Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Voor een heuvelachtig landschap kan je in Groesbeek terecht en ook de route door Berg en Dal is wel de moeite waard. Vanuit Berg en Dal kan je ook zo de heuvel af lopen richting Beek (aanrader om het dus wel van Berg en Dal naar Beek te doen, dan ga je bergaf want het is wel redelijk stijl daar).

In Arnhem heb je dan nog lijn 7 bergop naar Geitenkamp en daarvandaan kan je dan met lijn 8 richting Alteveer (met onderweg een stukje vergezicht over heuvelachtig landschap) om vervolgens bijvoorbeeld weer met lijn 3 af te dalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De lijnen tussen Arnhem en Doesburg door de uiterwaarden van de IJssel zijn ook de moeite waard. Voor het beste uitzicht zou ik wel via Giesbeek gaan. Ik heb zelf dit stuk eens met de auto over de A348 (op de andere oever van de IJssel) afgelegd en er zaten schitterende uitzichten bij.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

busfanNL schreef: di 04 mei 2021, 21:13 2. vroeger had je 7 á 8 Fiat Ducato busjes met een blauwe plaat (lijntaxi's), rijden deze nog (zoja welke ritten/lijnen)?
:N
3. Op welke lijnen/ritten rijden er überhaupt taxibusjes in deze concessie? Dan heb ik het over 8 persoonsbusjes met betaald personeel, buurtbussen met vrijwilligers niet meegerekend.
Volgens mij alleen op lijn 4, wat Tom zei.
4. Op welke lijnen/ritten zit ander klein materieel (lees midibussen).
Lijn 3 in Nijmegen rijdt met MidCity's.
The Greyhound

Bericht door The Greyhound »

ArrivaBas schreef: di 04 mei 2021, 21:30 De lijnen tussen Arnhem en Doesburg door de uiterwaarden van de IJssel zijn ook de moeite waard. Voor het beste uitzicht zou ik wel via Giesbeek gaan. Ik heb zelf dit stuk eens met de auto over de A348 (op de andere oever van de IJssel) afgelegd en er zaten schitterende uitzichten bij.
De hele lijn 8 vanaf Velp-Centrum naar het Station is de moeite waard. Ook lijn 9 naar Schaarsbergen is een mooie route met heuvels en bossen.
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Wauw, wat een tips en info. Echt super bedankt allemaal, met deze info kan ik een mooie route plannen door dit, zo te lezen, prachtige gebied. Ook bedankt voor alle materieelinfo m.b.t. de kleine(re) voertuigen! *bus*
albertjan96

Bericht door albertjan96 »

Lijn 12 in Arnhem rijdt s'avonds ook met MidCity's, telt dat ook ?
Durashift

Bericht door Durashift »

51 van Arnhem Centraal naar Wageningen levert ook vergezichten over de uiterwaarden langs de nederrijn op. Beetje heuvelachtig in (laag) Oosterbeek en Heveadorp.
peter s schreef: di 04 mei 2021, 10:05
Durashift schreef: wo 14 apr 2021, 20:56 Bij de inrit naar 8600 is de lus gemaakt. 200 meter noordelijker dan de halte, zeg maar.
Of dat een 'echt eindpunt is'? Een verblijfsunit staat er in ieder geval niet.
Hier de tekst zoals ik hem voor stadsdeelblad de Dukenburger had gemaakt (www.dedukenburger.nl )

Nieuwe bus-keerlus in Aldenhof

(..) De haltes in de 50e en 52e straat vervallen dan. Voor deze keerlus vervallen op deze plek vier parkeerplaatsen, deze worden elders in het maisonnettegebied weer aangelegd zodat het totaal aan parkeerplekken hier gelijk blijft.
(..)
Leuke website, wordt goed bijgehouden, zo te lezen. :pos:

Wat betreft de keerlus.. zijn de inwoners rondom de 50e en 52e straat niet boos dat zij nu geen haltes meer hebben? Het is toch ongeveer de helft van de wijk.. en de andere zijde van de wijk heeft nu, feitelijk, dubbele haltes. Uitstap en instap, weliswaar.. maar het had toch best bij alleen instap halte gehouden kunnen worden?

Het heeft én kost best wel wat geld..

Ik zag vorige week een chauffeur netjes keren door de keerlus.. en vervolgens bij halte 14 stoppen en uitstappen. :X
Wellicht nog in de oude gewoonten?
Laatst gewijzigd door Durashift op do 06 mei 2021, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

Dat zal denk ik wel meevallen. Vanaf de noordzijde is het immers niet ver lopen naar de halte Meijhorst-Sporthal. Bovendien heeft lijn 9 ook jarenlang door Aldenhof gereden en alleen de zuidkant van de wijk aangedaan, daar kwamen ook nooit klachten van.

De lus is vervangen door een route in beide richtingen omdat lijn 331 vanwege de lengte van de lijn een vast begin- en eindpunt nodig heeft om tijd af te kunnen wachten en de chauffeur de mogelijkheid te geven om even te pauzeren.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

busfanNL schreef: di 04 mei 2021, 21:13 Kleine busjes zijn een afwijking op het normale en dat is altijd erg leuk vind ik!
In Arnhem rijden trolleybussen. Is dat niet afwijkend genoeg? ;)
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Bericht door fogeltje »

busfanNL schreef: di 04 mei 2021, 21:13 1. Wat zijn de mooie lijnen in deze concessie (vergezichten, veel groen, heuvelachtig landschap, leuke dorpjes etc. (hoeft niet allemaal op één lijn natuurlijk ;) )
Ik reageer nu met kennis van tien jaar geleden. De lijnen naar Groesbeek zijn zeker de moeite waard. Ik stel voor om de bus naar het ene eindpunt (De Horst of Breedeweg) te pakken en te wandelen naar het andere eindpunt om weer richting CS/Beuningen te gaan. Lijn 9 heeft een mooie route door het bosgebied rond Sint Walrick. Lijn 8 vond ik ook wat hebben
"Een touringcar is geen bus"
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Bericht door fogeltje »

Ik ben al lang niet meer in Nijmegen in het centrum geweest. Hoe ziet busstation Plein 1944 er tegenwoordig eigenlijk uit? Op Plein 1944 zelf waren ooit vier perrons, op de Doddendaal twee. Volgens mij rijdt nu zo een beetje alles wat nog op Plein 1944 komt via Doddendaal, alleen lijn 6 niet, die komt vanaf de Smetiusstraat en draait weer om. Bestaan de perrons op Plein 1944 zelf nog?
"Een touringcar is geen bus"
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ja, alle perrons bestaan nog, maar van die vier wordt er dus maar eentje echt gebruikt. Ik geloof dat op die andere drie perrons officieel wel nog een paar nachtlijnen stoppen. (Of ja, zodra ze weer rijden dus, ik neem aan dat ze nu niet rijden.) Het vervallen gebouw op de hoek met de Doddendaal is eindelijk gesloopt; dat is nog één grote bouwput.
j-ason

Bericht door j-ason »

Lijn 6 stopt nog op 2/4 haltes (ri station). De andere haltes (ri centrum) worden soms gebruikt voor uitstappers van deze lijn en soms ook door laad-/losverkeer voor de binnenstad.
Etienne
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Vandaag is de nieuwe buurtbus 569 gaan rijden tussen Malden, Mook, Plasmolen en Middelaar. Eerste busje van dienst is de buurtbus 7344, die voorheen op Texel reed en aldaar uitgewisseld is met de 7325 (in Cxx-groen, ex POD-bus Nijmegen).
Elke dag van de slaapkamer via de woonkamer naar de studeerkamer

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)
Plaats reactie