Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
College B&W wil nader onderzoek naar mogelijkheden voor Regiosprinter(03-09-2013)
Ambitiedocument verkent mogelijkheden voor gewenste stoptreinverbinding
De gemeenten Amersfoort, Nijkerk, Barneveld en Apeldoorn en de Regio FoodValley hebben belang bij een goede regionale spoorverbinding vanwege de vele ontwikkelingen langs de corridor Amersfoort-Barneveld-Apeldoorn, waaronder Bedrijventerrein Harselaar, Stroe en ontwikkelingen rondom Amersfoort-Oost en Apeldoorn-West.
lees verder....
Ambitiedocument verkent mogelijkheden voor gewenste stoptreinverbinding
De gemeenten Amersfoort, Nijkerk, Barneveld en Apeldoorn en de Regio FoodValley hebben belang bij een goede regionale spoorverbinding vanwege de vele ontwikkelingen langs de corridor Amersfoort-Barneveld-Apeldoorn, waaronder Bedrijventerrein Harselaar, Stroe en ontwikkelingen rondom Amersfoort-Oost en Apeldoorn-West.
lees verder....
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Bij regiosprinter denk ik aan dit ding:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Regio Foodvalley
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Met andere woorden enkele gemeenten in de Gelderse Vallei.Regio FoodValley – het samenwerkingsverband van acht gemeenten in de Vallei – steunt de ambitie van de vier gemeenten.
Wikipedia zegt het volgende erover:
Maar even over het onderwerp. Vond het al vreemd dat er geen sprinter reed tussen Amersfoort en Apeldoorn. Laat staan dat de Intercity stopte op Barneveld-Noord (en/of dat er zelfs een station nog aan het spoor lag bij Barneveld). Nu moeten reizigers dus inderdaad of omreizen of met de bus gaan.In juli 2010 hebben 8 gemeenten in de vallei besloten samen te werken binnen de Regio FoodValley. Samen met kennisinstellingen en foodbedrijven werkt de regio aan uitvoering van de FoodValley Ambitieschets 2020. Dit nieuwe regionale samenwerkingsverband is een samenvoeging van Regio De Vallei en het stedelijk netwerk WERV.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Interessant leesvoer dat pdfje.
Barneveld Noord als een soort Geldermalsen, zie er wel een kans van slagen in. Hoewel in de toekomst 6 stoptreinen tussen Noord en Amersfoort misschien weer erg veel is....
Barneveld Noord als een soort Geldermalsen, zie er wel een kans van slagen in. Hoewel in de toekomst 6 stoptreinen tussen Noord en Amersfoort misschien weer erg veel is....
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Als jij zegt Geldermalsen dan denk ik: vleugeltreinen. Maar dan moet je natuurlijk wel even het station verplaatsen (A)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
bedoelde meer in zoiets als een knooppunt voor Sprinters. Overstap Utrecht, Dordrecht, Tiel & 's- Hertogenbosch, P&R parkeerterrein, overstap op de (buurt)bussen. Dat zou ook kunnen met Barneveld Noord
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Ik ben voorstander van een verbinding Barneveld - Apeldoorn, inderdaad bizar dat die relatie nog niet mogelijk is zonder enorm om te reizen. Ik vraag me wel af of het niet handiger zou zijn om gewoon de IC's die niet doorrijden naar Enschede ma-za 06:00 - 20:00 te laten rijden i.p.v. in de smalle spitsuren, en laten stoppen op Barneveld Noord. Eventueel na Deventer nog doortrekken naar Zutphen - Arnhem.
Gewoon door de NS als eis in de volgende concessie. Vier vliegen in één klap: geen extra en apart gesubsidieerde stoptreinserie, hoogfrequent Amersfoort - Deventer, een verbinding Barneveld-oostwaarts en een rechtstreekse trein Apeldoorn - Arnhem, waarvoor Gelderland ook al opties onderzocht.
Gewoon door de NS als eis in de volgende concessie. Vier vliegen in één klap: geen extra en apart gesubsidieerde stoptreinserie, hoogfrequent Amersfoort - Deventer, een verbinding Barneveld-oostwaarts en een rechtstreekse trein Apeldoorn - Arnhem, waarvoor Gelderland ook al opties onderzocht.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Een haltering van de s1500 -serie bij Barneveld-Noord lijkt mij het makkelijkste en het goedkoopste qua exploitatiekosten.
Als alternatief: misschien een idee om de trein Zutphen-Apeldoorn door te trekken naar Barneveld-Noord? En daar te keren op het zijspoor? Tussen Barneveld-Noord en Amerfoort rijden bovendien al vier stoptreinen per uur. Vervelend is wel dat er geen overloopwissels liggen ten oosten van Barneveld-Noord, maar pas bij Stroe. Voor een kerende trein zal je daarom een wisselverbinding moeten aanleggen.
Als alternatief: misschien een idee om de trein Zutphen-Apeldoorn door te trekken naar Barneveld-Noord? En daar te keren op het zijspoor? Tussen Barneveld-Noord en Amerfoort rijden bovendien al vier stoptreinen per uur. Vervelend is wel dat er geen overloopwissels liggen ten oosten van Barneveld-Noord, maar pas bij Stroe. Voor een kerende trein zal je daarom een wisselverbinding moeten aanleggen.
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Dit is een of ander ronkend persbericht met "volop activiteiten langs de spoorlijn Amersfoort - Apeldoorn". Ja, okee, misschien wel, maar in ieder geval niet in de twintig kilometer tussen Barneveld en Apeldoorn. Stroe heeft 1500 inwoners, geen wonder dat het station al tachtig jaar gesloten is.
De s7000 doortrekken is een hele dure grap omdat je behoorlijk wat extra omlopen krijgt voor vrij weinig reizigers, je moet toch echt een inhaling gaan regelen ergens omdat dan niet meer past zonder. Ongeveer idem dito voor de s1500, de hoeveelheid nieuwe reizigers lijkt mij vrij beperkt t.o.v. de kosten om de gehele dag een kwartierdienst tot aan Deventer te gaan rijden met de IC én de aansluiting op de sprinter naar Zutphen vanuit de s1500 is nu goed in Apeldoorn, maar met extra stops zal dat niet meer het geval zijn.
De s7000 doortrekken is een hele dure grap omdat je behoorlijk wat extra omlopen krijgt voor vrij weinig reizigers, je moet toch echt een inhaling gaan regelen ergens omdat dan niet meer past zonder. Ongeveer idem dito voor de s1500, de hoeveelheid nieuwe reizigers lijkt mij vrij beperkt t.o.v. de kosten om de gehele dag een kwartierdienst tot aan Deventer te gaan rijden met de IC én de aansluiting op de sprinter naar Zutphen vanuit de s1500 is nu goed in Apeldoorn, maar met extra stops zal dat niet meer het geval zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Ik denk zelf dat een extra trein van Amersfoort naar Apeldoorn het beste is en die trein koppelen aan de concessie Valleilijn en dus Connexxion. Het beste is dan waarschijnlijk ook om de extra trein (de 31400) die nu rijdt tussen Amersfoort en Barneveld-Centrum op te heffen en juist tussen Amersfoort en Apeldoorn (via het nieuwe/verlegde station Barneveld Noord) te laten rijden. Zo behoud je deels wel de kwartierverbinding tussen Amersfoort en Barneveld, maar niet meer vanuit het Centrum en hoeven er niet gek veel treinen bij besteld of gehuurd te worden (mogelijk 1 of 2 treinstellen). Een verlegging is volgens mij ook niet perse nodig, maar eerder een extra perron erbij op de spoor richting Apeldoorn. Het spoor is niet ver lopen vanaf het perron dat er nu ligt.
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Volgens mij is die Regiosprinter kansloos.
Hoevelaken is grotendeels op Amersfoort geörienteerd, de vervoersvraag van Stroe stelt werkelijk niets voor, en vanuit Apeldoorn-west zit je via station Apeldoorn sneller in de Randstad dan met een boemeltje naar Amersfoort.
En Barneveld-noord ligt helemaal niet centraal, met zo'n waardeloze stationsplek ben je veel tijd aan voor- en natransport kwijt.
Wat wel nodig is, is een opwaardering van het busnet in die regio. Dat kan volgens mij best wel simpel, door lijn 102 (Apeldoorn - Voorthuizen - Amersfoort) te splitsen in twee delen: Apeldoorn - Voorthuizen - Barneveld en Voorthuizen - Amersfoort. Waarbij de lijn Apeldoorn - Barneveld vaker kan rijden. En lijn 108 (Ede - Apeldoorn) is redelijk snel, maar rijdt na de ochtendspits veel te weinig.
Het probleem rond Apeldoorn is, dat ze allerlei grootse studies en mislukte prestigeprojecten doen zoals de Veluwelijn, station Apeldoorn Osseveld en transferium Barneveld-noord (misschien nog tot varkensflat om te bouwen, bij gebrek aan ander gebruik?). Maar tegelijkertijd laten ze het busnet verslonzen, in plaats van dat wat verder uit te bouwen. En dan maar blijven leuteren over die Stroe-boemel en over een rechtstreekse trein Apeldoorn - Arnhem, die er maar liefst anderhalf keer zo lang over zou doen dan bus 91, die al jaren tussen beide steden rijdt...
Wat ze trouwens wel goed hebben gedaan, is de frequentieverdubbeling van de treintjes op Amersfoort - Ede de afgelopen jaren.
Hoevelaken is grotendeels op Amersfoort geörienteerd, de vervoersvraag van Stroe stelt werkelijk niets voor, en vanuit Apeldoorn-west zit je via station Apeldoorn sneller in de Randstad dan met een boemeltje naar Amersfoort.
En Barneveld-noord ligt helemaal niet centraal, met zo'n waardeloze stationsplek ben je veel tijd aan voor- en natransport kwijt.
Wat wel nodig is, is een opwaardering van het busnet in die regio. Dat kan volgens mij best wel simpel, door lijn 102 (Apeldoorn - Voorthuizen - Amersfoort) te splitsen in twee delen: Apeldoorn - Voorthuizen - Barneveld en Voorthuizen - Amersfoort. Waarbij de lijn Apeldoorn - Barneveld vaker kan rijden. En lijn 108 (Ede - Apeldoorn) is redelijk snel, maar rijdt na de ochtendspits veel te weinig.
Het probleem rond Apeldoorn is, dat ze allerlei grootse studies en mislukte prestigeprojecten doen zoals de Veluwelijn, station Apeldoorn Osseveld en transferium Barneveld-noord (misschien nog tot varkensflat om te bouwen, bij gebrek aan ander gebruik?). Maar tegelijkertijd laten ze het busnet verslonzen, in plaats van dat wat verder uit te bouwen. En dan maar blijven leuteren over die Stroe-boemel en over een rechtstreekse trein Apeldoorn - Arnhem, die er maar liefst anderhalf keer zo lang over zou doen dan bus 91, die al jaren tussen beide steden rijdt...
Wat ze trouwens wel goed hebben gedaan, is de frequentieverdubbeling van de treintjes op Amersfoort - Ede de afgelopen jaren.
Re: Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort.
Maar de treinen tussen Amersfoort en Barneveld zijn niet de verdienste van Apeldoorn!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten