Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Hainje »

Dit topic is er om vragen te stellen over hoe routes vroeger liepen in West-Nederland. Als je een discussie hebt met een mede-hobbyist of collega, maar ook als je gewoon zelf iets wil weten en je hebt de betreffende busboekjes niet in je bezit. Stel je vraag dan hier, wellicht dat anderen je vraag dan kunnen beantwoorden. Ook kan dit topic gebruikt worden om de Wiki-pagina's aan te vullen met nieuwe informatie. Samen kunnen we elkaar helpen meer te weten te komen over hoe het vroeger was! *O*
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door nvdw »

Bumpo.

Mijn ouders zijn geboren en getogen in Woubrugge en waren dus overgeleverd aan de grillen van de NAL. Nu heeft de wiki helaas niets over de lijnen of dienstregelingen van de NAL. Wel wordt het lijnennet anno 1980 vermeld op de pagina van [wiki]CN Dienstregeling 1979/1980[/wiki], alleen de details zelf ontbreken. Ik heb met wat latere CN-boekjes wel een idee kunnen krijgen van waar de NAL allemaal reed, maar wie meer informatie heeft, graag.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Anne »

Ik stuur je een kopie van dienstregeling 1/6/1975
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door nvdw »

Ontvangen. Hartelijk dank!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Ik rijd in Haaglanden geregeld mee met een chauffeur en laatst kwamen de Veilinglijnen naar Honselersdijk ter sprake. Het is mij inmiddels bekend dat deze lijnen ooit tot besloten vervoer hoorden (uitgevoerd door Vreugde Tours), maar op een gegeven moment is Connexxion dit zelf gaan rijden.

Wie weet wanneer exact?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

*topickick*

Wie kan wellicht vertellen wanneer lijn 170 (Amsterdam - Uithoorn) van/naar Woerden is gaan rijden en wanneer deze weer ingekort werd tot Wilnis?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Etienne schreef:Ik rijd in Haaglanden geregeld mee met een chauffeur en laatst kwamen de Veilinglijnen naar Honselersdijk ter sprake. Het is mij inmiddels bekend dat deze lijnen ooit tot besloten vervoer hoorden (uitgevoerd door Vreugde Tours), maar op een gegeven moment is Connexxion dit zelf gaan rijden.

Wie weet wanneer exact?
Iemand??
Etienne schreef:*topickick*

Wie kan wellicht vertellen wanneer lijn 170 (Amsterdam - Uithoorn) van/naar Woerden is gaan rijden en wanneer deze weer ingekort werd tot Wilnis?
Deze heb ik inmiddels wel uit een busboekje van de NZH kunnen vissen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door slingermonyet »

Ik ben van 1987 en ging vaak in de jaren 90 met stadsbus Midnet van Amersfoort maar kan geen busboekje of busroute van stadsbus Amersfoort vinden.Hoewel ik dat graag wil.Heeft iemand dat voor me :D
Tot heden vind ik nog steeds leuk met de bus alleen mis ik wel de oude gele Bussen (Den Oudsten) waar de buschafeur de wijk of plaatsnamen handmatig moest bedienen
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Ik heb wel informatie van Amersfoort uit die tijd, maar niet dubbel voor verkoop :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Ik ben ook wel benieuwd naar wat oude routes daar trouwens, vooral gezien ik gisteren bij een wandelingetje na het eten een routepijlbordje op de Bisschopsweg aantrof wat suggereert dat daar bussen vanuit een wel heel krap zijstraatje gekomen zijn in het verleden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door slingermonyet »

Daniel schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar wat oude routes daar trouwens, vooral gezien ik gisteren bij een wandelingetje na het eten een routepijlbordje op de Bisschopsweg aantrof wat suggereert dat daar bussen vanuit een wel heel krap zijstraatje gekomen zijn in het verleden.

dat zou de 80 zijn richting woudenberg etc.Die reed vroeger via arnhemseweg, vermeerstraat. Lijn 8 (voorheen 11) reed ook bij vermeerstraat en bisschopsweg. Maar er schijnen veel diverse routepijlbordjes die niet kloppen
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door slingermonyet »

Etienne schreef:Ik heb wel informatie van Amersfoort uit die tijd, maar niet dubbel voor verkoop :!:

oke jammer vind alleen streekvervoerders en busboekjes vanaf 1999/2000
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

slingermonyet schreef:dat zou de 80 zijn richting woudenberg etc.Die reed vroeger via arnhemseweg, vermeerstraat. Lijn 8 (voorheen 11) reed ook bij vermeerstraat en bisschopsweg. Maar er schijnen veel diverse routepijlbordjes die niet kloppen
Die route van lijn 11 ken ik nog wel ja, die was er nog toen ik net in Amersfoort kwam wonen. Gezien hoe dat bordje hangt zou het echter zijn voor een bus uit de Johannes van Dieststraat rechtsaf de Bisschopsweg op, dat zou wel een aparte route zijn en kan hooguit met een taxibusje volgens mij.
Ik krijg het nu even niet voor elkaar een link te maken, maar je kunt het bordje in Google Streetview zien hangen. Al lijkt ´ie in de loop van de tijd gedraaid te zijn en kan het dus ook Bisschopsweg gevolgd door rechtsaf Vermeerstraat geweest zijn ooit, dat zou een logischere route zijn want da´s de enige manier om in twee richtingen door de Vermeerstraat te kunnen rijden (Hendrik van Viandenstraat is éénrichtingverkeer naar de Stadsring).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Hainje »

slingermonyet schreef:Ik ben van 1987 en ging vaak in de jaren 90 met stadsbus Midnet van Amersfoort maar kan geen busboekje of busroute van stadsbus Amersfoort vinden.Hoewel ik dat graag wil.Heeft iemand dat voor me :D
Tot heden vind ik nog steeds leuk met de bus alleen mis ik wel de oude gele Bussen (Den Oudsten) waar de buschafeur de wijk of plaatsnamen handmatig moest bedienen
Heb wel een en ander liggen van Amersfoort, maar weet niet of anderen die geclaimd hebben. Moet dat nog steeds even uitzoeken. :@ :@
🍉
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door BrengMe »

En anders heb ik die waarschijnlijk gepikt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Ik kon uit m'n verzameling zo gauw alleen het boekje van 1998/1999 vinden. Hierin komen de volgende stadsbuslijnen in Amersfoort naar voren:
1: Station - Soesterkwartier
2: Station - Isselt (spitsbus)
4: Station - Bergkwartier - Leusderkwartier - Station ('s avonds/zondag -> Mobinet)
5: Station - Rustenburg - Liendert - Station
6: Station - Liendert - Rustenburg - Station
7: Station - Schuilenburg - Randenbroek - Station
8: Station - Randenbroek - Schuilenburg - Station
9: Station - Elisabeth Zkh - Dorrestein - Station ('s avonds/zondag -> Mobinet)
10: Station - Schothorst - De Koppel - Station
11: Station - De Koppel - Schothorst - Station
12: Station - Zielhorst - Kattenbroek - Schothorst - Station
15: Station (- Hoogland) - Nieuwland
16: Station - Hoogland

De lijnen 4 en 9 reden 's avonds als Mobinet en moesten dan gereserveerd worden, behalve vanaf het Station en lijn 16 reed 's avonds/zondag niet. Dan reed lijn 15 via Hoogland.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Staan er ook gedetailleerdere routestrips in? 7, 8 en 9 kunnen in elk geval het antwoord op m'n vraag over dat verdwaalde routepijltje mogelijk beantwoorden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

Jazeker. De schuine namen zijn de exacte haltenamen en de namen eronder zijn de straatnamen waarover werd gereden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Daniel »

Bingo! Dat pijlbordje was dus van de oude lijn 9 (Bisschopsweg -> Vermeerstraat) en is in de loop der jaren gedraaid. Het viel me namelijk al op dat het op Google Streetview in een net andere positie stond dan wanneer ik het live ging bekijken. Precies zo'n route was ook wat me te binnen schoot nadat ik vanavond nog eens op zoek ging naar andere aanwijzingen.

Nu nog eens zien uit te vissen waar de haltemarkering aan het uiteinde van de Vermeerstraat vlak voor de Arnhemseweg voor gediend heeft, want daar halterende lijnen komen in elk geval uit deze dienstregelingen die jij nu postte naar voren en ook in recentere dienstregelingen is daar geen halte geweest. Halte Arnhemseweg/Overweg heeft namelijk maar in één richting bestaan zover ik terugvond en die heeft daadwerkelijk naast de overweg gelegen (precies aan de andere kant op de Arnhemseweg zelf)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door slingermonyet »

Etienne schreef:Jazeker. De schuine namen zijn de exacte haltenamen en de namen eronder zijn de straatnamen waarover werd gereden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NIce jammer dat het oude lijnboek niet meer te verkrijgen is :cry:
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door BrengMe »

Heeft iemand de oude lijnennetkaarten en vervoerplannen van de RET Rotterdam uit 2009 t/m 2013 nog op de computer staan? Ik had ze zelf, maar ik ben ze kwijtgeraakt :(
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door 010jongen »

Ik was opzoek naar oude lijnennetkaarten van de RET en GVU uit 2005. Als iemand mij daarbij kan helpen graag *O*
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door BrengMe »

Iemand?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Etienne »

010jongen schreef:Ik was opzoek naar oude lijnennetkaarten van de RET en GVU uit 2005. Als iemand mij daarbij kan helpen graag *O*
De RET-kaart heb ik wel, maar die blijft helaas binnen mijn eigen verzameling.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak West-Nederland

Bericht door Hainje »

Zeg dan niets. :')
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten