Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ja, maar als je ziet hoe vaak een chauffeur niet weet hoe het werkt, het ding niet opgeladen is, of helemaal niet aanwezig is in de bus... Dan schiet dat lekker op.
Lijn 668 heeft ook een tijdje een onderaannemer op gereden, daar duurde het 2 maanden voordat die handheld pas echt werkte. Want dat was zo'n ding wat niet keek naar de locatie waar je was maar waar je handmatig de volgende halte moest instellen, en dat werkte nou net niet.
En wat ik zou begreep heeft lijn 166 van 07:30 uit Raalte in dienstregeling 2018 buitenom de vakanties met een onderaannemer gereden, maar ook daar hoefde je vrijwel nooit in te checken. Laat staan een kaartje kopen want dat is in geen enkele rit van een onderaannemer mogelijk.
Lijn 668 heeft ook een tijdje een onderaannemer op gereden, daar duurde het 2 maanden voordat die handheld pas echt werkte. Want dat was zo'n ding wat niet keek naar de locatie waar je was maar waar je handmatig de volgende halte moest instellen, en dat werkte nou net niet.
En wat ik zou begreep heeft lijn 166 van 07:30 uit Raalte in dienstregeling 2018 buitenom de vakanties met een onderaannemer gereden, maar ook daar hoefde je vrijwel nooit in te checken. Laat staan een kaartje kopen want dat is in geen enkele rit van een onderaannemer mogelijk.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De bussen van V. Mil/vd. Broek hebben ook pas recentelijk realtime, terwijl daar al wel altijd al EBS in zat. Zou raar zijn als dat pas echt sinds 2 maanden werkt. De lijnfilm werkte al wel langere tijd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Laat me raden... Die bussen rijden op 6×× lijnen? Want meende dat Keolis daar eerder altijd de Realtime uit had staan. Dat was in iedergeval in Midden-Overijssel zo. Al kan het ook zijn dat Realtime en of de dataverbinding met die bussen uit stond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zij rijden op de 67x lijnen op de Veluwe.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Volgens een bericht in de Stentor (...) is bijna de gehele stadsdienst van Apeldoorn een B-lijn geworden. Alleen lijnen 12 en 16 niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat waren waarschijnlijk de SWT bussen? Daar zag ik inderdaad dat daar afgelopen jaar inderdaad nog gewoon een boordcomputer in zat. De lijnfilm stond echter wel vast op Deltion Campus op de pinkpop-pendel :')cassie127 schreef:Dat was in iedergeval in Midden-Overijssel zo. Al kan het ook zijn dat Realtime en of de dataverbinding met die bussen uit stond
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Lijkt me onlogisch... de Syntus apparatuur is allang uit de SWT bussen. En van die lijnfilms, waarschijnlijk een onwetende chauffeur die gewoon rijdt zonder naar de film te kijken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
SouthWestTours heb ik al een tijdje niet meer zien rijden voor Syntus Overijssel... Als er nu nog onderaannemers bij Syntus Overijssel rijden zijn deze voornamelijk uitgevoerd door GeboTours, welke het met handhelds doet. Toen SouthWestTours nog met die geledes op lijn 9 reed zat er GEEN OV-Chipkaart apparatuur in deze bussen. Boordcomputer was dacht ik ook geen EBS.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Boordcomputer zat boven de chauffeur en ov chipkaartlezers zaten er wel in. Laatste keer gezien vorige zomer. Ik zie trouwens op latere foto's die ik heb van die bussen dat de apparatuur er wel uit is gehaald.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het schermpje zat er idd nog in. Maar rest van de bijbehorende apparatuur niet meer.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zijn die bussen toen ook niet in Utrecht ingezet? Want dat zou het kunnen verklaren. Want in de afgelopen 4 jaar, dat ik met lijn 9 mocht reizen, heb ik geen kaartlezers in die SWT bussen gezienMarkHul schreef:Boordcomputer zat boven de chauffeur en ov chipkaartlezers zaten er wel in. Laatste keer gezien vorige zomer. Ik zie trouwens op latere foto's die ik heb van die bussen dat de apparatuur er wel uit is gehaald.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
SWT heeft de voorbije jaren niet in Utrecht gereden voor zover ik weet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het ging ook om de bussen zelf, niet de eigenaar ervan. Maar ook dat was niet het geval.
De geledes van SWT zijn in ieder geval ex-GVU exemplaren, zat er niet nog een schermpje van de infoxx in?
De geledes van SWT zijn in ieder geval ex-GVU exemplaren, zat er niet nog een schermpje van de infoxx in?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Welke geledes zijn dan ex-GVU? De van Hools zijn voormalige BBA-exemplaren en de Citaro's hebben volgens de wiki alleen bij Connexxion gereden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De POUW Van Hools zijn ex-GVU en hebben in Utrecht gereden. Die van SWT zijn ex-BBA en zijn alleen in Overijssel actief op lijndienst geweest.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Had nog wel een plaatje erbij teruggezocht, maar toch in gestonken. Maargoed, een Prodata scherm dan dus
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Helaas, gewoon Init EBS boven de bestuurder.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wanneer is bekend wie zich hebben ingeschreven? Want ik las dat de inschrijving tot medio deze maand zou zijn..
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nee is verplaatst naar 3 juli 11:00 uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En loopt nu alles soepeltjes om deze deadline te halen? Of valt er in de Nota van inlichtingen nog altijd de nodige zure vragen te lezen?
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De inschrijving is inmiddels gesloten. Er zijn naar verluid biedingen gedaan door Arriva, Connexxion, EBS en Syntus. Qbuzz heeft dus niet ingeschreven.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat klopt, er zijn 4 inschrijvingen.Statler Rail schreef:De inschrijving is inmiddels gesloten. Er zijn naar verluid biedingen gedaan door Arriva, Connexxion, EBS en Syntus. Qbuzz heeft dus niet ingeschreven.
Het meest bijzondere is dat er onder Syntus is ingeschreven en niet onder Keolis.
Uitslag is 27 september 2019
Laatst gewijzigd door gkw1969 op wo 03 jul 2019, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
EBS had ik niet helemaal verwacht, moet ik zeggen. Hun concessies tot nu toe waren relatief klein, semi-randstedelijk en met een betrokken concessieverlener, dus compleet anders dan IJssel-Vecht.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 07 aug 2015, 12:36
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat CXX, Keolis/Syntus en Arriva zich zouden inschrijven verbaasd niemand. Qbuzz had ik sowieso niet verwacht; die hebben met DAV/DMG niet de aller beste implementatie, BRU loopt nog steeds niet lekker en GD is niet de minste concessie om zo even te implementeren (en redelijk kosten gedreven).
Ijssel-Vecht kun je ook een redelijk kosten gedreven concessie noemen. Dus had al niet verwacht dat Qbuzz zich zou inschrijven.
Dat EBS meedoet; weet niet of ik daar zo verbaasd over ben. Ze hebben qua financiële backing Egged. Ze hebben recent twee kleinere concessies gewonnen. En kan me best voorstellen dat ze een grote vis willen vangen.
Ijssel-Vecht kun je ook een redelijk kosten gedreven concessie noemen. Dus had al niet verwacht dat Qbuzz zich zou inschrijven.
Dat EBS meedoet; weet niet of ik daar zo verbaasd over ben. Ze hebben qua financiële backing Egged. Ze hebben recent twee kleinere concessies gewonnen. En kan me best voorstellen dat ze een grote vis willen vangen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Waar baseer je op dat BRU niet lekker loopt? Zowel uit beleidsdocumenten als uit eigen ervaringen zie ik dat beeld niet terug, eerlijk gezegd.
En wat bedoel je precies met kosten-gedreven? Ik zie bij IJssel-Vecht een heel andere aanpak dan GD: bij IJssel-Vecht gaat het om de laatste paar lijntjes rijden, a la Achterhoek-Rivierenland of Midden-Overijssel, terwijl de rest wegbezuinigd mag worden voor een spreekwoordelijke deelfiets 3 kilometer verderop, terwijl in GD een actief meedenkend OV-bureau moeite doet om de regio alsnog goed bereikbaar te houden en een beter product neer te zetten.
En wat bedoel je precies met kosten-gedreven? Ik zie bij IJssel-Vecht een heel andere aanpak dan GD: bij IJssel-Vecht gaat het om de laatste paar lijntjes rijden, a la Achterhoek-Rivierenland of Midden-Overijssel, terwijl de rest wegbezuinigd mag worden voor een spreekwoordelijke deelfiets 3 kilometer verderop, terwijl in GD een actief meedenkend OV-bureau moeite doet om de regio alsnog goed bereikbaar te houden en een beter product neer te zetten.
請勿靠近車門
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten