Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Zou het niet een positieve ontwikkeling zijn als je een doorgaande stoptrein Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Elst krijgt?
Die loopbrug is gewoon weer de zoveelste geldverspillingsproject geweest, als die nu al weer weg moet.
Die loopbrug is gewoon weer de zoveelste geldverspillingsproject geweest, als die nu al weer weg moet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Waarom Dordrecht-Elst en niet Dordrecht-Tiel? Voor Tiel-Elst is er veel minder capaciteit nodig dan voor Dordrecht-Geldermalsen(-Tiel), oftewel je krijgt last van inefficientie, laat staan dat je Tiel-Elst moet elektrificeren. Dordrecht-Tiel ben ik wel voorstander van, aangezien je vanuit Tiel dan makkelijker naar Rotterdam en Den Haag kan zonder via Utrecht te reizen. Maar dit topic is eigenlijk niet bedoelt voor ideën, regenmaker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.
*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.
*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Bram Mastwijk, broer van?Bee schreef:Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.
*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Er gaat een te verwaarlozen deel overstappers richting Ddr. De scheve dienstregeling op de Merwede-Lingelijn maakt het onaantrekkelijk om over Gdm heen te reizen.Bee schreef:Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.
*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.
@SuperGhost: om spoor 1 in Tl in gebruik te nemen zul je er bovenleiding moeten hangen. Bovendien kun je met een optimaal gebruik van spoor 2 op beide delen van dat spoor een trein kwijt.
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Qua reizigersstromen lijkt het mij een stuk nuttiger als er doorgaande stoptreinen Elst - Tiel - Utrecht en Gorinchem - Beesd - Culemborg - Utrecht komen, zowel om de hele Betuwe en Gorinchem/Leerdam een rechtstreekse spoorverbinding met het Utrechtse te geven, als de voornoemde capaciteitsproblemen rondom Houten wat te verlichten door 3 i.p.v. 2 stoptreinseries (6× per uur). En voor de slechte verstaander: dan is dus ook dat hele extra perron niet nodig, waar deze draad over gaat.regenmaker schreef:Zou het niet een positieve ontwikkeling zijn als je een doorgaande stoptrein Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Elst krijgt?
Maar ja, concessies en een extra boogje/viaduct boven Tricht zullen wel weer onoverkomelijke bezwaren zijn.
Laatst gewijzigd door 0318 op zo 12 okt 2014, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Dit gaat nergens meer over, zucht.
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Als je ergens over wilt gaan kan een loopbrug handig zijn ;)
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Ach ik zal wel een idioot zijn als ik van deze discussie en van de ideeën van prorail niks begrijpt. Waarom bouwt men geen viaduct waar de trein tussen Geldermalsen en Tiel overheen kan gaan. Dan heb je de kruisingsproblemen toch opgelost? Misschien zou je voor de merwedelingelijn een apart spoor kunnen aanleggen naar het station maar daar hoeft de loopbrug toch niet voor te wijken? Je laat de trein vanuit Gorichem stoppen op het huidige rangeerspoor aan de kant van het busstation en je hoeft geen lang perron voor te maken. Dus je kunt het nieuwe perron voor de loopbrug aanleggen. Met deze oplossing hoef je alleen 1 perron te bouwen en een derde spoor tussen Geldermalsen en de merwedelingelijn te bouwen.
Van de Houten discussie snap ik helemaal niks van. Prorail gaat het capaciteit probleem oplossen door 4 sporen tussen Houten en Utrecht te maken. Als de verdubbeling klaar is kan er een voortrein tussen Houten en Utrecht rijden en dan ben je meteen van alle problemen af.
Van de Houten discussie snap ik helemaal niks van. Prorail gaat het capaciteit probleem oplossen door 4 sporen tussen Houten en Utrecht te maken. Als de verdubbeling klaar is kan er een voortrein tussen Houten en Utrecht rijden en dan ben je meteen van alle problemen af.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
De beste oplossing is waarschijnlijk ook de duurste oplossing daarom bedenken ze wat anders.
De Houten discussie draait om het feit dat die voortrein er niet komt.
De Houten discussie draait om het feit dat die voortrein er niet komt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Waarom komt prorail uberhapt met plannen als het feitelijk probleem een tekort aan materieel is. Er is een overschot aan e-locs kan de NS bij een lease maatschapij geen passagiers rijtuigen huren voor een jaar 5. Dan is er tenminste voldoende materiaal tot dat het probleem met een tekort aan materiaal opgelost is.
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Hoe kom je erbij dat er een tekort aan materieel is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Omdat de minister daar om vraagt.hidihi schreef:Waarom komt prorail uberhapt met plannen
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Als dat er voldoende treinen zijn waarom geen toekomstige voortrein of treinen die groot genoeg zijn?Bee schreef:Hoe kom je erbij dat er een tekort aan materieel is?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen
Omdat de minister een 10-minutendienst wil en niet een voortrein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten