Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Auto onder de trein bij Teuge, treinverkeer gestremd
Bij een spoorwegovergang in het Gelderse Teuge (gemeente Voorst) is een auto onder de trein gekomen. Het is nog onduidelijk wat er is gebeurd met de inzittenden. Er is om een traumahelikopter verzocht.
De trein is door de botsing ontspoord. Het treinverkeer tussen Amersfoort en Deventer is in beide richtingen gestremd. Die afsluiting duurt de hele dag, verwacht de NS.
Bizar wat een ravage hier is ontstaan zeg, dat zie je niet vaak bij een aanrijding met auto. Hopelijk zijn hierbij niet al te zwaar gewonden in de trein zelf gevallen, want de inzittenden zijn wel duidelijk aardig door elkaar geschud.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Op 112apeldoorn wat meer foto's waarop de schade is te zien en kaartje met de locatie.
Duidelijk te zien dat het beton niet tegen de botskracht kan en afbreekt. Maar ook aan stalen masten zal de schade fors zijn omdat die vervormen. Ben ook benieuwd of het vandaag en vannacht lukt om de bovenleiding te vervangen/herstellen. Eerst zal de ongevalsplaats vrijgegeven moeten zijn. Afvoeren van de planV zal tussen door kunnen maar ook werk aan bovenleiding belemmeren.
Vraag is of het treinstel kan worden herspoord en afgesleept omdat draaistellen ook resten van portalen hebben geraakt. Zal wel einde zijn van de ABk-bak (en van de Bk als die niet voor vervanging in een ander stel nodig is).
Nooooouuuuuu, ik deeeenk dat dit nog wel een paar daagjes gaat duren.
Allemachtig wat een bende, dat de mensen in de trein met de schrik zijn vrijgekomen mag nog een wonder heten. Misschien ook wel omdat het er zo weinig waren. Het verbaast mij dan (afgaande op de foto's) ook niets dat de inzittenden van de auto om het leven zijn gekomen, die hebben flink wat G-krachten te verwerken gekregen. Nare manier om op deze manier aan je einde te komen. :(
De politie gaat uit van zelfdoding las ik net, en er was maar 1 inzittende in de auto. Dus ik weet niet hoeveel melij je wilt hebben maar ik denk dat dat wel mee valt
Met iemand die zelfdoding doet heb ik net zoveel medelijden dan iemand die 'simpelweg' verongelukt. Misschien nog wel meer, er gaat immers psychologisch heel wat vooraf voordat je een dergelijke stap zet. Grofweg gezegd: iemand die door een noodlottig ongeval overlijdt voelt zich niet eerst een paar jaar diep ongelukkig, maar is in feite gelijk dood.
Maar ik kan mij indenken dat niet iedereen kan begrijpen wat ik hierboven heb gezegd, dat kun je denk ik pas als je zelf of een direct naaste psychisch diep in de put hebt/heeft gezeten. Dan pas snap je hoe aantrekkelijk de gedachte kan zijn om op deze manier het heft in eigen handen te nemen.
Bij deze tweet van Arriva krijg ik nou niet echt het gevoel dat ze echt veel zullen versterken.
In de ochtendspits start er ook nog het nodige aan materieel en personeel op in Zutphen richting de Randstad, dus is wel te hopen dat men daar wat op gevonden heeft anders gaat deze stremming wel tot op grote afstand voelbaar worden. Gezien er vandaag setjes SGM en DDAR in de s1700 ten westen van Apeldoorn gesignaleerd zijn was er daar immers duidelijk niet heel veel alternatiefs voorhanden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Freek schreef:Hopelijk rijden Syntus en Arriva volle bak op de omleidingsroute.
Arriva zal daar niet zo veel last van hebben lijkt me, aangezien alle snelste routes niet via de lijn Apeldoorn-Zutphen lopen, maar of via de snelbus (Twente/Deventer-Apeldoorn) of via Zwolle (Twente/Deventer-Amersfoort) of via Arnhem (Deventer/Twente-Utrecht). Alleen voor Enschede (Drienelo) en Hengelo naar Apeldoorn (v.v.) is die lijn een optie.
groningen schreef:Ik zie dat tot 9.30 Arriva via Klarenbeek met 2 x 2 bakken rijdt. Gissteren gewoon 1 treinstel.
Waar heb je dat gezien dan? Volgens spots op Somda werd er namelijk met 3xGTW2/6 gereden. Toevallig via OVTijden.com? Zie onderstaande stukje ook via Somda over dit:
Op Zp - Apd vanmorgen geen langere GTW composities dan gebruikelijk. Volgens Ovtijden.com werd er gereden met compo's GTW-2/6 + GTW-2/6 in de spits en is net een stel afgetrapt. Verbaast me eerlijk gezegd.
Samenstellingen van Arriva (en overige vervoerders anders dan NS) zijn alleen planmatige inzetten en niet actueel bron: Somda