Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In Doetinchem is inmiddels ook de eerste van drie nieuwe busjes voor de servicelijnen gearriveerd. Een Sprinter City 35 met het nummer 6437. Foto heb ik helaas nog niet.
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Even langs de stalling gereden alwaar de 6435 en 6436 voor aan het hek stonden.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wow mooie busjes zeg. Zeer geslaagd. *bus*
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Jammer van die cremekleur op de voorkant. :X
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Tja, Arriva he. Niets aan te doen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 14 mei 2017, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Waarom rijdt de 47 naar haaften altijd met een setra van juijn en de 47 naar Geldermalsen met een kleiner ambassador (door de weeks) mij lijkt dat meer mensen naar geldermalsen gaan dan naar haaften weet iemand hoe dit komt
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Omdat die tussenritten aan Juijn gegeven zijn, en Juijn geen Ambassador's heeft.
En de lengte maakt niks uit, zijn beide even lang.
En de lengte maakt niks uit, zijn beide even lang.
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Een tijdje geleden is juist de halfuursdienst in de daluren ingekrompen tot Haaften omdat er (te) weinig reizigers waren voor een halfuursdienst naar Geldermalsen.StefanRijnhoutjes schreef:Waarom rijdt de 47 naar haaften altijd met een setra van juijn en de 47 naar Geldermalsen met een kleiner ambassador (door de weeks) mij lijkt dat meer mensen naar geldermalsen gaan dan naar haaften weet iemand hoe dit komt
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Op 15 mei jongstleden is lijn 543 van start gegaan tussen Tiel en de sociale werkplaats in Geldermalsen, die al werd aangekondigd in het vervoerplan voor dit jaar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Waarom rijdt vraag ik me af lijn 46 Culemborg-Tiel bijna de hele week met ambasadors en lijn 146 Culemborg-Vianen de hele week met midi`s want vroeger was het een lijn en toen reden er wel grotere bussen op het gedeelte Culemborg-Vianen en welke bus os de 5054 die reedt net op lijn 146 en de 8401 op de 46 das toch een ambassador als ik het goed hebt
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Omdat ze die lijn geknipt hebben in 2 delen. 46 Tiel - Culemborg en 146 Culemborg - Vianen.
En aangezien Juijn de 146 rijdt en geen ambassador's heeft rijden daar de midi's op.
5054 = Fiat Ducato 8 persoons van Juijn.
8401 = 1e Ambassador van de 8400 serie.
En aangezien Juijn de 146 rijdt en geen ambassador's heeft rijden daar de midi's op.
5054 = Fiat Ducato 8 persoons van Juijn.
8401 = 1e Ambassador van de 8400 serie.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Maar rijden op de 146 dan de hele week geen grote bussen setras ofzo???
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Volgens de wiki rijden er ook riiten met een Amba.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Is er al bekend wat de wijzigingen zijn met dienstregeling 2018? Ik hoop eerlijk gezegd dat er niet veel gewijzigd gaat worden, want meestal betekenen wijzigingen uitkleding van de dienstregeling.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik heb nog niets voorbij zien komen in ieder geval.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Nee die hebben ze al hard nodig voor alle andere lijnen die ze rijden.StefanRijnhoutjes schreef:Maar rijden op de 146 dan de hele week geen grote bussen setras ofzo???
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
146 rijdt niet met midibusjes omdat Juijn geen 12-meterbussen heeft (want die hebben ze immers wel), maar rijdt met midibusjes wegens het beperkte reizigersaanbod op dit deel van de lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vervoersplan is bij het ROCOV nog niet officieel ingediend dus ik denk dat je nog een paar weken moet wachten voordat er dingen op de site van het ROCOV komen te staan ;)Erno-BE schreef:Is er al bekend wat de wijzigingen zijn met dienstregeling 2018? Ik hoop eerlijk gezegd dat er niet veel gewijzigd gaat worden, want meestal betekenen wijzigingen uitkleding van de dienstregeling.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Juijn heeft geen 12 meter bussen over om ook die 146 met 12 meter bussen te rijden.Daniel schreef:146 rijdt niet met midibusjes omdat Juijn geen 12-meterbussen heeft (want die hebben ze immers wel), maar rijdt met midibusjes wegens het beperkte reizigersaanbod op dit deel van de lijn.
Het traject Culemborg - Vianen is (zeker in de spits) drukker dan het traject Tiel - Culemborg. En staan in een Midi busje is niet fijn...
Dus 12 meters zijn wel gewenst, maar ja die hebben ze niet over ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Huh, ik herinner me de argumentatie van Arriva nog uit het vervoerplan van destijds en dat had het toch echt over minder benodigde capaciteit tussen Vianen en Culemborg als een van de redenen voor de knip.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Misschien is het stukje Vianen - Culemborg sterker verspitst dan het andere deel.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ja daar hebben ze zich redelijk in vergist.Daniel schreef:Huh, ik herinner me de argumentatie van Arriva nog uit het vervoerplan van destijds en dat had het toch echt over minder benodigde capaciteit tussen Vianen en Culemborg als een van de redenen voor de knip.
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Voor de liefhebbers: Er rijden een aantal Achterhoekse bussen in Tiel, omdat er bussen van Tiel in Doetinchem staan voor de voorbereidingen van het cashloos betalen. Vreemde eend in Tiel is o.a. de 8466 (Citea).
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
http://www.gelderlander.nl/achterhoek/m ... ~a938511d/
Hier staan de wijzigingen in vervoersplan 2018
-nieuwe spits/scholierenlijn 623 Ruurlo-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 627 Giesbeek-Doesburg-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 628 Dinxperlo-Ulft-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 651 Lochem-Doetinchem
-Lijn 74 extra halte station Varsseveld, gaat in het dal 2x per uur tussen Varsseveld en Assinkbos rijden (mogelijk tot Enschede) en gaat ook in het weekend rijden.
-Lijn 72 vervalt tussen Varsseveld en Lichtenvoorde
-Assinkbos wordt knooppunt
-Haltes hupsel en den Sliem vervallen
De twenteroute wordt medio 2018 in gebruik genomen.
Hier staan de wijzigingen in vervoersplan 2018
-nieuwe spits/scholierenlijn 623 Ruurlo-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 627 Giesbeek-Doesburg-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 628 Dinxperlo-Ulft-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 651 Lochem-Doetinchem
-Lijn 74 extra halte station Varsseveld, gaat in het dal 2x per uur tussen Varsseveld en Assinkbos rijden (mogelijk tot Enschede) en gaat ook in het weekend rijden.
-Lijn 72 vervalt tussen Varsseveld en Lichtenvoorde
-Assinkbos wordt knooppunt
-Haltes hupsel en den Sliem vervallen
De twenteroute wordt medio 2018 in gebruik genomen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Lijn 74 gaat (zodra nieuwe N18 opgeleverd wordt) Haaksbergen in zijn geheel overslaan. Reizigers naar Haaksbergen zullen dan op lijn 62 moeten overstappen. Reizigers naar Enschede zullen dan veel sneller zijn.
Ik heb wel vragen over dit plan.
Aansluitingen in Varsseveld (op de trein) en bij het Assinkbos (op lijn 62)
Aangezien in het weekend hij slechts tussen deze punten rijdt volgens het bericht, zul je bij beiden goed moeten aansluiten. Hoe ga je dit doen aangezien je bij een van beide zijden dan net in het verkeerde kwartier aankomt/vertrekt?
Aanpassing station Varsseveld
Er staat dat het station aangepast moet worden voor de komst van 74. Waarom? Lijn 72 stopt hier nu ook probleemloos en rijdt in het weekend ook van/naar Den Es. Welke wijziging is er nodig voor 74 die 72 blijkbaar niet nodig heeft?
Bediening Haaksbergen
Wat gaat lijn 73 doen? Gaat die nog wel of niet via Haaksbergen rijden, aangezien 74 dit niet meer gaat doen?
Als die wel via Haaksbergen gaat rijden, dan verdwijnt de goede kwartiersdienst tussen Enschede en Groenlo, aangezien de 2 van 73 dan een stuk langzamer zullen zijn dan de 2 van 74. Als die niet via Haaksbergen gaat rijden, dan voorzie ik ernstige capaciteitsproblemen voor lijn 62, zowel tussen Assinkbos en Haaksbergen (veel scholieren vanuit Eibergen die dan opeens allen met de 62 mee moeten) als tussen Haaksbergen en Enschede (valt dan opeens terug van 8 bussen per uur naar 4 of zelfs maar 2 per uur).
En aangezien lijn 74 in de daluren 2x p/u naar het Assinkbos (of wellicht Enschede) door moet gaan rijden, wat gebeurd er dan met 73? Gaat die buiten de spits niet meer verder rijden dan Groenlo? Zo ja, wat gebeurd er dan met de overstap in Groenlo of die op het station in Winterswijk? Dit omdat lijn 74 natuurlijk sneller in Groenlo is dan 72, dus als 74 op de trein in Varsseveld gaat aansluiten, dan kan 73 niet meer op 74 aansluiten zonder dat deze de aansluiting op de trein in Winterswijk verliest.
Haltes tussen Eibergen en Groenlo
Er staat dat Den Sliem (Groenlo) en De Keet (Hupsel) gaan vervallen en De Kiefte (Eibergen) en Busstation (Groenlo) verplaatst wordt. Aangezien de afslag vanaf de nieuwe N18 iets noordelijker van de huidige halte De Kiefte ligt, is die halte dan ietsjes verplaatsen volstrekt logisch.
Dat De Keet geen halte meer zou hebben, aangezien over de nieuwe N18 gereden zou worden was ook al duidelijk.
Echter de verplaatsing van het busstation in Groenlo was niet duidelijk (sterker nog: dat busstation is niet zo lang geleden juist verbouwd!) en Den Sliem zou wel gesloten worden, maar daarvoor in de plaats zou er een halte op De Laarberg komen. De bedoeling destijds was dat tot De Laarberg de bussen over de parallelweg ('oude N18') zouden rijden en bij de afrit bij industrieterrein De Laarberg de nieuwe N18 op zouden rijden. Gaat die halte dan dus ook niet meer door, of wordt die alleen bediend door lijn 72 en wellicht ook 73?
Reistijdwinst tussen Groenlo en Doetinchem
Er staat dat de reistijd van 63 naar 42 af zal nemen tussen Groenlo en Doetinchem. Dat is een winst van 21 minuten, dit terwijl volgens het artikel alleen tussen Assinkbos en Varsseveld meer ritten gaan rijden, waardoor alleen Lievelde overgeslagen wordt. Hier win je hooguit 15 minuten. Die andere 6 win je pas als je door zou rijden naar Doetinchem, maar daar gaan geen extra ritten rijden volgens het artikel. Foutje van de schrijver, of hebben ze nog andere dingen in petto?
Ik heb wel vragen over dit plan.
Aansluitingen in Varsseveld (op de trein) en bij het Assinkbos (op lijn 62)
Aangezien in het weekend hij slechts tussen deze punten rijdt volgens het bericht, zul je bij beiden goed moeten aansluiten. Hoe ga je dit doen aangezien je bij een van beide zijden dan net in het verkeerde kwartier aankomt/vertrekt?
Aanpassing station Varsseveld
Er staat dat het station aangepast moet worden voor de komst van 74. Waarom? Lijn 72 stopt hier nu ook probleemloos en rijdt in het weekend ook van/naar Den Es. Welke wijziging is er nodig voor 74 die 72 blijkbaar niet nodig heeft?
Bediening Haaksbergen
Wat gaat lijn 73 doen? Gaat die nog wel of niet via Haaksbergen rijden, aangezien 74 dit niet meer gaat doen?
Als die wel via Haaksbergen gaat rijden, dan verdwijnt de goede kwartiersdienst tussen Enschede en Groenlo, aangezien de 2 van 73 dan een stuk langzamer zullen zijn dan de 2 van 74. Als die niet via Haaksbergen gaat rijden, dan voorzie ik ernstige capaciteitsproblemen voor lijn 62, zowel tussen Assinkbos en Haaksbergen (veel scholieren vanuit Eibergen die dan opeens allen met de 62 mee moeten) als tussen Haaksbergen en Enschede (valt dan opeens terug van 8 bussen per uur naar 4 of zelfs maar 2 per uur).
En aangezien lijn 74 in de daluren 2x p/u naar het Assinkbos (of wellicht Enschede) door moet gaan rijden, wat gebeurd er dan met 73? Gaat die buiten de spits niet meer verder rijden dan Groenlo? Zo ja, wat gebeurd er dan met de overstap in Groenlo of die op het station in Winterswijk? Dit omdat lijn 74 natuurlijk sneller in Groenlo is dan 72, dus als 74 op de trein in Varsseveld gaat aansluiten, dan kan 73 niet meer op 74 aansluiten zonder dat deze de aansluiting op de trein in Winterswijk verliest.
Haltes tussen Eibergen en Groenlo
Er staat dat Den Sliem (Groenlo) en De Keet (Hupsel) gaan vervallen en De Kiefte (Eibergen) en Busstation (Groenlo) verplaatst wordt. Aangezien de afslag vanaf de nieuwe N18 iets noordelijker van de huidige halte De Kiefte ligt, is die halte dan ietsjes verplaatsen volstrekt logisch.
Dat De Keet geen halte meer zou hebben, aangezien over de nieuwe N18 gereden zou worden was ook al duidelijk.
Echter de verplaatsing van het busstation in Groenlo was niet duidelijk (sterker nog: dat busstation is niet zo lang geleden juist verbouwd!) en Den Sliem zou wel gesloten worden, maar daarvoor in de plaats zou er een halte op De Laarberg komen. De bedoeling destijds was dat tot De Laarberg de bussen over de parallelweg ('oude N18') zouden rijden en bij de afrit bij industrieterrein De Laarberg de nieuwe N18 op zouden rijden. Gaat die halte dan dus ook niet meer door, of wordt die alleen bediend door lijn 72 en wellicht ook 73?
Reistijdwinst tussen Groenlo en Doetinchem
Er staat dat de reistijd van 63 naar 42 af zal nemen tussen Groenlo en Doetinchem. Dat is een winst van 21 minuten, dit terwijl volgens het artikel alleen tussen Assinkbos en Varsseveld meer ritten gaan rijden, waardoor alleen Lievelde overgeslagen wordt. Hier win je hooguit 15 minuten. Die andere 6 win je pas als je door zou rijden naar Doetinchem, maar daar gaan geen extra ritten rijden volgens het artikel. Foutje van de schrijver, of hebben ze nog andere dingen in petto?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten