Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Vanuit Flevoland levert die nieuwe concessie IJssel-Vecht 0 doorgaande extra verbindingen op over de oude concessiegrenzen. Die grote concessie heeft dus geen enkel nut voor Flevoland, en leidt er alleen maar toe dat de provincie Flevoland afhankelijk is van het geklungel in Overijssel en Gelderland.
Laatst gewijzigd door Abus op wo 01 jul 2020, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Valt in IJssel-Vecht wel mee. Alleen naar Zwolle zijn zware studentenstromen. Deventer blijft niet in IJssel-Vecht.sirvinniei schreef: Maar deze inkomsten kosten wel veel aan capaciteit. Vooral al het geleed wat staat te verpieteren buiten de spitsen, omdat studenten zich concentreren op vaste trajecten in korte tijden.
Corona is juist een voordeel in dit opzicht: studenten minder in de spits en meer gespreid onderwijs, vaker digitaal onderwijs, en het ministerie betaalt de SOV gewoon door. Corona hoeft dus niet zo nadelig uit te pakken voor IJssel-Vecht.
Zeker niet als ook de Aziatische toeristen weer terug komen. Japan en Zuid-Korea mogen alweer, en China ook als China zelf de grenzen opent. Volgend jaar zijn die toeristen er dus weer. Zeker Aziaten schrikken niet van mondkapjes in het vliegtuig of OV.
Laatst gewijzigd door Abus op wo 01 jul 2020, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Voor veel reizigers is de Hanzelijn gewoon aantrekkelijker. Die daling ligt dus niet alleen aan de knip. Maar elke overstap kost reizigers, dat is een feit.CamilleKreemers schreef:In het onderzoek "Lelylijn" lees ik dat de knip van de Qliner 315 een verlies van 33% reizigers heeft veroorzaakt. Is er echt geen mogelijkheid om dingen aan te passen, zodat de klant weer centraal staat?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De provincie Flevoland had al geen eigen concessie, want de enige concessie waar ze over gaan (concessie IJsselmond) was al gezamenlijk met Overijssel (het bevat immers ook Noordwest Overijssel). De andere twee concessie op Flevolands grondgebied (Busvervoer Almere en Stadsvervoer Lelystad) worden/werden door de steden zelf gedaan.Abus schreef:Vanuit Flevoland levert die nieuwe concessie IJssel-Vecht 0 doorgaande extra verbindingen op over de oude concessiegrenzen. Die grote concessie heeft dus geen enkel nut voor Flevoland, en leidt er alleen maar toe dat de provincie Flevoland afhankelijk is van het geklungel in Overijssel en Gelderland.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Klopt, maar voordeel voor de reizigers heeft die grote concessie niet opgeleverd. Toen Overijssel een grote concessie wilde, had Flevoland ook kunnen besluiten de Flevolandse lijnen in een aparte concessie aan te gaan besteden
En er is nog wel een verschil: in IJsselmond is Flevoland de belangrijkste opdrachtgever, met ongeveer 2x zo veel vervoer als Overijssel. In IJssel-Vecht stelt Flevoland niets voor.
Lelystad is ongeveer net zo veel dienstregelinguren als het Overijsselse deel van IJsselmond.
En er is nog wel een verschil: in IJsselmond is Flevoland de belangrijkste opdrachtgever, met ongeveer 2x zo veel vervoer als Overijssel. In IJssel-Vecht stelt Flevoland niets voor.
Lelystad is ongeveer net zo veel dienstregelinguren als het Overijsselse deel van IJsselmond.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Had gekund, maar het betekend niet dat het zonder gevolgen zou zijn, want bij welke concessie stop je grensoverschrijdende lijnen dan?Abus schreef:Klopt, maar voordeel voor de reizigers heeft die grote concessie niet opgeleverd. Toen Overijssel een grote concessie wilde, had Flevoland ook kunnen besluiten de Flevolandse lijnen in een aparte concessie aan te gaan besteden
Je zou dan bijvoorbeeld de situatie kunnen krijgen dat de hele oostzijde van de Noordoostpolder onder Overijssels OV-gezag komen, omdat die buslijnen dan bij Overijssel horen en Flevoland formeel geen opdrachtgever meer is.
En Overijssel zal natuurlijk ook andere afwegingen maken dan Flevoland. Voor de Overijsselse reizigers zou het immers beter zijn (want snellere reistijden) om met lijn 71 rechtstreeks tussen Vollenhove en Marknesse Busstation te rijden en met lijn 76 naar Emmeloord (vanaf Kuinre direct) i.p.v. Marknesse te rijden (kost ook niet eens veel extra tijd). Echter blijven Kraggenburg en Luttelgeest dan van OV verstoken (en Marknesse slechter bediend), waardoor Flevoland dan een dure onrendabele extra buslijn zou moeten inleggen (of anders deze dorpjes het met een buurt- of belbus moeten doen)...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ach welnee, dat is toch gewoon een kwestie van goede afspraken maken over de al sinds jaar en dag bestaande grensoverschrijdende lijnen. Dat lijnen bij de decentralisatie vanuit de Rijksverkeersinspectie en invoering van het concessiestelsel ooit toebedeeld zijn op basis van het herkomstprincipe, wil niet zeggen dat de nieuwe OV-autoriteiten (provincies en stadsregio's/vervoerregio's) in ene geen rekening meer moeten houden met het grensoverschrijdende deel van een buslijn. Als Overijssel iets raars doet met de lijnen rond Marknesse, zou Flevoland Overijssel weer terug kunnen pakken door aanpassingen in andere lijnen die van Flevoland zijn en een stukje in Overijssel rijden. Maar dat is toch niet het punt.
Feit is dat de monsterconcessie IJssel-Vecht de provincie Flevoland geen enkel voordeel opgeleverd heeft, en de reizigers uit Flevoland ook niet. Alle zogenaamde argumenten over het belang van grensoverschrijdend vervoer ten spijt. Is niets van terecht gekomen. Ook de vervoerders hadden al aangegeven dat IJssel-Vecht bestaat uit regio's zonder vervoerkundige samenhang. Maar de provincies negeerden dat.
Nu heeft Flevoland te kampen met de gevolgen van de fraude van Keolis door een aanbesteding van de provincie Overijssel. Heel veel mensen hadden al gewaarschuwd voor de gevolgen van een te grote concessie. De belangen zijn gewoon te groot, en dan hangt fraude in de lucht. Limburg was al een voorbeeld.
Mijn reactie was gebaseerd op Dennistd 16:53. IJssel-Vecht was echt niet gebaseerd op grensoverschrijdende reizigersstromen. Totaal niet. Meer op onzinnig politiek gedoe waarbij provincies wilden voorkomen dat delen van Flevoland aan zouden haken bij de Metropoolregio Amsterdam. Wat Lelystad alsnog gedaan heeft, en voor Zeewolde en Dronten alsnog logisch is nu ze deel uit maken van de bouw van 100.000 woningen in Flevoland voor de Amsterdamse regio. Eigenlijk is het alleen voor de Noordoostpolder en Urk nog logisch ingedeeld te zijn bij IJssel-Vecht. Maar die gemeenten hadden ook gewoon deel moeten blijven van Overijssel, waar ze al sinds 1950 bij hoorden.
Feit is dat de monsterconcessie IJssel-Vecht de provincie Flevoland geen enkel voordeel opgeleverd heeft, en de reizigers uit Flevoland ook niet. Alle zogenaamde argumenten over het belang van grensoverschrijdend vervoer ten spijt. Is niets van terecht gekomen. Ook de vervoerders hadden al aangegeven dat IJssel-Vecht bestaat uit regio's zonder vervoerkundige samenhang. Maar de provincies negeerden dat.
Nu heeft Flevoland te kampen met de gevolgen van de fraude van Keolis door een aanbesteding van de provincie Overijssel. Heel veel mensen hadden al gewaarschuwd voor de gevolgen van een te grote concessie. De belangen zijn gewoon te groot, en dan hangt fraude in de lucht. Limburg was al een voorbeeld.
Mijn reactie was gebaseerd op Dennistd 16:53. IJssel-Vecht was echt niet gebaseerd op grensoverschrijdende reizigersstromen. Totaal niet. Meer op onzinnig politiek gedoe waarbij provincies wilden voorkomen dat delen van Flevoland aan zouden haken bij de Metropoolregio Amsterdam. Wat Lelystad alsnog gedaan heeft, en voor Zeewolde en Dronten alsnog logisch is nu ze deel uit maken van de bouw van 100.000 woningen in Flevoland voor de Amsterdamse regio. Eigenlijk is het alleen voor de Noordoostpolder en Urk nog logisch ingedeeld te zijn bij IJssel-Vecht. Maar die gemeenten hadden ook gewoon deel moeten blijven van Overijssel, waar ze al sinds 1950 bij hoorden.
Laatst gewijzigd door Abus op wo 01 jul 2020, 23:57, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Want er zijn meer lijnen die aanhaken/doorrijden bij Almere dan bij Gelderland én Overijssel?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Denk eens aan de nabije toekomst, met de bouw van 10.000 woningen in Zeewolde Oosterwold. Ja, dat levert meer vervoer op richting Almere dan naar Nijkerk en Harderwijk. Lelystad kent zonder meer al veel meer vervoer naar Almere/Amsterdam dan naar andere gebieden. Maar los van de ontwikkeling van Oosterwold: wat heeft IJssel-Vecht meer opgeleverd aan verbindingen van Zeewolde naar Harderwijk en Nijkerk? NIETS! Daar was geen samenvoeging tot IJssel-Vecht voor nodig. Was allemaal al prima geregeld! Idem uit Dronten en NOP naar Overijssel.
IJssel-Vecht heeft NIETS bijgedragen aan het grensoverschrijdende vervoer uit Flevoland. Was een bestuurlijke drogredenatie. Bedacht door gedeputeerde Jaap Lodders, ex-wethouder van Lelystad, die nogal gefrustreerd was dat hij in Lelystad zijn biezen moest pakken, en daarna naar Zeewolde verhuisde en gedeputeerde werd. Direct na het besluit tot de concessie IJssel-Vecht als gedeputeerde vertrok en in Almere wethouder werd, waar ze hem ook niet blieften, waardoor hij daar ook vertrok. Maar Flevoland zit nog met zijn ellende, die gebaseerd was op zijn persoonlijke wrok naar Lelystad en de Metropoolregio Amsterdam. Onbehoorlijk bestuur, en het toonvoorbeeld van een disfuncionele provincie Flevoland, waar ons kent ons. Deze provincie opdoeken en verdelen over Noord-Holland en Overijssel is het beste wat ons zou kunnen overkomen. En geen concessie IJssel-Vecht meer voor de Flevopolder (wel voor NOP/Urk).
IJssel-Vecht heeft NIETS bijgedragen aan het grensoverschrijdende vervoer uit Flevoland. Was een bestuurlijke drogredenatie. Bedacht door gedeputeerde Jaap Lodders, ex-wethouder van Lelystad, die nogal gefrustreerd was dat hij in Lelystad zijn biezen moest pakken, en daarna naar Zeewolde verhuisde en gedeputeerde werd. Direct na het besluit tot de concessie IJssel-Vecht als gedeputeerde vertrok en in Almere wethouder werd, waar ze hem ook niet blieften, waardoor hij daar ook vertrok. Maar Flevoland zit nog met zijn ellende, die gebaseerd was op zijn persoonlijke wrok naar Lelystad en de Metropoolregio Amsterdam. Onbehoorlijk bestuur, en het toonvoorbeeld van een disfuncionele provincie Flevoland, waar ons kent ons. Deze provincie opdoeken en verdelen over Noord-Holland en Overijssel is het beste wat ons zou kunnen overkomen. En geen concessie IJssel-Vecht meer voor de Flevopolder (wel voor NOP/Urk).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Was trouwens op zoek naar informatie over de benoeming van de nieuwe wethouders in Lelystad. Kom ik op de agenda de reactie van Lelystad tegen op de concessie IJssel-Vecht. Agendapunt 5.a.21:
https://ris2.ibabs.eu/Agenda/Details/Le ... 396c34a55f
De reactie op de technische raadsvragen bevat ook wat informatie over de plannen van Keolis voor de stadsdienst Lelystad. De reactie van de gemeente bevat ook nog wat informatie over het streekvervoer.
Elders op de agenda voor wie het interesseert ook nog de gemeentelijke mobiliteitsvisie, de plannen voor het stationsgebied (inclusief nieuw eilandbusstation), de infrastructuur Lelystad-Zuid (inclusief studie busbaan naar Lelystad Airport) en reacties van burgers over de Lelylijn, verbinding naar Hamburg en TENT-verbindingen.
https://ris2.ibabs.eu/Agenda/Details/Le ... 396c34a55f
De reactie op de technische raadsvragen bevat ook wat informatie over de plannen van Keolis voor de stadsdienst Lelystad. De reactie van de gemeente bevat ook nog wat informatie over het streekvervoer.
Elders op de agenda voor wie het interesseert ook nog de gemeentelijke mobiliteitsvisie, de plannen voor het stationsgebied (inclusief nieuw eilandbusstation), de infrastructuur Lelystad-Zuid (inclusief studie busbaan naar Lelystad Airport) en reacties van burgers over de Lelylijn, verbinding naar Hamburg en TENT-verbindingen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En laat Zeewolde nu ook net de enige 2 buslijnen in Flevoland hebben die in Almere komen (waarvan 1 daarvan eigenlijk alleen maar voor de bediening van De Eemhof bedoeld is een slechts 1x p/2h rijdt en tegenwoordig 's avonds dan maar gebruikt wordt om Zeewolde überhaupt nog ri. Almere een verbinding te geven omdat de andere lijn dan niet meer rijdt). De rest van de provincie heeft geen enkele busverbinding naar Almere en is ook geen logische route voor te maken. En ook voor Zeewolde geld: als dat groter wordt, dan worden de verbindingen naar Nijkerk en Amersfoort ook belangrijker. Juist dan kan de huidige keuze juist praktischer worden, omdat je dan wellicht anders moet nadenken over de doorkoppeling van de buslijnen in Nijkerk.Abus schreef:Denk eens aan de nabije toekomst, met de bouw van 10.000 woningen in Zeewolde Oosterwold. Ja, dat levert meer vervoer op richting Almere dan naar Nijkerk en Harderwijk.
Daarnaast denk ik dat je ook te makkelijk de conclusie trekt dat de groei van Zeewolde (voornamelijk) door een overflowfunctie van Amsterdam komt (want je schrijft dat dat meer vervoer ri. Almere oplevert en nu ri. Nijkerk en Harderwijk). Ik denk dat wellicht een groter deel komt voor forenzen uit Amersfoort en Utrecht. Voor een overflow uit Amsterdam is Lelystad ook logischer, omdat het beter bereikbaar is. Ik denk dus dat juist de verbinding met Nijkerk steeds belangrijker wordt voor Zeewolde.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
We hebben nog niet eens het vervoersplan gezien van Keolis in de regio IJsselmond. Hoe kan je dan nu al zeggen dat er geen lijnen over Harderwijk aan elkaar gekoppeld worden. Daarnaast kan je met de concessie IJssel-Vecht stallingen in Zwartsluis en Harderwijk van OV Regio IJsselmond opdoeken dat scheelt toch weer in de kosten.
Ik vind overigens de buslijn Apeldoorn - Harderwijk - Lelystad - Enkhuizen wel een goed idee van Lelystad.
Ik vind overigens de buslijn Apeldoorn - Harderwijk - Lelystad - Enkhuizen wel een goed idee van Lelystad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Leuke brief van Lelystad. Aardig dat ze wat details onthullen (zoals lijn 145 naar Urk via Swifterbant), maar volgens mij hebben ze ook wel een beetje last van het Amsterdam-syndroom (alleen onze stad telt, en wat verderop ligt, is niet belangrijk), als ze waarschuwen tegen "overbediening van de Ketelbrug". Alsof er ten noorden van de gemeente Lelystad niets meer zou liggen...Abus schreef:Was trouwens op zoek naar informatie over de benoeming van de nieuwe wethouders in Lelystad. Kom ik op de agenda de reactie van Lelystad tegen op de concessie IJssel-Vecht. Agendapunt 5.a.21:
https://ris2.ibabs.eu/Agenda/Details/Le ... 396c34a55f
De reactie op de technische raadsvragen bevat ook wat informatie over de plannen van Keolis voor de stadsdienst Lelystad. De reactie van de gemeente bevat ook nog wat informatie over het streekvervoer.
En ook een beetje apart: eerst pleiten ze voor meer ritten op de stadsbussen, om vervolgens te zeggen dat door herinrichting van het stationsgebied op een bepaalde busroute minder bussen kunnen rijden. Ja wat wil je nou, meer of juist minder bussen in Lelystad?
Hun pleidooi voor de C4 via Randweg Urk is nogal voorbarig, omdat die weg er voorlopig nog niet ligt (en het nog niet eens duidelijk is, waar en wanneer die precies komt). En dat de C4 niet bij de Airport terminal stopt, heeft Lelystad toch aan zichzelf te danken, doordat ze die Airportbus apart aan Arriva hebben gegund? Als die de C4 niet in de wielen reed, had de C4 wellicht wel ergens rond de Airport gehalteerd.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Waarom stuurt de gemeente deze brief naar Keolis? Zij zitten gewoon aan percentages vast van de aanbesteding (waarbij Lelystad zelf betrokken was).
En tsja "overbediening ketelbrug". Volgens mij zijn er op en rond de ketelbrug geen haltes...
En tsja "overbediening ketelbrug". Volgens mij zijn er op en rond de ketelbrug geen haltes...
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zeewolde Oosterwold is het gebied dat direct tegen de A27 aanligt. Is in feite een verdere uitbreiding van Almere. Op dit moment wordt gesproken over de bouw van 100.000 woningen in Flevoland ten behoeve van de Metropoolregio Amsterdam. Daarvan komen er ook 15.000-20.000 in Lelystad, naast de 10.000 in Zeewolde Oosterwold. De grote bulk (60.000 woningen) komt in Almere. Kleine aantallen in Zeewolde zelf en in de gemeente Dronten.SuperGhost schreef:En laat Zeewolde nu ook net de enige 2 buslijnen in Flevoland hebben die in Almere komen (waarvan 1 daarvan eigenlijk alleen maar voor de bediening van De Eemhof bedoeld is een slechts 1x p/2h rijdt en tegenwoordig 's avonds dan maar gebruikt wordt om Zeewolde überhaupt nog ri. Almere een verbinding te geven omdat de andere lijn dan niet meer rijdt). De rest van de provincie heeft geen enkele busverbinding naar Almere en is ook geen logische route voor te maken. En ook voor Zeewolde geld: als dat groter wordt, dan worden de verbindingen naar Nijkerk en Amersfoort ook belangrijker. Juist dan kan de huidige keuze juist praktischer worden, omdat je dan wellicht anders moet nadenken over de doorkoppeling van de buslijnen in Nijkerk.Abus schreef:Denk eens aan de nabije toekomst, met de bouw van 10.000 woningen in Zeewolde Oosterwold. Ja, dat levert meer vervoer op richting Almere dan naar Nijkerk en Harderwijk.
Daarnaast denk ik dat je ook te makkelijk de conclusie trekt dat de groei van Zeewolde (voornamelijk) door een overflowfunctie van Amsterdam komt (want je schrijft dat dat meer vervoer ri. Almere oplevert en nu ri. Nijkerk en Harderwijk). Ik denk dat wellicht een groter deel komt voor forenzen uit Amersfoort en Utrecht. Voor een overflow uit Amsterdam is Lelystad ook logischer, omdat het beter bereikbaar is. Ik denk dus dat juist de verbinding met Nijkerk steeds belangrijker wordt voor Zeewolde.
Edit: wat meer informatie over de bouwopgave in Flevoland voor vooral de Amsterdamse regio:
https://www.destentor.nl/flevoland/waar ... ~a51feb9b/
Laatst gewijzigd door Abus op do 02 jul 2020, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Als ik het zo lees, duiden ze aan dat die bussen langs de andere kant van het centrum moeten rijden. Dat betekent dan toch niet minder bussen? Het aardige is dat de plannen voor het stationsgebied ook geagendeerd staan. Er komt ook een nieuw eilandbusstation.Roeland schreef:En ook een beetje apart: eerst pleiten ze voor meer ritten op de stadsbussen, om vervolgens te zeggen dat door herinrichting van het stationsgebied op een bepaalde busroute minder bussen kunnen rijden. Ja wat wil je nou, meer of juist minder bussen in Lelystad?
Hun pleidooi voor de C4 via Randweg Urk is nogal voorbarig, omdat die weg er voorlopig nog niet ligt (en het nog niet eens duidelijk is, waar en wanneer die precies komt). En dat de C4 niet bij de Airport terminal stopt, heeft Lelystad toch aan zichzelf te danken, doordat ze die Airportbus apart aan Arriva hebben gegund? Als die de C4 niet in de wielen reed, had de C4 wellicht wel ergens rond de Airport gehalteerd.
De Airportbus is niet door de gemeente aanbesteed, maar door de provincie. Volgens mij halteert C4 niet bij de Airport omdat van een A-lijn de route niet aangepast mocht worden. Ik denk dat het goed is dat de gemeente aandacht vraagt voor de verbinding van de Airport naar Harderwijk, en het zou me ook niets verbazen als Keolis wel bij de Airport wil stoppen. Anders heeft die frequente comfortlijn ook niet zo veel zin.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Hoezo was Lelystad bij de aanbesteding betrokken? Volgens mij heeft de gemeente er juist lang voor geknokt om zelf het vervoer te mogen blijven regelen, en wilde de provincie dat niet. De brief is niet aan Keolis, maar aan de provincie gericht. Ik snap wel dat de gemeente teleurstelling uit wil spreken over de uitkomst van de aanbesteding. Er is geklungeld met de percentages, en daar is Lelystad het dupe van. En de te hoge percentages voor het streekvervoer leiden tot veel bussen over de Ketelbrug. Of die bussen vol komen? We zullen het zien vanaf december 2023. Nog erg ver weg.sirvinniei schreef:Waarom stuurt de gemeente deze brief naar Keolis? Zij zitten gewoon aan percentages vast van de aanbesteding (waarbij Lelystad zelf betrokken was).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De comfortlijn C4 kun je qua materieeleisen niet doorkoppelen aan gewone streeklijnen voorbij Harderwijk. Ik vind de suggestie voor de buslijn Apeldoorn - Enkhuizen ook een erg goed idee. Zou ook een prima uitkomst zijn van de schaalvergroting in de concessie IJssel-Vecht. Opvallend is dat Lelystad over dat idee gesproken heeft met Harderwijk en Apeldoorn, en de wens nu bij de provincie inbrengt.regenmaker schreef:We hebben nog niet eens het vervoersplan gezien van Keolis in de regio IJsselmond. Hoe kan je dan nu al zeggen dat er geen lijnen over Harderwijk aan elkaar gekoppeld worden. Daarnaast kan je met de concessie IJssel-Vecht stallingen in Zwartsluis en Harderwijk van OV Regio IJsselmond opdoeken dat scheelt toch weer in de kosten.
Ik vind overigens de buslijn Apeldoorn - Harderwijk - Lelystad - Enkhuizen wel een goed idee van Lelystad.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Documenten over mogelijke fraude Keolis bkijven geheim (logisch overigens):
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ven-geheim
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ven-geheim
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zoals ik het lees wordt er vooral bedoeld dat de verbinding naar de Noordoostpolder wordt overbediend.sirvinniei schreef: En tsja "overbediening ketelbrug". Volgens mij zijn er op en rond de ketelbrug geen haltes...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ja dan weet je wel hoe laat het is. Een dofpot gevalletje gaat dit dan vermoed ik worden.Abus schreef:Documenten over mogelijke fraude Keolis bkijven geheim (logisch overigens):
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ven-geheim
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Waarom vind je dat logisch?Abus schreef:Documenten over mogelijke fraude Keolis bkijven geheim (logisch overigens):
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ven-geheim
Goh.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De C4 doorkoppeling van Keolis is juist een heel logische, want beide trajecten (Harderwijk - Lelystad en Lelystad - Emmeloord) zijn zo'n 35 minuten (dus inefficiënt om als eilandje te exploiteren), en toevallig sluit een C4-doorkoppeling zowel in Lelystad als in Harderwijk heel goed aan op de treinen in de belangrijkste richting.Abus schreef:De comfortlijn C4 kun je qua materieeleisen niet doorkoppelen aan gewone streeklijnen voorbij Harderwijk. Ik vind de suggestie voor de buslijn Apeldoorn - Enkhuizen ook een erg goed idee. Zou ook een prima uitkomst zijn van de schaalvergroting in de concessie IJssel-Vecht. Opvallend is dat Lelystad over dat idee gesproken heeft met Harderwijk en Apeldoorn, en de wens nu bij de provincie inbrengt.
Ik vermoed verder dat de vervoersvraag tussen Apeldoorn en Harderwijk (en verder) onvoldoende is voor een doorgaande lijn met C4-frequenties.
Je zou dan qua route kunnen denken aan een versnelde 104-route. Deze zou bijv. kunnen rijden: Apeldoorn station - N344 - Aardhuisweg - Uddel - N302 - Harderwijk (dus niet meer door Elspeet, Staverden en Leuvenum).
En het is maar de vraag of met die Chinese accubussen zo'n lange route mogelijk wordt?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Is de actieradius van de Belgische accubussen dan beter?Roeland schreef:En het is maar de vraag of met die Chinese accubussen zo'n lange route mogelijk wordt?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En ik maar denken dat Belgische bussen op frituurolie zouden rijden https://www.nu.nl/economie/6061167/nede ... urvet.htmldennistd schreef:Is de actieradius van de Belgische accubussen dan beter?Roeland schreef:En het is maar de vraag of met die Chinese accubussen zo'n lange route mogelijk wordt?
Heb trouwens geen idee of de actieradius van Belgische beter of minder dan van Chinese bussen is. Was meer een algemene vraag m.b.t. de actieradius van accubussen, bij zo'n lange Apeldoorn-Lelystadbus
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten