Pagina 465 van 471

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 13 jan 2024, 13:23
door Lijn 45
Er rijdt nu een 40xx (4066) stadscitaro en twee 33xx streekcitaro's (3336 en 3352) in het grijs rond. Daarnaast zijn 16 gele 33xx in Utrecht actief.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: zo 14 jan 2024, 07:39
door UtrechtOV
Best wel veel 3300'en. Ik dacht dat het er maar 10 waren ongeveer

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 16 jan 2024, 08:23
door The Greyhound
Een onbekende Ebusco kwam gisteren tijdens de sneeuw in onzachte aanraking met een mede weggebruiker op lijn 85. Voor het eerst trouwens dat ik een Ebusco op lijn 85 zie.

https://x.com/112glasstadnl/status/174 ... kFsTzKkEbg

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 16 jan 2024, 08:42
door MdJ
Op lijn 34 rijden er enkele dieselbussen. In de middagspits rijden er enkele Ebusco's op lijn 31 en 85, in de ochtendspits 2 op lijn 74.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 16 jan 2024, 17:33
door Daniel
M'n bus 80 heeft net zo'n 10 minuten heen en weer gereden op het busbaantje de Arnhemseweg in Leusden af voordat de slagboom op de Rijk van Loenenbaan een keer open ging. Zo erg heb ik het daar nog niet eerder gehad.
Hielp ook niet gezien het KRC blijkbaar eerst de gemeente Leusden gebeld had terwijl de installatie aan die kant van de busbaan van de provincie Utrecht is ...

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 17 jan 2024, 19:23
door Z2N
Van bus 3443 van Qbuzz is al weken de lijnnummer-lichtbak voorop kapot. Na weken alleen als "Maarssen via Utrecht CS" rondgereden te hebben is men eindelijk tot de briljante vinding gekomen om GVB-praktijken toe te passen. *O*
Afbeelding

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 17 jan 2024, 20:58
door Daniel
Niet eens een roze A4'tje :p

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 17 jan 2024, 22:08
door Gamma
Lijn 28 en 73 rijden beiden tussen het centrum van Utrecht en Leidsche Rijn. Maar de vertrektijden lijken niet op elkaar afgestemd te zijn waardoor er langere wachttijden zijn op die corridor dan je zou denken. Beide lijnen zitten dichter op elkaar dan je zou hopen. Weet iemand waarom?

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 17 jan 2024, 22:22
door rooddolfijn
De frequenties van de twee verschillende lijnen komen niet vaak overeen, dus is het afstemmen van de vertrektijden vrij lastig. Alleen op zaterdagen tijdens de vroege avond tot 20:00 en op zondag hebben beide lijnen wel dezelfde frequentie en rijden dan in een redelijk goed interval. Op alle andere momenten rijdt lijn 28 frequenter dan lijn 73.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 22 jan 2024, 14:44
door MdJ
Op lijn 106 (IJsselstein-Gouda) rijdt een witte Tribus Civitas van Pouw. Volgens de Busposities de Qbuzz 4333 (ex 4385). Weliswaar op een Povincie Utrecht lijn.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 22 jan 2024, 16:18
door Daniel
Bij halte Renswoude Kerkstraat is het bericht "Uitstappers, let op kruisende medeweggebruikers op het fietspad" toegevoegd.
Kennelijk een keer fout gegaan daar, want die situatie is al jaren hetzelfde (en inderdaad wel ietwat onhandig omdat je direct op het fietspad uitstapt).

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 23 jan 2024, 04:19
door dennistd
Die is er in Twente in gekomen toen de haltes op de UT verbouwd werden. Waarschijnlijk is diezelfde nu daarvoor gebruikt :lol:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 07:53
door Daniel
Wat is er aan de hand met de S418s van Pouw? Ik zie de 680 al enige tijd steeds met touringcars van Besseling rijden namelijk.

Of zit dat erin dat ze daar chauffeurs vanaf de Besseling-stalling Stuwdam in Amersfoort inzetten i.p.v. de chauffeurs vanaf de Pouw-stalling Havenweg?
De touringcarinzet valt namelijk vast niet geheel toevallig samen met inzet van Pouw chauffeurs op Syntus-bussen. Die tref ik nu al de hele week op m'n bus 80 richting werk.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 09:12
door Michael
Vrijwel iedere keer als ik naar Utrecht rij kom ik bij busstation Vianen Lekbrug wel een S418 van Pouw tegen.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 09:51
door Z2N
Zijn er niet meer 418'en nodig voor de doorgekoppelde ritten van lijn 202 naar Bunschoten?

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 10:00
door Lijn 45
De S418's hebben op 2 na allemaal gereden de afgelopen dagen, daar lijken geen grote problemen mee te zijn. Ook alle S415's van ze rijden nog vaak. Het enige verschil in inzet met een paar weken terug is dat een van de geledes niet wordt ingezet en rond Amersfoort wordt vervangen door de Pouw 355.
Z2N schreef: wo 31 jan 2024, 09:51 Zijn er niet meer 418'en nodig voor de doorgekoppelde ritten van lijn 202 naar Bunschoten?
Ze rijden met deze dienstregeling ook op omlopen in Amersfoort die op andere lijnen komen dan alleen de 202 en 76.
Of zit dat erin dat ze daar chauffeurs vanaf de Besseling-stalling Stuwdam in Amersfoort inzetten i.p.v. de chauffeurs vanaf de Pouw-stalling Havenweg?
Pouw Amersfoort zit al een jaar of 6 op de Stuwdam ipv de Havenweg.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 11:06
door Michael
Z2N schreef: wo 17 jan 2024, 19:23 Van bus 3443 van Qbuzz is al weken de lijnnummer-lichtbak voorop kapot. Na weken alleen als "Maarssen via Utrecht CS" rondgereden te hebben is men eindelijk tot de briljante vinding gekomen om GVB-praktijken toe te passen. *O*
Die displays hebben bij Qbuzz geen prioriteit heb ik het idee. Ik zie ook al maandenlang trams rijden in Utrecht waarvan de displays aan de voor/achterkant niet werken.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 12:29
door Daniel
Lijn 45 schreef: wo 31 jan 2024, 10:00 De S418's hebben op 2 na allemaal gereden de afgelopen dagen, daar lijken geen grote problemen mee te zijn. Ook alle S415's van ze rijden nog vaak. Het enige verschil in inzet met een paar weken terug is dat een van de geledes niet wordt ingezet en rond Amersfoort wordt vervangen door de Pouw 355.
Dat is dus niet het enige verschil, want ik heb in dienstregeling 2024 nog gewoon S418s op de 680 gezien maar deze week alleen maar Besseling touringcars.
Busposities bevestigd dat ook: vorige week reden nog alledrie de ritten met een Setra, deze week alleen de laatste ochtendrit.
Z2N schreef: wo 31 jan 2024, 09:51 Zijn er niet meer 418'en nodig voor de doorgekoppelde ritten van lijn 202 naar Bunschoten?
Ze rijden met deze dienstregeling ook op omlopen in Amersfoort die op andere lijnen komen dan alleen de 202 en 76.
Deden ze op zich vorig jaar ook al, toen was er een slag 17/217 die soms geleed, soms met 15 meter reed.
Z2N schreef: wo 31 jan 2024, 09:51 Zijn er niet meer 418'en nodig voor de doorgekoppelde ritten van lijn 202 naar Bunschoten?
Dat zijn maar twee ritten in één richting dus zal niet heel veel schelen. Ze rijden wel een stuk meer binnen Amersfoort met 15 meter zoals Lijn45 al opmerkt, dus lijkt eerder dat het maar net past met de hoeveelheid materieel en sneller zorgt voor alternatieve inzet bij tekorten. En 202 is zelf ook meer gaan rijden in de spits.

Syntus is zelf ook nog bezig met nieuwe kaartlezers in de bussen, maar bij de Pouw wagens zaten die er al eerder in dus daar zal het niet aan liggen.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 02 feb 2024, 21:43
door ovforens
Michael schreef: wo 31 jan 2024, 11:06
Z2N schreef: wo 17 jan 2024, 19:23 Van bus 3443 van Qbuzz is al weken de lijnnummer-lichtbak voorop kapot. Na weken alleen als "Maarssen via Utrecht CS" rondgereden te hebben is men eindelijk tot de briljante vinding gekomen om GVB-praktijken toe te passen. *O*
Die displays hebben bij Qbuzz geen prioriteit heb ik het idee. Ik zie ook al maandenlang trams rijden in Utrecht waarvan de displays aan de voor/achterkant niet werken.
Dat heeft iets te maken met een bepaalde geluidsfrequentie die hinderlijk is voor de trammachinist.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 03 feb 2024, 01:55
door Michael
Wat heeft geluid met de lijn/bestemmingsdisplays te maken?

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 03 feb 2024, 04:06
door Dionysusnu
Zijn het nog CRTs? (A)

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 03 feb 2024, 18:47
door ThatPCDude
Michael schreef: za 03 feb 2024, 01:55 Wat heeft geluid met de lijn/bestemmingsdisplays te maken?
Het lijkt mij dat dit bijvoorbeeld met een mooi Nederlands woord 'coil whining' of meer iets in de trant van transformatorzoem zou kunnen zijn

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 17:46
door StefanRijnhoutjes
Misschien een rare vraag, maar waarom rijden de korte ritten van lijn 106 (Benschop-IJsselstein) niet 2x per uur, aangezien de bus na een rondje weer een half uur stilstaat in Benschop voordat die weer mag.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 18:12
door Daniel
Je kunt op het eindpunt in Benschop niet keren, daarvoor moet je 4 minuten heen en weer naar een rotonde en dan is de bus zowat non-stop onderweg.
Maar de dienstregeling is wel apart ja, want het is ook weer niet zo dat hij op die tijden moet rijden om bij De Driesprong of IJsselstein Binnenstad op 295 aan te sluiten (dat doet 'ie juist maar in één richting). Korter keren in Benschop en wat ruimer in IJsselstein zou sowieso kunnen.

Ik denk dat zo is zoals het is om de weekendritten in het normale doordeweekse patroon te hebben. Er was namelijk sprake van dat er in het weekend weer ritten naar Gouda zouden komen, maar dat is nog niet doorgevoerd. Als ze dat alsnog doen hoeft niet de hele dienstregeling weer omgegooid te worden.

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 19:03
door meneerh2o
Daniel schreef: di 16 jan 2024, 17:33 M'n bus 80 heeft net zo'n 10 minuten heen en weer gereden op het busbaantje de Arnhemseweg in Leusden af voordat de slagboom op de Rijk van Loenenbaan een keer open ging. Zo erg heb ik het daar nog niet eerder gehad.
Hielp ook niet gezien het KRC blijkbaar eerst de gemeente Leusden gebeld had terwijl de installatie aan die kant van de busbaan van de provincie Utrecht is ...
Het kan makkelijker: elke chauffeur kan de slagboom zelf openen dmv een algemene sleutel.