanager laten doorzetten en terugkoppeling tot op heden was dat wordt uitgezocht hoe dit komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 78
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

henrivanderweijden schreef: di 18 okt 2022, 06:43 Dan mag je vandaag er bij zetten als ik de realtime info mag geloven: de rit van 6.19 uur Veenendaal- Rhenen geeft geen realtime info en slaat vanaf de Ribislaan alle haltes over....
Ja deze variant was afgelopen vrijdagochtend ook het geval, dus met dit Syntus Utrecht paaseitje heb ik inmiddels ook al kennis gemaakt. :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Bij Syntus Utrecht zijn nu de eerste kaartlezers voorbereid op OVpay, zo te zien als test alleen nog bij de uitstapdeuren. Die zijn nu echt traag als dikke stront... Bij aanbieden van een chipkaart krijg je een melding "even geduld a.u.b.". Wel geven die dingen nu ook aan op welk product je reist i.p.v. veelal alleen een 0 als je op abonnement reist.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Klopt, de cico's zijn nu bij alle vervoerders zo traag als dikke stront door een trechter door OVPay.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ik had al ervaring met tragere cico's in AML en H/IJ, maar die dingen van Syntus zijn nog trager nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

De nieuwe die we in Twente hebben zijn juist razendsnel. Zo snel dat ze regelmatig dezelfde kaart nog een keer lezen :')

We hebben er hier maar 2 per bus trouwens: links bij de achterdeur zit een oude die niet geschikt is voor OVpay.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

De Huis ter Heideweg is afgesloten deze week, waardoor er geen verkeer mogelijk is tussen Huis ter Heide en Zeist. De bussen van lijn 34 en 56 naar Amersfoort hebben daarom een niet-allerdaagse omleiding: na de halte Handelscentrum doen de bussen een rondje over het remiseterrein, om daarna via de Zandbergenlaan de A28 over te steken. Een leuk kijkje achter de schermen zo op de vroege dinsdagmorgen. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TheAgedGamerYt »

Het is niet elke dag dat er een Citea Rijdt van Syntus Utrecht op de lijnen 102, 120 en 126.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom98 »

Ha, dan doel je waarschijnlijk op mij: ik reed net de 120 en 126 met een VDL. De reden hiervoor is dat de omloop die ik moest hebben op Utrecht CS er niet was wegens dienstuitval. De bus waarmee ik binnenkwam, VDL van lijn 50, hoefde daarna alleen nog naar de garage. Die heb ik dus meegenomen voor mijn ritten na overleg met de centrale. Kwam mij natuurlijk machtig goed uit want VDL is en blijft mijn favoriete bus om mee te rijden *O*
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TheAgedGamerYt »

Bedankt Tom! Je bent een held voor de reizigers, en ja de VDL Citea's zijn heerlijke bussen! Wel jammer dat ze nooit rijden op die lijnen.
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ de bus hele dienst mee met de chauffeur is weer losgelaten, begrijp ik dan?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom98 »

Ze vonden dat het weer kon omdat er volgens hen minder diensten vervallen dan voorheen, maar wat ik links en rechts hoor is dat iedereen weer elke dag achter bussen aan het vangen is die niet komen opdagen door vervallen diensten. Gisteren overnachtte er nog een bus op Driebergen. De dag ervoor in Utrecht en vandaag De Klomp.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten