Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes
Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.
Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
MdJ schreef:SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes
Een kortlopende concessie met gehuurde Plan V's was niet mogelijk?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Of de treinconcessie iets langer laten zijn dan de busconcessie.
Dat hebben ze in de Achterhoek bijvoorbeeld ook gedaan. De treinconcessie van Syntus liep later af dan de busconcessie (waren toen nog 2 aparte concessies). Toch is deze als één concessie aanbesteedt. Dat had dus ook bij de Valleilijn kunnen gebeuren lijkt me.
SuperGhost schreef:Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.
Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
Arnhem klopt niet want lijn 27/29 behoort tot Doesburg Kraakselaan bij de SAN alsmede lijn 43 tot Dieren station. Er zit dus een gat van 6 kilometer behorend tot de SAN in. Formeel liggen de raakpunten alleen in Wageningen, Zutphen en Deventer. De trein heb ik hierbij niet meegeteld aangezien Didam-Elst in het SAN gebied ligt en Zutphen-Apeldoorn tot de Veluwe.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MdJ schreef:SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes
Een kortlopende concessie met gehuurde Plan V's was niet mogelijk?
:') Wat had dat uitgemaakt? Wie had moeten rijden? NS? Dan had je een uursdienst Ede-Amersfoort gehad. Hooguit een halfsuursdienst tot Barneveld.
SuperGhost schreef:Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.
Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
Arnhem klopt niet want lijn 27/29 behoort tot Doesburg Kraakselaan bij de SAN alsmede lijn 43 tot Dieren station. Er zit dus een gat van 6 kilometer behorend tot de SAN in. Formeel liggen de raakpunten alleen in Wageningen, Zutphen en Deventer. De trein heb ik hierbij niet meegeteld aangezien Didam-Elst in het SAN gebied ligt en Zutphen-Apeldoorn tot de Veluwe.
Dan heb je natuurlijk nooit raakpunten, want Wageningen ligt in het Veluwegebied, Zutphen in het Achterhoek gebied en Deventer in het Overijssel-midden gebied.
Wat ik met die probeerde aan te geven:
a) Niet dezelfde begindatum.
b) Andere eisen.
c) vervoer tussen de concessiegebieden is minimaal: In Zutphen/Deventer alleen zwakke lijntjes, in Arnhem alleen voor reizigers met bestemming Arnhem en verder, maar niet echt richting Doetinchem, In Wageningen... Nou, vooruit, daar wel. Maar te klein. Koppelen zou geen schaalvoordelen geven.
-Veluwe had bij Achterhoek kunnen, maar door b en c niet gedaan.
-Valleilijn had geologisch bij Veluwe gekund, maar niet door a en b.
-Rivierenland kon bij Achterhoek, omdat niet a, niet b.
Verdere discussie hierover lijkt me naar OVer je ideeen te kunnen.
De Ex-Syntusambassador 2147, die bij TGVia zit en een verlopen APK had, rijdt inmiddels weer: als lijn 62 naar Oldenzaal om 15.45 vanaf UT/De Zul in Enschede.
Ik reis sinds 4 jaar dagelijks met de bus of de trein tussen Ommen en Zwolle en hoewel de trein meestal wel op tijd is heb ik de 167 nog nooit op tijd zien vertrekken vanaf het station in Zwolle. De bus vertrekt meestal tussen 10 en 20 minuten te laat. Kan Syntus niet gewoon de vertrekstijden aanpassen zodat ze realistischer zijn? De bus komt trouwens ondanks deze vertraging altijd ruim op tijd in Ommen aan.
Als iemand interesse heeft in de wijzigingen van de concessies Veluwe en Midden Overijssel, deze zijn op de wiki verwerkt: Veluwe 2015 Midden Overijssel 2015
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gisteren was de 3311 de gelukkige voor lijn 7.
maakt het voor de Optares nog wat uit voor de kilometerstand ofzo, lijn 7 is maar een prutrondje ten opzichte van 97 bijvoorbeeld...
Hoeveel ex BBA/Veolia bussen rijden er nou bij Syntus? Zat vandaag in zo ex BBA/Veolia Ambassador, bestemmingsdisplay kon het niet aan om Arnhem via Beekbergen te tonen