Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Heeft iemand toevallig een busboekje van Stadsvervoer Nederland Oost-Utrecht met de dienstregeling 2006 en/of 2007?

Voor wat onderhoud aan de historische wikipagina's probeer ik nu waar mogelijk in elk geval de startdata te achterhalen voor lijnen waarbij dat nog niet bekend is. In dit geval van lijn 681 Utrecht - Amersfoort Van Lodenstein.
Ben al een eind gekomen: in de SVN-dienstregeling 2005 bestond 'ie nog niet (toen reed er een 684 Utrecht - Amersfoort - Hoevelaken) en een document van de provincie Utrecht uit 2009 verwijst naar een combinatie van een lijn 681 Utrecht - Amersfoort met 684 Utrecht - Amersfoort - Hoevelaken in de dienstregeling 2008, dus ergens in die drie jaren moet die lijn ontstaan zijn.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het 2006 geweest moet zijn, want heb wel via het Internet Archive een nieuwspagina van Stadsvervoer Nederland achterhaald die het bij de nieuwe dienstregeling 2006 over de schoolbussen 621/623 en 680 t/m 685 heeft. Al verwijst de tekst daar naar BBA-lijn 681 die in het boekje zou staan (dat was idd een lijn van de Veluwe destijds), dus 'tis altijd even oppassen naar welke 681 ze verwijzen in die jaren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Ik heb 2006 en 2008 hier. Dan zou ik van het weekend even moeten zoeken ;)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Nog een gevalletje waarin ik bijna de startdatum te pakken heb... per 12 december 2004 zijn als onderdeel van een bezuinigingsoperatie de lijnen 9 en 10 in Amersfoort samengevoegd, waarbij lijn 10 verdween vanaf de Laan 1914.
In het overzicht met lijnen per 12 december 2004 bestond hiervoor nog geen alternatief, maar in een overzicht met wijzigingen per 1 oktober 2006 staat lijn 19 vermeld met "Deze lijn is ongewijzigd". Waarschijnlijk is die dus in de dienstregeling 2006 per december 2005 ingevoerd, maar heeft iemand een busboekje wat dit kan bevestigen? Kom zogauw geen tussengelegen raadsbesluiten over de stadsdienst tegen namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Van stadsdienst Amersfoort heb ik ook wel wat liggen; zal van de week in het archief duiken. ;)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Dubbelcheck dan ook nog even Veenendaal: daar had je ooit twee varianten van lijn 87 aangemaakt die ik nu alvast maar even als voorgangers/opvolgers aan elkaar heb gekoppeld (de ene begon in dienstregeling 2010, de andere eindigde in dienstregeling 2011 dus lijkt me niet dat daar een variant tussen gezeten heeft)

Helaas bleek het niet te achterhalen wanneer het busstation Raadhuisstraat in een plantsoen verandert is (op Streetview van eind 2009 lag het er nog maar waren er al werkzaamheden aan de gang rondom het gemeentehuis, dus zal vast niet heel lang daarna geweest zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Daniel schreef: do 11 mar 2021, 20:55 Heeft iemand toevallig een busboekje van Stadsvervoer Nederland Oost-Utrecht met de dienstregeling 2006 en/of 2007?

Voor wat onderhoud aan de historische wikipagina's probeer ik nu waar mogelijk in elk geval de startdata te achterhalen voor lijnen waarbij dat nog niet bekend is. In dit geval van lijn 681 Utrecht - Amersfoort Van Lodenstein.
Ben al een eind gekomen: in de SVN-dienstregeling 2005 bestond 'ie nog niet (toen reed er een 684 Utrecht - Amersfoort - Hoevelaken) en een document van de provincie Utrecht uit 2009 verwijst naar een combinatie van een lijn 681 Utrecht - Amersfoort met 684 Utrecht - Amersfoort - Hoevelaken in de dienstregeling 2008, dus ergens in die drie jaren moet die lijn ontstaan zijn.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het 2006 geweest moet zijn, want heb wel via het Internet Archive een nieuwspagina van Stadsvervoer Nederland achterhaald die het bij de nieuwe dienstregeling 2006 over de schoolbussen 621/623 en 680 t/m 685 heeft. Al verwijst de tekst daar naar BBA-lijn 681 die in het boekje zou staan (dat was idd een lijn van de Veluwe destijds), dus 'tis altijd even oppassen naar welke 681 ze verwijzen in die jaren.
De 681 die hierboven genoemd wordt in de BBA-tijd, dat is deze lijn, met inderdaad één rit in de spitsrichting. In de dienstregeling 2004 stond deze echter nog bekend als 181 en in de dienstregeling 2006 was het al 681, dus aannemelijk vernummerd naar 681 per 12 december 2004.
Van de dienstregeling 2008 heb ik alle folders, maar daar staan GEEN scholierenlijnen in.
Daniel schreef: za 13 mar 2021, 14:07 Nog een gevalletje waarin ik bijna de startdatum te pakken heb... per 12 december 2004 zijn als onderdeel van een bezuinigingsoperatie de lijnen 9 en 10 in Amersfoort samengevoegd, waarbij lijn 10 verdween vanaf de Laan 1914.
In het overzicht met lijnen per 12 december 2004 bestond hiervoor nog geen alternatief, maar in een overzicht met wijzigingen per 1 oktober 2006 staat lijn 19 vermeld met "Deze lijn is ongewijzigd". Waarschijnlijk is die dus in de dienstregeling 2006 per december 2005 ingevoerd, maar heeft iemand een busboekje wat dit kan bevestigen? Kom zogauw geen tussengelegen raadsbesluiten over de stadsdienst tegen namelijk.
Dat busboekje van december 2005 heb ik niet; wel een wijzigingsblad van 12 februari 2006 en toen kwam lijn 19 al voor. Dat die is ontstaat op 11 december 2005 lijkt me dus wel duidelijk.
Daniel schreef: Dubbelcheck dan ook nog even Veenendaal: daar had je ooit twee varianten van lijn 87 aangemaakt die ik nu alvast maar even als voorgangers/opvolgers aan elkaar heb gekoppeld (de ene begon in dienstregeling 2010, de andere eindigde in dienstregeling 2011 dus lijkt me niet dat daar een variant tussen gezeten heeft)

Helaas bleek het niet te achterhalen wanneer het busstation Raadhuisstraat in een plantsoen verandert is (op Streetview van eind 2009 lag het er nog maar waren er al werkzaamheden aan de gang rondom het gemeentehuis, dus zal vast niet heel lang daarna geweest zijn)
De folders van 2009/2010 heb ik helaas niet; doch kan ik via diverse luchtfoto's achterhalen dat het busstationnetje Raadhuisstraat in 2011 nog aanwezig was, maar in 2012 niet meer. Met wat zoeken op internet kom ik er achter dat de parkeergarage aldaar geopend werd op 1 september 2011, maar vanwege de bouwwerkzaamheden zal het busstation al wel eerder verdwenen zijn. Milco heeft de pagina in mei 2011 hernoemd, dus ergens in die maand zal de inkorting mogelijk hebben plaatsgevonden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Etienne schreef: zo 14 mar 2021, 19:39Van de dienstregeling 2008 heb ik alle folders, maar daar staan GEEN scholierenlijnen in.
Dat wordt dus nog even verder zoeken. Maar we hebben dan in elk geval vast uitgesloten dat hij in de SVN-dienstregeling 2006 bestond, dus 't moet haast wel zo zijn dat hij in dienstregeling 2007 ontstaan is.
Dat busboekje van december 2005 heb ik niet; wel een wijzigingsblad van 12 februari 2006 en toen kwam lijn 19 al voor. Dat die is ontstaat op 11 december 2005 lijkt me dus wel duidelijk.
:pos:
Daniel schreef:De folders van 2009/2010 heb ik helaas niet; doch kan ik via diverse luchtfoto's achterhalen dat het busstationnetje Raadhuisstraat in 2011 nog aanwezig was, maar in 2012 niet meer. Met wat zoeken op internet kom ik er achter dat de parkeergarage aldaar geopend werd op 1 september 2011, maar vanwege de bouwwerkzaamheden zal het busstation al wel eerder verdwenen zijn. Milco heeft de pagina in mei 2011 hernoemd, dus ergens in die maand zal de inkorting mogelijk hebben plaatsgevonden.
Lijkt me qua combinatie van gegevens redelijk duidelijk ja, heb vooralsnog dat als eind- en begindatum toegevoegd.

En zag dat je lijn 155 ook nog even nagekeken hebt, dank daarvoor.
In de historische lijnen ben ik een aardig eindje teruggegaan vandaag om alle verwijzingen te laten kloppen (daar zaten nog een paar rare tussen), maar een aandachtspuntje voor jou is nog wel lijn 106. Daar bleek een dienstregelingpagina van 1994/1995 te verwijzen naar de lijn zoals die vanaf december 2008 bestond, dus als je dat boekje hebt lijkt het me handig om voor de situatie in de jaren '90 even een nieuwe pagina aan te maken. Want kennelijk is het dus al een lijn Gouda - Nieuwegein geweest voordat het even na de eeuwwisseling een lijn Gouda - Benschop werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Kent toevallig iemand de historie van een halte "Lijsterhaag" in Houten? Die lijkt in elk geval daadwerkelijk ooit bestaan te hebben, maar tot wanneer?

- In Google streetview-beelden uit 2009 is geen spoor van de een halte te bekennen (nog niet eens een haltekom langs de rondweg)
- Op de lijnennetkaart van Connexxion Utrecht uit dienstregeling 2012 staat nog een halte van lijn 281 ingetekend ter hoogte van de Lijsterhaag, in de dienstregeling van lijn 281 uit datzelfde jaar komt de halte echter niet voor
- In de dienstregeling 2012 van Connexxion heeft lijn 682 nog "van Houten Lijsterhaag naar Amersfoort Van Lodensteincollege" boven de dienstregeling staan, maar de routestrip begint bij station Houten.
- Ironisch genoeg blijkt zelfs het PvE van de huidige concessie provincie Utrecht per december 2016 nog een verplichte scholierenlijn 682 Houten Lijsterhaag - Amersfoort te bevatten, terwijl die halte er op de ingangsdatum dus al minstens een jaar of zeven niet meer was :mrgreen:

Ik ga me bijna afvragen of de halte überhaupt ooit bestaan heeft, of dat het een nooit gerealiseerde maar wel geplande halte was... er is zelfs geen resterend stoepje van te vinden wat toch meestal nog wel een aanwijzing voor een oude halte kan zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door nvdw »

Zelf heb ik ook niks beters dan wat bijvoorbeeld uit cassies archief met busboekjes en lijnennetkaarten komt, maar HIER zou je wel een haltepaar uit kunnen maken.

De halte Lijsterhaag heeft wel degelijk bestaan, hij komt ook in oudere routestrips voor zoals bijvoorbeeld van de 281. Dat zal dan deze locatie zijn geweest. Volgens mij kon je toen nog via de Spoorhaag parallel aan het spoor van en naar (bus)station Houten rijden. Die mogelijkheid is op den duur komen te vervallen toen Houten het centrum vrijwel geheel voor doorgaand autoverkeer heeft gebarricadeerd.

Die onbekende haltes op de rondweg (op de lijnennetkaart van 2009 zie ik er ook nog een ter hoogte van Het Veld) tussen De Gaarden en Kooikerspad zijn waarschijnlijk inderdaad nooit gerealiseerd, anders had je ze wel gezien op Streetview. Op de Rondweg een halte maken zonder haltekom lijkt me volstrekt ondenkbaar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

nvdw schreef: di 16 mar 2021, 14:55 Zelf heb ik ook niks beters dan wat bijvoorbeeld uit cassies archief met busboekjes en lijnennetkaarten komt,
Ik ook niet hoor, aangevuld met een busboekje van SVN dienstregeling 2005 maar daar staan de schoolbussen niet met tabellen in (alleen een lijstje lijnen)
maar HIER zou je wel een haltepaar uit kunnen maken.
Die vielen mij ook al op ja, maar zag zogauw niet hoe je na een halte daar weer de wijk uit komt...
De halte Lijsterhaag heeft wel degelijk bestaan, hij komt ook in oudere routestrips voor zoals bijvoorbeeld van de 281. Dat zal dan deze locatie zijn geweest.
Ja, bij de 682 komt hij ook voor. Dat deed heel deze vraag ontstaan.
Bij die route van 281 die jij linkt lijkt ook nog een oude benaming van die halte voor te komen: het daarin genoemde Agrarisch Opleidingscentrum ligt precies aan de overkant van het spoor t.o.v. de Lijsterhaag immers.
Volgens mij kon je toen nog via de Spoorhaag parallel aan het spoor van en naar (bus)station Houten rijden. Die mogelijkheid is op den duur komen te vervallen toen Houten het centrum vrijwel geheel voor doorgaand autoverkeer heeft gebarricadeerd.
Super! Dat helpt me op weg voor nog eens een zoekopdracht in het gemeenteraadsarchief van Houten.
Moet ik vast wat in vinden, het leverde eerder in Amersfoort ook interessante info over het lijnennet op (en over het hele gedoe met de concessies in de provincie Utrecht)
Die onbekende haltes op de rondweg (op de lijnennetkaart van 2009 zie ik er ook nog een ter hoogte van Het Veld) tussen De Gaarden en Kooikerspad zijn waarschijnlijk inderdaad nooit gerealiseerd, anders had je ze wel gezien op Streetview. Op de Rondweg een halte maken zonder haltekom lijkt me volstrekt ondenkbaar.
Leek me ook idd, bizar dat jij ze ook in 2009 al zag. Ik kwam ze zelf alle twee op de kaart van 2010 en 2012 tegen, dus daar hebben heel wat jaren twee niet bestaande haltes op gestaan.

Het is best jammer bij dit soort kwesties dat de websites van de meeste vervoerders nooit heel goed gearchiveerd zijn in het Internet Archive. Bij Connexxion kan je op die manier echt amper nog navigeren naar bv. nieuwsberichten uit een regio op gearchiveerde oude pagina's.
Bij Stadsvervoer Nederland en BBA Veluwe kwam ik via die weg tenminste nog een pagina met dienstregelingswijzigingen uit meerdere jaren tegen. (Van SVN zijn de lijnennetkaarten als gifje ook gearchiveerd, maar helaas maar tot 2006 en zonder schoolbussen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door nvdw »

Misschien nog wel een nuttige informatiebron, hoewel die ook niet volledig is: Oudhouten.

Gedurende de ontwikkeling van Houten als vinexlocatie zijn de busroutes (ook omdat de wegenstructuur drastisch op de schop ging) meermalen veranderd. Een van die busroutes, die je in de 1996-haltestrip van de 281 nog terugziet, ging bij De Borch de rondweg af en ging via Riddersborch, Dorscamp, Florijnenslag en Romeinenpoort naar het oude dorp (met allerlei bussluizen, over de huidige fietsbruggen), en zo verder naar het station. Dat 'agrarisch opleidingscentrum' (het huidige) Wellantcollege kan dan nog steeds een halte hebben gehad die niet aan de rondweg lag. De bus zou in dat geval nooit aan de oostkant van het spoor zijn gekomen.

Dat zal wel het geval zijn geweest in de 2001-route, want dat verklaart ook de volgorde Strocamp - Station - Lijsterhage. Waar de bus dan onder het spoor is gereden durf ik niet te zeggen. De tunnel ('Onderdoor') onder het NS-station was vrij laag voor een bus, wellicht dat de bus toen al via de Koppeling reed. Als je dan via De Molen naar het station reed, zou je dan via de Spoorhage weer terug op de rondweg kunnen zijn gekomen. Dat verklaart ook waarom die inprikker in zijn huidige vorm nog steeds bestaat.

Dus, resume overflakkee: de halte Lijsterhage zal niet aan de rondweg hebben gelegen, idem voor die halte Agrarisch Opleidingscentrum, maar waarschijnlijk aan de toegangsweg naar de wijk vanaf de rondweg.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Hmm ja, toevallig ligt naast dat agrarisch opleidingscentrum ook een lange haltehaven met informatiebord, net als bij de Lijsterhaag. Overigens helpt die site Oud Houten niet zoveel, want die heeft het over bussen die per 2001 allemaal naar de rondweg gingen en ik zoek nu de einddatum van een lijn die kennelijk nog in 2005 via de Lijsterhaag reed. Dat spreekt elkaar dus tegen...

Edit: In Streetview vindt ik wel een oude bushalte aan de Spoorhaag, maar toen was het al niet meer mogelijk daarvandaan op De Molen te te komen. Dus 'tis sowieso onwaarschijnlijk dat daar na de concessiewissel van SVN naar Connexxion nog een bus gereden heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Ik heb een folder van de gemeente Houten per 14 december 2003; wellicht helpt onderstaande lijnennetkaart enigzins?

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Ja dat bevestigd dat de halte "Houten NS" aan de Spoorhaag lag, precies waar de blokmarkering ligt op de Streetview-link die ik eerder postte.
En ondertussen kom ik er trouwens via de site van Oud-Houten achter dat Het Rond in 2004 is afgesloten voor noord-zuidverkeer (mogelijk nog exclusief de bus), maar vooral ook dat de parkeergarage met bovengelegen winkels die pontificaal in de weg staat om van de Spoorhaag naar De Molen te kunnen komen tussen 2006 en 2009 gebouwd is. Dus ik denk dat ik er wel uit ben wanneer er voor het laatst een bus bij de Lijsterhaag gereden heeft ;)

Dit is een print van het wijzigingsoverzicht van SVN uit december 2005, die het nog nergens over een wijziging op lijn 682 heeft, dus dat moet ergens in 2006 gebeurd zijn dan.

Edit: en dan zoek ik even of er toevallig nog een wijziging op de oude SVN-site terug te vinden is in 2006... vindt ik de datum waarop lijn 680 en 683 hun beginpunt Herenstraat verlieten en het station als beginpunt in Rhenen kregen: http://web.archive.org/web/200606221051 ... 0en683.htm
Leuk dat graven in de archieven om de wiki completer te krijgen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Kunnen we achterhalen wanneer het GVU de volledige exploitatie van de lijnen in de 30-serie tussen Utrecht en Maarssen overnam?
Ik vermoed 15 september 2003, bij het ingaan van de winterdienstregeling, in dat busboekje stond de dienstregeling in een GVU-huisstijl vermeld. Het busboekje daarvoor bevatte nog de Connexxion-huisstijl met de tijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Ik zat al te kijken toen ik jouw bewerkingen zag, maar helaas kan ik net niet ver genoeg terugkijken in het Internet Archive om de start terug te vinden.
Het was in elk geval niet 15 september 2003, want de 30-serie tussen Utrecht en Maarssen staat al op de GVU-websitepagina over de zomerdienstregeling 2003 die t/m 14 september 2003 liep. En dat is de oudste pagina die ik tot nu toe via het Internet Archive achterhaald heb.

Zal eens even kijken, want heb ooit ook het PvE van de concessie Stadsvervoer Utrecht per december 2002 gevonden. Dat is op zich een voor de hand liggend startmoment.

Edit: volgens Wikipedia blijkt het inderdaad per 2002 te zijn geweest (goeie kans dat het samengevallen is met de start van de concessie Noordwest van BBA). Maar daar wordt ook vermeldt dat al sinds 1980 door GVU en CN gezamelijk richting Maarssen gereden werd (vanaf de start van lijn 37 en 38)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie op de wiki als het goed is alle concessies die voor 2009 in de provincie Utrecht waren staan, maar niet alle lijnen staan bij een concessie. Van bijvoorbeeld de 71 en 77 is geen concessie bekend op de wiki. Weet iemand onder welke concessie deze lijnen in die periode vielen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Ik zie bij beide lijnen gewoon een concessie staan anders? Namelijk "Regiovervoer Utrecht" ;) Dat was inderdaad de concessie die voor de huidige kwam en daarvoor zaten de lijnen aan de Nieuwegeinse kant in BRU Zuid.

Ben zelf wel ooit begonnen die historische concessies uit te zoeken en toen ook een eind gekomen met voorgangers, opvolgers en start- en einddata; maar heb dat nooit voor de volle 100% kunnen completeren bij gebrek aan informatie. (Bij het GVU ging dat nog het makkelijkst, want hun website was goed gearchiveerd in The Internet Archive)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Lijn 45 »

Bedankt. Er werd niet tussen die lijnen en BRU Zuid verwezen, ik was namelijk op zoek naar de concessie voor Regiovervoer Utrecht waar ze onder vielen. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten