Ik denk dat we allebei gelijk hebben. Er staan nu nog 13 bij Evobus en de 7 van Veluwe-Zuid keren daar weer terug als de concessie is afgelopen, vandaar dat er 20 beschikbaar zijn.Pascal1998 schreef: ↑vr 13 jan 2023, 12:34Die 7 die je bedoelt stonden nog op de Transdev stalling Nieuw-Vennep, volgens de advertentie op Busstore die vandaag is bijgewerkt zijn er 20 beschikbaarLijn 45 schreef:Het zijn er hoogstens 13, de andere 7 zijn naar de Veluwe.
Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
@Dura Het zijn volgens mij onderdelen van de motor of de airco. Hier is beter te zien hoe het er op zo'n dak uit ziet.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
We noteren inmiddels dat de volgende afgebrand zijn:
4033
4201
4204
4206
4207
4208
4209
4210
4211
4213
4214
4217
Mijn tip is eventueel om lijn 28 nu tijdelijk te gaan knippen en de resterende dubbelgeledes alleen te laten pendelen tussen CS en Science Park en tussen CS en Vleuten met normale geledes te gaan rijden.
4033
4201
4204
4206
4207
4208
4209
4210
4211
4213
4214
4217
Mijn tip is eventueel om lijn 28 nu tijdelijk te gaan knippen en de resterende dubbelgeledes alleen te laten pendelen tussen CS en Science Park en tussen CS en Vleuten met normale geledes te gaan rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
oh sorry, toch langer dan ik dachtbartjemestrom schreef: ↑vr 13 jan 2023, 12:19Die Hess hebben in Groningen gereden vanaf 2014 tm 2016.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Als tijdelijke oplossing worden er bussen uit de 3000 en 3500 serie opgehaald bij firma Pouw en is de naastgelegen concessie aan het inventariseren welke bussen daar gemist kunnen worden.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Kan mij in ieder geval niet voorstellen dat er bussen uit GD naar Utrecht gaan, want gelet op de huidige inzetten daar lijkt het er op dat Qbuzz daar zeer krap zit.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De 4207 staat extern in onderhoud bij DAF, die kan van het lijstje af.Etienne schreef: ↑vr 13 jan 2023, 13:21 We noteren inmiddels dat de volgende afgebrand zijn:
4033
4201
4204
4206
4207
4208
4209
4210
4211
4213
4214
4217
Mijn tip is eventueel om lijn 28 nu tijdelijk te gaan knippen en de resterende dubbelgeledes alleen te laten pendelen tussen CS en Science Park en tussen CS en Vleuten met normale geledes te gaan rijden.
De 4171 kan er aan toegevoegd worden, deze tussen de brand gestaan op de TD baan.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Zeer triest dat deze brand gebeurd is.
Deze foto doet echt pijn, wetende dat je gisteren nog gewoon in zo'n bus had kunnen zitten.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zou eerder pijn hebben van het feit dat je vandaag NIET in zo'n bus kan zitten (plus de komende periode).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Naastgelegen is Qbuzz DMG? Of wil Syntus Utrecht overtollig materieel uitlenen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Syntus heeft niet echt overtollig materieel want in Ede was er, toen ik daar nog reed, al meteen een probleem als we meer dan 1 bus defect hadden staan. Dat zal nu vast niet anders zijn.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Is dat niet meer een plaatsprobleem in Ede geweest dan? In de huidige dienstregeling rijdt Syntus nog een stuk minder dan voor corona op diverse lijnen, dus ergens zou toch wat over moeten zijn.
Al geldt dat bij Qbuzz DMG allicht nog sterker.
Het zal sowieso wel een schuifpuzzel worden met 12-meterbussen die geleed vrij maken bij U-OV zelf.
Al geldt dat bij Qbuzz DMG allicht nog sterker.
Het zal sowieso wel een schuifpuzzel worden met 12-meterbussen die geleed vrij maken bij U-OV zelf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De 3330 wordt al geel gemaakt momenteel, er zouden misschien nog meer Citaro LE's volgen. (Men was hier echter voor de brand al mee bezig).
Wat is eigenlijk de staat van Van Hool 4205? Hij heeft sinds maart niet of nauwelijks gereden na een ongeval. Komt deze nog terug in dienst?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk dat het kleurtje wel het laatste is waar ze zich momenteel druk over maken
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Zouden die Hess bussen nog beschikbaar zijn?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De keerlus P R Uithof is krap voor Capacity. Dan zou je moeten keren op WKZ, maar dat is vol vaak. En heb je pendel nodig P R - WKZLijn 45 schreef: ↑vr 13 jan 2023, 13:05 @Dura Het zijn volgens mij onderdelen van de motor of de airco. Hier is beter te zien hoe het er op zo'n dak uit ziet.
Ik denk dat we allebei gelijk hebben. Er staan nu nog 13 bij Evobus en de 7 van Veluwe-Zuid keren daar weer terug als de concessie is afgelopen, vandaar dat er 20 beschikbaar zijn.Pascal1998 schreef: ↑vr 13 jan 2023, 12:34Die 7 die je bedoelt stonden nog op de Transdev stalling Nieuw-Vennep, volgens de advertentie op Busstore die vandaag is bijgewerkt zijn er 20 beschikbaarLijn 45 schreef:Het zijn er hoogstens 13, de andere 7 zijn naar de Veluwe.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk van wel want ze zijn volgens de RDW afgelopen maandag op Womy overgeschreven, en volgens hun site nog niet beschikbaar.
-
- Berichten: 773
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Pendel tussen WKZ en P&R hoeft niet doordeweeks rijden, dan rijdt de tram. ‘s Avonds is 24 meter aan capaciteit niet nodig en kan er volledig met gelede bussen gereden worden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Heeft Pouw/TCR die twee delen van de 5781 nog? Plak ze aan een citaro G en je hebt dubbel geleed!
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk dat je een beetje vergist in hoeveel ruimte een 21m wagen nodig heeft, veel meer dan een reguliere geledewagen is het niet (en zelfs minder dan een gelede vdl). Voornaamste probleem zijn chauffeurs die zich compleet mentaal laten opnaaien door de gedachte '21 meter'.ovforens schreef: ↑vr 13 jan 2023, 15:37De keerlus P R Uithof is krap voor Capacity. Dan zou je moeten keren op WKZ, maar dat is vol vaak. En heb je pendel nodig P R - WKZLijn 45 schreef: ↑vr 13 jan 2023, 13:05 @Dura Het zijn volgens mij onderdelen van de motor of de airco. Hier is beter te zien hoe het er op zo'n dak uit ziet.
Ik denk dat we allebei gelijk hebben. Er staan nu nog 13 bij Evobus en de 7 van Veluwe-Zuid keren daar weer terug als de concessie is afgelopen, vandaar dat er 20 beschikbaar zijn.Pascal1998 schreef: ↑vr 13 jan 2023, 12:34Die 7 die je bedoelt stonden nog op de Transdev stalling Nieuw-Vennep, volgens de advertentie op Busstore die vandaag is bijgewerkt zijn er 20 beschikbaarLijn 45 schreef:Het zijn er hoogstens 13, de andere 7 zijn naar de Veluwe.
Groetjes, een voormalig 21m wagen chauffeur en instructwur
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Als je kijkt naar de gemiddelde staat van de beplating van de Van Hools in Utrecht -toen dat nog kon- weet je dat niet alle chauffeurs in Utrecht goed overweg kunnen met die keerlus.
Zal best passen maar je moet ook rekening houden met die 5% die het niet lukt. Dat zijn er gelijk 50
Ik geef wel toe dat ik geen ervaring heb op capacity.
Zal best passen maar je moet ook rekening houden met die 5% die het niet lukt. Dat zijn er gelijk 50
Ik geef wel toe dat ik geen ervaring heb op capacity.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Bij mijn weten is een van de grootste verschillen dat je een capacity vrij kort door de bocht moet sturen omdat hij wat verder uit kan zwenken terwijl je bij een 18m bus vrij ruim moet sturen.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Een Capacity heeft wel meer bus achter de achteras zitten ja, waardoor je meer uitzwenkt dan met een normale gelede (maar niet persé moeilijker door bochten komt als een normale gelede).
De dubbelgelede Van Hools hebben net zoveel assen als een Capacity, maar heel anders verdeeld dan bij een Capacity het geval is. Kan me er iets bij voorstellen dat die daardoor makkelijker door bochten komen en sowieso wel heel anders zullen rijden dan een 21-meterbus.
De dubbelgelede Van Hools hebben net zoveel assen als een Capacity, maar heel anders verdeeld dan bij een Capacity het geval is. Kan me er iets bij voorstellen dat die daardoor makkelijker door bochten komen en sowieso wel heel anders zullen rijden dan een 21-meterbus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Het lijkt mij dat de naastgelegen concessie Qbuzz DMG is. Qbuzz zal neem ik aan eerst binnen de eigen rollende voorraad kijken in plaats van bij de concurrent.
Is het niet zo dat Utrechtse chauffeurs nu al op DMG bussen rijden?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Waarschijnlijk zul je er zelfs gemakkelijker de bocht mee om komen. Door de gestuurde as heb je minder inloop. Heb er zelf nooit mee gereden, maar wel als passagier ingezeten. Lijkt mij overeenkomen met een 15 meter wat betreft bochten gedrag. En dan kun je de binnenbocht dus best strak aansnijden. Maar hoe het echt zit weet de expert vast uit te leggen.Daniel schreef: ↑vr 13 jan 2023, 18:53 Een Capacity heeft wel meer bus achter de achteras zitten ja, waardoor je meer uitzwenkt dan met een normale gelede (maar niet persé moeilijker door bochten komt als een normale gelede).
De dubbelgelede Van Hools hebben net zoveel assen als een Capacity, maar heel anders verdeeld dan bij een Capacity het geval is. Kan me er iets bij voorstellen dat die daardoor makkelijker door bochten komen en sowieso wel heel anders zullen rijden dan een 21-meterbus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 200 gasten