Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dronken bestuurder rijdt kilometers over trambaan en beschadigt traject
UTRECHT - Een beschonken bestuurder is gisteravond door de politie van de trambaan geplukt in de Utrechtse wijk Oost. De automobilist bleek al vanaf het centrum de trambaan opgereden te zijn. Het traject is bij de actie flink beschadigd geraakt. Rond 23.30 uur kreeg de politie een melding dat er een voertuig op de trambaan reed. Dat was op de overgang van de Koningsweg naar de Laan van Maarschalkerweerd.
Het is al de tweede keer in een jaar dat iemand met een auto de trambaan op rijdt. De provincie roept mensen met klem op daarmee te stoppen.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Het is al de tweede keer in een jaar dat iemand met een auto de trambaan op rijdt. De provincie roept mensen met klem op daarmee te stoppen.
Dat zal inderdaad wel helpen ja :') _O-
Durashift
Berichten: 5650
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Wubbo schreef:
Durashift schreef:
Xavier030 schreef:De Van Hool AGG300 in het grijs:

https://twitter.com/etgnl0/status/1279096507032092677
Bestuurder van de bus kan beter de verlichting aan zetten. Dat grijs valt een beetje weg tegen de omgeving.
Zal voor de diverse fietskruisingen misschien nog wel een dingetje worden?

Geel is toch zichtbaarder in de buitenomgeving.
Ik kwam vandaag (dus op een grijze dag) tijdens een fietsritje een paar van die dingen tegen. Conclusie: ze vallen erg weg. Gelukkig hebben ze een kleurendisplay, daardoor vallen ze op.
Ja, en een stukje van het airco paneel (voorzijde) is ook nog geel, zag ik afgelopen maandag. Zie je alleen niet als je op de grond staat.. maar goed, blijft wel vreemd waarom dat stukje dan weer nét niet gewrapd is. :?:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

En de droeftoeter van de week-prijs gaat naar de chauffeur van lijn 73, die zojuist een volle drie minuten te vroeg vanaf Utrecht Centraal vertrok richting Zeist. Waar was dat nou weer voor nodig? -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5650
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ dat jij hier je ergernis kan spuien. (A)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

De rit van 22.40 reed zonder realtime informatie, dus ik vermoed een boordcomputer die de rit niet kon laden. Dan kun je wel een ritpatroon kiezen, maar zie je geen vertrektijden op je scherm.

Wat dan zeker op Utrecht CS geen excuus is: ook als de rit niet is aangemeld staat-ie wel op de DRIS-panelen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Leuk die omleiding door Ederveen met de (X)80 en 298... Inclusief een stukje eenrichtingsverkeer zodat bussen elkaar niet tegen komen, echter kruisen die volgens dienstregeling juist precies op de Veenweg waar wel in twee richtingen gereden wordt en een doseerinstallatie op een rare plek staat :p . Die installatie maakt passeren alleen maar lastiger.

Op de route vanaf De Klomp lijkt ook een pijltje te ontbreken waardoor m'n 298 vanmiddag in het buitengebied van Ederveen mocht straatje keren om alsnog de juiste afslag te nemen.
En owja leuk dat eenrichtingsverkeer, maar dat is er alleen in de route die Syntus bedacht heeft dus je kunt met een beetje pech, zoals vanmorgen, best opeens een vrachtwagen tegemoetkomend hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat is onhandiger dan één vrachtwagen in Ederveen, juist, twee grote jongens die op de smalle weggetjes tegemoet kwamen.
En weer een bus die achteruit mocht op de omleiding na een gemiste zijstraat, die 298 blijft voor veel chauffeurs een onbekend lijntje blijkbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Terwijl het eerste stuk gewoon hetzelfde is als lijn 80...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Er zit ook niet veel verschil in de stallingen die op 298 rijden toch, vergeleken met de (X)80? Wel heb ik op de 298 relatief vaak nog vrij nieuwe chauffeurs gehad (en ook meerdere keren een chauffeur die nog met mentor aan het lijnverkennen was), dat kan natuurlijk wel schelen want als je nieuw bent weet je allicht nog niet dat routes gelijk zijn.
Heb zelfs wel eens een rit gehad waarbij de mentor aangaf dat er even tijd afgewacht moest worden, waarbij de bus bij halte Laanzicht in Woudenberg aan de kant ging in plaats van bij De Poort. Waarna pas m.b.v. het haltebordje herkend werd dat het de verkeerde halte was :P

Nou viel het vandaag nog mee: heb zelf ondertussen ook wel wat "wegbekendheid" op de omleiding dus kon tijdig roepen dat ze linksaf moest, dus haalde de 280 nog makkelijk in Woudenberg.
Dinsdagmiddag was de bus de bebouwde kom al uit en sloeg 'ie op de terugweg ook nog een straat te vroeg af waardoor de bus weer achteruit een doodlopende straat uit moest. En uiteindelijk nog wel in kunnen grijpen toen er bijna een extra rondje Ederveen bij kwam toen de chauffeuse weer rechtdoor ging in plaats van rechtsaf de Veenweg op te draaien :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Sowieso wij in Ede rijden die lijn. Ik heb zelf vaak dienst 2208 en dan heb ik lijn 298 om 14:00. De chauffeur van de vorige rit 298 naar de Klomp is ook van Ede. Als ik terugkom neemt echter een collega uit Montfoort hem over. Die collega's zijn lokaal vaak niet bekend want die hebben (geloof ik) 1 dienst met de 50 naar Veenendaal en de (X)80 hebben ze helemaal niet. Die chauffeurs komen dus eigenlijk nooit in deze omgeving. Ik vermoed dat wel meer ritten 298 door Montfoort worden gereden. Op de Uithof wordt die dan doorgekoppeld aan de 207 naar Oudewater Molenwal of Montfoort Kasteelplein en dan via daar MAT naar binnen. In de ochtend dan andersom (207 wordt op de Uithof 298). Gok ik zo. Ik weet dat de collega die mij aflost in ieder geval doorrijdt als 207. Dus ik denk dat de 298 door Ede en Montfoort wordt gereden, hetgeen de ''verdwaaldheid'' verklaart.

Dat met het afwachten bij Laanzicht is ook een mooie ja. Je moet echt alle namen van de haltes kennen want je komt inderdaad langs haltes die niet voor de 298 zijn. Als je de namen niet kent weet je niet of die halte voor jou is of niet :'). Gelukkig weten de Edese collega's de namen wel omdat de (X)80 min of meer ''onze'' lijn is :pos:
Laatst gewijzigd door Tom98 op do 23 jul 2020, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Maar eens een blikje op keolis.hansvansoest.nl geworpen... de 298 wordt gereden door Ede, Amersfoort en Montfoort blijkt daaruit. En Montfoort heeft daarbij maarliefst één rit op de 298 in de zomerdienstregeling wat precies degene is die ik nu steeds heb (16.09 uur vanaf De Klomp). Of nouja, de komende 3 weken even niet dus als Syntus een keer een Setra met chauffeur kwijt is dan moeten ze maar in de omgeving Ederveen gaan zoeken :lol: . Ben meestal de enige passagier ook namelijk, dus er kan niemand meer waarschuwen als 'ie verkeerd rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ah, dan kan je mij nog wel eens treffen! Ik zet die bus daar neer namelijk (als ik dienst 2208 heb uiteraard, maar da's elke week wel).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ow, we hebben elkaar al vaker gezien onbewust vermoed ik... reed je gisteren toevallig rond 20.25 uur de 50 vanaf De Klomp, toen zat ik namelijk in de 80 die naast je stond bij het verkeerslicht vanaf het Stationsplein en dacht je al te herkennen.
Al was het ook wel eenmalig dat ik daar zo laat nog was, normaal is 16.09 uur de 298 en dan om 16.36 uur de 280 vanaf Woudenberg De Poort. M'n overstap vanaf de fiets is meestal alleen niet zo ruim, dus de voorgaande rit zie ik meestal niet aankomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

19:52 of 20:52 moet dat dan geweest zijn (na 19:00 rijden we 1x per uur naar Leersum om .52). Maar inderdaad, dat was ik! Met uiteraard dienst 2208 :X :pos:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

20:52 was het ja, handig die Google tijdlijn :P Bleek in de war met het moment van vertrek naar het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Ongebruikelijke taferelen vanmorgen: de chauffeur van mijn 34 richting Amersfoort besloot de acht minuten rijtijdoverschot tussen Zeist en Amersfoort te gebruiken, door bij alle haltes netjes de vertrektijd af te wachten. Netter voor de eventuele opstappers (die er niet waren na Zeist), maar nu was ik slechts met -4 in Amersfoort. :X
Laatst gewijzigd door Z2N op vr 24 jul 2020, 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

-4 is een mooie score toch. Ik ben allang blij als mijn ''blokje'' groen is bij aankomst op Amersfoort station (groen is -15 seconden tot +1 minuut). In het rood (dus te vroeg) aankomen lukt op veel ritten niet...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

-4 is prima ja, maar gezien het feit dat ik bij De Dreef/Panweg, de beide haltes in Soesterberg, én bij Zon en Schild een ruime minuut stil heb gestaan, is -4 vooral een voorbeeld van hoe achterlijk ruim de dienstregeling op de 34 momenteel is. Ik ben fan van uitslapen, zeg maar. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ow, die had ik zelf nog niet gehad... Momenteel even van de gelegenheid gebruik aan het maken voor wat plaatjes op de omleiding van X80, zie ik er eentje keren bij Schalm/De Hof in OVinfo. Die is wel heel veel borden voorbij gereden.
En de rit erna heeft mogen keren op het Bastion in Veenendaal alvorens de juiste omleiding te volgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Het rare is ook dat wij op de X80 geen melding in onze boordcomputer krijgen over de omleiding en dat Schalm/de Hof er ook nog gewoon instaat. Op de 80 en 298 krijgen we dan weer wél een melding. Verklaart wellicht waarom een X80 soms verkeerd rijdt. Gewoonweg niet meer aan gedacht, scherm geeft niets raars aan, dan rijd je uit gewoonte de normale route.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nouja, als je op het Bastion in Veenendaal zit is dat allesbehalve de normale route. Maar op X80 idd gewoon een omroep van Schalm/De Hof. En 298 is nog gekker met een vervangende halte voor een halte waar hij normaal niet eens stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door candelaer »

Zag zojuist op utrecht centraal een u-link amba. Dacht dat die er allemaal uit zouden gaan, laat staan op u link zouden worden ingezet
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Er zijn er een paar omgestickerd naar U-Link ja, waarschijnlijk is dat voor de 34 waar ze doordeweeks dagelijks op rijden. De laatste Amba's gaan pas aan het einde van de concessie aan de kant.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

4517 is een van de VDL’s in U-linktrim, waarde busfappers, en hij rijdt vandaag op het tramvervangend vervoer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten