Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat is dus niet mijn vraag, de vraag is: wat als de vervoerder de opdragen huisstijl weigert?
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De vervoerder is verplicht de huisstijl over te nemen, dat staat in de voorwaarden van de aanbesteding. Doet ie dat niet, dan is hij niet besteksconform en wordt de bieding uitgesloten van deelname. Gaat de vervoerder ná gunning weigeren om de huisstijl uit te voeren, dan kan de provincie boetes opleggen en in het ultieme geval de concessie intrekken.
De vervoerder heeft dus geen keuze.
De vervoerder heeft dus geen keuze.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Heb je een glazen bol, want voor mij boeit als reiziger een huisstijl werkelijk niet. Als er maar een bus komt voorrijden...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dan vind ik BR(RR)ENG nog een minder slechte naam...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Waarom niet het beste van de twee bestaande namen: Brengnet :')
Zelfs dat zou ik nog beter vinden dan dit RRReis-geneuzel.
Zelfs dat zou ik nog beter vinden dan dit RRReis-geneuzel.
請勿靠近車門
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik vind Breng anders ook een behoorlijk suffe naam.
Eigenlijk vind ik RRReis dan nog beter (en in elk geval beter dan de alternatieven (al is "De Lijnen" verder niet onderzocht)).
Eigenlijk vind ik RRReis dan nog beter (en in elk geval beter dan de alternatieven (al is "De Lijnen" verder niet onderzocht)).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Klopt. Ze denken dat ze heel wat te eisen hebben daar bij de provincies. Eigenlijk zouden gewoon alle vervoerders deze aanbesteding moeten boycotten en niet inschrijven.Z2N schreef:Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Heeft de opdrachtgever niet altijd een hoop te eisen? :?
Zolang de exploitatie maar rendabel te krijgen is, denk ik niet dat vervoerders zullen afhaken. Het kan wel zo zijn dat er zeer onvoordelige aanbiedingen komen, maar dat is dan inderdaad de schuld van de opdrachtgever(s).
Overigens zie ik niet in waarom reizigers zouden afhaken bij een (belachelijke) naam. Zolang de bussen maar comfortabel zijn en frequent en op tijd rijden, gaan er echt wel reizigers mee.
Zolang de exploitatie maar rendabel te krijgen is, denk ik niet dat vervoerders zullen afhaken. Het kan wel zo zijn dat er zeer onvoordelige aanbiedingen komen, maar dat is dan inderdaad de schuld van de opdrachtgever(s).
Overigens zie ik niet in waarom reizigers zouden afhaken bij een (belachelijke) naam. Zolang de bussen maar comfortabel zijn en frequent en op tijd rijden, gaan er echt wel reizigers mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik denk denk dat het werkelijk geen enkele reiziger (behalve een paar busfappers) boeit hoe een bus eruit ziet of wat de naam is. Al zijn het poepbruine bussen met de merknaam kakvervoer. Als de reiziger maar snel van A naar B kan zonder al teveel overstappen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nee, praktisch gezien niet, maar toch draagt het bij aan de gedachte bus :), bus of bus :(. Zo merk ik dat ik minder blij word als ik de computeromroep in de NS-Flirt drie kwartier moet aanhoren, terwijl de menselijk ingesproken omroep van Arriva Limburg wel prettig is. Het zou niet mogen uitmaken, maar ergens doet het dat toch.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 07 aug 2015, 12:36
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dit vind ik een grappige opmerking! Ik weet namelijk dat Arriva Limburg TTS is.umbusko schreef:Nee, praktisch gezien niet, maar toch draagt het bij aan de gedachte bus :), bus of bus :(. Zo merk ik dat ik minder blij word als ik de computeromroep in de NS-Flirt drie kwartier moet aanhoren, terwijl de menselijk ingesproken omroep van Arriva Limburg wel prettig is. Het zou niet mogen uitmaken, maar ergens doet het dat toch.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ja goed, maar de stem is wel van een echt persoon. En daar ging het me maar om.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Uiterlijk van een vervoermiddel doet er wel degelijk toe. NS heeft ooit eens besloten om DM90 van een andere kop te voorzien dan SM90, puur omdat dat meer reizigers trekt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De vervoeder moet niets hè. Gewoon niet op inschrijven dus.Z2N schreef:Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik vind Breng na wat gewenning best een goede merknaam. En het is redelijk flexibel, je had het nog wel met meer pastelkleuren kunnen uitbreiden om zo er toch een regionale touch aan te geven. Breng pastelgroen voor de Veluwe, Breng pastelrood voor Twente etc :Y
Ook vind ik Breng Direct een betere naam voor een HOV-bus dan een Comfort RRReis, direct geeft veel meer het idee van snelheid dan comfort dat doet.
Ook vind ik Breng Direct een betere naam voor een HOV-bus dan een Comfort RRReis, direct geeft veel meer het idee van snelheid dan comfort dat doet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Rrreis klinkt als een haperende onderneming. Dan krijg je een haperend vervoerssysteem.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.
En de bussen .... laat ze liever deels in de outfit van de vervoerder rijden met een regionaal accent.
Voorbeelden: Twents Friesland Bollenstreek Limburg
Dat geeft veel meer gevoel bij de reiziger. De regionale verbondenheid.
Maar ja er zullen wel weer provinciale egotrippers zijn die er zo nodig hun nietszeggende stempel op willen drukken.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.
En de bussen .... laat ze liever deels in de outfit van de vervoerder rijden met een regionaal accent.
Voorbeelden: Twents Friesland Bollenstreek Limburg
Dat geeft veel meer gevoel bij de reiziger. De regionale verbondenheid.
Maar ja er zullen wel weer provinciale egotrippers zijn die er zo nodig hun nietszeggende stempel op willen drukken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zucht. Hebben die drie provincies dan echt niets nuttigs te doen? Ze hadden dit voor de verkiezingen moeten presenteren. Dat was goed geweest voor de beeldvorming...
Valt me overigens op dat "Lelystad geeft lucht" zonder symbool opgenomen is. Dat vindt de gemeente Lelystad volgens de logo-richtlijnen niet goed:
https://www.lelystad.nl/4/onzestad/Rich ... -lucht.pdf
Zelf vind ik het juist wel wat zonder dat rare symbool.
Valt me overigens op dat "Lelystad geeft lucht" zonder symbool opgenomen is. Dat vindt de gemeente Lelystad volgens de logo-richtlijnen niet goed:
https://www.lelystad.nl/4/onzestad/Rich ... -lucht.pdf
Zelf vind ik het juist wel wat zonder dat rare symbool.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Volgens Omroep Flevoland hoef je binnen IJssel-Vecht bij een overstap niet meer in en uit te checken.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ale-bussen
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ale-bussen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat geldt wel bij de trein straks neem ik aan, één paal voor alle Rrregionale treinen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Abus schreef:Volgens Omroep Flevoland hoef je binnen IJssel-Vecht bij een overstap niet meer in en uit te checken.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ale-bussen
Niet meer in- en uitchecken bij een overstap tussen bussen is wel een bijzondere bewering. Dat stond volgens mij niet in het PvE. Als het wel zo is, dat wordt dat nog een hele interessante, omdat er dan geen controle door de chauffeur meer mogelijk is op het zwart reizen. Daar zouden dan controleurs voor moeten ingezet worden. Ook wordt het voor de vervoerders dan erg lastig om te zien hoeveel mensen gebruik maken van de bussen, omdat niet iedere reizigers meer incheckt. :?Omroep Flevoland schreef:Voor de reiziger betekent minder busvervoerders dat overstappen op andere lijnen eenvoudiger wordt, want ze hoeven niet steeds in- en uit te checken
Basislijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik geloof het zelf ook niet zo. Of er gebeurt echt iets aparts in deze concessie, of de provincie Flevoland heeft iets onjuists beweerd tegen de omroep, of Omroep Flevoland verzint zelf het nieuws.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
IJssel-Vecht heeft geen treinen.dennistd schreef:Dat geldt wel bij de trein straks neem ik aan, één paal voor alle Rrregionale treinen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De andere twee concessies wel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten